Moje marzenia.doc

(26 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska

 

2)     Temat: Moje marzenia.  Klasa V Czas: 45 minut

 

3)     Cele nauczania:

             

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie z wierszem „Marzenia” Joanny Kulmowej

·         Kształcenie języka uczniów

·         Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów

·         Zapoznanie z ze słowami optymizm i pesymizm

 

b)     Cele operacyjne:

 

Uczniowie:

·         Piszą ogłoszenia informujące o jednej z podanych uroczystości: akademia na rozpoczęcie roku szkolnego, dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka, przedstawienie z okazji Dnia Nauczyciela

·         Zapoznają się z treścią utworu

·         Odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu

·         Określają nastrój wiersza

·         Zapisują definicję słów optymizm i pesymizm

·         Opowiadają o swoim największym marzeniu

·         Podają argumenty świadczące o tym, że szkoła może umożliwiać realizację marzeń

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka

·         Poszukująca

·         Zajęć praktycznych

·         Intuicyjna 

 

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

·         Indywidualna

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

 

b)     Faza właściwa: 

 

Uczniowie:

·         Piszą ogłoszenia informujące o jednej z podanych uroczystości: akademia na rozpoczęcie roku szkolnego, dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka, przedstawienie z okazji Dnia Nauczyciela

·         Zapoznają się z treścią utworu

·         Odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu

·         Określają nastrój wiersza

·         Zapisują definicję słów optymizm i pesymizm

·         Uzupełniają zdanie własnymi słowami: Osoba mówiąca w wierszu nie lubi chodzić do szkoły, ponieważ………….. .

·         Opowiadają o swoim największym marzeniu

·         Dopisują do wyrazu leń wyrazy pokrewne

·         Podają argumenty świadczące o tym, że szkoła może umożliwiać realizację marzeń

 

c)     Faza końcowa: 

 

·         Akrostych do słowa szkoła

 

                                          S- sala gimnastyczna

                                          Z- zeszyty

                  K- książki, koledzy, kartkówka

                                          O - oceny

                                          Ł- ławka

                                          A- aula              

·         Ja lubię chodzić do szkoły…….. … 

      Ja nie lubię chodzić do szkoły………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin