Autor 2.0.pdf

(2022 KB) Pobierz
802750249.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Autor 2.0"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Aleksander Sowa, rok 2010
Autor: Aleksander Sowa
Tytuł: Autor 2.0
Data: 24.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
Wstęp . ....................................................................................5
Część pierwsza: Jak wydać (własną) książkę?
Co publikują wydawcy? .........................................................13
Mein Kampf ..........................................................................21
Jak powstaje książka? ..........................................................33
Wytnij swojej książce numer .................................................37
Przygotowanie manuskryptu .................................................41
Dziękujemy, nie skorzystamy ................................................47
Drogi do publikacji ................................................................53
Małżeństwo z
. .......................................................57
Własne wydawnictwo ............................................................65
Self-publishing ......................................................................77
Konkursy literackie ...............................................................87
Indies — pisarstwo niezależne .............................................95
Hiperpublikacja ...................................................................101
Agent literacki .....................................................................107
Paragrafy ............................................................................113
Pod pseudonimem ..............................................................133
Pisarz czy grafoman ...........................................................137
Lista wydawnictw ................................................................141
wydawcą
Część druga: Jak zarobić na (własnej)
książce?
Parę słów na początek ........................................................151
Honoraria autorskie . ...........................................................155
Kontrola sprzedaży .............................................................159
Generowanie zysków na
......................................165
Programy partnerskie ..........................................................171
Sprzedaż praw autorskich . ..................................................177
Promocja swojej publikacji ..................................................185
papierze
Strona internetowa ..........................................................186
Artykuły ...........................................................................190
Udostępnianie darmowych fragmentów ..........................196
Fora internetowe .............................................................197
Serwisy społecznościowe ................................................198
Patronat medialny ...........................................................199
Konkursy .........................................................................200
Kontakt z
czytelnikiem
.....................................................201
Wieczory i
spotkania autorskie
........................................202
Krytyka i
recenzja
..............................................................205
Sprzedaż i
........................................................213
Quo vadis? .........................................................................223
Bibliografia ..........................................................................229
Aneks ..................................................................................231
dystrybucja
Aleksander Sowa :: Autor 2.0 :: Złote Myśli
Wstęp
Przed użyciem informacji tutaj zawartych nie trzeba czytać ulotki,
ale warto przeczytać wstęp. Jeśli wystąpią objawy niepożądane,
można skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą. Albo z autorem,
chociaż pewnie będzie zajęty pisaniem następnego tekstu.
Wydanie własnej książki, a jej napisanie, to dwie różne sprawy.
Publikacja swojej książki i zarobienie na niej — także. Od tego
chciałbym zacząć. Dlatego już na samym początku daję jasno do
zrozumienia, że nie znajdziesz tutaj rad dla początkujących pisarzy
w przedmiocie trzymania pióra. Otrzymasz za to garść informacji
o tym, co robić, przelawszy już cały atrament z owego pióra, tak
ochoczo przez autora-narratora w charakterze metafory przed chwilą
użytego.
Pisać o tym, jak pisać, chyba nie powinienem. Zbyt dużo jeszcze
muszę się nauczyć, by móc to robić. Przynajmniej taką mam
świadomość. Może kiedyś w szaleńczym ataku aroganckiej
pewności siebie zdecyduję się porwać z motyką na słońce. Ale
jeszcze nie teraz. Dziś zająłem się czymś zupełnie innym. Pisaniem
o wydawaniu i zarabianiu na tym.
W wirtualnym świecie, świecie web 2.0, nieporównywalnie więcej
ludzi niż kiedyś chciałoby wydać to, co napisali, co stworzyli.
Najpotężniejsze medium świata, jakie kiedykolwiek powstało —
internet, znakomicie ułatwia sprawę. Dzięki niemu nie tylko można
zasięgnąć informacji o tym, jak to zrobić, ale też sprawdzić, jak to
zostało przez innego autora już kiedyś zrobione. Wreszcie internet
może się stać zarówno wydawcą, jak i kanałem dystrybucji dzieła,
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin