vw_magazyn(2).pdf

(7402 KB) Pobierz
vw_magazyn.indd
?XUT\`JPNW6JPJcbW
6XLWbM^N]
9XUX0=2R,[X\\9XUXµM`J\]bUX`NVXMNUN
XRWMb`RM^JUWbVLQJ[JT]N[cN
.TXUXPRLcWRNLcb\]NYN[\YNT]b`b
@WRNMJUNTRNSY[cb\cXÊLR\JVXLQXMbKMpSNxMcRuWJY[pM
µ?XUT\`JPNW]NLQWXUXPRS^][J\]X\^SNS^áMcRÊ
<cUJLQN]WNJ^]Xc9X^MWRJ
ÝbLRN`WX`XLcN\WbVÈ`RNLRN
7X`b<QJ[JW
460659782.149.png 460659782.160.png
 
460659782.181.png 460659782.001.png
Słowo wStępne 03.2010
Bezpiecznie
wśród nawałnic
egoroczne, burzowe lato udowodniło,
że już od jakiegoś czasu nie żyje-
my w umiarkowanym klimacie. Coraz
częstsze anomalie pogodowe przekonują
nas, że przed naturą trzeba czuć respekt.
Brzmi paradoksalnie w ustach producenta
samochodów? Niekoniecznie. Volkswagen
w tym roku w Hanowerze zaprezentował
koncepcyjne Milano Taxi z napędem
elektrycznym, a do 2018 roku chce zdo-
być wiodącą pozycję w „e-mobilności”
(str. 24). Program „eMotion”, wpro-
wadzany w skali całego koncernu, ma
doprowadzić nie tylko do jazdy bar-
dziej przyjaznej dla środowiska – bo
z zerową emisją szkodliwych substan-
cji – ale też rozwiązać problem ruchu
w aglomeracjach. Zanim jednak prze-
siądziemy się do samochodu z napę-
dem elektrycznym, warto zauważyć,
że spalinowy silnik TSI – tym razem
NowySharanpodbijaPortugalię.
AgnieszkaCegielskaijejnowyGolfGTD.
o pojemności 1,4 litra – już po raz dzie-
siąty zdobył tytuł Engine of the Year
(str. 6). Pozostając przy temacie ekologii
i sukcesów, trzeba też wspomnieć
o zwycięstwach Polaków podczas Sirocco
R-Cup, najbardziej przyjaznej środowi-
sku serii wyścigów na świecie (str. 60).
Wspomniane burze i ulewy, choć dla
nas uciążliwe, to Volkswagenom nie-
straszne. Więcej, te samochody nie ska-
pitulują także przed „rosyjskim błotem”
prosto z Syberii albo „wilgotnym powie-
trzem” z Florydy. To nazwy substancji
wykorzystywanych podczas morder-
czych testów jakości, które są przepro-
wadzane w laboratorium w Wolfsburgu
(str. 44). Szczegółowa kontrola prototy-
pów służy jednemu – czystej przyjemno-
ści jazdy kierowcy i pasażerów. O radości
podróżowania przeczytają też Państwo
w relacji z wyprawy nowym Sharanem
wzdłuż wybrzeża Portugalii (str. 34).
W przypadku Volkswagena Touarega
przyjemność jazdy potęguje system
Area View (str. 50). Cztery szerokokąt-
ne kamery przekazują kierowcy pełny
obraz sytuacji na drodze – łącznie ze
stanem nawierzchni – i odkrywają
wszystko to, co zazwyczaj znajduje się
w martwym polu widzenia. Trzeba tylko
zaufać przyrządom.
Tak jak wyposażeniu Volkswagena
zaufał nasz gość, Agnieszka Cegielska,
prezenterka TVN, prywatnie mama
rocznego Franka (str. 56). W Golfie ceni
nie tylko bezpieczeństwo, ale i szereg
udogodnień, jak zestaw głośnomówią-
cy czy automatyczna skrzynia biegów,
ważna przy jeździe z małym dzieckiem.
W trosce o najmłodszych oferujemy
również oryginalne foteliki Volkswa-
gena, które sprawdzą się niezależnie
od tego, czy pociecha ma miesiąc, czy
dwanaście lat (str. 10).
Volkswagen chce towarzyszyć Pań-
stwu i Państwa bliskim w każdych wa-
runkach. Pogoda może i jest niepewna, ale
jakość naszych samochodów i związane
z tym bezpieczeństwo – gwarantowane!
Polacyodnosząkolejnesukcesy
podczasSciroccoR-Cup.
Spełnienia marzeń!
Zespół redakcyjny Volkswagena
T
460659782.022.png 460659782.033.png 460659782.044.png 460659782.055.png 460659782.066.png 460659782.077.png 460659782.088.png 460659782.099.png 460659782.109.png 460659782.110.png 460659782.111.png 460659782.112.png 460659782.113.png 460659782.114.png 460659782.115.png 460659782.116.png 460659782.117.png 460659782.118.png 460659782.119.png 460659782.120.png 460659782.121.png 460659782.122.png 460659782.123.png 460659782.124.png 460659782.125.png 460659782.126.png 460659782.127.png 460659782.128.png 460659782.129.png 460659782.130.png 460659782.131.png 460659782.132.png 460659782.133.png 460659782.134.png 460659782.135.png 460659782.136.png 460659782.137.png 460659782.138.png 460659782.139.png 460659782.140.png 460659782.141.png 460659782.142.png 460659782.143.png 460659782.144.png 460659782.145.png 460659782.146.png 460659782.147.png 460659782.148.png 460659782.150.png 460659782.151.png 460659782.152.png 460659782.153.png 460659782.154.png 460659782.155.png 460659782.156.png 460659782.157.png 460659782.158.png 460659782.159.png 460659782.161.png 460659782.162.png
03.2010 SpiSTreŚci
Wiatr w żagle nad Atlantykiem
Miejsce produkcji: Portugalia. Wyruszyliśmy tam
nowym Sharanem. Nasz van okazał się równie wspaniały,
jak region, w którym jest produkowany.
14 Stok czy ognisko?
Pochodzą z tej samej rodziny, lecz różnią się
diametralnie: CrossPolo i Polo GTI.
34
6 Nowości
Aktualności ze świata Volkswagena.
10 Wtrosceodzieci
Zalety oryginalnych fotelików
Volkswagena.
70 Wdobrymstylu
Najnowsze produkty, które
ułatwiają życie lub umilają czas.
14 Sportowoczynaluzie?
Dwaj mocni krewniacy: Polo GTI
zyskuje uznanie jako samochód
sportowy, CrossPolo zdobywa
sympatię za swą wszechstronność.
24 Pomostdomobilnościelektrycznej
Pojazdy zasilane prądem mają przed sobą
wielką przyszłość. Volkswagen zamierza
stać się w tej dziedzinie jednym z liderów.
28 Bestsellerowyvan
Nowy Touran imponuje kształtną
sylwetką i stawia na wyższy komfort.
30 Dziesięćpowodów…
Nowy Phaeton kusi elegancją
i innowacyjnymi systemami
wspomagającymi kierowcę.
34 PierwszyzjazdPortim ~ o
Niedaleko zakładów, w których jest
produkowany, odkrywamy nowego
Sharana w pełnej krasie. Jazda tym
vanem za każdym razem sprawia
tyle samo przyjemności – niezależnie
od tego, czy jest to krótki wypad
za miasto, dłuższa podróż,
czy transport regionalnych win.
4
460659782.163.png 460659782.164.png 460659782.165.png 460659782.166.png 460659782.167.png 460659782.168.png 460659782.169.png 460659782.170.png 460659782.171.png 460659782.172.png 460659782.173.png 460659782.174.png 460659782.175.png 460659782.176.png 460659782.177.png 460659782.178.png 460659782.179.png 460659782.180.png 460659782.182.png 460659782.183.png 460659782.184.png 460659782.185.png 460659782.186.png 460659782.187.png 460659782.188.png 460659782.189.png 460659782.190.png 460659782.191.png 460659782.002.png 460659782.003.png 460659782.004.png 460659782.005.png 460659782.006.png 460659782.007.png 460659782.008.png 460659782.009.png 460659782.010.png 460659782.011.png 460659782.012.png 460659782.013.png 460659782.014.png 460659782.015.png 460659782.016.png 460659782.017.png 460659782.018.png 460659782.019.png 460659782.020.png 460659782.021.png 460659782.023.png 460659782.024.png 460659782.025.png 460659782.026.png 460659782.027.png 460659782.028.png 460659782.029.png 460659782.030.png 460659782.031.png 460659782.032.png 460659782.034.png 460659782.035.png
@\cb\]TXSJTWJMXWR
<b\]NV*[NJ?RN`YXc`JUJcJLQX`Ju
YNWpTXW][XU`TJßMNS\b]^JLSR
@bMJ`LJ#4^ULcbT=[JMNa<YcXX
^U4[JªLX`J 9XcWJª
RWOXURWRJ!!
```_XUT\`JPNWYU
-b[NT]X[VJ[TN]RWP^R9;#
M[3N[cb4[áUN`\TR
9;VJWJPN[#
=XVJ\c=XWMN[
6RMcbWJ[XMX`JTXX[MbWJLSJ#
;MRPN[<LQRWPJUN
?XUT\`JPNW*0@XUO\K^[P
6JVJ`0XUORN
*PWRN\cTJ,NPRNU\TJ
X]bVSJTMcRNLTXcVRNWRJ
ßbLRNXYXM[ßJLQRYJ\SR
\JVXLQXMX`NS
;NMJTLSJ#
BX6NMRJ,XW\^U]RWP
^U@RNS\TJUXT
"@J[\cJ`J
]NU!
OJT\!
```bXVNMRJYU
;NMJT]X[WJLcNUWJ#
3XJWWJ@b\XLTJ
-cRJVJ[TN]RWP^R[NTUJVb#
KR^[X)bXVNMRJYU
[NTUJVJ)bXVNMRJYU
<TJMRJVJWRN#
M]Y)bXVNMRJYU
<cLcNPX`JTXW][XUJ
CJWRVWX`bVXMNU?XUT\`JPNWJ
YXSJ`R\R`\Y[cNMJßbLcNTJPXLJJ
\N[RJ]N\]``b][cbVJXÈLRX`bLQ
+b\RX]bVY[cNTXWJucJPUpMJVb
MXUJKX[J]X[R^VKJMJWRJSJTXÈLR
CJ`\cN^`JáWb
<b\]NVXK\N[`JLSRX]XLcNWRJ
*[NJ?RN`cJYN`WRJTRN[X`Lb
=X^J[NPJYNWbY[cNPUpM\b]^JLSR
,c]N[b\cN[XTXTp]WNTJVN[b`YX[
[XcYXcWJSpY[cN\cTXMbWRN]bUTX
`]N[NWRNJUNR`X]XLcNWR^VRNS\TRV
7X`XÊLRcMcRNMcRWb]NLQWRTR
,N[]bORTJ]NTXUXPRLcWbMUJ\RUWRT`=<2
VRURXW`Y[cNTJMWRc4J\\NU
>MX\TXWJUXWb\b\]NV9J[T*\\R\]
+XS\R`J\WNSY[MTXÊLR
;XcVX`Jc*PWRN\cTp,NPRNU\Tp
Y[NcNW]N[Tp=?7
9^\Q]QN+^]]XW
9[cbLR\TKXX\]³VJb]JT]bLcWbMN]JU
T][bc[XKRO^[X[YXMLcJ\<LR[XLLX;,^Y
7J`b\XTRLQXK[X]JLQ
CJWJVR\cNÈucMcRN`RLR^N]JY`
[b`JURcJLSR`[JVJLQ9^LQJ[^<LR[XLLX;
9[cNM\]J`RJVb[NUJLSccJ`XM`
ÉUJMJVR`RNUTRLQX`L`
,JUJTV^U`\N[L^VNT\bTJ¨\TRNS
Mß^WPUR6JS`]XJcbUMUJSJP^J[`
?XUT\`JPNW\YXW\X[^SNY[XSNT]
XLQ[XWb]NPXcJP[XßXWNPX`bPRWRLRNV
PJ]^WT^M[JYRNßWRT`
5NÊWbVM^T]NV
9[cNYR\bWJ`bÈVRNWR]NMJWRJcP[cbK`
CMSLRJ#*[LQR`^V?XUT\`JPNW
CMSLRNWJXTJMLN#?@<QJ[JW
?XUT\`JPNW6JPJcbW^TJc^SN\R
`LbTU^T`J[]JUWbVRSN\]KNcYJ]WbV
LcJ\XYR\VNVMUJVRXÊWRT`
R`JÊLRLRNURYXSJcM`
VJ[TR?XUT\`JPNW
;NMJTLSJWRNc`[JLJVJ]N[RJ`
WRNcJV`RXWbLQcJ\][cNPJ\XKRN
Y[J`X[NMJPX`JWRJWJMN\JWbLQ
]NT\]`RWRNXMYX`RJMJcJ][NÊu
cJVRN\cLcJWbLQ[NTUJV
@bMJ`LJVJY[J`XXMV`Ru
cJVRN\cLcNWRJXPX\cNWRJR[NTUJVb
SNáNURRLQ][NÊuU^KOX[VJ\p\Y[cNLcWN
cLQJ[JT]N[NVYR\VJ
460659782.036.png 460659782.037.png 460659782.038.png 460659782.039.png 460659782.040.png 460659782.041.png 460659782.042.png 460659782.043.png 460659782.045.png
03.2010 Nowości
z nagrodą „Playboya”
Prestiżowe wyróżnienie dla auta,
które rozpala wyobraźnię.
Volkswagen Scirocco R został wybrany Samochodem Roku „Playboya” 2010
w kategorii Auto dla młodego Playboya. „Bezkompromisowy, drapieżny, a do tego
rozpala wyobraźnię tym, jak wygląda i jak jeździ. Jesteśmy pewni, że Volkswagen
Scirocco R szybko się nie zestarzeje” – tak podsumowali swój wybór przewodniczący
jury Włodzimierz Zientarski oraz redaktor naczelny polskiej edycji miesięcznika
„Playboy” Marcin Meller. Nagrodę, cenioną w branży motoryzacyjnej, z rąk dzien-
nikarzy Marcina Klimkowskiego oraz Rafała Jemielity
odebrał Dyrektor Marketingu i PR marki Volkswagen
dr Jerzy Krężlewski. Scirocco R weszło na polski rynek
w listopadzie 2009 roku. Samochód ma dwulitrowy silnik
o mocy 265 KM. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm
dostępny jest od 2500 do 5000 obr./min. Auto spala zaledwie
8 l/100 km (z DSG). Odpowiada to emisji dwutlenku węgla
187 g/km, co jest doskonałą wartością dla samochodu spor-
towego rozwijającego 250 km/h. Rozpędza się od zera do
pierwszej setki w zaledwie 6 sekund (5,8 sekundy z DSG).
Oprócz sportowej stylistyki Scirocco R charakteryzuje
bardzo bogate wyposażenie standardowe, m.in. dostępne
seryjnie reflektory bi-ksenonowe, klimatyzacja elektroni-
czna, 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Talladega,
multifunkcyjna, sportowa kierownica oraz pakiet Czujnik
deszczu i komputer pokładowy MFA Plus.
1.4 TSI – Engine of the Year
Już po raz dziesiąty silnik Volkswagena został wyróżniony tytułem Engine of the Year.
W tym roku nowa jednostka 1.4 TSI Volkswagena otrzymała go zarówno w kategorii
od 1 do 1,4 litra pojemności, jak i w ogólnej klasyfikacji, zdobywając tytuł Między-
narodowego Silnika Roku. „Wraz z zespołem zajmującym się rozwojem silników
jesteśmy bardzo dumni z tej ważnej nagrody. Kombinacja kompresora i turbodoła-
dowania stanowi również doskonałe połączenie przyjemności z jazdy i niskiego
zużycia paliwa. I to przy relatywnie niewielkiej pojemności 1,4 litra” – mówi
dr Rüdiger Szengel, Szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.
Koncern jest światowym liderem w technologii doładowania z bezpośrednim
wtryskiem, stosowanej w szerokim spektrum modeli – od Polo do Passata CC.
Z silnikiem 1.4 Twincharger dostępny jest już nowy Sharan, wyposażony w jed-
nostkę o mocy 150 KM (110 kW), który zużywa tylko 7,2 litra benzyny na 100 km.
Scirocco R
460659782.046.png 460659782.047.png 460659782.048.png 460659782.049.png 460659782.050.png 460659782.051.png 460659782.052.png 460659782.053.png 460659782.054.png 460659782.056.png 460659782.057.png 460659782.058.png 460659782.059.png 460659782.060.png 460659782.061.png 460659782.062.png 460659782.063.png 460659782.064.png 460659782.065.png 460659782.067.png 460659782.068.png 460659782.069.png 460659782.070.png 460659782.071.png 460659782.072.png 460659782.073.png 460659782.074.png 460659782.075.png 460659782.076.png 460659782.078.png 460659782.079.png 460659782.080.png 460659782.081.png 460659782.082.png 460659782.083.png 460659782.084.png 460659782.085.png 460659782.086.png 460659782.087.png 460659782.089.png 460659782.090.png 460659782.091.png 460659782.092.png 460659782.093.png 460659782.094.png 460659782.095.png 460659782.096.png 460659782.097.png 460659782.098.png 460659782.100.png 460659782.101.png 460659782.102.png 460659782.103.png 460659782.104.png 460659782.105.png 460659782.106.png 460659782.107.png 460659782.108.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin