Plan pracy-marzec..doc

(70 KB) Pobierz
Joanna Wąsik

Joanna Wąsik

 

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej na miesiąc marzec

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

 

 

·         Zapoznanie dzieci z tradycjami związanymi z Dniem Kobiet.

·         Zapoznanie dzieci z rolą kobiety we współczesnym świecie i rodzinie.

·         Zwrócenie uwagi na pomoc w pracach domowych przez mężczyzn- przeciwdziałanie stereotypom.

·         Zapoznanie wychowanków ze sposobem składania życzeń, wręczania kwiatów i prezentów.

·         Utrwalenie wiadomości związanych z Unią Europejską.

·         Zapoznanie uczniów z położeniem geograficznym, walutą i kulturą Wielkiej Brytanii, w ramach cyklu „ Europa da się lubić.

·         Zapoznanie dzieci z Wielkanocnymi tradycjami.

·         Kształtowanie szacunku dla tradycji narodowych i ludowych.

·         Przypomnienie o zasadach kulturalnego zachowania się przy stole.

·         Zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne wczesnej wiosny.

·         Zachęcanie dzieci do wiosennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

·         Kształtowanie szacunku do otaczającej nas przyrody.

·         Zachęcanie dzieci do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, w zależności od pory roku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

3-7.03     KWIATKI DLA PAŃ

Ø      Pogadanka na temat znaczenia i roli kobiety w rodzinie i współczesnym świecie

 

Ø      Nauka wierszy okoliczności owych       

z okazji Dnia Kobiet

 

Ø      Zabawy ruchowe z wykorzystaniem piłek

 

Ø      Spacer na świeżym powietrzu

 

Ø      Zabawa        

w podchody

Ø      Nauka piosenki             Dzień Kobiet”

 

Ø      Wystukiwanie rytmu za pomocą różnych instrumentów muzycznych

Ø      Praca plastyczna

- wykonanie laurki techniką dowolną

 

Ø      Wykonanie z patyczków do szaszłyków i kolorowej bibuły kwiatków dla Pań

 

Ø      Wykonanie naszyjnika ze spinaczy

Ø      Pisanie krótkiego opowiadania

Pt. „ Być kobietą”             - rozwijanie wyobraźni, oraz znajomości zasad ortografii          i gramatyki

 

Ø      Rozwiązywanie rebusów         i łamigłówek

- ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości

 

10-14.03.08 EUROPA DA SIĘ LUBIĆ- WIELKA BRYTANIA

Ø      Pogadanka na temat            

- Co wiem, o Wielkiej Brytanii?

- zwrócenie uwagi, że głową państwa jest królowa, że Wielka Brytania jest Monarchią

 

Ø      Rozmowa o zwyczajach panujących w Anglii, o Angielskie pogodzie

 

Ø      Swobodna inscenizacja pt.                       „ Herbatka         z królową”

- układanie dialogów

Ø      Zabawy ruchowe

- „Ciociu babka,

Berek”, „Mamo, mamo, ile kroków do Ciebie?”

Ø      Słuchanie Angielskich piosenek

 

Ø      Wykonanie rysunku pt. Jak wyobrażam sobie Anglię?

 

Ø      Wyklejanie kawałkami materiału flagi Wielkiej Brytanii

Ø      Nauka zwrotów grzecznościowych w języku angielskim

- utrwalenie wiadomości

 

Ø      Rozwiązywanie krzyżówek

- ćwiczenie pamięci, utrwalenie wiadomości z różnych dziedzin

17-21.03.08 TRADYCJE WIELKANOCNE

Ø      Czytanie i omówienie wiersza ks.  J.Twardowskiego                    „ Na Wielkanoc”

 

Ø      Rozmowa o zwyczajach Wielkanocnych naszego regionu           i innych regionów Polski              a także na świecie

Ø      Zabawa ruchowa

„ Jedzie rowerek”

 

 

 

Ø      Zabawy z wykorzysta niem  skakanki

Ø      Zajęcia muzyczne

- Jaka to melodia?

Ø      Wykonanie    pisanek różnymi technikami

 

 

 

Ø      Przygotowanie dekoracji wielkanocnymi w postaci kurczaczków, zajączków, z kolorowego papieru i patyków do szaszłyków

 

Ø      Wykonanie wielkanocnych pocztówek

 

 

 

 

 

 

Ø      Redagowanie życzeń wielkanocnych wypisywanych na kartach pocztowych

24-28.03.08 JUŻ WIOSNA

Ø      Czytanie wierszy D. Gellner              o tematyce wiosennej, pogadanka na temat zawartych          w nich treści dotyczących cech tej pory roku

 

 

Ø      Spacer po okolicy w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny, topienie marzanny

 

Ø      Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej

 

Ø      Ścieżka zdrowia na świeżym powietrzu

Ø      Nauka piosenki M. Grechuty- „ Wiosna, wiosna, ach to Ty!”

 

Ø      Wysłuchanie utworu Vivaldiego     

z cyklu               „ Cztery Pory   Roku - Wiosna”

Ø      Zajęcia plastyczne- wykonanie kukły Marzanny

ze skrawków materiałów         i słomy

 

Ø      Wyklejanie sylwetki bociana i żaby plasteliną          i/ lub bibułą

 

Ø      Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej

 

 

 

 

Ø      Omawianie wiosennych roślin, wyszukiwanie informacji

w atlasie      

      i podręczniku

 

Ø      Podkreślanie rzeczowników w tekście  

„ Przyjście wiosny”             J. Brzechwy

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin