How to Program Computers By Stephen C. Baxter how2prog.pdf [ tłumaczenie PL "googlem" ] str4 Co to ??jest program? "Program jest cišgiem instrukcji do komputera w języku zarówno Ty jak i komputer zrozumieć " - Microsoft Corporation "Celem każdego programu jest wykonać kilka przydatnych pracy, takich jak edytory tekstu, księgowoci lub granie w grę ". - Microsoft Corporation "Proces jest naukš częć, sztuka częć. Nauka pochodzi od czytania ksišżek o programowania; sztuka pochodzi z pisania własnych programów i analizowania programy innych " - Microsoft Corporation Programy mogš być napisane w edytorach tekstu, edytory tekstu, lub Integrated Development rodowisk (IDE). Tekst używany do pisania programów nazywa się "kod ródłowy" lub po prostu "kod" za krótki, a Euphoria kod jest zapisywany w plikach z. ex (DOS). exw (Windows) lub. EXU (Linux / Unix) rozszerzeń plików. Znaki i interpunkcyjne znajdziesz w plikach tekstowych sš stosowane w plikach kodu programu, choć znaczenia może być obcy, aż zapoznajš się z językiem. Poza tym i rozszerzenia pliku, pliki te przypominajš plików tekstowych w wszystkie inne sposoby, i powiniene być w stanie odczytać kodu ródłowego w dowolnym edytorze tekstowym. Aby uruchomić Program, plik tekstowy, który jest kod ródłowy musi być odczytane przez oprogramowanie język, który może tłumaczyć kodu masz pisemnej lub w inny sposób dostrzec błędy w pimie. Choć program może być 99% prawdziwe i wolne od błędów typograficznych, typowy kompilator języka będzie tam znaleć nawias brakujšcy i skieruj go na zewnštrz. To nie będzie pominšć błędy typograficzne. Po błędów typograficznych sš eliminowane, program może jeszcze nie ze względu na błędy w logice. Tak, składnia może być doskonały, ale to nie Gwarantujemy, że logika jest bez skazy. UWAGA: Składnia oznacza reguły i formy języka. Będziesz sfrustrowany najpierw z błędów typograficznych, które w obfitoci, ale będziesz szybko poprawić z praktykš. Pomaga jeli maszynistka, ale to nie jest wymagane. str5 Oto przykład kodu ródłowego prostego programu: ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ lista sekwencji, sorted_list Funkcja merge_sort (x sekwencja) - Umiecić X w porzšdku rosnšcym wykorzystaniem rekurencyjnego sortować korespondencji seryjnej liczba całkowita n, w połowie sekwencja połšczone, A, B n = length (x) jeli n = 0 lub n = 1 następnie powrót x - banalne sprawy end if mid = floor (n / 2) = merge_sort (x [1 .. połowie]) - rodzaj pierwszej połowie X b = merge_sort (x [mid +1 .. n]) - rodzaj drugiej połowie X - Scalić dwa posortowane połówki w jednym Połšczona = {} natomiast długoć ()> 0 i długoci (b)> 0 zrobić jeli porównać ([1], b [1]) <0 wtedy połšczone znaku = append (połšczone, [1]) = [2 .. długoć (a)] więcej połšczone znaku = append (połšczone, b [1]) b = b [2 .. długoć (b)] end if koniec podczas powrót połšczyły & A i B - połšczone dane oraz resztki end Function print_sorted_list procedura () - Generowanie sorted_list z listy list = {9, 10, 3, 1, 4, 5, 8, 7, 6, 2} sorted_list = merge_sort (lista) ? sorted_list Procedura koniec print_sorted_list () - to polecenie uruchamia program Program rozpoczyna się wykonanie w ostatniej linii, bo kompiluje lub interpretuje od z góry na dół. W tym przypadku ostatnia linia kodu wywołuje procedury głównej i print_sorted_list (). Wykonanie następnie przechodzi przez tę linię procedury po linii aż procedura jest gotowy.Język Euphoria wykorzystuje to do stworzenia jedno-pass tłumaczenie metoda, która jest bardzo szybkie i wydajne. Te elementy na górze sš interpretowane +1-ta po przez linie, które następujš w porzšdku. str6 Jak uruchomić program UWAGA: konsola jest okno wprowadzania tekstu, często nazywane okno DOS, który ma linia poleceń, gdzie należy uruchomić komputer przez wpisanie i czytanie tekstu. Fakt, że czytasz ten pokazuje, że wiesz, jak uruchomić program, ale nie Sš też inne sposoby, a programista powinien o nich wiedzieć. Poczštkujšcy często pisać Programy dla konsoli, więc uruchomiony program może wymagać powołujšc nazwę programu w linii poleceń. Dla interpretowanych programów, ale również polega na wywołanie euforii tłumacza - patrz niżej. W euforii, kod ródłowy jest oferowany w postaci pliku docelowego do tłumacza euforii, ex.exe dla DOS32 i exw.exe dla Windows. Interpreter czyta, interpretuje i wykonuje Kod z takš prędkociš, że wydaje się niemal natychmiastowa. Pokażemy dlaczego tak jest korzyci dla programistów. Na linii komend konsoli polecenie może wyglšdać Poniższy przykład: ex myprog - Lub - ex.exe myprog.ex Linii poleceń konsoli uznaje obie formy. Zasadniczo używasz ex.exe Program i oferujšc nazwę kodu ródłowego "myprog" jako run parametru czasu. Jeli po prostu uruchomić ex.exe przez ex pisania tylko program tłumacza natychmiast poprosić o Kod ródłowy do uruchomienia z pytaniem, "nazwa pliku wykonać?". Jeli Euphoria Pakiet jest zainstalowany poprawnie, można również kliknšć na pliku ródłowym za pomocš myszy i Windows uruchomić je z odpowiednim tłumaczem, a może nawet być w stanie uruchamiać programy z linii poleceń, wpisujšc pełnš nazwę programu sam, jak myprog.ex. Dla dużych projektów, takich jak profesjonalne instalacji systemu, można nawet używać plików wsadowych z. bat rozszerzenia. Plik wsadowy mogš być proste lub złożone. Dla przykład, może on zawierać "ex myprog". Taki plik wsadowy może być nazwana myprog.bat. Korzystanie spoiwa Euphoria (co jest jak kompilator), można przekonwertować kod ródłowy do autonomicznego. pliku exe, jak większoć programów. Takie programy będš uruchamiane po prostu przez wywołanie im jak każdy inny program kiedykolwiek użyte, a pliki mogš być rozpowszechniane bez również dystrybucjš tłumacza, ale interpretowana programy sš najlepszym rodzajem gdy jeste w fazie rozwoju. Robiš rozwój łatwiej i szybciej. Zdolnoć do pracy w interpretowane tryb jest jedna z zalet, które Euphoria ma ponad większoć innych języki programowania Z innych języków, musisz przejć przez kilka etapów, aby otrzymać program do uruchomienia tylko przetestować jak piszesz. Z euforii, można go uruchomić natychmiast po wprowadzeniu zmian. str7 Można szybko sprawdzić sobie żadnych zmian, jak uczynić je ponieważ ma tłumacza (ex.exe lub exw.exe) pracować. str8 Konsola lub DOS Programowanie ==== okno DOS ==== Znakowa programowanie różni się od graficznego interfejsu użytkownika (GUI) systemów jak Windows i Macintosh. Programy konsolowe były lata norma temu, a sš one nadal bardzo powszechne w aplikacjach biznesowych. Zazwyczaj całe tło ekranu jest czarny a litery i cyfry sš białe. Poczštkujšcy robić najlepiej, kiedy rozpoczšć pisanie programów konsolowych, które sš mniej fantazyjne i które pomijajš wiele komplikacji. W systemie Windows, konsola może być uruchamiany jako jeden z okna na pulpicie. Windows Vista nie pozwalajš na pełnš konsolę ekranu, więc konsola okno jest konieczne. MSDOS, który był najbardziej popularny system operacyjny przed Windows, to konsola System, a wraz z euforii, można pisać programy DOS32 teraz. Ponadto, Windows umożliwia programy konsolowe, które mogš być napisane w euforię. Pewne aspekty mogš być fantazyjne dodawane do konsoli programów, takich jak kolory i symbole Kiedy przejć do tego etapu, ale programy konsola pozwala absolutnie poczštkujšcego zaczšć od czystych podstaw. str9 str10 Okna i GUI Programy ====oknoPulpitWindows==== Windows jest najpopularniejszym systemem operacyjnym na wiecie GUI i więcej okien Programy sš sprzedawane niż jakikolwiek inny. W porównaniu do konsoli lub DOS32 programów, Windows i inne programy GUI majš wiele dodatkowych komplikacji. Istnieje interfejs graficzny szczegóły i wiele zdarzeń myszy do czynienia. str11 Program Zastanów się, co następuje: kładzie (1, "Hello, World!") To proste, jedno-line programu. Jest to owiadczenie o polecenie Drukuj, aby wydrukować "Hello, wiat "na ekranie jak ta! Hello, World! Komenda puts () przyjmuje dwa parametry docelowe druk, 1 oznacza ekranie, i znaki na drukowanie otoczony cudzysłowami, Hello, World!. str12 Owiadczenia i procedury Program rozpoczyna się w postaci pliku tekstowego z linii tekstu. Każda linia może być jedno polecenie komputer, lub polecenie może obejmować kilka linii. Niektóre komendy sš wbudowane podprogramów lub podprogramów które kończš się nawiasach. Niektóre podprogramy używać pustych nawiasów, a niektórzy nie. Niektóre polecenia sš poleceniami bloków, które miały rozłożone dwie lub więcej linii tekst. Polecenia blokowe mieć udział poczštek i fragment zakończony i pozwolić puste wiersze w rednim.Jeli .. to .. koniec, jeli jest dobrym przykładem.Jeli słowo jest poczštkiem, a end if wyrażenie oznacza koniec. Jeli wiek <18 to kładzie (1, "Beat It, dzieciaku! \ n") więcej kładzie (1, "Co będzie ya? \ n") end if Dla .. zrobić owiadczenie jest kolejnym owiadczenie bloku. Pozwala on pewnš liczbę powtórzeń opiera się na chęci programisty i projekt owiadczenia. wszystkie wewnętrzne owiadczenia zawarte pomiędzy za i koniec sš powtarzane okrelonš liczbę razy. Na rachunku liczy się każde powtórzenie i aktualizacje liczyć w zmiennej liczenia. dla count = 1 do 10 zrobić printf (1, "To jest liczba% d \ n", licznik) koniec za Powyższe owiadczenie jest owiadczeniem blok ograniczony do ... zrobić na poczštku i na końcu przez co dno. To ...
bomaszko