Broszura Napędy ruchu obrotowego przystosowane do pracy sterowanej SA07.1_48.1pl.pdf
(
1820 KB
)
Pobierz
Napêdy ruchu obrotowego przystosowane do pracy sterowanej
SA 07.1 – SA 48.1
DIN ISO 9001/
EN 29001
Rozwój automatyzacji wymaga ist nie-
nia niezawodnego ogniwa pomiêdzy
elektrycznymi urz±dzeniami sterowania
i regulacji z jednej strony, oraz zaporo-
wymi
Napêdy
elektro-
mechaniczne
lub
reguluj±cymi
organami
na
ruroci±gach z drugiej strony.
Idea³em takiego ogniwa jest napêd
elektromechaniczny, ze wzglêdu na
ogóln± dostêpno¶æ energii elektrycz-
nej.
Przy pomocy napêdów elektrome-
chanicznych AUMA mog± w prosty
sposób zostaæ zrealizowane najró¿-
norodniejsze
wymagania
stawiane
elementom wykonawczym.
AUMA automatyzuje armaturê
Napêdy elektromechaniczne AUMA
zdoby³y ogólno¶wiatowe uznanie w
ró¿norodnych obszarach stosowania
miêdzy innymi:
Obszary stoso-
wania
W GOSPODARCE WOD¡
W GOSPODARCE
KOMUNALNEJ
W SIECIACH
GRZEWCZYCH
W INSTALACJACH
PRZEMYS£OWYCH
W PRZEMY¦LE
PETROCHEMICZNYM
W ENERGETYCE
2
Dane techniczne
Wielko¶
æ
Moment
wy³±cze-
nia
w Nm
Przy³±cze
armatury
ISO 5210/
DIN 3210
Napêdy AUMA odpowiadaj± wysokim
wymaganiom
W niniejszym opracowaniu przedsta-
wiamy obszern± informacjê o napê-
dach ruchu obrotowego przystosowa-
nych do pracy sterowanej, typoszereg
SA.
Szczegó³owe informacje techniczne
dotycz±ce napêdów przystosowa-
nych do pracy regulowanej, typosze-
reg SAR, przedstawiamy w opraco-
waniu Napêdy ruchu obrotowego
przystosowane do pracy regulowa-
nej.
stawianym
sterowaniu
armatur± i posiadaj±:
–
SA 07.1
30
F07 / F10 / G0
60
wytrzyma³± konstrukcjê
SA 07.5
F07 / F10 / G0
–
wykonanie
o
wysokim
stopniu
SA 10.1
120
F10 / G0
ochrony
SA 14.1
250
F14 / G1/2
niezawodno¶æ pracy
–
SA 14.5
500
F14 / G1/2
–
du¿y zakres momentów obrotow-
ych
SA 16.1
1 000
F16 / G3
–
zakres prêdko¶ci obrotowych od
4
SA 25.1
2 000
F25
1)
stopniowanych
wspó³czynnikiem 1,4 (do SA 16.1;
pocz±wszy od SA 25.1 mniejsze
zakresy prêdko¶ci obrotowych).
-
180
1/min
SA 30.1
4 000
F30
SA 35.1
8 000
F35
SA 40.1
16 000
F40
mo¿liwo¶æ instalowania w dowol-
nym po³o¿eniu
–
SA 48.1
32 000
F48
–
mo¿liwo¶æ ³atwego uruchomienia i
eksploatacji
Szczegó³owe informacje techniczne
znajduj± siê w oddzielnych tablicach.
–
niskie nak³ady na konserwacjê
1) przy pracy w sieci 50 Hz
SA 25.1 - SA 48.1
SA 07.1 - SA 16.1
3
Napêdy
ruchu obrotowego
Napêdy przekazuj±ce moment obro-
towy na armaturê ju¿ przy jednym
pe³nym obrocie (zgodnie z ISO5210)
tego napêdu.
Rodzaje ochrony
Napêdy AUMA w wykonaniu seryj-
nym, ³±cznie z silnikiem odpowiada-
j±cym klasie ochrony IP 67 zgodnie z
EN 60529 (PN-92/E081056).
Tak wysoki stopieñ ochrony przed
py³em i wod± osi±ga siê poprzez sto-
sowanie uszczelnieñ promieniowych i
obwodowych. Gwarantuje to nieza-
wodn± pracê w skrajnych warunkach
eksploatacyjnych.
Rodzaj
konstrukcji
Napêdy elektromechaniczne AUMA
posiadaj± budowê modu³ow±. Ta
zasada konstrukcyjna jest zacho-
wana w ca³ym typoszeregu.
Silnik
Dla przesterowania armatury z
po³o¿enia krañcowego, czêsto jest
wymagany wyj±tkowo du¿y moment
rozruchu. Zapewniaj± to specjalne sil-
niki skonstruowane i produkowane
przez firmê AUMA.
Silniki AUMA w wykonaniu standar-
dowym s± skonstruowane na krót-
kotrwa³y re¿im pracy S2 - 15 min
zgodnie z VDE 0530 lub IEC 34
(PN-72/E-06000). Tropikalnoodporne
uzwojenie jest wykonane w klasie izo-
lacji F zgodnie z VDE 0530.
Do zabezpieczenia uzwojenia przewi-
dziano trzy po³±czone szeregowo
przeka¼niki termiczne. W³±czone w
obwód urz±dzenia steruj±cego
zabezpieczaj± silnik (np. przy prze-
kroczeniu obci±¿enia lub zatrzymaniu
wirnika) przed niedopuszczalnie
wysokimi temperaturami. Przeka-
¼niki termiczne przerywaj± obwód
pr±dowy je¿eli temperatura uzwoje-
nia przekroczy 140 °C, t.j. tempera-
turê maksymalnie dopuszczaln±.
Wewnêtrzne pod³±czenie silnika zre-
alizowane jest poprzez z³±cze wty-
kowe w kad³ubie przek³adni. Pozwala
to na szybk± wymianê silnika, np. w
celu
Blok sterowania
W zale¿no¶ci od rodzaju konstrukcji
armatury napêd powinien siê
wy³±czyæ w krañcowych po³o¿eniach
w zale¿no¶ci od przemieszczenia
(przebytej drogi) lub momentu obro-
towego. W tym celu w bloku stero-
wania znajduj± siê dwa niezale¿ne od
siebie uk³ady (uk³ad pomiarowy
momentu obrotowego i uk³ad pomia-
rowy przebytej drogi). Uk³ady te
oddzia³ywuj± na odpowiednie
wy³±czniki, które poprzez elektryczne
urz±dzenia steruj±ce (np. AUMA
MATIC) wy³±czaj± silnik i sygnalizuj±
osi±gniêcie po³o¿enia krañcowego.
Wszystkie elementy istotne dla funk-
cjonowania bloku sterowania s±
wykonane z materia³ów odpornych
na korozjê.
zmiany
ilo¶ci
obrotów
na
wyj¶ciu.
4
Z³±cze wielostykowe
Seryjne napêdy AUMA maj± z³±cze
wielostykowe do zewnêtrznego pod-
³±czenia silnika i sterowania.
Ma ono wiele zalet, a mianowicie:
–
Sterowanie rêczne
Regulacjê i obs³ugê awaryjn± mo¿na
wykonaæ przy pomocy kó³ka rêcz-
nego.
Przy zatrzymanym silniku po przesta-
wieniu d¼wigni prze³±cznika wyko-
nuj±c obrót kó³kiem powodujemy
roz³±czenie silnika z jednoczesnym
zasprzêgleniem napêdu rêcznego.
Rozsprzêglenie nastêpuje pomiêdzy
silnikiem i wa³em napêdowym
¶limaka. Oznacza to, ¿e pomimo
wystêpowania momentu obci±¿enio-
wego
pozwala na proste i szybkie
sprawdzenie dzia³ania po zmonto-
waniu u producenta armatury,
oraz na miejscu eksploatacji
–
eliminuje pracoch³onne czynno¶ci
zwizane z od³±czeniem i pod-
³±czeniem podczas prac konse-
wacyjnych
gwarantuje prawid³owe pod³±cze-
nie przy monta¿u i demonta¿u
–
na
wyj¶ciu,
³atwe
jest
prze³±czenie na napêd rêczny.
W momencie za³±czenia silnika,
napêd rêczny zostaje automatycznie
od³±czony (kó³ko napêdu rêcznego
pozostaje nieruchome).
Przek³adnia
Silnik zainstalowany jest na masyw-
nym kad³ubie przek³adni wykonanej z
odlewu ¿eliwnego. Dla obni¿enia
ilo¶ci obrotów silnika stosowana jest
przek³adnia ¶limakowa.
¦limak i tuleja wa³u wyj¶ciowego
¶limacznicy s± u³o¿yskowane ³o¿y-
skami
kulkowymi
lub
nie
wyma-
gaj±cymi
smarowania
³o¿yskami
¶lizgowymi.
Kad³ub
przek³adni
wype³niony jest smarem.
5
Plik z chomika:
luki2-82
Inne pliki z tego folderu:
Schemat podłączeń KMS_TP_PL.doc
(335 KB)
Instrukcja obsłu. Przekładnia Ślimakowa ba_gs3_40_125_en.pdf
(362 KB)
Instrukcja obsłu. Napędy Wahliwe SG05.1_12.1 pl.pdf
(633 KB)
Instrukcja obsłu. Napędy Obrotowe S.A(R)07.1_16.1 Aumatic AC 01.1pl.pdf
(877 KB)
Instrukcja obslu. Napędy ruchu obrotowego SA07.1_48.1pl.doc
(452 KB)
Inne foldery tego chomika:
ABB kondensatory
ABS
Afriso
ALTER
APAREL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin