projekt_opakowania.pdf
(
655 KB
)
Pobierz
50807086 UNPDF
warsztaty
wysoki
|
70 min.
|
pliki na CD
Photoshop CS2
2
.psd 04/2008 » www.psdmag.org
.psd 04/2008 » www.psdmag.org
2
warsztaty
projekt graiczny
Wiele produktów, które widzimy na co dzień w sklepach ma piękne i kolorowe
opakowania. Zwróćcie jednak uwagę, że zamiast zdjęć, widnieją rysunki
produktów. Dlaczego? Są one bardziej kolorowe, lepiej dopracowane, cieplejsze
i przyjemniejsze dla oka. W tym tutorialu pokażę Wam, jak zrobić ilustrację
nadającą się do wykorzystania w projekcie opakowania.
nowy dokument i pędzle
Tworzymy nową stronę o wymiarach 210x297 mm, 300 dpi,
CMYK. Wybieramy
Pędzel
(
Brush Tool
) [
B
]. Klikamy prawym kla-
wiszem na naszej stronie. Rozwija się okno z pędzlami. Klikamy na
małą strzałkę w prawym, górnym rogu i wybieramy
Zastąp pędz-
le
(
Replace Brushes
). Wybierz plik
Pedzle_Tomka.abr
. Teraz mamy
nowy zestaw pędzli, z którego będziemy korzystać. Ustawcie so-
bie widok, jak na załączonym podglądzie. Opcja zmiany widoku jest
w tym samym menu, w którym zamienialiśmy pędzle.
podkład
Tworzymy nową warstwę. Korzystamy z tego samego pędzla.
Krycie
(
Opacity
) i
Przepływ
(
Flow
) ustawiamy na 100%. Warto-
ści koloru loda ustawiamy na C (45), M (80), Y (80), K (35). Na kolej-
nych warstwach tworzymy nowe podkłady. Później będzie nam ła-
twiej malować. Orzechy, o kolorze C (22), M (68), Y (100), K (9), li-
ście – C (80), M (0), Y (100), K (0) i patyk C(0), M(40), Y(100), K(0)
malujemy na kolejnej warstwie. Tworzymy również tło za pomocą
narzędzia
Gradient
[
G
] o kolorach 1. – C (0), M (60), Y (100), K (0)
i 2. – C (80), M (0), Y (100), K (0).
szkic
Na nowej warstwie wybieramy z naszej palety pierwszy pędzel
od góry z lewej strony. Ustawiamy wartość
Krycia
(
Opacity
) na
20% i
Przepływu
(
Flow
) – 100%. Kolor pędzla ustawiamy na czarny
[
D
]. Rysujemy szkic, korzystając z naszego pędzla i gumki [
E
].
lód
Teraz zajmiemy się samym lodem. Robimy paletę kolorów, taką
jak na obrazku. Używamy czwartego w kolejności pędzla.
Krycie
(
Opacity
) – 100%,
Przepływ
(
Flow
) – 20%. Malujemy loda, nakłada-
jąc kolejne kolory. W miejscach, gdzie odcienie są ciemniejsze, wy-
bieramy ciemny kolor i przyciskamy mocniej nasze pióro. W miej-
scach jaśniejszych postępujemy odwrotnie. Patyk rysujemy w po-
dobny sposób, z tą różnicą, że na początku rysujemy kreski, które
pokażą fakturę drewna.
.psd 04/2008 » www.psdmag.org
3
opakowania
0
1
0
3
0
2
0
4
warsztaty
orzechy i liście
Przechodzimy na naszą warstwę
orzechy
. Klikamy w jej minia-
turkę lewym klawiszem myszy trzymając lewy [
Ctrl
]. W ten spo-
sób zaznaczamy warstwę i spokojnie malujemy, nie obawiając się,
że wyjdziemy za linię. Robimy nowe palety kolorów dla orzechów i li-
ści. Cały czas używamy tego samego pędzla, z tymi samymi usta-
wieniami. Teraz krok po kroku nakładamy poszczególne kolory, co-
raz bardziej zagłębiając się w szczegóły.
orzeszki w czekoladzie
Na nowej warstwie tworzymy małe orzeszki wtopione w czeko-
ladę. Używamy cały czas tego samego pędzla. Na początku ma-
lujemy kwadraciki (orzeszki) z dwóch kolorów. Próbki kolorów są wi-
doczne na podglądzie. Następnie nową warstwę przesuwamy pod
tą, na której są orzechy. Tam malujemy ciemniejsze kolory – cień.
W dalszej kolejności pracujemy nad szczegółami orzeszków i cze-
kolady, w którą są wtopione. Krok po kroku nakładamy kolejne kolo-
ry do momentu, aż będziemy zadowoleni w pełni. Białe odblaski do-
damy nieco później.
zawijasy
Na nowych warstwach tworzymy zawijasy. Używamy do tego
narzędzia
Pióro
(
Pen Tool
) [
P
]. W palecie
Ścieżki
(
Paths
) klikamy
Utwórz
nową ścieżkę
(
Create new path
). Rysujemy nasze zawijasy,
na poszczególnych warstwach i ścieżkach. Jeśli mamy już ścieżkę,
klikamy w jej okienku lewym klawiszem myszki z przyciśniętym le-
wym [
Ctrl
]. Tworzymy zaznaczenie ze ścieżki. Naciskamy
klawisze
[
Alt
]+[
Ctrl
]+[
D
]
wtapiając zaznaczenie na 2 px. Za pomocą
Gradien-
tu
(
Gradient Tool
) [
D
] tworzymy przejście tonalne zbliżone do tego
na obrazku. Postępujemy tak ze wszystkimi
zawijasami
.
podkręcenie tła
Teraz na tle wprowadzimy nieco głębi i wyrazu. Będziemy to ro-
bili na nowej warstwie. Najpierw używamy
Gradientu
(
Gradient
Tool
) [
G
]. Zaciemniamy lewy, dolny róg. Następnie naszym aerogra-
fem, czwartym od lewej strony, malujemy cień pod lodem i orzecha-
mi. Potem tym samym narzędziem zaciemniamy nieco górę. Zawi-
jas, który jest z tyłu za lodem, wymazujemy gumką [
E
] ustawioną
na aerograf. Następnie dodajemy kolory na zawijasie dolnym i przy-
ciemniamy jeszcze bardziej cały tył. Dodajemy również cienie na pa-
tyku i w miejscach, gdzie światło nie dochodzi.
szczegóły zawijasów
Przechodzimy na naszą warstwę z zawijasem. Klikamy w jej mi-
niaturkę lewym klawiszem myszy trzymając lewy [
Ctrl
]. Teraz
nakładamy kolejne warstwy farby naszym cyfrowym aerografem.
Krycie
(
Opacity
) – 100%,
Przepływ
(
Flow
) – 20-100%. Używamy do
tego kolorów jaśniejszych i ciemniejszych od naszego głównego za-
wijasa. Zmieściłem się w trzech krokach. Jak widzicie, w ostatnim
z nich przesunąłem orzech do góry w lewo. W tym miejscu lepiej wy-
gląda. Tam gdzie był, zlewał się z zawijasem.
nadzienie
Na nowej warstwie tworzymy fakturę loda w środku. Wybiera-
my kolor ciemniejszy i jaśniejszy od głównego koloru nadzie-
nia. To samo robimy w przypadku czerwonej marmolady. Jak widzi-
cie, dodałem jeszcze ludzika z marmolady. Nakładamy kolejne war-
stwy farby, zaczynając od kresek poziomych nadzienia. Na ludziku
dodajemy oczy, buźkę i inne szczegóły. Kolejno malujemy poszcze-
gólne etapy. Ja zmieściłem się w trzech. Ale jeśli potrzebujecie wię-
cej, śmiało możecie to zrobić.
4
.psd 04/2008 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
1
0
projekt opakowania
napis
Na nowej warstwie, kolorem C (60), M (0), Y (100), K (0) tworzy-
my napis
Lodzik
. Robimy go pierwszym pędzlem z naszej listy.
Następnie tworzymy nową warstwę pod spodem i żółtym kolorem
malujemy kontur. Możemy też użyć opcji z menu
Zaznacz>Zmie-
ń>Rozszerzanie
(
Select>Modify>Expand
) i rozszerzyć o ilość pik-
seli, jaka nas interesuje. W tym przypadku 40 i 10 px. Wypełnia-
my kolorem żółtym i czerwonym. Następnie przy pomocy aerogra-
fu (czwarty pędzel na liście) nadajemy trójwymiarowość naszemu
napisowi.
1
4
szczegóły
Przesuwamy naszego całego loda do lekko góry. Teraz dodajemy
ostatnie szczegóły, czyli białe releksy i ciemne miejsca. Najwię-
cej musimy dodać na lodzie, aby powstało duże wrażenie trójwymia-
rowości. Dodajemy także na orzeszkach. Rysujemy cień na patycz-
ku. Aerografem malujemy gwiazdkę z zanikiem na końcach, dupliku-
jemy ją i umieszczamy na obrazku. Z tyłu, dodajemy także kilka io-
letowych smug. Robimy jeszcze blask pod lodem za pomocą
Zazna-
cz>Zmień>Rozszerzanie
(
Select>Modify>Expand
) i skrótu klawi-
szowego [
Alt
]+[
Ctrl
]+[
D
]. Wtapiamy i wypełniamy żółtym kolorem.
1
5
korekta tła
Jak widać, powstał obrazek fajnego, kolorowego loda. Zwróć-
cie jednak uwagę, że górna część tła jakby nie pasuje do cało-
ści. Poza tym lód ginie w plątaninie tych zawijasów i kolorów. Całe
szczęście, że pracujemy cyfrowo i wszystko w każdej chwili może-
my zmienić. Tworzymy nową warstwę nad warstwami kolorowego
tła. Wybieramy aerograf, numer czwarty na naszej liście pędzli i ko-
lor żółty. Malujemy tło, przechodząc z doły do góry z koloru żółtego
C (0), M (26), Y (96), K (0) do coraz bardziej białego.
1
6
Tomasz Biniek
.psd 04/2008 » www.psdmag.org
5
1
1
1
2
1
3
Plik z chomika:
farral
Inne pliki z tego folderu:
Fotogea01_2012.pdf
(23682 KB)
Digital Photographer's Handbook Special Effects, Retouching, and Restoration.pdf
(14315 KB)
Do It Yuself Wedding Photography.Complete Course (2004) - Booth J.pdf
(4999 KB)
For Wedding Photographers.doc
(4816 KB)
How to Take Great Family Portraits.pdf
(13513 KB)
Inne foldery tego chomika:
Photography
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin