Dustbowl.pdf

(503 KB) Pobierz
160422673 UNPDF
160422673.009.png
Dustbowl
C
SC
C
1
160422673.010.png
Dustbowl
2
160422673.011.png
Dustbowl
I.Wprowadzenie
1.1. Co jest potrzebne do gry?
Do rozpoczħcia rozgrywki w Dustbowl
wystarczy ten podrħcznik, kilka (5-10 na
gracza) figurek w skali 1:72, kilka
elementw terenu (budynki, wzgrza), oþwek
z gumkĢ, miarka z podziaþkĢ calowĢ i koĻci:
dwudziestoĻcienna i tzw. ákoĻę rozrzutu"
(patrz: ramka). W trakcie gry mogĢ siħ teŇ
przydaę Ňetony czy dodatkowe kostki, ale
nie sĢ one niezbħdne.
1.2. Skala
Dustbowl zaprojektowany zostaþ pod kĢtem
figurek i modeli w skali 1:72 (nazywanej
teŇ czasem skalĢ 20 mm). W tej skali 1 cal
odpowiada ok. 2 metrom rzeczywistej odlegþoĻci. Aktywacja
kaŇdej postaci odpowiada ok. 6-10 sekundom czasu
rzeczywistego, poniewaŇ jednak postacie w grze - w
odrŇnieniu od rzeczywistoĻci - wykonujĢ czynnoĻci
niejednoczeĻnie, dþugoĻę tury moŇe odpowiadaę rŇnym okresom
czasu - od kilkunastu sekund do okoþo minuty.
KaŇda figurka w Dustbowl odpowiada jednej postaci.
1.2.1. Podstawki
Zalecany rozmiar podstawek dla figurek to
kwadrat 20x20 mm lub koþo o Ļrednicy 20 mm.
Podstawki mogĢ byę wykonane z plastiku,
metalu lub innych materiaþw - waŇne, Ňeby
zachowywaþy wymagane rozmiary. PrzygotowujĢc
figurkħ do gry, naleŇy zaznaczyę dwa punkty
na podstawce(patrz: rysunek): po jednym w
poþowie obu bocznych krawħdzi podstawki (w
wypadku kwadratu) lub po jednym na obu
koıcach Ļrednicy rwnolegþej do ustawienia
figurki na podstawce (w wypadku koþa).
Punkty te wyznaczajĢ pole widzenia postaci.
c
c
1.2.2. Dustbowl 28 mm
WĻrd fanw gier bitewnych s-f/fantasy skala 28 mm jest
znacznie popularniejsza niŇ skala 20mm - czħĻę z Was moŇe
chcieę zagraę w Dustbowl wþaĻnie w skali 28mm -w takim wypadku
zalecany rozmiar podstawek to 25mm/1". PromowanĢ skalĢ figurek
do Dustbowl pozostaje jednak 20 mm, zarwno jeĻli chodzi o
dodatki do gry, jak i ewentualne oficjalne imprezy zwiĢzane z
grĢ. O powodach tej decyzji - w rozdziale "Od autora".
3
c c
ccc
c
c
cs
160422673.012.png 160422673.001.png 160422673.002.png 160422673.003.png 160422673.004.png 160422673.005.png 160422673.006.png
Dustbowl
1.3. Wspþczynniki
KaŇdĢ postaę w Dustbowl charakteryzuje zestaw 5
wspþczynnikw, w skþad ktrych wchodzĢ: UmiejħtnoĻci
Strzeleckie, Walka Wrħcz, Nerwy, Siþa i SzybkoĻę. Przeciħtna
wartoĻę kaŇdego wspþczynnika to 7.
1.3.1. UmiejħtnoĻci Strzeleckie (US)
UmiejħtnoĻci Strzeleckie odwzorowujĢ zdolnoĻę postaci do
posþugiwania siħ broniĢ palnĢ. Wykorzystywane sĢ przede
wszystkim do wykonywania rzutw na trafienie, ale takŇe np.
odblokowania broni, ktra siħ zaciħþa.
1.3.2. Walka Wrħcz (WW)
Walka Wrħcz odpowiada za to, jak postaę radzi sobie w zwarciu
- zarwno przy uŇyciu piħĻci, jak i noŇy, maczug, wþczni itp.
1.3.3. Nerwy (N)
Nerwy odwzorowujĢ zdolnoĻę postaci do zachowania zimnej krwi
na polu walki. UŇywane sĢ do sprawdzania, jak postaę zachowa
siħ w krytycznych momentach gry - w wypadku Ļmierci kompanw
czy w sytuacji, gdy u jej stp wylĢduje granat. Nerwy
odpowiadajĢ takŇe za zdolnoĻę przyciĻniħtej ogniem postaci do
mobilizacji do dalszego dziaþania.
1.3.4. Siþa (S)
Siþa jest odpowiedzialna za zdolnoĻę postaci do przenoszenia
ciħŇarw i wykonywania czynnoĻci wymagajĢcych nieco innych
atutw niŇ precyzja i delikatnoĻę. Wysoka wartoĻę Siþy pozwala
na zadawanie wiħkszych obraŇeı w walce wrħcz czy dalszy rzut
np. granatem - jest teŇ potrzebna do posþugiwania siħ ciħŇkĢ
broniĢ, np. wyrzutniĢ rakiet.
1.3.5. SzybkoĻę (Sz)
SzybkoĻę odpowiada za odlegþoĻci, na jakie moŇe ruszyę siħ
postaę. Ponadto wysoka SzybkoĻę uþatwia uzyskanie dodatkowego
zasiħgu ruchu za Sprint.
cs
1.4. Pole widzenia
Pole widzenia postaci odgrywa w Dustbowl
bardzo istotnĢ rolħ. Po pierwsze, postaę
jest w stanie atakowaę tylko cele znajdujĢce
siħ w jej polu widzenia. Po drugie, ataki na
nieĻwiadomĢ zagroŇenia postaę (czyli w
jħzyku gry - dokonywane spoza jej pola
widzenia) majĢ wiħkszĢ szansħ trafienia. Po
trzecie wreszcie, dziaþanie niektrych
elementw ekwipunku (np. granatw hukowo-
bþyskowych) uzaleŇnione jest wþaĻnie od
tego, czy dziaþajĢ w polu widzenia postaci.
c
cc
c c
c
c
cc
c
4
160422673.007.png 160422673.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin