Sztuczki, magiczne, karciane i inne.pdf

(142 KB) Pobierz
Microsoft Word - sztuczki_magiczne
1. SZTUCZKA KARCIANA
Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania. Następnie układaj karty w
trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko
zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś, aby wybrał jedną z kart i żeby zapamiętał, w
którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki, a plik, w którym leży wybrana karta umieść
pomiędzy dwoma pozostałymi plikami. Następnie układaj karty jw. i znów poproś o
wskazanie odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki, a wybrany wkładasz
w środek. I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki, ale tym razem wskazujemy
odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta karta we wskazanej kolumnie.
WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do środka.
Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki ruch, żeby wszystkie karty a
wyjątkiem górnej i dolnej wypadły. Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty,
które zapamiętali. Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO, DZIEWIĄTKA KIER,
ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII, DZIEWIĄTKA KARO
Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na początku. UWAGA!!! Nie
należy wykonywać tej sztuczki wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie
się ktoś bystry i odgadnie nasz sekret:)
2. ZNIKANIE PRZEDMIOTU
Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i
gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinasz gumkę.
Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku
chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na
kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to
kostka przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.
Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.
3. GENIALNY MATEMATYK
Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz niech dopisze pod
nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam, czwartą widz, a piątą ty.
Następnie poproś widza, aby dodał te liczby – ty możesz podać wynik natychmiast.
Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie
w każdej kolumnie dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to
pierwsza liczba, od której odjęto 2 i na początku dopisano 2. Liczb do sumowania może być
dużo więcej - regułę już znasz.
+ 4 8 3 7 5
+ 2 6 1 3 7
+ 7 3 8 6 2
+ 5 9 3 2 0
+ 4 0 6 7 9
========
2 4 8 3 7 3
4. ZGADYWANIE DATY URODZENIA
Poproś kolegę, aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i
dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek
liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250.
Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc
urodzenia, (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).
5. PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWKĘ
Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład. Pocztówkę należy złożyć
w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnij powstały grzbiet, co 1/2
cm, tak, aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180 stopni i natnij ją z drugiej
strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami. Teraz musisz równo przeciąć grzbiet
pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego. W ten sposób powstanie długa, zamknięta,
zygzakowata taśma, przez środek, której można się przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i
zsunąć w dół.
6. MAGICZNA SIÓDEMKA
Zaproponuj koledze, aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.
Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął
początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to, od jakiej cyfry zacznie się
liczenie - wynik zawsze wyniesie 7. (Jeżeli chcesz, aby wynik zawsze wynosił np. 9, to zamiast
w zadaniu dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę dwa razy większą od wyniku, czyli 2 * 9 =
18).
7. TELEPATIA
Podaj koledze kartkę papieru i poproś, aby przerwał ją na trzy równe części.
Następnie odbierz od niego kartki dla sprawdzenia czy są równe i poproś go, aby na tych
kartkach napisał na przykład dwa kółka i jeden krzyżyk. Przy podawaniu kartek uważaj, aby
krzyżyk postawił na środkowym kawałku kartki, który ma po obu stronach oberwane
krawędzie. Kartki składa się teraz i wrzuca do pudełka, a Ty możesz pozwolić na zawiązanie
sobie oczu. Pomimo tego i tak odnajdziesz kartkę z krzyżykiem, bo wystarczy, że przez dotyk
odnajdziesz kartkę, której obie krawędzie nie są gładkie.
8. MAGICZNE ASY
Cztery osoby podają liczby między 10 a 20, a ty odliczasz karty według podanych liczb i za
każdym razem wykładasz asa. Magia? Dla widzów - tak, ale nie dla Ciebie. Wcześniej musisz
przygotować sobie talię kart w ten sposób, że włożysz do niej asy na miejsca: 10, 11, 12 i 13
od góry talii. Następnie prosisz widzów o podanie dowolnych liczb pomiędzy 10 a 20. Niech
to będzie na przykład liczba 14. Odlicz, więc 14 kart na stół, obliczając w pamięci sumę cyfr
tej liczby (w tym przypadku 5). Ten sam plik 14 kart odlicz jeszcze raz, odkładając 5 kartę na
bok i cały odliczony do końca plik połóż na pozostałe karty. Tę samą operację powtórz z
pozostałymi trzema liczbami. Jeżeli wszystko wykonasz dokładnie to odłożone karty okażą się
asami.
9. ORZEŁ CZY RESZKA?
Do wykonania tego triku zaopatrz się w dziewięć jednakowych monet, najlepiej tej samej
wartości (mogą być pożyczone od widza) oraz w małe pudełeczko, którym będziesz mógł
zakryć dowolną monetę (ja użyłem w tym celu nakładkę z "Dynamic Coins" jednak może być
to zwykłe pudełko od zapałek). Rozłóż sześć monet na stole, a następnie zaproś jednego z
widzów do udziału w tej sztuczce. Powiedz widzowi, żeby odwrócił dowolne dwie monety
jednocześnie. Wcześniej odwróć się jednak plecami w stronę widza, byś nie mógł
obserwować ile razy widz odwraca monety. Czynność tę można powtarzać dowolną ilość
razy. Może się zdarzyć, że niektóre monety zostaną odwrócone kilka razy, a inne z kolei w
ogóle nie zostaną odwrócone. Kiedy widz skończy, poproś go, żeby dowolną monetę przykrył
pudełeczkiem. W ten sposób nie będzie wiadomo, co kryje się pod nim: orzeł czy reszka.
Odwracasz się, wyciągasz z kieszeni jeszcze jedną monetę i zbliżasz ją do pudełka. Mówisz
"...Odczuwam pozytywne wibracje..." Czy coś w tym stylu, a następnie kładziesz monetę na
pudełku. Okaże się, że obydwie monety będą zwrócone w tę samą stronę. Trik ten możesz
powtórzyć kilka razy. Na zakończenie utrudniasz sobie zadanie - dokładasz jedną monetę.
Teraz będziesz czarował z siedmioma monetami. Widz odwraca dowolną ilość razy po dwie
monety jednocześnie, a następnie zakrywa monetę Ty jednak bezbłędnie odgadujesz, czy
pod wieczkiem kryje się orzeł, czy też reszka. Jak to wykonać? Nic trudnego. Wystarczy, że
zanim widz zacznie mieszać monety, ty policzysz ile reszek, a ile orłów znajduje się na stole.
Żeby nic się nie myliło, omówię przykład na "reszkach". Zapamiętujesz, czy liczba reszek jest
parzysta, czy nieparzysta. Po "manewrach" widza odwracasz się w stronę stołu i ponownie
zliczasz reszki, czy ich liczba jest parzysta, czy też nieparzysta. Jeśli będzie taka sama (tzn.
przed i po liczba będzie np. parzysta), znaczy to, że pod pudełkiem kryje się orzeł. W
przeciwnym wypadku będzie to reszka (z ang.: "same head, different tail"). Zwiększenie
liczby monet czyni trik na pozór "trudniejszym" w wykonaniu, lecz w rzeczywistości nie ma
różnicy. System pozostaje ten sam.
10. OSTATNI AS
Ten prosty trik możesz wykonać, jeśli zaopatrzysz się w zwykłą talię kart. Rozsypujesz karty
na stole, a następnie szukasz czterech asów. Kładziesz je obok reszty kart. Wszyscy widzą
cztery asy. Następnie jedną ręką mieszasz karty w ten sposób, by asy nie były widoczne.
Prosisz widza, by ten odszukał wszystkie asy. Mimo usilnych prób, widzowi udaje się tylko
odnaleźć trzy asy. Czwarty as zniknął ze stołu, a pojawił się w twojej kieszeni. Jak to zrobić?
Przed prezentacją triku należy odszukać asa karo, wyjąć go z talii i schować w kieszeni spodni
lub marynarki. Wykonując trik musisz odnaleźć trzy pozostałe asy i położyć je na stole. Jako
"czwarty as" posłuży ci trójka karo, którą trzeba położyć w ten sposób, by pozostałymi asami
zakryć symbole tej karty i widoczny był tylko duży, czerwony znak karo na środku karty.
Trzeba to uczynić umiejętnie, by nikt z uczestników zabawy nie zorientował się. Gdy już to
wykonasz, zwróć uwagę widzów na "cztery asy" leżące na stole. Zamieszaj karty, a następnie
poproś kogoś, by odszukał wszystkie asy. Już w tej chwili możesz uśmiechać się pod nosem
obserwując wysiłek, z jakim widz poszukuje ostatniego asa...
11. MAGICZNE ZAPAŁKI
Ten prosty w wykonaniu trik możecie wykonać w każdej sytuacji. Do jego wykonania
potrzebne ci są dwie zapałki. Zaciśnij lewą rękę, następnie włóż w środek zapałkę główką
skierowaną do góry. To samo uczyń z prawą ręką, zaciśnij ją w pięść i poproś jednego z
widzów, by włożył drugą zapałkę, tym razem główką skierowaną w dół. Zwróć uwagę widzów
na fakt, że zapałki skierowane są w przeciwnych kierunkach. Poproś widza, by wepchnął całe
zapałki do środka zaciśniętych pięści, a następnie powiedz, że sprawisz, by obydwie zapałki
były skierowane w tę samą stronę, i to bez otwierania dłoni. Uderz lekko pięściami o siebie
trzy razy. Odwróć dłonie w kierunku widzów i powoli je otwórz. Widzowie zobaczą, że zapałki
skierowane są teraz w tę samą stronę. Jak to zrobić? To jest jeden z najprostszych trików,
ponieważ działa on automatycznie. Wystarczy wykonać go dokładnie wg opisu. Widz odkryje
tajemnicę tego triku, jeśli przemyśli wszystko powoli. Dlatego nie można pozwolić
publiczności na zbyt długie zastanawianie się, najlepiej, więc pokazać od razu kolejny trik z
zapałkami, lub inny. Jeśli jednak znajdzie się bardziej spostrzegawczy widz na sali i odkryje
tajemnicę tego triku, potraktuj tę sztuczkę, jako żart.
12. STOJĄCA ZAPAŁKA
Efekt: Iluzjonista wyjmuje z kieszeni pudełko zapałek i prosi jednego z widzów o wybranie
dwóch dowolnych. Potem jedną z nich bierze dla siebie, a drugą zostawia dla widza.
Następnie poleca mu robić dokładnie to samo, co on. Wykonawca bierze zapałkę i pociera
palcem wskazującym oraz kciukiem jej główkę. Widz cały czas robi to samo. Następnie
iluzjonista stawia swoją zapałkę pionowo na stole, a ona, o dziwo, stoi w tej pozycji!!! Widz
także próbuje w ten sposób postawić swoją zapałkę na stole, niestety bez rezultatów.Na
zakończenie wykonawca bierze także zapałkę widza. "Magnetyzuje" ją tak jak poprzednio... I
stawia ją pionowo na stole!!! Sekret: Cały trik polega na tym, że podczas pocierania główki
zapałki tak naprawdę po prostu ją zwilżamy (wcześniej delikatnie "ślinimy" kciuk). Potem już
po prostu stawiamy zapałkę pionowo na stole, główką w dół, na obrusie, a zapałka się do
niego przykleja. No i cudowna zapałka stoi pionowo na stole. Ale uwaga!!! Zapałka MUSI stać
na obrusie!!!
13. ZACZAROWANE JAJKO
Schowaj ugotowane na twardo jajko do kieszeni. Wyciągnij surowe jajko z kapelusza i poproś
widzów, aby spróbowali postawić je na stole. Na pewno im się to nie uda. Włóż z powrotem
jajko do kapelusza. Niepostrzeżenie włóż do kapelusza również ugotowane jajko.
Wypowiadając zaklęcie wyciągnij je i mocno postaw na stole.
14. GDZIE JEST MONETA
Wsyp monety do kapelusza. Poproś widza o wyciągnięcie jednej z nich. Teraz odwróć się
tyłem, żeby nie widzieć, która moneta została wyjęta. Poproś, by mocno zacisnął pięść, w
której trzyma monetę. Przez kilka chwil wypowiadaj magiczne zaklęcia, po czym poproś
widza o wrzucenie monety do kapelusza. Z łatwością ją odnajdziesz, gdyż jest cieplejsza od
pozostałych
15. MAGIA KOLORÓW
Pokrojone liście czerwonej kapusty zalej wrzącą wodą. Po ostygnięciu przelej płyn do
szklanki. Trzy pozostałe szklanki napełnij do połowy wodą. Do jednej dodaj ocet, do drugiej
sodę, a w trzeciej pozostaw czysta wodę. Po kolei dolewaj do szklanek fioletowy płyn z
kapusty. Szklanka z octem zabarwi sie na czerwono, woda z sodą na zielono, szklanka z samą
wodą będzie fioletowa.
16. ZACZAROWANY BALON
Schowaj jeden balon do drugiego. Nadmuchaj wewnętrzny balon i okręć go nitką. Trochę
mocniej nadmuchaj zewnętrzny balon i również zawiąż go nitką. Nakryj balony chustką i
przekłuj delikatnie szpilką zewnętrzny balon. Widzowie usłyszą huk. Sprawnym ruchem
zdejmij chustkę. Zaskoczona publiczność zobaczy, że balon jest nienaruszony!
17. POŁKNIJ KAMIEŃ
BIERZEMY KAMIEŃ (LUB INNY MAŁY PRZEDMIOT). WKŁADAMY GO Z TYŁU SZYI, A
WYJMUJEMY PRZEZ JAMĘ USTNĄ.
JAK ZROBIĆ: BIERZEMY KAMIEŃ W PRAWĄ RĘKĘ, A GDY "WKŁADAMY" KAMIEŃ W SZYJĘ,
ROBIMY TO DWOMA RĘKOMA. WTEDY MUSISZ NIESPOSTRZEŻENIE WSUNĄĆ KAMIEŃ W
LEWY ŁOKIEĆ. POKAZUJEMY WIDZOM, ŻE MAMY PUSTE RĘCE I PRZYKŁADAMY LEWĄ RĘKĘ
DO UST, TAK JAK BYŚMY CHCIELI COŚ WYCIĄGNĄĆ. Z DUŻYM ZAMACHEM ODSUWAMY RĘKĘ
OD UST, TAK, ABY KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA DO GÓRY. WIDZOWIE NIE POWINNI
SPOSTRZEC, ŻE KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA.
18. 3 KARTY
MAGIK ROZSYPUJE KARTY KOSZULKAMI DO GÓRY. WYBIERA SOBIE JEDNĄ KARTE NIE
POKAZUJĄC JEJ WIDZOWI. TERAZ MÓWI WIDZOWI, ABY WYBIERAŁ Z TALI KARTY NIE
PATRZĄC NA NIE PODAWAŁ MAGIKOWI. MAGIK PRZED WYJĘCIEM PRZEZ WIDZA KARTY
MÓWI, CO TO MA BYĆ ZA KARTA. WIDZ PODAJE TAK 3 KARTY A NA KONIEC MAGIK
POKAZUJE JE WIDZOWI I SIĘ OKAZUJE, ŻE SĄ TO TAKI KARTY, O JAKIE PROSIŁ MAGIK.
ROZSYPUJEMY KART I BIERZEMY JEDNĄ, KĄTEM OKA PATRZYMY NA NIĄ I WIDZIMY NP.5 PIK.
MÓWIMY WIDZOWI, ABY WYBRAŁ NAM 5 PIK NIE PATRZĄ NA TĄ KARTĘ. ZNOWY PATRZYMY
KĄTEM OKA ITD AŻ W RĘCE BĘDZIEMY MIELI 4 KARTY (ŁĄCZNIE Z WYBRANĄ PRZEZ SIEBIE NA
POCZĄTKU. WYJMUJEMY WYBRANĄ PRZEZ WIDZA OSTATNIĄ KARTĘ MÓWIĄC, ŻE JEST TO
TA, KTÓRĄ WYBRAŁEŚ SOBIE SAM. POKAZUJESZ POZOSTAŁE KARTY WIDZOWI. OKAZUJE SIĘ,
ŻE SĄ TO KARTY, KTÓRE POWIEDZIAŁ WIDZOWI MAG PRZY WYBIERANIU.
19. ZACZAROWANE PUDEŁKO
Z PUDEŁKA, KTÓRE PRZED CHWILĄ ZADEMONSTROWALIŚMY, JAKO PEŁNE ZAPAŁEK,
WYCIĄGAMY JEDWABNĄ CHUSTECZKĘ. GDY CHUSTECZKĘ SCHOWAMY DO ŚRODKA,
PUDEŁKO ZNÓW ZAMIENI SIĘ W PUEŁKO ZAPAŁEK!
PUDEŁKO NA ZAPAŁKI DZIELIMY W POZIOMIE NA DWIE CZĘŚCI. ODCINAMY DNO OD
PUDEŁKA I PRZYKLEJAMY JE W ŚRODKU PUDEEŁKA TAK, ABY MIAŁO ONO KIESZEŃ Z DWÓCH
STRON. W JEDNEJ KIESZENI UMIESZCZAMY ZAPAŁKI A W DRÓGIEJ CHUSTECZKĘ. PODCZAS
POKAZU TYLKO ODWRACAMY POTAJEMNIE PUDEŁKO.
20. Z TALERZA NA STÓŁ
STOSIK MONET, NAJLEPIEJ WIĘKSZYCH I CĘŻSZYCH OD (5 DO 15 SZTUK) USTAWIONY JEST NA
TALERZU. ZADANIE POLEGA NA PRZESTAWIENIU TYCH MONET W TAKIM SAMYM
PORZĄDKU, NA STÓŁ, ALE ZA JEDNYM ZAMACHEM.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin