Dziennik spotkań opiekuna stażu z nauczycielem stażystą.doc

(95 KB) Pobierz

DZIENNIK SPOTKAŃ
OPIEKUNA STAŻU – MGR ………………………………………..
Z NAUCZYCIELEM STAŻYSTĄ – MGR ……………………………………….

 

Data

Cel spotkania

Sposób realizacji

Podpis opiekuna stażu

Podpis stażysty

WRZESIEŃ

 

2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Otrzymanie propozycji od dyrektora szkoły objęcia funkcji opiekuna stażu nad młodym nauczycielem – Panią ……………….. pracującą na stanowisku wychowawcy świetlicy.

Ø      Przyjęcie propozycji objęcia funkcji opiekuna stażu.

Ø      Analiza obowiązków opiekuna stażu wynikających
z zapisów zawartych w: Karcie Nauczyciela z dnia
26 stycznia 1982 r. oraz Rozporządzeniu MENiS
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Ø      Opracowanie poradnika opiekuna stażu w oparciu
o przepisy prawa oświatowego, dostępną literaturę
i publikacje internetowe.

 

 

Spotkanie organizacyjno – informacyjne.

Zawarcie kontraktu.

Ø      Omówienie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego.

Ø      Sposób prowadzenia dokumentacji zawodowej związanej z realizacją planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

Ø      Przedstawienie wzajemnych oczekiwań i ustalenie zasad współpracy.

 

 

Rozmowa na temat pisania planu rozwoju zawodowego.

Analiza wytycznych odnośnie pisania planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego:

·         zadania,

·         formy realizacji,

·         terminy,

·        dowody realizacji, uwagi, wskazówki.

 

 

Omówienie przygotowanego przez stażystę planu rozwoju zawodowego.

Ø      Analiza treści.

Ø      Ocena planu rozwoju zawodowego według przyjętych kryteriów:

·         Czy plan rozwoju zawodowego obejmuje właściwe obszary?

·         Czy zaplanowane są efekty, jakie chce uzyskać nauczyciel w czasie stażu?

·         Czy prawidłowo zaplanowany jest sposób realizacji celu?

·         Czy plan jest równomiernie rozłożony w czasie, bez przestojów i bez nadmiernego zagęszczenia zadań?

·         Czy plan jest realny?

·        Czy dokumentacja jest dobrana do rodzaju zadań?

Ø      Nanoszenie poprawek.

Ø      Wstępne ustalenie terminów hospitacji i ich tematyki w I semestrze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spotkanie instruktażowo – konsultacyjne.

Jak prawidłowo pisać scenariusze zajęć, co powinny zawierać itp.

 

 

Prowadzenie zebrania z rodzicami
w obecności stażysty.

 

 

Omówienie zebrania, wnioski.

 

 

Obserwacja uroczystości prowadzonej przez stażystę w obecności dyrektora szkoły, rodziców, zaproszonych gości
i opiekuna stażu: „Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2007/2008”.

Omówienie uroczystości, wnioski.

 

 

Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela stażysty – zajęcia w klasie I: „Gry i zabawy porządkowe”.

Omówienie zajęć ze stażystą, wnioski.

 

 

Uczestnictwo w zajęciach świetlicowych prowadzonych przez stażystę: „Poznajemy koleżanki
i kolegów” – gry i zabawy integracyjne.

Omówienie, wnioski.

 

 

PAŹDZIERNIK

 

2007

 

Spotkanie: „Czym jest ewaluacja?”

Omówienie zadań i celu ewaluacji. Rodzaje ewaluacji. Sposoby ewaluacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

 

 

Spotkanie dotyczące analizy ofert doskonalenia zawodowego.

Wybór warsztatów: „Pedagogika zabawy – przedstawienie propozycji zabaw i tańców do wykorzystania w pracy z dziećmi”.

 

 

Prowadzenie zajęć otwartych
w obecności dyrektora szkoły, rodziców i nauczyciela stażysty – „Uroczystość pasowania na ucznia klasy I”.

Omówienie zajęć ze stażystą, wnioski.

 

 

Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez stażystę
w obecności dyrektora szkoły, rodziców, zaproszonych gości
i opiekuna stażu – „Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej”.

Omówienie uroczystości, wnioski.

 

 

LISTOPAD

2007

Prowadzenia zajęć w klasie I
w obecności stażysty: „Gry i zabawy ruchowe ze śpiewem”.

Omówienie, wnioski.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin