1) Anna Kozłowska III rok FP z historią
2) Temat: Przepis na pogodny nastrój w czasie słoty. Klasa V Czas: 45 minut
3) Cele nauczania:
a) Cele ogólne:
· Zapoznanie z wierszem „Na słotę” Stanisława Grochowiaka
· Kształcenie języka uczniów
· Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów
· Przypomnienie wiadomości o wyrazach pokrewnych
b) Cele operacyjne:
Uczniowie:
· Zapoznają się z treścią utworu
· Odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu
· Wyszukują w słowniku języka polskiego definicji słowa słota i zapisują ją do zeszytu
· Wyjaśniają w jaki sposób podmiot liryczny radzi sobie ze słotą
· Dopisują wyrazy pokrewne do podanych słów
· Wyjaśniają wyrażenia- parasol lampy, najczystsze niebo książkowych stronic
· Zapisują swoje sposoby na jesienną pogodę
4) Metody pracy:
· Pogadanka
· Poszukująca
· Zajęć praktycznych
· Intuicyjna
5) Formy pracy:
· Zbiorowa
· Indywidualna
6) Środki dydaktyczne:
a) Podręcznik
7) Tok lekcji:
a) Faza wstępna:
· Przywitanie się z uczniami
· Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
b) Faza właściwa:
· Zapoznają się z treścią tekst- praca z książką
· Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu
Niebo-
Książka-
Stronica-
Goniec-
Pies-
c) Faza końcowa:
· Uczniowie zapisują skojarzenia ze słowem jesień- metoda graficzna słoneczko
INSPIRACJE