J-7 Fishbed, F-7 Fishbed.doc

(64 KB) Pobierz

 

CAC

J-7 Fishbed
F-7 Fishbed



 

J-7 jest licencyjnym MiGiem-21F-13, napędzanym pojedynczym silnikiem turboodrzutowym z dopalaniem R-11F-300. Składanie pierwszych egzemplarzy rozpoczęto na początku 1964 r. Testy statyczne zakończono w październiku 1965 r. Pierwszy lot samolotu z zakładów Szenjang odbył się 17 stycznia 1966. Produkcję przeniesiono do Czengdu latem 1967 r. Prace nad J-7 II rozpoczęto w 1975 r. Pierwszy lot J-7II odbył się 30 grudnia 1978 r. Jego produkcję rozpoczęto we wrześniu 1979 r. Projektowanie J-7M i J-7 III rozpoczęto w 1981 r. Pierwszy lot odbył się 26 kwietnia 1984 r. Jego produkcję rozpoczęto w grudniu 1984 r. i nadano mu nazwę Airguard.

J-7 jest jednosilnikowym średniopłatem ze skrzydłem delta i klasycznym usterzeniem ogonowym. Wlot powietrza okrągły, centralny. Konstrukcja całkowicie metalowa, półskorupowa.
Podwozie trójzespołowe, wciągane hydraulicznie. Kółko nosowe sterowane +/- 47°. W nasadzie statecznika pionowego zainstalowany pojemnik ze spadochronem hamującym.
Napędem jest jeden silnik turboodrzutowy Czengdu WP7B(BM) o ciągu 43.15 kN i 59,82 z dopalaniem (lub w J-7 III WP13 o ciągu 40,21 kN i 64,72 kN z dopalaniem). Zbiorniki paliwa w kadłubie (6) i skrzydłach (2) o pojemności całkowitej 2385 litrów. Możliwość podczepienia dodatkowych zbiorników pod skrzydłami (2 x 500 litrów) oraz pod kadłubem (1 x 500/800 litrów). Całkowita maksymalna ilość paliwa wynosi 4185 litrów.
Kokpit jednomiejscowy, z fotelem wyrzucanym IAS typu (0 - od 130-850 km/h) lub Martin-Baker Mk 10L. Owiewka jednoczęściowa + wiatrochron.
Awionika obejmuje wyświetlacz refleksyjny HUD, radiostacje UHF/VHF, dalmierz radarowy Typ 226 Skyranger oraz komputer danych aerodynamicznych. transponder IFF, radiowysokościomierz, radio kompas.
Model eksportowy F-7M uzbrojony jest w dwa stałe 30 mm działka pod kadłubem. Dodatkowe uzbrojenie może być podwieszone na czterech pylonach podskrzydłowych (2 x 2). Na węźle podkadłubowym można podwieszać tylko dodatkowe zbiorniki paliwa. Pod skrzydłami mogą to być rakiety powietrze - powietrze PL-2/A/B, PL-7 Matra R.550 Magic, wyrzutnie rakiet niekierowanych Typ 57-2 (18 x 57 mm) lub Typ 90-1 (7 x 90 mm) oraz 50, 150, 250 i 500 kg bomby konwencjonalne lub kasetowe.



 

Specyfikacja :

Model/Typ/Wersja

J-7E 

Model Silnika

1 x WP13

Ciąg 

40,21 kN

bez dopalania

64,72 kN

z dopalaniem

Rozpiętość skrzydeł całkowita

7,154 m

Długość całkowita

14,885 m

Wysokość całkowita

4,103 m

Masa pustego

5275 kg

Masa startowa bojowa

 

Masa maksymalna
uzbrojenia podwieszanego

 

Masa startowa maksymalna

 

Ilość paliwa wewn max

2385 l

Ilość paliwa wewn + zewn max

4185 l

Max prędkość przelotowa

2,35 Macha

Max prędkość wznoszenia

10800 m/min

Limity przeciążeń

+8

Pułap operacyjny

18200 m

Zasięg bojowy

 

Zasięg maksymalny
bez uzupełniania paliwa w locie

1690 km

Rozbieg

800 m

Dobieg

550 m

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin