Matura ustna z języka angielskiego.pdf

(1291 KB) Pobierz
803669103.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Matura ustna z języka
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Karolina Halczuk, rok 2007
Autor: Karolina Halczuk
Tytuł: Matura ustna z języka angielskiego
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
WSTĘP . .........................................................................................................................5
CZĘŚĆ I
INFORMACJE OGÓLNE . ....................................................................7
I.1. OPIS EGZAMINU . ..................................................................................................8
I.2. WYMAGANIA EGZAMINACYJNE . ......................................................................11
I.3. RODZAJE ZADAŃ EGZAMINACYJNYCH . .........................................................22
I.4. KRYTERIA OCENY I PUNKTACJA . ....................................................................28
I.5. OBAWY ZWIĄZANE Z OBIEKTYWNĄ OCENĄ ..................................................35
CZĘŚĆ II.
ROZMOWY
. ..............................................................39
II.1. UZYSKIWANIE I UDZIELANIE INFORMACJI .................................................40
II.1.1. Uzyskiwanie informacji .............................................................41
II.1.2. Uzyskiwanie informacji – ćwiczenia ........................................56
II.1.3. Udzielanie informacji ...............................................................61
II.1.4. Udzielanie informacji – ćwiczenia ............................................71
II.1.5. Przykładowe wypowiedzi z komentarzem i
STEROWANE
punktacją
............76
............87
II.2. RELACJONOWANIE WYDARZEŃ . ...................................................................89
II.2.1. Czasy używane podczas relacji . ................................................92
II.2.2. Zwroty użyteczne podczas relacjonowania . ...........................101
II.2.3. Jak rozbudować opis wydarzeń . ............................................102
II.2.4. Rodzaje wydarzeń ..................................................................107
II.2.5. Relacjonowanie wydarzeń przeszłych –
II.1.6. Przykładowe zadania do
samodzielnego opracowania
ćwiczenia
................114
...........117
II.2.7. Zadania do samodzielnego opracowania ...............................127
II.3. NEGOCJOWANIE .............................................................................................129
II.3.1. Typowe wyrażenia ..................................................................130
II.3.2. Negocjowanie – ćwiczenia .....................................................138
II.3.3. Przykładowe wypowiedzi z komentarzem i
II.2.6. Przykładowe wypowiedzi z komentarzem i
punktacją
..........142
II.3.4. Zadania do samodzielnego opracowania ...............................155
punktacją
CZĘŚĆ III.
ROZMOWY NA
....................................158
III.1. WPROWADZENIE ...........................................................................................159
III.2. ILUSTRACJA ....................................................................................................161
III.3. OCENA ZA OPIS ILUSTRACJI ........................................................................163
III.4. PIERWSZA ANALIZA ILUSTRACJI ...............................................................169
III.5. ROZMIESZCZENIE ELEMENTÓW ILUSTRACJI ..........................................172
III.6. OPIS OSOBY ....................................................................................................175
III.7. PIERWSZY ETAP OPISU ILUSTRACJI ..........................................................189
III.8. OPIS TŁA .........................................................................................................195
PODSTAWIE ILUSTRACJI
III.8.1. Elementy tła – zdjęcia plenerowe .........................................197
III.8.2. Przykłady opisu tła zdjęć plenerowych .................................211
III.8.3. Elementy tła – pomieszczenia zamknięte ...........................218
III.8.4. Przykłady opisu tła – pomieszczenia zamknięte .................225
III.9. PRZYKŁADY OPISU ILUSTRACJI Z
.................231
III.10. NIETYPOWE ILUSTRACJE ..........................................................................246
III.11. SAMODZIELNE PRZYGOTOWANIE OPISU ILUSTRACJI ..........................254
III.12. PYTANIA DO ILUSTRACJI ...........................................................................267
III.13. PRZYKŁADOWE PYTANIA Z
KOMENTARZEM I OCENĄ
ODPOWIEDZIAMI, KOMENTARZEM
I
OCENĄ
..................................................................................................................270
III.14. ZESTAW PYTAŃ ZWIĄZANYCH Z
ILUSTRACJĄ
........................................275
CZĘŚĆ IV.
PRZYKŁADOWY EGZAMIN
USTNY Z
JĘZYKA ANGIELSKIEGO
...278
 
MATURA USTNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO darmowy fragment – Złote Myśli
Karolina Halczuk
str. 5
Wstęp
Z roku na rok pojawia się coraz więcej książek na temat egzaminu
maturalnego z języka angielskiego. Trzeba przyznać, że nie brakuje
wśród nich publikacji naprawdę wartościowych, które stanowią cenną
pomoc dla ucznia i nauczyciela. Po cóż zatem kolejna książka? Otóż
autorzy wydawanych do tej pory pozycji stawiają sobie za cel rzetelne
ugruntowanie wiedzy przyszłego maturzysty. Przyjmują założenie -
które dla wielu spośród Was nie jest wcale takie oczywiste - że przyszły
maturzysta ma dość czasu, by rzetelnie przygotować się do egzaminu.
Rzeczywistość często jednak wygląda zupełnie inaczej.
Spora część uczniów zaczyna poważnie traktować maturę dopiero na
miesiąc czy dwa przed egzaminem. Wierz mi, że jest to okres zbyt krótki,
by w znaczący sposób poszerzyć swoje umiejętności językowe. Jednak
podręcznik ten tym różni się od innych publikacji, że nie został napisany
z myślą o ugruntowaniu czy poszerzeniu Twojej wiedzy. Założenie, jakie
przyjęłam w trakcie jego pisania jest następujące: Masz taką wiedzę,
jaką masz i nie da się tego zmienić w krótkim okresie czasu.
Umiejętności językowe niektórych z Was są bardzo dobre, innych
średnie, a jeszcze innych wręcz opłakane. Celem tej książki jest
pokazanie Ci, w jaki sposób ową wiedzę – bez względu na to, jaka by
ona nie była – najlepiej wykorzystać w trakcie egzaminu.
Książka pisana jest zatem nie tyle z pozycji nauczyciela, co raczej
egzaminatora. Nauczyciel stara się poszerzać, pogłębiać
i ugruntowywać wiedzę swojego ucznia. Dla egzaminatora ważne jest,
jak Twoja wiedza przekłada się na realizację poszczególnych zadań
maturalnych. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że ilość punktów
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Karolina Halczuk
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin