Komunikacja, marketing i zarządzanie projektem wg polskiego Chucka Norrisa.pdf

(1170 KB) Pobierz
803690309.001.png
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Olaf Sawajner, rok 2008
Autor: Olaf Sawajner
Tytuł: Komunikacja, marketing i zarządzanie projektem wg polskiego Chucka Norrisa
Data: 27.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
WSTĘP – CZYLI PARĘ SŁÓW WPROWADZENIA ...........................5
ROZDZIAŁ I:
SKUTECZNA KOMUNIKACJA
..........................................................
8
1.1.
Komunikacja w społeczeństwie
.................................................................................................
8
1.2.
Komunikacja
w relacjach interpersonalnych
– wprowadzenie
................
11
1.3.
..............................................................................
13
1.4.
Komunikacja niewerbalna
........................................................................
18
1.5.
Manipulacja versus perswazja
..................................................................
22
1.6.
Sposoby manipulacji
.................................................................................
24
1.7.
Skuteczna manipulacja
– czyli jak manipulować
..................................................................................
27
1.8.
Podstawowe sposoby motywacji pozafinansowej pracowników
.............
48
ROZDZIAŁ II:
MARKETING, CZYLI WŁAŚCIWIE
CO, JAK, GDZIE I Z CZYM?
............................................................
56
2.1.
................................................................................
56
2.2.
.......................................................................................
59
2.3.
.........................................................................
65
2.4.
Podstawowe rodzaje marketingu
.............................................................
76
2.5.
Jak wybrać odpowiednią technikę?
.......................................................
102
2.6.
Rola public relations w marketingu
+ analiza SWOT
.............................................................................................
104
2.7.
Tworzenie zespołu
...................................................................................
110
2.8.
Efektywne zarządzanie
zespołem marketingowym
.............................................................................
113
ROZDZIAŁ III:
PROJECT MANAGEMENT
– CZYLI O PROJEKTACH W FIRMACH
.........................................
118
3.1.
....................................................................................
118
.............................................
121
3.2.
.............................................................
125
Metoda zarządzania zadaniami w czasie:
ważne/nieważne, teraz/później
................................................................
130
3.3.
Przykładowy zarys produktu projektu
...................................................
133
Elektroniczny system czujników ruchu
dla osób niewidomych
...............................................................................
134
1.
Parę słów
............................................................................................
134
2.
Na czym to polega – co zmienia?
......................................................
135
3.
Zapotrzebowanie
...............................................................................
137
4.
Idea systemu
.....................................................................................
138
5.
Czysto od strony technicznej
.............................................................
139
6.
Teraz w paru zdaniach dowiesz się,
jak to wszystko razem musi działać
oraz jakie ma zastosowanie
...................................................................
139
7.
Autor pomysłu – dane
.......................................................................
142
3.4.
Dekalog Kierownika Projektu
.................................................................
143
Projekt 1 nie równa się Projekt 2
– innowacyjne pomysły versus rzeczywistość
..........................................
143
Komunikacja, komunikacja
i raz jeszcze komunikacja
..........................................................................
144
Motywacja do działania
.............................................................................
145
Czas to pieniądz
.........................................................................................
145
Efektywne i przemyślane zarządzanie zasobami
......................................
145
Tworzenie zespołu
.....................................................................................
146
Przejrzyste wymagania
..............................................................................
146
Rozwój
........................................................................................................
147
Lepiej przeciwdziałać,
niż później zajmować się efektami
............................................................
147
Kodeks ten nigdy się nie kończy
– miejsce na Twoją zasadę!
.......................................................................
147
3.5.
oraz efektywne zarządzanie
Ciągły rozwój
zespołem projektowym
..................................................................................
148
3.6.
oraz sposoby ich rozwiązywania
Najczęstsze konflikty
....................................................................
150
ZAKOŃCZENIE
.............................................................................
154
PODZIĘKOWANIA
........................................................................
155
DLACZEGO WEDŁUG
POLSKIEGO CHUCKA NORRISA?
.................................................
157
KOMUNIKACJA, MARKETING I... darmowy fragment – Złote Myśli
Olaf Sawajner
str. 5
Rozdział I:
Rozdział I:
Skuteczna komunikacja
Skuteczna komunikacja
1.1. Komunikacja w społeczeństwie
– wprowadzenie
Komunikacja jest jednym z najważniejszych aspektów życia w społe-
czeństwie, pełni rolę przekazywania informacji, ostrzegania, wyda-
wania komunikatów, prezentacji emocji oraz wielu innych rzeczy,
jest niezastąpionym narzędziem w kontaktach interpersonalnych.
Jest wiele metod, by starać się nakłonić drugą osobę do przyjęcia
swojego punktu widzenia. Razem ze wzrostem wiedzy na temat ko-
munikacji wielu naukowców poświęciło jej badaniu całe życie. Po-
wstały metody perswazji, perswazji społecznej, oddziaływania na
grupy, konformizmu społecznego czy bardziej zaawansowane meto-
dy – jak NLP (Neurolingwistyczne Programowanie) czy neuromani-
pulacje. Te wszystkie doktryny i metody łączy jedna rzecz – skupiają
się one na metodach komunikacji, pokazując jednocześnie, jak waż-
na ona jest, niezależnie od jej formy, bo oczywiście mamy zdania roz-
kazujące, pytające, twierdzące, metody prezentacji komunikatu – czy
to w radiu, telewizji, Internecie, czy w książkach i mowie. Metod,
technik i sposobów jest wiele, a jeszcze więcej będzie się ich poja-
wiać, jedno na pewno jednak nie ulegnie zmianie – niepodważalnie
istotna rola komunikacji w społeczeństwie.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Olaf Sawajner
803690309.002.png 803690309.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin