F-4S Phantom II.doc

(45 KB) Pobierz

 

McDonnell Douglas

F-4S Phantom II

 

F-4S jest oznaczeniem  nadanym 265 F-4J przebudowanym w połowie lat 70. W swoich założeniach jest podobny do programu Bee Line (przebudowa F-4B na F-4J). Przebudowa miała przede wszystkim wydłużyć życie F-4 w Marynarce oraz Piechocie Morskiej do czasu wejścia do służby F-14 i F-18. Przede wszystkim wzmocniono kadłub, skrzydła oraz podwozie. Wymieniono w całości systemy elektryczne oraz hydrauliczne. Na skrzydłach dodano dwuczęściowe sloty. System kontroli ognia wymieniono na cyfrowy AN/AWG-10B. Zainstalowano także dualne radio UHF AN/ARC-159 oraz TACAN AN/ARN-118. Zainstalowano także nisko dymowe silniki J79-GE-10B. Pierwszy lot F-4S odbył się 22 lipca 1977 r.  Dostawy rozpoczęto w czerwcu 1978 r.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin