F-111C Aardvark.doc

(61 KB) Pobierz

 

General Dynamics

F-111C Aardvark

 


24 października 1963 r. rząd Australii zgodził się zakupić 24 myśliwce F-111A. Wersję australijską oznaczono F-111C. Konstrukcja F-111C jest mieszanką rozwiązań konstrukcyjnych z F-111A, F-111B oraz FB-111A. F-111C posiada osiem węzłów podskrzydłowych, powiększoną rozpiętość skrzydeł oraz wzmocnione podwozie (podobnie jak FB-111A).
Pierwszy F-111C dostarczono 6 września 1968 r. Ponieważ wynikły niejasności związane ze spójnością kadłuba wypożyczono RAAFowi tymczasowo myśliwce F-4E Phantom II. W 1973 r. po rozwiązaniu problemów konstrukcyjnych F-111C były gotowe. Pilotów RAAF przeszkolono w USA. Pierwszy F-111C dotarł do Australi 1 lipca 1973 r. Zastąpiły one flotę English Electric Canberra, które służyły w RAAFiee od lat 50. Maszyny rozlokowano w 2 eskadrach.
F-111C jest wyposażony w radar szturmowy AN/APQ-113 wykorzystywany do nawigacji, ataków na cele naziemne. Może on także pracować w trybie walki powietrznej, współpracując z działkiem M61A1 oraz rakietami powietrze powietrze AIM-9 Sidewinder.
Oprócz 24 F-111C do Australii dostarczono także cztery F-111A przebudowane do standardu RF-111C. Pierwszy lot tej wersji odbył się 17 kwietnia 1979 r. Zestaw rozpoznania składał się z dwóch aparatów fotograficznych KS-87C, jednego KA-93A4, KA-56E, oraz skanera liniowego w podczerwieni AN/AAD-5 i celownika telewizyjnego. RF-111C zachowały poza tym wszystkie zdolności bojowe.
Niedawno flota Aardvarków RAAFu przeszła modernizację. Wymieniono 90% awioniki.
W październiku 1992 r. RAAF wyraził chęć zakupu dodatkowych 18 używanych F-111.

 

Specyfikacja F-111C:

Silniki

2 x P&W TF30-P-103

Ciąg

5443 kg

bez dopalania

8392 kg

z dopalaniem

Rozpiętość skrzydeł
(rozłożone)

21,33 m

Rozpiętość skrzydeł
(złożone)

10,34 m

Długość całkowita

22,40 m

Wysokość całkowita

5,30 m

Waga Pustego

23300 kg

Masa startowa bojowa

 

Masa startowa typowa

 

Masa podwieszeń

 

Masa startowa max.

51955kg

Ilość paliwa wew max

 

Ilość paliwa wew + zewn

 

Max prędkość przelotowa

2,5 Macha

Pułap operacyjny

17267 m

Pułap max

20117 m

Zasięg bojowy

2128 km

Zasięg max

5560 km

Rozbieg

 

Dobieg

 

Max prędkość wznoszenia

7787,64 m/min

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin