Na słotę wiersz.doc

(27 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska III rok FP z historią

 

2)     Temat: Przepis na pogodny nastrój w czasie słoty.  Klasa V Czas: 45 minut

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie z wierszem „Na słotę” Stanisława Grochowiaka

·         Kształcenie języka uczniów

·         Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów

·         Przypomnienie wiadomości o wyrazach pokrewnych

 

b)     Cele operacyjne:

 

Uczniowie:

·         Zapoznają się z treścią utworu

·         Odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu

·         Wyszukują w słowniku języka polskiego definicji słowa słota i zapisują ją do zeszytu

·         Wyjaśniają w jaki sposób podmiot liryczny radzi sobie ze słotą

·         Dopisują wyrazy pokrewne do podanych słów

·         Wyjaśniają wyrażenia- parasol lampy, najczystsze niebo książkowych stronic

·         Zapisują swoje sposoby na jesienną pogodę

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka

·         Poszukująca

·         Zajęć praktycznych

·         Intuicyjna

 

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

·         Indywidualna

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

 

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

·         Przypomnienie wiadomości o wyrazach pokrewnych

 

b)     Faza właściwa: 

 

Uczniowie:

·         Zapoznają się z treścią tekst- praca z książką

·         Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu

·         Wyszukują w słowniku języka polskiego definicji słowa słota i zapisują ją do zeszytu

·         Wyjaśniają w jaki sposób podmiot liryczny radzi sobie ze słotą

·         Dopisują wyrazy pokrewne do podanych słów

              Niebo-

              Książka-

              Stronica-

              Goniec-

              Pies- 

·         Wyjaśniają wyrażenia- parasol lampy, najczystsze niebo książkowych stronic

 

c)     Faza końcowa:

 

·         Zapisują swoje sposoby na jesienną pogodę

·         Uczniowie zapisują skojarzenia ze słowem jesień- metoda graficzna słoneczko

 

 





             

             

 



 

JESIEŃ











Zgłoś jeśli naruszono regulamin