KONSPEKT- skarb.doc

(23 KB) Pobierz
KONSPEKT

 

KONSPEKT

DO LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE V

 

 

Klasa                                : V

Temat                               : Drogocenny skarb – wiersz Jana Kochanowskiego pt. „Na zdrowie”.

Cele główne                      : zapoznanie się z treścią wiersza Jana Kochanowskiego pt. „Na zdrowie”,

                                            dyskusja na temat zdrowia, cennych rzeczy, ważnych, uczuć i ich stałości

Cele operacyjne               : uczeń opowiada przeczytany tekst

                                          : uczeń opisuje znaczenie zdrowia dla człowieka

                                          : uczeń ocenia postawę podmiotu lirycznego

Metody pracy                   : pogadanka, metoda heurezy (zadawanie uczniom pytań ) oraz metoda

                                            akrostyk z podstawowym wyrazem

                                                               Z...

                                                               D...

                                                               R...

                                                               O...

                                                               W...

                                                                I...

                                                               E...

Formy pracy                       : z cała klasą

 

Środki dydaktyczne           : podręcznik, cytaty wypisane na brystolu

 

Literatura                            : Oglądam świat

 

Czas                                      : 45 minut

 

Przebieg lekcji                    :

Faza wstępna:

1.      Sprawdzenie listy obecności (czynności organizacyjne)

2.      Napisanie na tablicy tematu lekcji

3.      Pogadanka z uczniami na temat tego czym jest zdrowie jaką ma wartość

Faza właściwa:

1. Głośne odczytanie tekstu przez nauczyciela

2. Krótka pogadanka na temat sytuacji przedstawionej w tekście

3. Zastosowanie metody akrostyku ze słowem ZDROWIE

4. Uczniowie określają czym jest zdrowie i jaki ma wpływ na życie

  5. Metoda heurezy – uczniowie odpowiadają na zadawane pytania przez nauczyciela dotyczące tekstu, aby małymi kroczkami poznały swoją wiedzę i ją poszerzyły (czy autor ma rację?)

Faza końcowa

*Dyskusja na temat zdrowego stylu życia

*Uczniowie opowiadają jak można dbać o zdrowie

*Dlaczego zdrowie jest takie ważne ?

Zgłoś jeśli naruszono regulamin