1) Anna Kozłowska
2) Temat: Moje marzenia. Klasa V Czas: 45 minut
3) Cele nauczania:
a) Cele ogólne:
· Zapoznanie z wierszem „Marzenia” Joanny Kulmowej
· Kształcenie języka uczniów
· Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów
· Zapoznanie z ze słowami optymizm i pesymizm
b) Cele operacyjne:
Uczniowie:
· Piszą ogłoszenia informujące o jednej z podanych uroczystości: akademia na rozpoczęcie roku szkolnego, dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka, przedstawienie z okazji Dnia Nauczyciela
· Zapoznają się z treścią utworu
· Odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu
· Określają nastrój wiersza
· Zapisują definicję słów optymizm i pesymizm
· Opowiadają o swoim największym marzeniu
· Podają argumenty świadczące o tym, że szkoła może umożliwiać realizację marzeń
4) Metody pracy:
· Pogadanka
· Poszukująca
· Zajęć praktycznych
· Intuicyjna
5) Formy pracy:
· Zbiorowa
· Indywidualna
6) Środki dydaktyczne:
a) Podręcznik
7) Tok lekcji:
a) Faza wstępna:
· Przywitanie się z uczniami
· Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
b) Faza właściwa:
· Uzupełniają zdanie własnymi słowami: Osoba mówiąca w wierszu nie lubi chodzić do szkoły, ponieważ………….. .
· Dopisują do wyrazu leń wyrazy pokrewne
c) Faza końcowa:
· Akrostych do słowa szkoła
S- sala gimnastyczna
Z- zeszyty
K- książki, koledzy, kartkówka
O - oceny
Ł- ławka
A- aula
· Ja lubię chodzić do szkoły…….. …
Ja nie lubię chodzić do szkoły………..
INSPIRACJE