Przygotuj się Test II.pdf
(
349 KB
)
Pobierz
C:\Documents and Settings\Ewatom\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files\Content.IE5\JJ9FBP8S\dgwrp080311a[1].pdf
GazetaEdukacja
Sprawdzianszóstoklasisty
Szóstoklasisto!
Sprawdzianjużzamiesiąc.Rozwiążprzygotowaneprzeznaszychekspertówzadania
i sprawdź, czegosięjeszczemusisznauczyć.A jużjutroz „Gazetą”płytamultimedialnaz ośmioma
sprawdzianamiorazkursemszybkiegoczytaniaizapamiętywania
Obszar I – czytanie
20
Wtorek11marca2008
1
GazetaWyborcza
1
GazetaEdukacja.pl
Zadanie4.
Wypiszz wierszaparęwyrazów
rymującychsię.
Standard1.4.
Odczytujedanez tekstuźródło
wegoi ztabeliorazodpowiadanaprostepyta
niaz nimzwiązane.
Tekstdozadania5.i 6.
BieszczadzkiParkNarodowyjesttrzecimcodo
wielkościparkiemnarodowymnatereniePol
ski.Utworzonyzostałw 1973 r.Obejmowałwów
czasmasywTarnicy,Krzemieniai Haliczaoraz
podszczytowepartiePołoninyCaryńskiej.Zaj
mowałzaledwie59,55km
2
.Obszarparkubyłpo
większanyczterokrotniew latach1989,1991,1996
oraz1999.Obecniewynosi292,02km
2
.Od1992
jestczęściąMiędzynarodowegoRezerwatuBios
fery„KarpatyWschodnie”.
Zadanie5.
O ilekm
2
zwiększyłasiępowierz
chniaBPNodchwilipowstaniado1999r.?
A.O 247,53km
2
C.O 233,47km
2
B.O 247,33km
2
D.O 232,47km
2
Zadanie6.
W którymrokuBieszczadzkiPark
NarodowywłączonodoMiędzynarodowegoRe
zerwatuBiosfery„KarpatyWschodnie”?
A.W 1973 r. C.W 1992 r.
B.W 1989 r. D.W 1999 r.
Zadanie7.
NajwyższyszczytBieszczadów
toPikuj(1405mn.p.m.,naUkrainie)zaśnate
rytoriumPolski– Tarnica(1346mn.p.m.).O ile
metrówniższajestTarnicaodPikuja?
A.O 141 B.O 41 C.O 61 D.O 59
Wtabelipodanominimalnei maksymalne
czasyprzejściaposzczególnychodcinkówszla
kuz LeskadoKrysowej.
Zadanie1.
Opiszswojegoulubionegoboha
teraliterackiego.Twojapracapowinnazająć
przynajmniej1stronę.
Zadanie2.
„Zaginąłkot”.Uzupełnijogłosze
niew takisposób,abyzwiększyćszansęnaod
nalezieniei odzyskaniezagubionegozwierzaka.
Zadanie3.
Napiszsprawozdaniez wycieczki,
którąmógłbyś/mogłabyśnazwaćniezapomnia
ną.
Zadanie10.
Opiszdowolniewybranedrze
wo.W opisieuwzględnij:
wielkośćdrzewa(wysokość,grubość),
wygląd(pień,kora,korona,konary,gałęzie,
liście,kwiaty,owoce),
charakterystycznecechy,
ocenę.
Wzbogaćopiso kolory.Twojapracapowin
nazająćprzynajmniej1/2strony.
Zadanie11.
Zachęćkoleżankę(kolegę)do
odwiedzenia twojej miejscowości. Podaj
conajmniejdwapowody,dlaktórychwarto
zobaczyćmiejscowość,w którejmieszkasz.
Zadanie12.
Opiszzdjęciepięknegomiejsca
(zakątka, obiektu), które warto umieścić
wserwisie„Polskajestfajna”.Twojapracapo
winnazająćprzynajmniej1stronę.
Standard1.1.
Odczytujetekstyliterackie– do
strzegaznaczeniadosłownei odkrywasensy
przenośne.
Tekstdozadańod1.do3.
SławomirMrożek
Artysta
Kogutprzeczytałogłoszenie:„Potrzebuje
myzwierząt– Cyrk”.
– Zgłoszęsię– powiedziałskładającgazetę.
– Zawszechciałembyćartystą.
Podrodzesnułwielkieplany:
– Sławai pieniądze.A możenawetwyjazdy
zagranicą.
– Iz powrotem– dodałLis.
– Dlaczegoz powrotem?Zagranicąpodpi
szękontraktz MetroGodwynMeyer.
Dyrektorprzyjąłgonaświeżympowietrzu,
gdzieurzędował.Właśnierozwijanonamiot
cyrkowy.Jai Liszatrzymaliśmysięopodal.
– Bardzomimiło,żepansiędonaszgłasza.
Możnapoznaćpanagodność?
– Lew– przedstawiłsięKogutkrótko.
– Lew?– zdziwiłsiędyrektor.– Czyjestpan
tegopewny?
– Ewentualnietygrys.
– Nodobrze.Wobectegoniechpanzaryczy.
Kogutzaryczał,jakumiał.
– Owszem,nieźle,alesąlepszelwyodpa
na.Gdybypanzgodziłsięnakoguta,tocoin
nego.Wtedymógłbympanazaangażować.
– Jadlapanaprzyjemnościniebędęuda
wałptaka– obraziłsięKogut.
– Żegnamwobectego.
WdrodzepowrotnejKogutmilczałponu
ro.Wreszcieniewytrzymałem.
– Cocistrzeliłodogłowy,dlaczegochciałeś
graćlwa?
– Jakto,dlaczego…– odpowiedziałzaniego
Lis.– Czywidziałeśkiedyartystębezambicji?
A
NITA
G
IS
P
ODRĘCZNIK DO KSZTAŁCENIA JĘZYKOWEGO
„Z
ROZUMIEĆ SŁOWO
”, W
YDAWNICTWO
ARKA,
P
OZNAŃ
1999
Zadanie1.
Ktochciałwystępowaćw cyrku?
A.Lis B.Kogut C.Lew D.Tygrys
Zadanie2.
Powiedzenie„Cośstrzeliłoko
muśdogłowy”oznacza,żetenktoś
A.myślibłyskotliwie,bardzodowcipnie
B.spoglądabystro,ciekawie
C.wpadłnaglenajakiśdziwnypomysł
D.naglezdenerwowałsię
Standard1.2.
Określafunkcjeelementówcha
rakterystycznychdladanegotekstu– posłu
gujesięczynnieterminem
narrator.
Rozumie
pojęcie
przenośnia
.Posługujesięczynnieter
minem
rym
.
Zadanie3.
Którezdanieświadczyo tym,że
narratoruczestniczyw wydarzeniu?
A.„Potrzebujemyzwierząt– Cyrk”.
B.„Zgłoszęsię– powiedziałskładającga
zetę”.
C.„–I zpowrotem– dodałLis”.
D.„Jai Liszatrzymaliśmysięopodal”.
Tekstdozadania4.
JuliuszSłowacki
WpamiętnikuZofiiBobrówny
NiechajmięZośkao wierszenieprosi,
BokiedyZośkadoojczyznywróci,
TokażdykwiatekpowiewierszeZosi,
Każdajejgwiazdkapiosenkęzanuci.(…)
11
1
1
11
1
Zadanie4.
Napisznotatkęw formiestresz
czeniaz ostatnioprzeczytanejlekturyszkolnej.
Zadanie5.
Uzupełnijdialogzgodniez inten
cjąwypowiedzi.
– Cześć.Mamdwabiletydokina.Pójdziesz
zemną?
– …………………………………………………………………
– Aniemożesztegoprzełożyćnainnydzień?
– …………………………………………………………………
– Aletojużostatniseanswnaszymkinie!
– …………………………………………………………………
……………………………………………………………………
– Dobrze,jużdobrze.Niemusiszmnieprze
praszać.Rozumiemcię.
Standard2.4.
Danezapisanew tabeliprzedsta
wiaw postacidiagramusłupkowego.
11
11
11
11
Obszar III – rozumowanie
Standard3.1.
Posługujesiękategoriamiczasu
i przestrzeniw celuporządkowaniawydarzeń.
11
Zadanie1.Jarekmanapisaćnotatkęo od
kryciachgeograficznychw XVwieku.Powinien
więcszukaćwydarzeńz lat
A.14001500 C.14011500
B.14011501 D.14001501
Standard3.1.
Obliczaupływczasumiędzywy
darzeniami.
Zadanie2.
BieszczadzkiParkNarodowyzo
stałutworzonyw 1973 r.Iletobyłolattemu?
A.35 B.26 C.22 D.16
Standard3.5.
Opisujesytuacjęprzedstawioną
w zadaniuzapomocąwyrażeniaarytmetyczne
go.
Zadanie3.
Ewakupiła3znaczkipo1,30złi 2
znaczkipo3,10zł.Zapomocąktóregowyraże
niaobliczyszkosztzakuputychznaczków?
A.2
.
(1,30+3,10) C.3
.
3,10+2
.
1,30
B.3
.
(1,30+3,10) D.3
.
1,30+2
.
3,10
Standard3.6.
Rozpoznajecharakterystyczne
cechyi własnościliczboraz własnościelemen
tówśrodowiska.
11
Zadanie6.
WychowawcaklasyVIzapropo
nowałczterytrasywycieczki.Każdyz uczniów
mógłwybraćtylkojednątrasę.Wybórtrasprzez
uczniówprzedstawionow tabeli.Daneztabeli
przedstawnadiagramiesłupkowym.
11
Nazwa
trasy
Kotlina
Kłodzka
JuraKrakowsko
Częstochowska
Góry
Świętokrzyskie
Bieszczady
Liczba
uczniów
8
6
4
16
Zadanie7.
Napodstawierysunkunapiszno
tatkędotyczącakrążeniawodyw przyrodzie.
L.p.
Czas
maksymalny
Czas
minimalny
Odcinekszlaku
1.
LeskoCzulnia
1h30min
1h00min
2. CzulniaMyczków
3h45min
3h15min
11
3. MyczkówWołkowyja
1h45min
1h45min
4. WołkowyjaTerka
3h00min
3h00min
5.
TerkaPołoma
1h15min
0h45min
6. PołomaŻołobina
1h15min
1h15min
7. ŻołobinaKrysowa
1h30min
1h30min
11
Zadanie8.
Naktórychodcinkachszlakumi
nimalnyczasprzejściajesttakisamjakmaksy
malnyczasprzejścia?
A.3,4,6i 7 C.2,3,5i 6
B.1,3,4i 6 D.3,5,6i 7
Zadanie9.
Przejściektóregoodcinkaszlaku
trwanajdłużej?
A.Lesko– Czulnia
B.Czulnia– Myczków
C.Wołkowyja—Terka
D.Terka– Połoma
11
Tabeladozadania8.
Zadanie4.
Minimalnyczasprzejściatrasy
Terka– Połomajestrówny45minut.Jakączę
ściągodzinyjest45minut?
A.0,45 B.0,5 C.0,75 D.1,5
Zadanie5.
Któryzestawzawieranieożywio
neelementykrajobrazubędącewytworemdzia
łalnościczłowieka?
A.rzeka,powietrze,góra
B.słońce,dąb,ptak
C.woda,gleba,owad
D.dom,droga,most
Zadanie6.
Jakiedziałaniapodjęto,abyza
chowaćdlaprzyszłychpokoleńginącegatunki
roślini zwierzątżyjącew Bieszczadach?Podaj
2przykłady.
Standard3.2.
Przedstawiai wyjaśniaprzyczy
nyi skutkiwydarzeńi zjawisk, którezachodzą
w środowiskuw wynikudziałalnościczłowieka.
Zadanie7.
Wpobliżulasuwybudowanospa
larnięśmieci.Jakiemogąbyćskutkitegoprzed
sięwzięciadladrzewrosnącychw tymlesie?Po
dajjedenprzykład.
Zadanie8.
Przedstawzapomocąrysunków
podaneinformacje.
Marchewmakorzeńgłównypalowy,zktó
regowyrastajądrobnekorzenieboczne,nato
miastżytomalicznekorzenietworzącewiązkę.
Zadanie9.
Napolustonkazjadłaniemal
wszystkieliścieziemniaków.Wyjaśnij,dlacze
gorolnikzebrałz tegopolabardzomałoziem
niaków.
Standard3.4.
Wyrażawłasneopiniei próbuje
jeuzasadnić, używaodpowiednichargumen
tów.
Zadanie10.
W 2006rokuDzieńDrzewaob
chodzonopodhasłem:„Zasadźmydrzewodla
pokoju”.Podajhasło,podktórymtwoimzda
niempowinienbyćobchodzonykolejnyDzień
Drzewa.Uzasadnijswojąpropozycję.
11
Gatunek
Wysokośćdrzewwmetrach
dąb
30
lipa
40
cis
12
11
sosna
42
świerk
55
Zadanie8.
Zapisanew tabelidanedotyczą
cewysokościdrzewprzedstaww postacidiagra
musłupkowego.Słupkinarysuj(uporządkuj)
odnajniższegodonajwyższegoi podpisz.
11
Obszar II – pisanie
Standard2.1.
Piszenatemati zgodniez celem
– opisujepostaćliterackąikrajobraz, piszeogło
szenie, sprawozdaniez wycieczki, notatkę.
Standard2.2.
Formułujewypowiedźzeświado
mościącelu(intencji)– odmawia, przeprasza,
zachęca.
Standard2.3.
Budujetekstpoprawnykompo
zycyjnie(ok.1stronyformatuA4), celowosto
sującśrodkijęzykowei przestrzegającnorm
gramatycznych, ortograficznychi interpunkcyj
nych.
Standard2.5.
Dbao układgraficznyzapisu– wy
różniaczęścitekstuzgodniez jegostrukturą.
11
60
50
40
30
11
20
10
11
0
Sprawdzian
szóstoklasisty
Tekstdozadania9.
DzieńDrzewawymyśliłw 1872rokuznawca
i miłośnikprzyrodyJuliuszMorton,kierującsię
powiedzeniem,że:inneświętasłużąjedynie
przypomnieniu,DzieńDrzewawskazujena
przyszłość.
W1872rokunaapelMortonaposadzono
w USAponadmiliondrzew.DoEuropyideatra
fiław 1951roku.W PolsceodkilkulatDzieńDrze
waobchodzonyjest10października.
HTTP
://
ZIMORODEK
.
COM
/
KONTENT
/
VIEW
/126/58
Zadanie9.
Wyjaśnij,jakrozumieszwypo
wiedźJuliuszaMortona,uzasadniającąideęob
chodówDniaDrzewa.
11
Jutroz„Gazetą”
Płytamultimedialna
z ośmiomapróbnymisprawdzianami,
kursemszybkiegoczytaniai zapamiętywania
Dziśnastronachlokalnych
przewodnikpogimnazjach
11
Partnerradiowy:
11
Cena„Gazety”ipłyty:
2,99(wtym22%VAT)
1
11
11
11
1
11
11
11
11
11
11
11
Gazeta Edukacja
21
GazetaEdukacja.pl
1
Gazeta Wyborcza
1
Wtorek11marca2008
Obszar IV
– korzystanie z informacji
Standard 4.1.
Wskazujeźródłainformacji, po
sługujesięnimi.
Zadanie1.
Wybierającsięnawycieczkę
w Bieszczady,najlepiejzabraćzesobąmapę
A.topograficzną
B.turystyczną
C.poziomicową
D.fizyczną
Zadanie2.
Podkreślźródłainformacji,z któ
rychmożeszskorzystać,piszącnotatkęopszczo
łach.
film– Owadywodne,książka– Owadypoży
teczne,filmPajęczaki,książka– Chorobydrzew
owocowych,broszura– Pszczelarzpolski
Zadanie3.
Abyznaleźćmiejscanoclegowe
w schroniskumłodzieżowymw Lesku,najlepiej
skorzystaćz
A.atlasugeograficznegoPolski.
B.przewodnikaturystycznegopoBieszcza
dach.
C.atlasusamochodowegoPolski.
D.przewodnikapomuzeumprzyrodniczym
w Lesku.
Artykułhasłowydozadań4.i 5.
CHODZIĆ(CHADZAĆ)
1.chodząsłuchy,chodziłysłuchy«upowszech
niająsiępogłoski,wiadomościo jakimśfakcie,
zdarzeniu»
2.chodzi,chodziłocośkomuśpogłowie«coś
jestprzedmiotemczęstopowracającejmyśli,
ref leksji,ktośzastanawiasię,przemyśliwanad
czymś;ktośmazamiarzrealizowaćjakiśpomysł»
3.chodzić,chadzaćwłasnymi,swoimidroga
mi,ścieżkami«byćniezależnym,kierowaćsię
własnymizasadami,stronićodludzi»
4.chodzićjakbłędnaowca«chodzićw zamy
śleniu,nieprzytomnie,bezcelu»
5.chodzićkomuśpogłowie«podporządko
waćsobiecałkowiciekogoś,zawładnąćnim;ro
bićz kimś,cosięchce»
6.chodzićnapasku«pozwalaćsobąkiero
wać,poddaćsiękomuś,czemuścałkowicie;po
zostawaćnaczyichśusługach,byćślepoposłusz
nymkomuś»
7.chodzićwokółkogoś,przedkimśnapalusz
kach«obchodzićsięz kimśbardzodelikatnie,
nadskakiwaćmu»
Zadanie4.
Powyższyartykułhasłowypocho
dzizesłownika
A.ortograficznego.
B.wyrazówobcych.
C.frazeologicznego.
D.wyrazówbliskoznacznych.
Zadanie5.
Uzupełnijponiższytekstodpo
wiednimizwiązkamiwyrazowymiz artykułu
hasłowego.
KotJulkijestbardzoniezależny.Podobnie
jakinnekoty,lubichadzać.............................................
Częstoznikanacałednieiwtedydziewczynka
zezmartwieniachodzi..................................................
Kiedywkońcuwrócidodomu,szczęśliwaJul
kastarasięchodzić..........................................................
swojegopupilka.
Zadanie6.
Podanew ramcewyrazyułóżw ko
lejnościalfabetycznej.
Odcinekszlaku
Czasmaksymalny Czasminimalny
Standard 5.5.
Wykorzystujew sytuacjachprak
tycznychwłasnościfiguri liczb.
Zadanie7.
Nawycieczkępojechało42ucz
niów.Liczbadziewczątstanowiła liczbyucz
niówuczestniczącychw wycieczce.Iluchłop
cówpojechałonawycieczkę?
A.18 B.21 C.28 D.24
Zadanie8.
W pewnejszkoleliczbauczniów
klasszóstychjestnajwiększąliczbądwucyfro
wąpodzielnąprzez3i przez4.Iluuczniówjest
w klasachszóstychtejszkoły?
A.43 B.99 C.12 D.96
Zadanie9.
Rabatakwiatowamakształtpro
stokąta,któregojedenbokjestdwarazydłuższy
oddrugiego,a obwódwynosi24m.Jakiewymia
rymatarabatakwiatowa?
A.2mx1m
wyzewnętrznejroślinprzydaćsięmoże.......
......................
Zadanie11.
W jakisposóbrozdzieliszpoda
neskładnikimieszanin?Wpiszw kratkiwłaści
wecyfry.
a.woda+piasek
b.mąka+ryż
c.opiłkiżelaza+siarka
LeskoCzulnia
1h30min
1h00min
CzulniaMyczków
3h45min
3h15min
11
MyczkówWołkowyja
1h45min
1h45min
11
WołkowyjaTerka
3h00min
3h00min
3
TerkaPołoma
1h15min
0h45min
PołomaŻołobina
1h15min
1h15min
7
1.Przyużyciusitka.
2.Zapomocąmagnesu.
3.Poprzezdestylację.
4.Przezprzesączanie .
ŻołobinaKrysowa)
1h30min
1h30min
Zadanie3.
Nakosztwynajmuautokaruskła
dasięopłatastaławynosząca750złzakażdy
dzieńwynajmuorazopłata2,50złzakażdyprze
jechanykilometr.
Obliczkosztwynajmuautokarunatrzydnio
wąwycieczkę,w czasiektórejuczestnicyprze
jadąłącznie723km
Zadanie 4.
Pierwszego dnia wycieczki
uczniowieprzejechalio 110kmwięcejniżdru
giegodniai o23kmmniejniżtrzeciegodnia.
Ile kilometrów przejechali każdego dnia,
jeżeliw czasietrzechdniprzejechaliłącznie
723km?
Zadanie5.
Parkingmakształtprostokąta,któ
regojedenbokwynosi120mdługości,a drugi
jesto 30mkrótszy.Obliczpowierzchniętego
parkingu.
Zadanie6.
Naplaniewykonanymw skali
1:4000parkingmawymiary3cmx2cm.Jakie
mawymiarytenparkingw rzeczywistości?
A.12mx8m
11
Standard 5.8.
Rozumiepotrzebęstosowaniaza
sadzdrowegotrybużycia.
Zadanie12.
Jakąformęwypoczynkupowin
nosięwybrać,spędzającwakacjew Bieszcza
dach.Uzasadnij,dlaczego.
Zadanie13.
Należyotwieraćoknaw salilek
cyjneji wietrzyćją,aby
A.lepiejbyłosłychaćuczniówbiegającychna
boiskuszkolnym.
B.usunąćdwutlenekwęglapowstającyw czasie
oddychania.
C.dokładniejzobaczyćliściedrzewrosnących
w pobliżu.
D.doklasywpadłowięcejpromienisłonecznych.
11
11
11
11
11
B.8mx16m
C.4mx8m
11
11
Standard 5.2.
Wybieraprzyrządysłużącedoob
serwacjii pomiaru, odpowiadanapytaniadotyczą
ceprzebieguzjawisk, zapisujewynikiobserwacji.
Zadanie10.
Dokończzdaniawłaściwyminaz
wamiprzyrządów.
Abyorientowaćsię,wjakimkierunkuwę
drujemy,dobrzejestzabraćzesobą..........................
Ptakiw locienajlepiejoglądaćprzez.......
............................Natomiastdooglądaniabudo
11
11
Partner radiowy
B.120mx80m
C.75mx50m
Schemat odpowiedzi
OBSZAR
I CZYTANIE
Nr
zadania
12.
Realizacjatematu(poprawna –1pkt.,pracanienatemat –0pkt).
Styl(zgodnyz formąwypowiedzi –1pkt,niezgodnyzformąwypowiedzi
–0pkt).
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyjna(dopuszczalne3błędy) –1pkt.
Poprawnośćortograficzna(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnezastosowanieakapitów –1pkt.
Uwaga,poprawnośćjęzykową,interpunkcyjną,ortograficznąoraz
poprawnezastosowanieakapitówoceniasięwprzypadkupraco
objętościconajmniej1strony.
y
y (
)
ą
j
Odpowiedź
Liczba
punktów
1.
B.
1
2.
C.
1
3.
D.
1
4. „gwiazdkapiosenkęzanuci”lub„kwiatekpowiewiersze”
Zapoprawnewskazanieprzenośni1pkt.
1
OBSZARIII
ROZUMOWANIE
Numer
zadania
5. D.
1
Odpowiedź/Schemat
Liczba
punktów
6.
C.
1
7.
D.
1
1.
C.
1
8. A.
1
2.
A.
1
9. B.
1
3.
D
4.
C.
1
5.
D.
1
OBSZARII
PISANIE
Nr
zadania
Schematpunktowania
6.
Podaniedwóchprzykładów,np.:
1. ochronagatunkowaroślinizwierząt
2. ochronamiejscwystępowania
1
1.
Realizacjatematu(poprawna –2pkt,częściowa–1pkt,pracanienatemat
–0pkt).
Styl(zgodnyzformąwypowiedzi –1pkt,niezgodnyzformąwypowiedzi
–0pkt).
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalne3błędy) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyjna(dopuszczalne3błędy) –1pkt.
Poprawnośćortogra ficzna(dopuszczalne3błędy) –1pkt.
Poprawnezastosowanieakapitów –1pkt.
Uwaga, poprawność językową, interpunkcyjną, ortograficzną oraz
poprawne zastosowanie akapitów ocenia się w przypadku prac o
objętościconajmniej1strony.
7.
Podaniejednegoprzykładu,np.:
żółknięcieiopadanieliści,przebarwienialiści
1
8.
Rysunekkorzeniamarchwi
R
ysunekkorzeniażyta
1
1
9.
Zapisanieprzyczynniskichzbiorówziemniaków,np.:
Rośliny,mającmałoliści,niemogłyprzeprowadzaćprocesu
fotosyntezyiniewytworzyłydostatecznejilościpokarmu
gromadzącegosięwbulwachziemniaków.
1
11
10.
ZapodanienowegohasłaobchodówDniaDrzewa
1punkt.
Zapodanieconajmniejjednegosensownegoargumentu
uzasadniającegopropozycjęhasła1punkt.
2
2.
Realizacjatematu (poprawna –2pkt,częściowa –1pkt,pracanienatemat
–0pkt).
Styl(zgodnyzformąwypowiedzi –1pkt,niezgodnyzformąwypowiedzi
–0pkt).
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalny1błąd) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyjna(dopuszczalny1błąd) –1pkt.
Poprawnośćortograficzna(dopuszczalny1błąd) –1pkt.
Starannośćiczytelnośćzapisu –1pkt.
OBSZARIV KO
RZYSTANIEZINFORMACJI
11
Numer
zadania
Odpowiedź/Schemat
Liczba
punktów
1.
B.
1
2.
Podkreśleniedwóchźródełinformacji
książka–Owadypożyteczne,broszura–Pszczelarzpolski
1
3.
B.
1
3.
Realizacjatematu(poprawna –2pkt,częściowa –1pkt,pracanienatemat
–0pkt).
Styl(zgodnyzformąwypowiedzi –1pkt,niezgodnyzformąwyp owiedzi
–0pkt).
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyjna(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnośćortograficzna(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnezastosowanieakapitów –1pkt.
4.
C.
1
5.
Np.Uzupełniakolejnozdania:„własnymi drogami”,
„jakbłędnaowca”,„napaluszkachwokół”.
Za3poprawneuzupełnienia–2pkt.
Zaconajmniej2poprawneuzupełnienia –1pkt.
2
11
6.
Poprawneułożeniewszystkichwyrazówwkolejności
alfabetycznej–1pkt.
krajobraz,okolica,panorama,pejzaż,pl ener,sceneria,
w
idok
1
4.
Realizacjatematu(poprawna –2pkt,częściowa –1pkt,pracanienatemat
–0pkt).
Styl(zgodnyzformąwypowiedzi –1pkt,niezgodnyzformąwypowiedzi
–0pkt).
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyjna(dopuszczal ne2błędy)–1pkt.
Poprawnośćortograficzna(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
widok,pejzaż,krajobraz,
panorama,okolica,plener,sceneria
OBSZARV WYKORZYSTYWANIEWIEDZYWPRAKTYCE
Numer
zadania
Odpowiedź/Schemat
Liczba
punktów
1.…………………………………….................................
2.……………………………………..................................
3.…………………………………….................................
4.……………………………………................................
5.…………………………………….................................
6.…………………………………..............................…..
7.…………………………………................................…..
1.
B.
1
2.
Ustaleniesposoburozwiązaniazadania(kryteriumz
obszarurozumowanie–3.8)–1pkt.
Obliczenieminimalnegoczasuprzejściaszlaku(12godzin
30minut)–1pkt.
Obliczeniemaksymalnegoczasuprzejściaszlaku
(14godzin)–1pkt.
Obliczenieróżnicyczasu(1godzina30minut) –1pkt.
4
5.
Realizacjatematu(pełna –3pkt,poprawna –2pkt,częściowa –1pkt,
pracanienatemat –0pkt).
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalny1błąd) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyj naiortograficzna(dopuszczalny1błąd) –1pkt.
6.
Opisanieosidiagramu –1pkt.
Dobórjednostki –1pkt.
Narysowaniesłupkówdiagramu –1pkt.
3.
Ustaleniesposoburozwiązaniazadania(kryteriumz
obszarurozumowanie–3.8)–zapisaniewyrażenia
prowadzącegodoobliczeniakosztuwynajmuautokaru
(
2
Obszar V
– wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
Standard 5.3.
Wykonujeobliczeniadotyczące
długości, pieniędzyi powierzchni.
Zadanie1.
PowierzchniauprawnaBieszczadz
kiegoParkuNarodowegowynosi21,12km
2
.Ile
tohektarów?
A.0,2112 C.2,112
B.2112 D.21,12
Zadanie2.
Wtabelipodanoinformacjęo mak
symalnymi minimalnymczasieprzejściaposz
czególnychodcinkówszlakuz LeskadoKryso
wej.Korzystającz podanychinformacji,oblicz,
o ileminutmaksymalnyczasprzejściacałego
szlakujestdłuższyodminimalnegoczasuprzej
ściategoszlaku?
7.
Napisaniekilkuzdaniowejnotatki –1pkt.
Posługiwaniesię poznanymiterminamidoopisywaniazjawisk
spotykanychwśrodowisku(kryteriumzestandarduwykorzystywanie
wiedzywpraktyce –5.1)–1pkt.
)–1pkt.
Obliczeniekosztuwynajmuautokaru(4057,5) –1pkt.
750
2
50
723
4.
Ustaleniesposoburozwiązaniazadania
(kryteriumzobszarurozumowanie –3.8)–1pkt.
Obliczeniedługościdrogiprzebytejdrugiego dnia
((72311011023):3=160)–1pkt.
Obliczeniedługościdrogiprzebytejpierwszegoitrzeciego
dnia(Idnia160+110=270,IIdnia 160+110+23=293) –1pkt.
3
8.
Poprawneprzedstawienienadiagramiewysokościwszystkichdrzew
1pkt.
Uporządkowaniewszystkichsłupkówna diagramieodnajniższego
donajwyższego –1pkt.
9.
Podaniewyjaśnienia,zawierającegostwierdzenie,żezazwyczaj
wszystkieświętanastawionesąnaprzeszłość(wspomnienie,
upamiętnienie,aobchody Dnia Drzewaprzyniosąkorzyścikolejnym
pokoleniom(nas tawienienaprzyszłość) –1pkt.
5.
Ustaleniesposoburozwiązaniazadania
(kryteriumzobszarurozumowanie –3.8)
–zapisaniewyrażenia:120?(120 30)=(1pkt).
Obliczeniepowierzchniparkingu(10800m
2
)–1pkt.
2
11
10.
Zgodnośćztematem 1pkt.Pracanienatemat –0pkt.
Realizacjatematupełna(wopisieuwzględnionowszystkieelementy
wskazanewpoleceniu) –2pkt.;częściowa –1pkt.
Celowestosowanieśrodkówję zykowych(stosowaniewyrazów,wyrażeń
izwrotówokreślającychkształty,kolory) –1pkt.
Poprawnośćjęzykowa(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnośćinterpunkcyjna(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnośćortograficzna(dopuszczalne2błędy) –1pkt.
Poprawnezastosowanieakapitów –1pkt.
6.
B
.
1
7.
D.
1
1km
2
=100ha
8.
D.
1
9.
C.
1
11
10.
Pojednympunkciezapodaniewłaściwejnazwy
przyrządu(kompas,lornetka,lupa).
3
11.
Pojednympunkciezawpisaniecyfryoznaczającej
odpowiednisposób.
(a–4,b–1,c–2)
3
12.
Zapodanienazwyformywypoczynku( aktywny)–1pkt.
Zauzasadnienie–1pkt.
2
11.
Zredagowaniezachętyorazpodanieconajmniejdwóchpowodów,dla
którychwartozobaczyć(odwiedzić)wskazanąmiejscowość.
1
13.
B.
1
11
D.2mx4m
D.7,5mx5m
3
Plik z chomika:
agga3339
Inne pliki z tego folderu:
Przygotuj się Test II.pdf
(349 KB)
Inne foldery tego chomika:
4-elem
Afazja
Alicja Maurer - Dźwięki mowy
ARTETERAPIA
Będę dobrze czytać i pisać
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin