Wrzesień – tydzień I
Tematyka tygodnia: Jaka jestem? Jaki jestem?
Treści programowe
Dzień tygodnia
Działania dzieci
Cele główne
Cele operacyjne
Środki dydaktyczne
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Edukacja społeczna i otoczenie techniczne
− Moi koledzy, moje przedszkole.
Edukacja językowa
− Zasób słownictwa.
− Przygotowanie do czytania; czytanie.
− Przygotowanie do pisania.
Edukacja matematyczna
− Orientacja przestrzenna.
Edukacja artystyczna
Plastyka:
– Aktywność twórcza.
– Kształtowanie wrażliwości estetycznej.
Muzyka:
– Formy muzyczne: śpiew i ćwiczenia mowy, ruch przy muzyce, gra na instrumentach, słuchanie muzyki.
Literatura:
– Odbiór i interpreta- cja.
1.
● Wspólne przedstawianie się – podawanie swoich imion, ulubionych kolorów, zabaw.
− Zabawa ze śpiewem
Mało nas.
● Zwiedzanie przedszkola (szkoły).
− Zintegrowanie grupy.
− Zapoznanie się z pomieszczenia-mi znajdującymi się w przedszko-lu (szkole).
Dziecko:
− pamięta imiona koleżanek i kole- gów z grupy;
− nazywa i wie, do czego służą pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu (szkole);
Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75, 79, 114; piłka.
● Ćwiczenia po-ranne – zestaw I.
● Zabawa rucho-wa z elementem toczenia Poczta.
● Zabawa rucho-wa kształtująca postawę ciała Rysujemy głową kółka.
2.
● Oglądanie tablic (IX/I), słuchanie i kontynuacja dialogu Jaka jestem, jaki jestem?
− Rozmowa na temat podobieństw i różnic w wyglądzie dzieci.
● Ćwiczenia pozwalające na poznanie własnego ciała:
− obrysowywanie swojej dłoni na Karcie pracy;
− masaż rąk.
− Poznanie wybranych cech wyglądu postaci.
− Rozwijanie orientacji przestrzennej.
− wskazuje posta-cie mające dane cechy wyglądu;
− wskazuje i nazy- wa wymienione części ciała;
Tablice IX/I, sylwety do tablic, Dialogi, Zabawy na każdy dzień
cz. 1, s. 140; Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75, 103; piłka, Karty pracy cz. 1, nr 1.
3.
● Zabawy przy piosence Zabawmy się wesoło.
− Zabawy muzyczne: Pytania, Wróć do swojego koła.
● Słuchanie wierszy
I. Suchorzewskiej: Naj…, Obrażalska.
− Zabawa Dokończ zdanie (Lubię…np. Olę, bo jest… np. wesoła).
− Rysowanie swojego portretu.
− Umuzykalnia-nie dzieci.
− Bliższe pozna-nie koleżanek i kolegów z grupy.
− wyraża muzykę ruchem;
− podaje wybrane cechy charakteru niektórych koleża- nek i kolegów;
Karty pracy cz. 1, nr 3, Zabawy na każdy dzień cz. 1, s. 5, 6, 76, 135, 136, Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75; piłka.
4.
● Ćwiczenia słuchowe – zabawy z tekstem wiersza W. Chotomskiej Kawka.
− Ilustracja ruchowa wiersza.
● Wykonanie ramki na zdjęcia (wycinanka).
− Poznanie bohaterów Kart pracy. Łączenie obrazków z ich cieniami.
− Rozwijanie percepcji słuchowej.
− Rozwijanie sprawności manualnej.
− wyraźnie powta-rza usłyszane słowa;
− wycina proste kształty;
Zabawy na każdy dzień cz. 1, s. 129, Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 7, 75, piłka, Wyci-
nanka nr 1, nożyczki, klej, Karty pracy cz. 1, nr 2.
5.
● Czytanie całościowe imion dzieci z grupy.
− Zabawy z imionami.
− Zabawa ze śpiewem Bawmy się w konopki.
● Słuchanie opowiadania M. Strzałkowskiej Berek.
− Zabawa twórcza Wyobraź sobie.
− Kształtowanie gotowości do nauki czytania.
− Rozwijanie tolerancji.
− rozpoznaje zapis swojego imienia;
...
Aga7675