Broszura Napędy ruchu obrotowego przystosowane do pracy sterowanej SA07.1_48.1pl.pdf

(1820 KB) Pobierz
Napêdy ruchu obrotowego przystosowane do pracy sterowanej
SA 07.1 – SA 48.1
DIN ISO 9001/
EN 29001
802735233.097.png 802735233.105.png 802735233.115.png 802735233.126.png 802735233.001.png 802735233.012.png 802735233.023.png
 
802735233.044.png
 
802735233.063.png 802735233.064.png 802735233.065.png
 
802735233.066.png
 
802735233.067.png 802735233.068.png 802735233.069.png 802735233.070.png 802735233.071.png 802735233.072.png 802735233.073.png 802735233.074.png
 
802735233.075.png 802735233.076.png 802735233.077.png 802735233.078.png
 
802735233.079.png 802735233.080.png 802735233.081.png
 
802735233.082.png
 
802735233.083.png 802735233.084.png 802735233.085.png
 
802735233.086.png
 
802735233.087.png 802735233.088.png 802735233.089.png
 
802735233.090.png
 
802735233.091.png 802735233.092.png 802735233.093.png 802735233.094.png 802735233.095.png 802735233.096.png 802735233.098.png 802735233.099.png
 
802735233.100.png 802735233.101.png
 
802735233.102.png 802735233.103.png 802735233.104.png
 
802735233.106.png
 
802735233.107.png 802735233.108.png 802735233.109.png 802735233.110.png 802735233.111.png 802735233.112.png 802735233.113.png 802735233.114.png 802735233.116.png 802735233.117.png
Rozwój automatyzacji wymaga ist nie-
nia niezawodnego ogniwa pomiêdzy
elektrycznymi urz±dzeniami sterowania
i regulacji z jednej strony, oraz zaporo-
wymi
Napêdy
elektro-
mechaniczne
lub
reguluj±cymi
organami
na
ruroci±gach z drugiej strony.
Idea³em takiego ogniwa jest napêd
elektromechaniczny, ze wzglêdu na
ogóln± dostêpno¶æ energii elektrycz-
nej.
Przy pomocy napêdów elektrome-
chanicznych AUMA mog± w prosty
sposób zostaæ zrealizowane najró¿-
norodniejsze
wymagania
stawiane
elementom wykonawczym.
AUMA automatyzuje armaturê
Napêdy elektromechaniczne AUMA
zdoby³y ogólno¶wiatowe uznanie w
ró¿norodnych obszarach stosowania
miêdzy innymi:
Obszary stoso-
wania
W GOSPODARCE WOD¡
W GOSPODARCE
KOMUNALNEJ
W SIECIACH
GRZEWCZYCH
W INSTALACJACH
PRZEMYS£OWYCH
W PRZEMY¦LE
PETROCHEMICZNYM
W ENERGETYCE
2
802735233.118.png 802735233.119.png 802735233.120.png 802735233.121.png 802735233.122.png 802735233.123.png 802735233.124.png 802735233.125.png 802735233.127.png 802735233.128.png 802735233.129.png 802735233.130.png 802735233.131.png 802735233.132.png 802735233.133.png 802735233.134.png 802735233.135.png 802735233.136.png 802735233.002.png 802735233.003.png 802735233.004.png 802735233.005.png 802735233.006.png 802735233.007.png 802735233.008.png 802735233.009.png 802735233.010.png 802735233.011.png 802735233.013.png 802735233.014.png 802735233.015.png 802735233.016.png 802735233.017.png 802735233.018.png 802735233.019.png 802735233.020.png 802735233.021.png 802735233.022.png 802735233.024.png 802735233.025.png 802735233.026.png 802735233.027.png 802735233.028.png 802735233.029.png 802735233.030.png 802735233.031.png 802735233.032.png 802735233.033.png 802735233.034.png 802735233.035.png 802735233.036.png 802735233.037.png 802735233.038.png 802735233.039.png 802735233.040.png 802735233.041.png 802735233.042.png 802735233.043.png
Dane techniczne
Wielko¶
æ
Moment
wy³±cze-
nia
w Nm
Przy³±cze
armatury
ISO 5210/
DIN 3210
Napêdy AUMA odpowiadaj± wysokim
wymaganiom
W niniejszym opracowaniu przedsta-
wiamy obszern± informacjê o napê-
dach ruchu obrotowego przystosowa-
nych do pracy sterowanej, typoszereg
SA.
Szczegó³owe informacje techniczne
dotycz±ce napêdów przystosowa-
nych do pracy regulowanej, typosze-
reg SAR, przedstawiamy w opraco-
waniu Napêdy ruchu obrotowego
przystosowane do pracy regulowa-
nej.
stawianym
sterowaniu
armatur± i posiadaj±:
SA 07.1
30
F07 / F10 / G0
60
wytrzyma³± konstrukcjê
SA 07.5
F07 / F10 / G0
wykonanie
o
wysokim
stopniu
SA 10.1
120
F10 / G0
ochrony
SA 14.1
250
F14 / G1/2
niezawodno¶æ pracy
SA 14.5
500
F14 / G1/2
du¿y zakres momentów obrotow-
ych
SA 16.1
1 000
F16 / G3
zakres prêdko¶ci obrotowych od
4
SA 25.1
2 000
F25
1)
stopniowanych
wspó³czynnikiem 1,4 (do SA 16.1;
pocz±wszy od SA 25.1 mniejsze
zakresy prêdko¶ci obrotowych).
-
180
1/min
SA 30.1
4 000
F30
SA 35.1
8 000
F35
SA 40.1
16 000
F40
mo¿liwo¶æ instalowania w dowol-
nym po³o¿eniu
SA 48.1
32 000
F48
mo¿liwo¶æ ³atwego uruchomienia i
eksploatacji
Szczegó³owe informacje techniczne
znajduj± siê w oddzielnych tablicach.
niskie nak³ady na konserwacjê
1) przy pracy w sieci 50 Hz
SA 25.1 - SA 48.1
SA 07.1 - SA 16.1
3
802735233.045.png 802735233.046.png 802735233.047.png 802735233.048.png 802735233.049.png 802735233.050.png
Napêdy
ruchu obrotowego
Napêdy przekazuj±ce moment obro-
towy na armaturê ju¿ przy jednym
pe³nym obrocie (zgodnie z ISO5210)
tego napêdu.
Rodzaje ochrony
Napêdy AUMA w wykonaniu seryj-
nym, ³±cznie z silnikiem odpowiada-
j±cym klasie ochrony IP 67 zgodnie z
EN 60529 (PN-92/E081056).
Tak wysoki stopieñ ochrony przed
py³em i wod± osi±ga siê poprzez sto-
sowanie uszczelnieñ promieniowych i
obwodowych. Gwarantuje to nieza-
wodn± pracê w skrajnych warunkach
eksploatacyjnych.
Rodzaj
konstrukcji
Napêdy elektromechaniczne AUMA
posiadaj± budowê modu³ow±. Ta
zasada konstrukcyjna jest zacho-
wana w ca³ym typoszeregu.
Silnik
Dla przesterowania armatury z
po³o¿enia krañcowego, czêsto jest
wymagany wyj±tkowo du¿y moment
rozruchu. Zapewniaj± to specjalne sil-
niki skonstruowane i produkowane
przez firmê AUMA.
Silniki AUMA w wykonaniu standar-
dowym s± skonstruowane na krót-
kotrwa³y re¿im pracy S2 - 15 min
zgodnie z VDE 0530 lub IEC 34
(PN-72/E-06000). Tropikalnoodporne
uzwojenie jest wykonane w klasie izo-
lacji F zgodnie z VDE 0530.
Do zabezpieczenia uzwojenia przewi-
dziano trzy po³±czone szeregowo
przeka¼niki termiczne. W³±czone w
obwód urz±dzenia steruj±cego
zabezpieczaj± silnik (np. przy prze-
kroczeniu obci±¿enia lub zatrzymaniu
wirnika) przed niedopuszczalnie
wysokimi temperaturami. Przeka-
¼niki termiczne przerywaj± obwód
pr±dowy je¿eli temperatura uzwoje-
nia przekroczy 140 °C, t.j. tempera-
turê maksymalnie dopuszczaln±.
Wewnêtrzne pod³±czenie silnika zre-
alizowane jest poprzez z³±cze wty-
kowe w kad³ubie przek³adni. Pozwala
to na szybk± wymianê silnika, np. w
celu
Blok sterowania
W zale¿no¶ci od rodzaju konstrukcji
armatury napêd powinien siê
wy³±czyæ w krañcowych po³o¿eniach
w zale¿no¶ci od przemieszczenia
(przebytej drogi) lub momentu obro-
towego. W tym celu w bloku stero-
wania znajduj± siê dwa niezale¿ne od
siebie uk³ady (uk³ad pomiarowy
momentu obrotowego i uk³ad pomia-
rowy przebytej drogi). Uk³ady te
oddzia³ywuj± na odpowiednie
wy³±czniki, które poprzez elektryczne
urz±dzenia steruj±ce (np. AUMA
MATIC) wy³±czaj± silnik i sygnalizuj±
osi±gniêcie po³o¿enia krañcowego.
Wszystkie elementy istotne dla funk-
cjonowania bloku sterowania s±
wykonane z materia³ów odpornych
na korozjê.
zmiany
ilo¶ci
obrotów
na
wyj¶ciu.
4
802735233.051.png 802735233.052.png 802735233.053.png 802735233.054.png
Z³±cze wielostykowe
Seryjne napêdy AUMA maj± z³±cze
wielostykowe do zewnêtrznego pod-
³±czenia silnika i sterowania.
Ma ono wiele zalet, a mianowicie:
Sterowanie rêczne
Regulacjê i obs³ugê awaryjn± mo¿na
wykonaæ przy pomocy kó³ka rêcz-
nego.
Przy zatrzymanym silniku po przesta-
wieniu d¼wigni prze³±cznika wyko-
nuj±c obrót kó³kiem powodujemy
roz³±czenie silnika z jednoczesnym
zasprzêgleniem napêdu rêcznego.
Rozsprzêglenie nastêpuje pomiêdzy
silnikiem i wa³em napêdowym
¶limaka. Oznacza to, ¿e pomimo
wystêpowania momentu obci±¿enio-
wego
pozwala na proste i szybkie
sprawdzenie dzia³ania po zmonto-
waniu u producenta armatury,
oraz na miejscu eksploatacji
eliminuje pracoch³onne czynno¶ci
zwizane z od³±czeniem i pod-
³±czeniem podczas prac konse-
wacyjnych
gwarantuje prawid³owe pod³±cze-
nie przy monta¿u i demonta¿u
na
wyj¶ciu,
³atwe
jest
prze³±czenie na napêd rêczny.
W momencie za³±czenia silnika,
napêd rêczny zostaje automatycznie
od³±czony (kó³ko napêdu rêcznego
pozostaje nieruchome).
Przek³adnia
Silnik zainstalowany jest na masyw-
nym kad³ubie przek³adni wykonanej z
odlewu ¿eliwnego. Dla obni¿enia
ilo¶ci obrotów silnika stosowana jest
przek³adnia ¶limakowa.
¦limak i tuleja wa³u wyj¶ciowego
¶limacznicy s± u³o¿yskowane ³o¿y-
skami
kulkowymi
lub
nie
wyma-
gaj±cymi
smarowania
³o¿yskami
¶lizgowymi.
Kad³ub
przek³adni
wype³niony jest smarem.
5
802735233.055.png 802735233.056.png 802735233.057.png 802735233.058.png 802735233.059.png 802735233.060.png 802735233.061.png 802735233.062.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin