Scenariusz34_6l.doc

(31 KB) Pobierz
Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak i mgr Wiesława Kozub

 

 

„ Projekt i raz…i dwa…”  dla dzieci 6 letnich do programu

Edyty Gruszczyk –Kolczyńskiej  i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”

 

Scenariusz  zajęć nr 34

 

TEMAT: Towar w sklepie.

ZAGADNIENIE: Waga i ważenie

 

 

1.Na dzień dobry!

§         „Iskierka”-  integrująca zabawa zespołowa

CEL: integrowanie grupy przez wspólne działanie

JAK? Kolejno „przekazujemy iskierkę” przez  uśmiech do sąsiada, zabawa  trwa ,aż iskierka powróci do rozpoczynającego zabawę

 

§         Zgadnij moje imię” – zabawa słowna

CEL: : autoprezentacja,  rozwijanie słuchu fonematycznego

JAK? dzieci witają kolegę wypowiadając jego imię  głoskami np. witam M-i-ch-a-ł-k-a

          Dziecko, wywołane kontynuuje zabawę

 

2„Prawa ręka”

§         Maszerują dzieci drogą”- zabawa ruchowa z piosenką

CEL:  utrwalenie kierunków w prawo i w lewo, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

JAK? dzieci maszerują po obwodzie koła jeden za drugim  do słów piosenki nr 63 cz. II   „W co się bawić z dziećmi ?. Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń” oprac. Marta Bogdanowicz

Maszerują dzieci drogą ,                             /marsz po obwodzie koła w prawo

raz dwa trzy                                                        /klaszczą rytmicznie w ręce

Prawą nogą, lewą nogą

Raz dwa, trzy                            j.w.

A nad drogą  słonko świeci

I uśmiecha się do dzieci                             /pokazujemy słonko-ręce wysoko nad głową

Raz, dwa ,raz, dwa, trzy!                            / klaszczą w ręce

 

Maszerują dzieci drogą                             /marsz po obwodzie koła w lewą stronę

Raz, dwa, trzy                                                / klaszczą rytmicznie w ręce

Prawą nogą , lewą nogą

Raz ,dwa ,trzy                                                        / j.w

Naprzód zuchy , naprzód śmiało

Będzie przygód tu niemało                             / pokazujemy dzieci , kolegów

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

 

3.„Ile? Tyle”

§         Potrafię już ważyć”- zabawa  w eksperymentowanie

CEL: manipulowanie przedmiotami i ustalanie które przedmioty są cięższe a które lżejsze

JAK?

1) wykorzystujemy wagi z poprzednich zajęć

2)     Dzieci  w parach ważą przedmioty porównując ich ciężar np. „miś jest lżejszy od lalki, bo idzie do góry”

3)     Wymieniają się spostrzeżeniami i uwagami

 

§         „ Poznaję sposoby pakowania towaru” -zabawa logiczna

CEL: zapoznanie się ze sposobami paczkowania towaru: półkilogramowe(sól, bułka tarta), kilogramowe ( mąka , cukier) inne: cukierku, ciastka itp

JAK? Prezentujemy dzieciom prawdziwą wagę i towar np. torebki cukru, mąki, soli, itp.

1) sprawdzamy na  „naszej wadze”ile waży cukier-   np. 10 klocków

2) umowne symbole ważenia 1 kg, 0,5 kg , różne rodzaje wag

 

Po zrealizowaniu tematu należy zorganizować wycieczkę do sklepu w celu obejrzenia różnych sposobów paczkowania towaru.

 

„4.„Ważny wyraz” – ćwiczenia artykulacyjne z głoską „r „

CEL: wdrażanie do prawidłowej wymowy głosek  „r”  rozwijanie słuchu fonematycznego,

      JAK? Nauczyciel prezentuje obrazki, zadaniem dzieci jest wyszukanie tych, w których  

       znajduje się głoska”r”( dzielenie na sylaby, przeliczanie głosek  itp.)

 

5.Ćwiczenia  grafomotoryczne

CEL: kodowanie rytmu na papierze, rozwijanie małej motoryki

      JAK? Dzieci otrzymują karty nr II-10, uzupełnia „pętelki i trawkę” wg rytmu

 

„Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia   grafomotoryczne według Hany Tymichowej. Przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli” oprac. Marta Bogdanowicz

POMOCE:

1.      piosenka

2.      wagi

3.      przedmioty do ważenia np. garnuszek, ,lalka

4.      towar np. cukier, mąka itp.

5.      waga kuchenna, odważniki

6.      karty pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin