[G] Wymiana chłodnicy klimatyzacji.doc

(931 KB) Pobierz
Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

 

Witam wszystkich, chciałem się podzielić moimi doświadczeniami związanymi z wymianą chłodnicy klimatyzacji nazywaną fachowo skraplaczem w Astrze II kombi z silnikiem 1,8 XE1 - 116 KM.

Potrzebne narzędzia:

1 - grzechotka 1/2 + przedłużka;
2 - grzechotka 3/8 + przedłużka;
3 - nasadka 10;
4 - imbus 5;
5 - bit imbusowy 5;
6 - nasadka E14 TORX;

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Klucze odpowiednio ponumerowałem od 1 - 6 ponieważ łatwiej będzie używać numeracji na zdjęciach niż opisu kluczy.

Potrzebne materiały:
-chłodnica klimatyzacji - skraplacz polecanej firmy NISSENS nr 94384 do silnika 1.8 XE1
-oring GM 1850712 - 9,3 x 2,4 - 2 sztuki
-oring GM 1850707 - 7,65 x 1,78 - 1 sztuka

Informuję, że w moim aucie jest system firmy BEHR.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Na zdjęciach będę posługiwał się numeracją narzędzi nadaną na początku.

Odkręcamy kluczem nr 3 śruby skraplacza oraz dwie śruby mocujące wentylator klimatyzacji, następnie wyciągamy delikatnie wentylator pamiętając o odczepieniu wiązki przewodów i samej kostki wentylatora. Następnie przechodzimy do kolejnego zdjęcia, do tego jeszcze wrócimy, ponieważ chcę dokładnie opisać kolejność odkręcania śrub.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Przy użyciu klucza nr 1 i nr 6 odkręcamy od skraplacza górny przewód klimatyzacji przymocowany dość długą śrubą na nasadkę torx E14

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Wracamy następnie do poprzedniego zdjęcia i kluczem nr 4 poprzez kratki wlotowe na zderzaku odkręcamy dwie śruby imbusowe trzymające osuszacz do skraplacza, jest to lekko uciążliwe ale lepsze to niż ściąganie całego zderzaka przedniego.

Poniższe zdjęcie pokazuje od komory silnika które to śruby trzeba odkręcić poprzez kratki wlotowe.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Następnie od dołu kluczem nr 5 odkręcamy osuszacz od skraplacza.
Po tych zabiegach pozostaje nam tylko delikatnie wyciągnąć chłodnicę klimatyzacji (skraplacz) z komory silnika.
Następnie na zewnątrz wyciągamy także sam skraplacz który trzyma się jeszcze na jednym przewodzie od klimatyzacji oraz kostki elektrycznej.
Odpinamy kostkę i kluczem nr 6 odkręcamy ostatni przewód.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

 

 

Wymieniamy oringi na dolnym, górnym przewodzie klimatyzacji oraz w dolnej części osuszacza, oczywiście wszystko trzeba dokładnie oczyścić z zanieczyszczeń.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, mogę podpowiedzieć że skraplacz najlepiej wkładać tak jak na zdjęciu, elementem do podłączania do instalacji ku dołowi a następnie przekręcić do prawidłowej pozycji.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Ja dałem jeszcze podkładki dystansowe aby lekko odsunąć wentylator od skraplacza bo wg mojej oceny był zbyt blisko.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Czas około 2 godzinek spokojnej pracy.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

Na koniec trzeba udać się do zakładu serwisującego klimatyzację, aby napełnili azotem układ w celu sprawdzenia szczelności, mi nabili do ciśnienia 15 barów i przez weekend auto w takim stanie jeździło, oczywiście klimatyzacji nie wolno używać.

Koszty:
- wykrycie nieszczelności - 30 zł
- chłodnica (skraplacz) - 397 zł
- oring GM 1850712 - 8 zł - 2 sztuki
- oring GM 1850707 - 15 zł
- sprawdzenie szczelności układu - 30 zł
- nabicie czynnikiem układu - 160 zł

Całość daje 640 zł (w tym robocizna we własnym zakresie). Klimatyzacja chłodzi teraz naprawdę szybko i wydajnie

Stara chłodnica (skraplacz) miała nieszczelność za wentylatorem, a w rękach praktycznie się rozpadała.

Wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) [G]

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin