Delphi - 31 przydatnych programów.pdf
(
752 KB
)
Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Delphi - 31 przydatnych
programów"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Przemysław Pisula, rok 2008
Autor: Przemysław Pisula
Tytuł: Delphi - 31 przydatnych programów
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
..................................................................................................................5
PROGRAM „MEMO, EDIT, LISTA, COMBO”
...........................................................8
PROGRAM „ANKIETA”
........................................................................................14
PROGRAM „KSIĄŻKA ADRESOWA”
....................................................................28
PROGRAM „MAINMENU I POPUPMENU”
...........................................................35
PROGRAM „PRZEGLĄDARKA GRAFIKI I SLAJDÓW”
.........................................47
PROGRAM „KOLORY FORMATKI”
......................................................................60
PROGRAM „ODCZYT KODÓW I NUMERÓW KLAWISZY”
...................................66
PROGRAM „KALKULATOR”
.
...............................................................................70
PROGRAM „ZGADUJ-ZGADULA”
........................................................................89
PROGRAM „ODTWARZACZ MUZYCZNY”
..........................................................100
WŁASNY KOMPONENT „TDZIALANIA”
.............................................................110
PROGRAM WYKORZYSTUJĄCY KOMPONENT TDZIALANIA
.............................116
PROGRAM „PRZECIĄGNIJ I UPUŚĆ”
.................................................................121
PROGRAM „KOLORY RGB”
................................................................................126
PROGRAM „TWORZENIE OBIEKTÓW”
..............................................................131
PROGRAM „RÓWNANIE KWADRATOWE – OBIEKTOWO”
...............................140
PROGRAM „AKTYWNA FORMA”
.......................................................................150
PROGRAM „BAZA DANYCH FIRMY”
..................................................................155
PROGRAM „TWORZENIE, KOPIOWANIE, USUWANIE”
....................................170
PROGRAM “RYSOWANIE SAMOCZYNNE”
.........................................................175
PROGRAM „BAZA DANYCH”
.............................................................................180
PROGRAM „BUDUJEMY INTRO PROGRAMU”
..................................................196
PROGRAM „ZMIEŃ TAPETĘ, OTWÓRZ INNY PROGRAM”
.
...............................200
PROGRAM „ODTWARZACZ FILMÓW”
..............................................................205
PROGRAM „ARKUSZ KALKULACYJNY”
............................................................213
PROGRAM „GIEŁDA SAMOCHODOWA”
............................................................221
PROGRAM „KOMUNIKATOR SIECIOWY”
..........................................................231
Program „Klient”
.......................................................................................................231
Program „Server”
......................................................................................................236
PROGRAM „PRZEGLĄDARKA STRON WWW”
..................................................242
PROGRAM „EDYTOR TEKSTU”
.........................................................................254
PROGRAM „EDYTOR HTML”
.............................................................................272
PROGRAM “RYSOWANIE MYSZKĄ”
.
.................................................................277
DELPHI – 31 PRZYDATNYCH PROGRAMÓW -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Przemysław Pisula
● str.
4
Wstęp
Niniejsza publikacja przedstawia 30 programów stworzonych
w popularnym środowisku programistycznym, jakim jest
Delphi
.
Przeznaczona jest dla początkujących, ale i takich, którzy mają już
pewne doświadczenie w programowaniu.
Publikacja zakłada, że Czytelnik zapoznał się z podstawami
Object
Pascala
oraz umie poruszać się w środowisku
Delphi
. Dlatego nie
będę omawiał tutaj tych spraw.
Opis tych rzeczy można znaleźć w wielu książkach i podręcznikach.
Ebook ten ma na celu przedstawić Czytelnikowi praktyczne
zastosowanie posiadanej wiedzy.
Książka przedstawia programy wraz z ilustracjami, kodem
źródłowym i komentarzami.
Publikowane tutaj programy mogą stanowić wstęp do dalszej ich
rozbudowy.
Na początku każdego programu Czytelnik znajdzie wyjaśnienie jego
działania, opis zastosowanych komponentów, a dalej szczegółowe
wyjaśnienie działania wszystkich użytych instrukcji, funkcji
i procedur.
Copyright by Złote Myśli
& Przemysław Pisula
DELPHI – 31 PRZYDATNYCH PROGRAMÓW -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Przemysław Pisula
● str.
5
Znajduje się tutaj również sposób tworzenia własnego komponentu,
aplikacji internetowych i zasady programowania obiektowego.
Sprawy podstawowe:
1. Do komponentu w kodzie programu odwołujemy się poprzez jego
właściwość
Name.
Dlatego jeśli ją zmienisz z domyślnej nadanej przez
Delphi
na
swoją to pamiętaj, abyś jej konsekwentnie używał do końca.
Jeśli odwołujesz się do komponentu znajdującego się w innej
formie, ale w tym samym programie, to jego nazwę
Name
poprzedzaj nazwą tego formularza.
2. Właściwości komponentów dostępne na zakładce
Properties
można zmieniać w czasie projektowania programu lub w czasie
jego działania (w kodzie programu). W czasie projektowania po
prawej stronie od nazwy wpisujesz jej wartość lub klikasz
w strzałkę i wybierasz ją z listy. Przy niektórych z nich jest
prostokącik z trzema kropkami, więc klikasz na niego i rozwija się
edytor, w którym wpisujesz wartości.
3. Zdarzenia dla danego komponentu generujemy po przejściu na
zakładkę
Events
. Zaznaczasz tam pole w kolumnie po prawej
stronie od nazwy danego zdarzenia, jego kolor zmieni się na biały,
a następnie klikasz w nie dwa razy. Nazwy procedur Delphi
generuje automatycznie. Pamiętaj, abyś nic w nich nie zmieniał!
Twoim zadaniem jest wpisanie instrukcji między
Begin
a
End
i ewentualne zadeklarowanie stałych zmiennych, tablic itp. nad
słowem
Begin
, a przed
Procedure Nazwa (parametry).
Copyright by Złote Myśli
& Przemysław Pisula
Plik z chomika:
SwiatKsiazki
Inne pliki z tego folderu:
Zdrowie w zasięgu myśli.pdf
(894 KB)
Legendy naszej motoryzacji.pdf
(759 KB)
Bóg Einsteina.pdf
(729 KB)
Wenus za kierownicą.pdf
(2937 KB)
Abolicja podatkowa. Krok po kroku.pdf
(522 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!!Złote Myśli PEŁNE WERSJE!!!
18+
Dla rodziców
E-biznes
Finanse osobiste
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin