RPP miesięczne plany pracy.doc

(945 KB) Pobierz

 

 

Wrzesień – tydzień I

Tematyka tygodnia: Jaka jestem? Jaki jestem?

 

Treści programowe

Dzień tygodnia

Działania dzieci

Cele główne

Cele operacyjne

Środki dydaktyczne

Zajęcia ruchowe

1

2

3

4

5

6

7

Edukacja społeczna i otoczenie techniczne

− Moi koledzy, moje przedszkole.

 

Edukacja językowa

− Zasób słownictwa.

− Przygotowanie do czytania; czytanie.

− Przygotowanie do pisania.

 

Edukacja matematyczna

− Orientacja przestrzenna.

 

Edukacja artystyczna

Plastyka:

Aktywność twórcza.

Kształtowanie wrażliwości estetycznej.

Muzyka:

Formy muzyczne: śpiew i ćwiczenia mowy, ruch przy muzyce, gra na instrumentach, słuchanie muzyki.

Literatura:

Odbiór i interpreta- cja.

 

 

1.

● Wspólne przedstawianie się – podawanie swoich imion, ulubionych kolorów, zabaw.

− Zabawa ze śpiewem

Mało nas.

● Zwiedzanie przedszkola
(szkoły).

 

Zintegrowanie grupy.

 

 

 

Zapoznanie się z pomieszczenia-mi znajdującymi się w przedszko-lu (szkole).

Dziecko:

− pamięta imiona koleżanek i kole- gów z grupy;

 

 

− nazywa i wie, do czego służą pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu (szkole);

 

Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75, 79, 114; piłka.

Ćwiczenia po-ranne – zestaw I.

● Zabawa rucho-wa z elementem toczenia Poczta.

● Zabawa rucho-wa kształtująca postawę ciała Rysujemy głową kółka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

● Oglądanie tablic (IX/I), słuchanie i kontynuacja dialogu Jaka jestem, jaki jestem?

− Rozmowa na temat podobieństw i różnic w wyglądzie dzieci.

● Ćwiczenia pozwalające na poznanie własnego ciała:

obrysowywanie swojej dłoni na Karcie pracy;

masaż rąk.

Poznanie wybranych cech wyglądu postaci.

 

 

 

 

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

− wskazuje posta-cie mające dane cechy wyglądu;

 

 

 

 

− wskazuje i nazy- wa wymienione części ciała;

Tablice IX/I, sylwety do tablic, Dialogi, Zabawy na każdy dzień

cz. 1, s. 140; Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75, 103; piłka, Karty pracy cz. 1, nr 1.

3.

● Zabawy przy piosence Zabawmy się wesoło.

− Zabawy muzyczne: Pytania, Wróć do swojego koła.

● Słuchanie wierszy

I. Suchorzewskiej: Naj…, Obrażalska.

− Zabawa Dokończ zdanie (Lubięnp. Olę, bo jestnp. wesoła).

− Rysowanie swojego portretu.

Umuzykalnia-nie dzieci.

 

 

 

Bliższe pozna-nie koleżanek i kolegów z grupy.

− wyraża muzykę ruchem;

 

 

 

− podaje wybrane cechy charakteru niektórych koleża- nek i kolegów;

Karty pracy cz. 1, nr 3, Zabawy na każdy dzień cz. 1, s. 5, 6, 76, 135, 136, Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75; piłka.

4.

● Ćwiczenia słuchowe – zabawy z tekstem wiersza W. Chotomskiej Kawka.

− Ilustracja ruchowa wiersza.

● Wykonanie ramki na zdjęcia (wycinanka).

− Poznanie bohaterów Kart pracy. Łączenie obrazków z ich cieniami.

Rozwijanie percepcji słuchowej.

 

 

Rozwijanie sprawności manualnej.

− wyraźnie powta-rza usłyszane słowa;

 

 

− wycina proste kształty;

Zabawy na każdy dzień cz. 1, s. 129, Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75, piłka, Wyci-

nanka nr 1, nożyczki, klej, Karty pracy cz. 1, nr 2.

5.

● Czytanie całościowe imion dzieci z grupy.

− Zabawy z imionami.

− Zabawa ze śpiewem Bawmy się w konopki.

● Słuchanie opowiadania M. Strzałkowskiej Berek.

− Zabawa twórcza Wyobraź sobie.

Kształtowanie gotowości do nauki czytania.

 

 

Rozwijanie tolerancji.

− rozpoznaje zapis swojego imienia;

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin