1) Anna Kozłowska III rok FP z historią
2) Temat: Do czego służy instrukcja?
3) Cele nauczania:
a) Cele ogólne:
· Zapoznanie uczniów z pojęciem instrukcji
· Zapoznanie uczniów z cechami dobrej instrukcji
· Kształcenie umiejętności tworzenia poprawnych instrukcji
b) Cele operacyjne:
· Uczniowie odpowiadają na pytanie do czego służy instrukcja?
· Uczniowie z pomocą nauczyciela podają cechy dobrej instrukcji
· Uczniowie samodzielnie tworzą instrukcję
4) Metody pracy:
· Pogadanka(wprowadzająca w temat lekcji)
· Heureza(kolejne ćwiczenia zmierzające do napisania własnej instrukcji)
· Praca z zeszytem ćwiczeń
5) Formy pracy:
· Indywidualna
6) Środki dydaktyczne:
· Ćwiczenia
7) Tok lekcji:
a) Faza wstępna:
· Przywitanie się z uczniami
· Sprawdzenie obecności
· Pogadanka wprowadzająca do nowego tematu lekcji
b) Faza właściwa:
· Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
· Uczniowie odpowiadają na pytanie zawarte w ćwiczeniu 1
· Uczniowie odpowiadają a pytanie nauczyciela do czego służy instrukcja?
· Uczniowie zapisują definicję instrukcji do zeszytu
· Uczniowie z pomocą nauczyciela podają cechy dobrej instrukcji- nauczyciel zapisuje propozycje uczniów na tablicy(metoda graficzna słoneczko)
· Uczniowie rozwiązują zadania w zeszycie ćwiczeń
· Uczniowie tworzą własną instrukcję wykorzystując zdobyte informacje
· Poszczególni uczniowie odczytują swoje instrukcje
c) Faza końcowa:
· Powtórzenie wiadomości przyswojonych w czasie lekcji
· Zadanie domowe- ćwiczenie 5 str. 66
INSPIRACJE