Beata Binder
Jolanta Sikora
PSP nr1 w Nowej Soli
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – klasa III
1. Rośliny uprawne
………………………………………
(imię i nazwisko)
1. Wymień trzy nazwy maszyn rolniczych:
…………………………………………………………………………
…../ 3pkt.
2. Połącz nazwy roślin z odpowiednim kwiatostanem:
a) owies b) żyto c) jęczmień d) kukurydza
kłos kolba wiecha
…../ 2pkt.
3. Podkreśl nazwy roślin okopowych:
a) ziemniak b) kukurydza c) burak cukrowy
d) proso e) rzepak f) burak ćwikłowy
g) marchew
4. Uzupełnij poniższe zdania.
a) Ze względu na czas wysiewu zboża dzielimy na ………. i ……….. .
b) Zboża siane wiosną to zboża …………… .
c)
d) Zboża siane jesienią to zboża …………… .
5. Podpisz poznane części roślin zbożowych.
…../ 4pkt.
6. Wymień trzy poznane kwiatostany zbóż:
…………………………………………………………………………..
7. Dokończ zdania:
a) Ziemniaki i buraki to rośliny ………………….. .
b) Len i konopie to rośliny …………………. .
d) Rzepak, słonecznik, soja, mak, to rośliny ……………………. .
8. Podkreśl tę grupę wyrazów, w której znajdują się tylko nazwy chwastów.
a) żyto, komosa, mak, słonecznik
b) kąkol, ostróżka, ziemniaki, soja
…../ 1pkt.
c) skrzyp, chaber, komosa, kąkol
9. Wypisz nazwy części ziemniaka i połącz strzałkami z rysunkiem.
…../ 5pkt.
28- 26
25 - 22
21 - 18
17 - 14
13 - 9
8 – 0
znakomicie
bardzo dobrze
dobrze
przeciętnie
słabo
bardzo źle
Kartoteka testu 1 klasa 3
Numer zadania
Sprawdzana umiejętność
(Uczeń:)
Wzór odpowiedzi
Kat. celu
Liczba punktów
1.
Nazywa maszyny rolniczych
Np.: traktor, pług, kombajn
Za każda prawidłową odpowiedź –
1 pkt.
B
3
2.
Przyporządkowuje kwiatostany odpowiednim roślinom.
Np.: kukurydza - kolba
Za każde 2 prawidłowe odpowiedzi – 1 pkt
2
3.
rozpoznaje nazwy roślin okopowych
Ziemniak, marchew, burak cukrowy, burak cukrowy
4.1.
posługuje się pojęciami zboża jare, ozime.
Za każde prawidłowo użyte pojęcie – 1 pkt.
A
4.2.
Zna zboża jare i ozime
Za każde prawidłowo uzupełnione zdanie – 1 pkt
5.
nazywa poszczególne części roślin zbożowych
Łodyga, źdźbło, kłos i korzenie.
Za każdą odpowiedź – 1 pkt
4
6.
wymienia rodzaje kwiatostanów zbóż
daga1229