Tomb Raider 4.txt

(113 KB) Pobierz
TOMB RAIDER THE LAST REVELATION

Producent: Eidos Interactive/Mirage
Platforma: PC

Solucja - cz�� 1

Niewiele jest gier, kt�re doczeka�y si� tylu kontynuacji co przeb�j Eidos Tomb Raider. Niespe�na trzy miesi�ce temu otrzymali�my czwart� ju� cz�� przyg�d dzielnej Lary Croft. Jako, �e The Last Revelation jest bez w�tpienia gr� trudn� do przej�cia postanowi�am opisa� moj� drog� po Amulet of Horus. Tak wi�c rozpoczynamy. Miejsce: pustynia w Egipcie, par� kilometr�w od Gizy. Czas: tera�niejszy. G��wna bohaterka: Panienka Croft. Odwa�na, pi�kna, ��dna przyg�d, a tak�e szukaj�ca drogocennego skarbu. Nagroda g��wna: Amulet of Horus! 

CAMBODIA

Dwie pierwszy misje rozgrywaj� si� w roku 1980, kiedy nasza odwa�na bohaterka uko�czy�a dopiero 16 lat. Nasza ma�olata wyrusza tym razem do Kambod�y wraz z Wernerem Von Croy. Jej mentorem, nauczycielem i snobem, czyli trzy w jednym! S� to misje niestety obowi�zkowe, w kt�rych uczymy si� wszystkiego od podstaw. W pierwszej misji ogl�dniemy par� filmik�w, w kt�rych Werner t�umaczy jak wykonywa� niekt�re akcje (np. skoki, chwyty, poci�gni�cia d�wigni, p�ywania, bla, bla, bla). W drugiej b�dziemy ju� u�ywali �wie�o nabyte umiej�tno�ci, aby wykona� zadania, kt�re poleci m�odej Larze Werner. Poznamy r�wnie� histori�, jak Lara zdoby�a sw�j cudowny plecaczek, w kt�rym standardowo mie�ci si� ekwipunek plutonu marines. Poniewa� Lara jest niepe�noletnia (i ma zdecydowanie mniejszy biust ;)), nie korzysta ze swoich morderczych zabawek (pewnie nie dosta�a zezwolenia na bro�), przez co ten trening jest chyba jednak troch� niepe�ny. No c�, wida�, �e programi�ci EIDOS dbaj� o morale naszej m�odzie�y. Nie b�d� t�umaczy�a Ci, jak przej�� te dwie pierwsze misje. Od tego wszak jest Werner. Kiedy zaliczysz etapy treningowe w Kambod�y, przeniesiesz si� do miejsca znanego jako...

EGIPT

RAISING THE DEAD

To oczywiste, �e nie b�dziesz jedyn� osob�, kt�ra b�dzie chcia�a zdoby� ten wspania�y skarb, jakim jest Amulet of Horus. Tw�j przeciwnik jest starszy, bardziej do�wiadczony i przede wszystkim stoi po stronie z�a. Pocz�tek, jak sam stwierdzisz, b�dzie dosy� prosty. Nie b�dziesz mia� problem�w ani z pierwsz� plansz�, ani z przeciwnikami. Wykorzystaj to, aby m�c polepszy� swoje umiej�tno�ci, poniewa� trudniejsze zadania pojawi� si� w mgnieniu oka.

TOMB OF SET

Atmosfer� podgrzeje filmik, kt�ry obejrzysz na dzie� dobry. Zapoznasz si� ze swoim przewodnikiem, Abdul Al-hazared, kt�ry jest w tym rejonie najlepszy za te pieni�dze (a podobno Lara pochodzi z bogatej rodziny ;)). Pozw�l, aby Ci� prowadzi� przez nieznany Ci teren.
Po drodze napotkasz kilka dziur tu i tam. W niekt�rych z nich znajdziesz co� po�ytecznego lub co� niemi�ego, np. skorpiony, tak�e dobrze by by�o, je�eli przy pomocy LOOK (0 keypad) zagl�dniesz najpierw na to, co si� tam czai, zanim wskoczysz. Wkr�tce napotkasz szakala, kt�ry jest zwyk�ym przecinakiem. Par� strza��w i SEE YA! Niemniej jednak jest tam, aby Ci uprzykrzy� �ycie i przygotowa� na to, co Ci� dalej czeka.  
Przewodnik poprowadzi Ci� do pierwszej komnaty TOMB OF SET. Kiedy przejdzie przez pierwsze wrota pojawi� si� dwa skorpiony. Zabij je. Podejd� do dziury w �cianie, znajduj�cej si� na p�nocnym-zachodzie i przy pomocy ACTION pozw�l Larze zrobi� co do niej nale�y. Ogl�dniesz sobie cut-scenk� jak jedna z komnat zostaje wype�niona piaskiem. Zreszt�, je�eli z powodu jakiegokolwiek ruchu uka�e si� filmik, to wiesz, �e jeste� na w�a�ciwej drodze.
Zauwa�ysz tylko jedne otwarte wrota. Przejd� przez nie i we� pierwsz� cz�� EYE OF HORUS. Automatycznie rozpocznie si� kolejna cut-scenka o drzwiach otwieraj�cych si� w pierwszej komnacie. Po drodze, nie zapomnij o apteczce i wracaj z powrotem. Przejd� przez nie i odbij na zach�d. Zejd� po schodach na lewo i przez korytarz. Tw�j wierny przewodnik (hmmm?) po�o�y pochodnie na ziemi, kt�ra wy��czy �mierteln� pu�apk� (skoro ten Abdul tak dobrze si� zna na tych wszystkich pu�apkach, to czemu on sam sobie nie p�jdzie po ten przekl�ty skarb?!). Przebiegnij przez komnat� i we� drug� cz�� EYE OF HORUS.
Wyjd� z komnaty i odbij w lewo. Podejd� do drzwi z b�yszcz�cym si� symbolem. Po��cz obie cz�ci EYE OF HORUS, przy pomocy COMBINE, w panelu opcji i w�� j� do drzwi. Pojawi� si� kolejne dwa szakale. Poka� im, gdzie raki zimuj�  i dogo� Abdula. Obejrzysz nast�pny (nie za du�o to ich?) filmik jak przewodnik zamienia wod� w law� i otwieraj� si� wrota. C'mon za Abdulem!
Napotkasz ciekaw� komnat� z czadowymi p�ytkami. Musisz skoczy� na wszystkie zapalone p�ytki. Po wskoczeniu na ka�d� kolejn� p�ytk� b�d� si� zapala� pochodnie, znajduj�ce si� na �cianie. Je�li niechc�cy dotkniesz nie t� p�ytk�, co trzeba, to te �wiec�ce si� zapal� i nie b�dziesz m�g� doko�czy� zagadki. Musisz wi�c wybiec z komnaty. Przy wyj�ciu, zauwa�ysz kolejne wrota otwieraj�ce si�. Przejd� przez nie i ze�lizgnij na sam d�. W nowej komnacie natkniesz si� na sznur z kuleczkami. Poci�gaj�c za niego, wygaszasz p�omie�. Skieruj si� do wyj�cia i wkr�tce napotkasz znajome Ci miejsce. Je�li uda Ci si� wykona� zadanie i ostatni p�omie� si� zapali, otworzy si� krata. Kiedy Lara podniesie TIMELESS SANDS, druga krata po przeciwnej stronie otworzy si� jak i jeszcze inna w tym grobowcu. Naprz�d!
Kiedy wyjdziesz z korytarza, pi�kny i pot�ny grobowiec znajdzie si� tu� przed Tob�. Skieruj si� w lewo. Zauwa�ysz ciemny korytarz po prawej stronie �ciany. Id� wzd�u� tego korytarza. I po raz drugi w lewo. Kr�tko m�wi�c w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo.
Kiedy ten niestrudzony przewodnik dojdzie do Ciebie przy wrotach, podniesie pochodnie, skwasi min� i ucieknie. Niemniej jednak zd��y je jeszcze otworzy�. Przejd� przez nie. W nowej komnacie zauwa�ysz pomnik tu� po drugiej stronie. Podejd� do niego i w�� TIMELESS SANDS w jego d�onie. Obejrzysz filmik jak komnata zostaje zasypana piaskiem. Powr�� do tej komnaty i wejd� do wielkiej buzi tego grobowca (wejdziesz przy pomocy kropki, kiedy b�dziesz trzyma� si� za skraj). Ze�lizgnij si� wzd�u� korytarza, zr�b SAVE'a i odetchnij...

BURIAL CHAMBERS

Na pocz�tku Lara nadal b�dzie si� ze�lizgiwa� w d�. Kiedy sko�czy, po lewej znajdziesz fajn� dzwigni�, kt�r� oczywi�cie trzeba b�dzie poci�gn��. Id� wzd�u� korytarza i ze�lizgnij si� w d� do kolejnej �cie�ki. Je�eli nie chcesz zosta� trupem zwisaj�cym na du�ym i ostrym kolcu, po podniesieniu THE HAND OF ORION, radz� zeskoczy� na lewo lub prawo przed ogrodzeniem znajduj�cym si� tu� przed Tob�. Masz dos�ownie jedn� sekundeczk�, zanim szpiczaste kolce pojawi� si� na ekranie. Je�li Ci si� uda, idziemy dalej wzd�u� nast�pnego korytarza. Napotkasz na dwie takie same pu�apki. Bardzo uwa�nie powiniene� wyliczy�, kiedy nale�y i�� naprz�d. Chyba �e chcesz zosta� "Lar� z ro�na". Zjedziesz na d� po kolejnej �cie�ce.
Po lewej znajdziesz zamek w �cianie, do kt�rego THE HAND OF ORION pasuje idealnie. Po w�o�eniu kolce obni�� si�, niemniej jednak w��czy�a si� kolejna pu�apka pod tytu�em "kr�c�ce si� ostrze". Je�li zejdziesz na d� w komnacie, gdzie znajdziesz te ostrze, odnajdziesz par� przydatnych przedmiot�w. Wydrap si� z powrotem na g�r� i stamt�d zeskocz na platform� z ostrzami. Skocz dwa razy do przodu i dwa razy w lewo. Skoki w lewo musisz wykona� w bok, nie odwracaj�c Lary. Inaczej sayanora! Wskocz z ostatniej platformy do dziury i save. Je�eli ostrz� zrzuci Ci� na d�, wr�� do przej�cia, przez kt�re przeszed�e� i spr�buj jeszcze raz.  
Zejd� na d� i skieruj si� do SARCOPHAGUS OF SET. Ogl�dniesz kolejn� cut-scenk�, jak Lara zdobywa AMULET OF HORUS, odbieraj�c j� dziwnej, le��cej postaci.
Kiedy Lara b�dzie gotowa do dalszej przygody, zauwa�ysz wyp�ywaj�c� krew spod sarkofagu. P�ynie ona do kolejnej komnaty. Id� za ni�. Dotrzesz do komnaty z trzema trumnami. Mumie wyjd� z tej tu� przed Tob� i z tej po prawej stronie. Po lewej znajdziesz za to apteczk�. Nie walcz przypadkiem z mumiami, bo to tylko strata czasu i amunicji. Wiele im tymi swoimi pistolecikami nie zrobisz. Musisz popchn�� pomnik na podobny kafelek znajduj�cy si� na p�nocno-zachodniej stronie komnaty. To otworzy drzwi za trumn� z mumi� po prawej stronie, przez kt�re musisz przej��. Przejd� przez korytarz i zejd� do jaskini.
Napotkasz starych przyjaci�, czyli szakale. Szkoda, �e nie chc� si� zaprzyja�ni� ;). No c�, ich strata. Wyko�cz je. Skieruj si� prosto i skr�� w lewo przy schodach. Wejd� na g�r�, przejd� przez most i do komnaty. Zabij czarne pieski ze szpiczastymi uszami. Wejd� na g�r� i wejd� do dziury w pod�odze, znajduj�cej si� po lewej. Zejd� na d� po drabinie. Wydrap si� po zachodniej kostce. Przejdziesz przez kolejne trzy kostki i przeskocz przez czwart�. Skieruj si� na lewo i przeskocz przez kolce na pi�t� kostk�. Na niej podskocz do g�ry i schwy� kolejn� tu� nad Tob�. Wdrap si� po jeszcze jednej kostce. Znajdziesz si� w ma�ym przej�ciu, gdzie czeka na Ciebie kolejna d�wignia do poci�gni�cia. Obejrzyj filmik o otwieraj�cych si� wrotach. Zejd� na d�, skieruj si� na p�noc i przejd� przez te drzwi. Id� do samego ko�ca korytarza i wejd� po drabinie. Poci�gnij kolejn� d�wigni�. Zobaczysz filmik jak jedna z komnat zostaje obr�cona o jakie� 90 stopni. Cool. Zeskocz do przej�cia znajduj�cego si� na po�udniowo-zachodniej stronie komnaty. Id� wzd�u� tego przej�cia. Kiedy dojdziesz do g��wnej komnaty, opu�� si� w d� do dziury.  
Tu� pod nogami znajdziesz klucz, maj�cy kszta�t gwiazdy. Podnie�� go, odwr�� si� i p�jd� prosto na g�r� po schodach. Prosto przed Tob� znajdziesz drabin�, po kt�rej musisz si� wdrapa�. Skieruj si� na zach�d, a� dotrzesz do kostki. Wdrap si� po niej. Podejd� do skraju tej kostki, podskocz, z�ap si� skraju i wdrap si� do g�ry (zanim b�d� kolce). Zeskocz na kostk� po lewej, znajduj�cej si� na po�udniu i powt�rz ten sam skok w stron� wej�cia. Zr�b save'a, napij si� czego� i szybko wracaj do klawiatury...
Podejd� do dziury, kt�r� napotkasz, i zejd� na d� przy pomocy drabiny. Wejd� do komnaty, w kt�rej jest s�upek. Lara musi poci�gn�� za ten s�upek. Zobaczysz kolejny filmik, jak jedna z komnat obrac...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin