Do czego służy instrukcja.doc

(22 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska III rok FP z historią

 

2)     Temat: Do czego służy instrukcja?         

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie uczniów z pojęciem  instrukcji

·         Zapoznanie uczniów z cechami dobrej instrukcji

·         Kształcenie umiejętności tworzenia poprawnych instrukcji

 

b)     Cele operacyjne:

 

·         Uczniowie odpowiadają na pytanie do czego służy instrukcja?

·         Uczniowie z pomocą nauczyciela podają cechy dobrej instrukcji

·         Uczniowie samodzielnie tworzą instrukcję

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka(wprowadzająca w temat lekcji)

·         Heureza(kolejne ćwiczenia zmierzające do napisania własnej instrukcji)

·         Praca z zeszytem ćwiczeń

 

5)     Formy pracy:

 

·         Indywidualna

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

·         Ćwiczenia

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Sprawdzenie obecności

·         Pogadanka wprowadzająca do nowego tematu lekcji

 

b)     Faza właściwa:

 

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

·         Uczniowie odpowiadają na pytanie zawarte w ćwiczeniu 1

·         Uczniowie odpowiadają a pytanie nauczyciela do czego służy instrukcja?

·         Uczniowie zapisują definicję instrukcji do zeszytu

·         Uczniowie z pomocą nauczyciela podają cechy dobrej instrukcji- nauczyciel zapisuje propozycje uczniów na tablicy(metoda graficzna słoneczko)

·         Uczniowie rozwiązują zadania w zeszycie ćwiczeń

·         Uczniowie tworzą własną instrukcję wykorzystując zdobyte informacje

·         Poszczególni uczniowie odczytują swoje instrukcje 

 

 

c)     Faza końcowa:

 

·         Powtórzenie wiadomości przyswojonych w czasie lekcji

·         Zadanie domowe- ćwiczenie 5 str. 66

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin