Tomb Raider 5.txt

(135 KB) Pobierz
Tomb Raider Chronicles
Core Design/Eidos/IM Group
PC/PSX

Core Design zd��y� przyzwyczai� fan�w wielkookiej Lary do tego, �e co roku, w okolicach gwiazdki, pojawia si� kolejna pe�na (nie licz�c po��wek, czyli wersji gold starych gier) cz�� jej przyg�d. Tym razem pod choink� czeka�y na nich Kroniki, zdecydowanie, moim skromnym zdaniem, najgorsza z dotychczasowych tworz�cych seri� Tomb Raider. Nie trzeba d�ugich ogl�dzin, by stwierdzi�, �e jest to klasyczna zapchajdziura, co�, co powsta�o zapewne jako efekt kompilacji czterech poziom�w, kt�re nie za�apa�y si� do poprzednich cz�ci...
Ale Lara pozostaje Lar�...


STREETS OF ROME

...po nieprawdopodobnie szybkim przebraniu si� z sukni balowej w sw�j sprawdzony ju� po wielokro� komplet: koszulka + szorty + wysokie buty, zobaczymy Lar� stoj�c� w zau�ku wiod�cym - pod ostro zwie�czon� bram� - do rynku. Jednak tu� nieopodal, po lewej, widnia� otw�r wiod�cy na zaplecza opery. Lara wbieg�a we�, by stan�� przed mo�liwo�ci� przypomnienia sobie wszystkich u�ytecznych ruch�w i nauczenia si� tych kilku nowych, w kt�re Core, w swej �askawo�ci, zgodzi�o si� wyposa�y� nasz� heroin�. Dodatkowo, pokonuj�c tor przeszk�d, mog�a zaopatrzy� si� w par� u�ytecznych p�niej przedmiot�w, wi�c warto zmusi� si� do przej�cia tego nieobowi�zkowego treningu.

Znalaz�a si� w wysokiej sali z w�zkiem wid�owym, w samym jej centrum. Wspi�a si� po nim (b�d� po skrzyni stoj�cej tu� obok), st�d za� na znajduj�cy si� obok wysoki kamienny podest. Po kilku poczynionych na nim krokach przeskoczy�a ponad wyrw� i wbieg�a do kolejnej sali. Nie pozostawa�a tu d�ugo - szerok� wyrw� w drewnianym pode�cie pokona�a d�ugim skokiem i wbieg�a do kolejnej sali. Tu czeka�o j� nieco trudniejsze zadanie. Musia�a pokona� skokiem ogromn� przestrze�; w ostatniej za� fazie z�apa� si� wyst�pu po przeciwnej stronie. Nie przej�a si� jednak, gdy �w niezwyk�y skok nie powi�d� si� - stoj�ca poni�ej skrzynia pozwala�a osi�gn�� cel bez wysi�ku. Pokonawszy biegiem kilka metr�w, stan�a przed kolejnym wyzwaniem - mia�a przenie�� si� na chodniczek obok, wykonuj�c salto w bok.

W kolejnej sali po raz pierwszy przysz�o jej sprawdzi� wytrzyma�o�� przedramion. W�a�nie tego bowiem wymaga� kolejny sprawdzian - przedostanie si� na drug� stron� sali, korzystaj�c z zawieszonego u g�ry metalowego rusztowania. Znalaz�szy si� wreszcie po drugiej stronie, Lara wspi�a si� po stoj�cej tu� obok, po prawej stronie, �ciance ze szczebelkami, by u g�ry, wci�� uczepiona wyst�p�w, przedosta� si� na daszek ��tej kabiny d�wigu po prawej. Tu zatrzyma�a si� na moment i odwr�ciwszy w kierunku sali, pocz�a wypatrywa� u�ytecznych przedmiot�w. Le�a�y one na metalowym rusztowaniu, na kt�re przedosta�a si�, ustawiaj�c si� do� przodem i skacz�c z rozbiegu. Podnios�a le��ce na rusztowaniu flares. Z zag��bienia w �cianie naprzeciw wyj�a large medipack i odwr�ciwszy si� w stron� zbudowanej z metalowych rur wie�y - przeskoczy�a na ni�. Zabrawszy le��cy tu small medipack, ze�lizn�a si� na drewniany chodniczek poni�ej. 

Po powt�rzeniu z konieczno�ci ostatniej cz�ci treningu, tej z bardzo d�ugim skokiem i konieczno�ci� przedostania na drug� stron� sali w zwisie, ponownie wspi�a si� po drabince i znalaz�a na daszku ��tej kabiny. Tym razem nie zamierza�a skaka� po metalowym rusztowaniu, zamiast tego odwr�ci�a si� i przykl�kn�wszy, przedosta�a si� przez ciasny korytarzyk wiod�cy do kolejnej lokacji toru sprawno�ciowego. Po skoku w d� (wymaga�o to odwr�cenia si� ty�em i przytrzymania klawisza akcji) znalaz�a si� tu� przy drzwiach z d�wigni�. Poci�gn�a za ni� i wbieg�a do kolejnej, ogromnej sali. Przebieg�a przez ni�, omijaj�c znajduj�ce si� w g��bi schodki i zbli�y�a do stoj�cych we wn�ce naprzeciw schodk�w skrzy�. Podci�gn�a si� na nich i jednym skokiem (mo�esz spr�bowa� przytrzymania si� r�kami kraw�dzi) znalaz�a na g�rze, na skraju basenu. Dostrzeg�szy znajduj�cy si� tu� poni�ej lustra wody otw�r tunelu w �cianie, wskoczy�a do wody, pokona�a kilkana�cie metr�w kr�tego podwodnego tunelu i znalaz�a si� w kolejnej sali. Nie opu�ci�a jednak basenu od razu. Zamiast tego zanurzy�a si� g��biej, by dotrze� do drugiego tunelu, kt�rego wej�cie znajdowa�o si� na dnie basenu. Po wyp�yni�ciu z niego, znalaz�a si� w niewielkim pomieszczeniu. Tu spoczywa�y large medipack, pude�ko shotgun normal ammo i revolver ammo. 

Wr�ci�a do sali z basenem (tej ostatniej) i wysz�a z wody, wspinaj�c si� w�skim korytarzem. Bieg�a w nim do momentu, gdy ponownie znalaz�a si� w sali z pierwszym basenem. Nie zeskoczy�a jednak w d� - po lewej r�ce otwiera� si� otw�r drzwiowy, kt�ry wi�d� do kolejnej, ogromnej i zastawionej skrzyniami sali. W tym miejscu mia�a prze�wiczy� st�panie po w�skiej linie rozpi�tej w sali. Nie zrobi�a tego. Widoczny w dole naprzeciw, ciemny tunel kusi� zbyt mocno. Zesz�a po skrzynkach w d� i przemierzywszy sal�, zag��bi�a si� w nim. Korytarz wi�d� do niewielkiego magazynku. W nim, na ustawionych we wn�kach i pod �cianami metalowych segmentach, Lara znalaz�a kolejn� paczk� flares. Nie zaniecha�a jednak poszukiwa� i... op�aci�o si� - w pomieszczeniu znajdowa�y si� dwa puste, metalowe rega�y, kt�re mo�na by�o przesuwa�. Po jednym z nich, tym w g��bi, po lewej od wej�cia do sali, le�a�o kolejne pude�ko z nabojami do rewolweru (revolver ammo). Przesuni�cie drugiego rega�u otwiera�o tunel wiod�cy do male�kiej salki z okr�g�� p�askorze�b�. W niej Lara znalaz�a uzi ammo oraz - na p�ce segmentu - pierwsz� Z�ot� R��.

Powr�ciwszy do sali z rozpi�t� lin� Lara, wspi�a si� po skrzyniach na g�r�. W kolejnym, ciemnym pomieszczeniu, z rega�u po prawej stronie zabra�a kolejny small medipack. Wreszcie, w ko�cu korytarza, kt�rym sz�a, w ciemnej wn�ce po lewej stronie, znajdowa�a si� d�wignia, kt�rej poci�gni�cie otwiera�o drog� do sali z w�zkiem wid�owym, tej samej, w kt�rej rozpoczyna� si� trening. Z niej wybieg�a na ulic�.

Przebieg�a pod �ukiem bramy, ignoruj�c uliczki po prawej i naprzeciw, pobieg�a w lewo - w stron� ryneczku z fontann�. Tu, po raz pierwszy, dane jej by�o skorzysta� z broni. Tu� obok umieszczonej centralnie fontanny zaatakowa� j� doberman! Wyko�czywszy go (warto wskoczy� na obmurowanie fontanny), rozejrza�a si� wok�. Tu� obok znajdowa�a si� bramka, otwierana kluczem. Uliczk� na prawo od niej blokowa�a metalowa krata, podobnie by�o z kolejn�. Tylko ta za plecami, obok kawiarni (Antico Caffe Recco) z czerwon� markiz� (le�� na niej flares, jednak z racji tego, �e Lara i tak b�dzie musia�a si� tam znale��, pominiemy je na razie), mimo �e ko�czy�a si� �lepo, pozwala�a posun�� si� dalej. Na ko�cu bowiem znajdowa�a si� p�askorze�ba, w kt�rej ustach kry�a si� d�wignia otwieraj�ca jedn� z krat. 

Lara wr�ci�a na rynek i skr�ci�a w lewo (w stron� opery). Bieg�a do momentu napotkania pierwszej uliczki w prawo. To w�a�nie tutaj, we wn�ce po lewej od wej�cia, w korytarzyku ze schodkami, znajdowa�a si� uniesiona przed chwil� krata. Za ni� kry�a si� druga p�askorze�ba. Podobnie jak chwil� wcze�niej, Lara poruszy�a umieszczon� w jej ustach d�wigni� i... unikaj�c nagle wylatuj�cych nietoperzy, natychmiast przeturla�a si� po ziemi, tak by odwr�ci� si� i uciec przed atakuj�cymi maszkarami! W chwil� p�niej, gdy nietoperze umkn�y, wr�ci�a do opuszczonego w po�piechu zau�ka i wspi�a si� po nowo powsta�ym wyst�pie. Znalaz�szy si� na g�rze, na balkoniku z kolumnad�, Lara ruszy�a dalej, po pochylniach, by po kilku krokach i trzech skr�tach znale�� si� w wy�o�onym dywanem pokoju z czerwonymi sofami. St�d wiod�o wyj�cie na balkon z widokiem na rynek i fontann�. Jednak Lara nie podziwia�a widok�w. Przebieg�a obok fotela w czerwono-bia�e pasy i po kamiennym pomo�cie, by znale�� si� na kraw�dzi korytarza. Zeskoczy�a (b�d�, je�li wolisz, zsun�a si�) w d� i stan�a przed oszklonym oknem, na kt�rego parapecie widzia�a revolver ammo. St�uczenie szyb za pomoc� pistolet�w by�o jedn� chwil�, ju� w kolejnej bieg�a korytarzem, by, skr�ciwszy w prawo, stan�� u szczytu prowadz�cych w d� schod�w. Nie zesz�a nimi. Po obu stronach korytarza widzia�a okna. Jak si� po chwili okaza�o, za tym po prawej le�a� small medipack, wspi�cie si� za� na parapet tego po lewej stawia�o j� przed konieczno�ci� przeskoczenia na okno po przeciwnej stronie. 

Znalaz�a si� w korytarzu wiod�cym, jak si� p�niej okaza�o, na g�r�, na taras ponad rynkiem. Nie wbieg�a tam jednak od razu - najpierw skr�ci�a w korytarz po lewej. Ten zaprowadzi� j� do sali, gdzie na ogrodzonym metalow� barier� pode�cie le�a� z�oty klucz, kt�ry otwiera� bramk� obok fontanny. Dopiero po jego zabraniu skierowa�a si� w g�r� - na taras. Tam te� us�ysza�a szczekanie kolejnego psa.

Zeskoczy�a w d�, wprost na czerwono-bia�� markiz� kawiarni obok fontanny. Podnios�a le��ce tu flares i zbli�ywszy si� do kraw�dzi, z bezpiecznej wysoko�ci, zastrzeli�a biegaj�cego poni�ej psa. Zaraz po tym obsun�a si� w d�, na bruk ryneczku i omin�wszy fontann�, zbli�y�a do bramki po jego drugiej stronie. Po jej prawej stronie w drzwiach widnia� zamek, kt�ry otwar�a, wykorzystuj�c znaleziony przed momentem klucz. W chwil� p�niej bieg�a nowo otwartym, wy�o�onym jasnymi p�ytami korytarzem, wiod�cym na dziedziniec z kolumnad� i palmami. Tu czeka�a j� walka. Na balkonie po lewej stronie sta� ubrany w czerwon� koszul� Larson. Biegaj�c i skacz�c, a nade wszystko strzelaj�c we�, zmusi�a go do odwrotu. Kiedy znik�, zabra�a le��cy w cieniu za kolumnad�, po prawej stronie dziedzi�ca, small medipack i ruszy�a do drzwi budynku po przeciwnej stronie. Znalaz�szy si� w �rodku, skr�ci�a w lewo i zbieg�a do piwnic. Tu, z metalowego podestu po lewej od wej�cia, podnios�a symbol gwiazdy Dawida (garden key). 

Wr�ci�a do wej�cia i po pochylni wbieg�a na g�r�. Tu ponownie czyha� na ni� Larson. Tym razem nie by�o potrzeby kluczy� - Lara sta�a w wej�ciu na balkon i dos�ownie zasypywa�a go pociskami. Po chwili, gdy zmuszony do ucieczki Larson znik� z widoku, wesz�a na balkon. St�d bieg�a tylko jedna droga - po linie spinaj�cej balkony budynk�w. Po niej, balansuj�c ca�ym cia�em w ch...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin