aby dzieci nadpobudliwe byly szczesliwe i zdrowsze.doc

(29 KB) Pobierz

Aby dzieci nadpobudliwe były szczęśliwe i zdrowsze, trzeba im zapewnić środowisko,

w którym panuje porządek i stabilizacja:

1.   Należy uprościć styl życia.

2.   Ograniczyć dopływ bodźców zewnętrznych, gdyż ich nadmiar oddziałuje szkodliwie.

3.   Nie dawać dziecku zbyt dużo zabawek naraz.

4.   Niech ma do wykonania tylko jedno zadanie - tak długo, aż się z niego wywiąże.

5.   Wprowadzić ustalony - choć nie sztywny - plan zajęć, który da dzieciom poczucie stabilizacji. Chodzi nie tyle o dokładne wyznaczanie i trzymanie się godzin, ile o przestrzeganie porządku, czyli kolejności zajęć.

6.   Dbać o racjonalne żywienie rodziny, podając regularnie posiłki oraz przekąski, które będą proste, a jednocześnie bogate w różne składniki.

7.   Starać się układać dzieci do snu w atmosferze serdeczności, miłości i odprężenia.

8.   Ustalić normy postępowania, które pomogą panować dziecku nad swą impulsywnością.

9.   Opracować kodeks obowiązujących reguł, jak również sprecyzować konsekwencje łamania niepodważalnych praw.

10.              Warto wiedzieć, co dziecko lubi, a czego nie. Warto więc pozwolić dziecku wybrać ulubione zabawki, którymi mogłoby się bawić z drugimi.

11.              Nie zmuszać dziecka do jedzenia czegoś, co mu stanowczo nie smakuje lub do noszenia garderoby, która mu się nie podoba.

12.              Musi otrzymywać krótkie komunikaty: Zamiast: „Znowu wróciłeś z podwórka w tych zabłoconych butach i wchodzisz na dywan” Trzeba mówić: „zdejmij buty” lub „buty” i upewnić się czy dziecko usłyszało: „proszę powtórz”.

13.              Podzielić zadania na etapy: Jeśli powiemy „sprzątaj pokój”, to mimo, że dziecko chce to zrobić, nie wie jak. Posprząta, jeśli dostanie polecenie „zdejmij rzeczy z krzesła”, a teraz „włóż je do szafy”.

Struktura Nowe zrozumienie siebie dzięki diagnozie i edukacji w sposób naturalny prowadzi do dokonania zmian w życiu, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

 

 

Aby dzieci nadpobudliwe były szczęśliwe i zdrowsze, trzeba im zapewnić środowisko,

                                            w którym panuje porządek i stabilizacja:

1.      Należy uprościć styl życia.

2.      Ograniczyć dopływ bodźców zewnętrznych, gdyż ich nadmiar oddziałuje szkodliwie.

3.      Nie dawać dziecku zbyt dużo zabawek naraz.

4.      Niech ma do wykonania tylko jedno zadanie - tak długo, aż się z niego wywiąże.

5.      Wprowadzić ustalony - choć nie sztywny - plan zajęć, który da dzieciom poczucie stabilizacji. Chodzi nie tyle o dokładne wyznaczanie i trzymanie się godzin, ile o przestrzeganie porządku, czyli kolejności zajęć.

6.      Dbać o racjonalne żywienie rodziny, podając regularnie posiłki oraz przekąski, które będą proste, a jednocześnie bogate w różne składniki.

7.      Starać się układać dzieci do snu w atmosferze serdeczności, miłości i odprężenia.

8.      Ustalić normy postępowania, które pomogą panować dziecku nad swą impulsywnością.

9.      Opracować kodeks obowiązujących reguł, jak również sprecyzować konsekwencje łamania niepodważalnych praw.

10. Warto wiedzieć, co dziecko lubi, a czego nie. Warto więc pozwolić dziecku wybrać ulubione zabawki, którymi mogłoby się bawić z drugimi.

11. Nie zmuszać dziecka do jedzenia czegoś, co mu stanowczo nie smakuje lub do noszenia garderoby, która mu się nie podoba.

12. Musi otrzymywać krótkie komunikaty: Zamiast: „Znowu wróciłeś z podwórka w tych zabłoconych butach i wchodzisz na dywan” Trzeba mówić: „zdejmij buty” lub „buty” i upewnić się czy dziecko usłyszało: „proszę powtórz”.

13. Podzielić zadania na etapy: Jeśli powiemy „sprzątaj pokój”, to mimo, że dziecko chce to zrobić, nie wie jak. Posprząta, jeśli dostanie polecenie „zdejmij rzeczy z krzesła”, a teraz „włóż je do szafy”.

Struktura Nowe zrozumienie siebie dzięki diagnozie i edukacji w sposób naturalny prowadzi do dokonania zmian w życiu, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin