Joanna Wąsik
Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej na miesiąc czerwiec
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
· Zapoznanie z pracą ludzi w różnych zawodach.
· Budzenie zainteresowań pracą ludzi.
· Kształcenie przekonania, że każda praca jest godna szacunku.
· Przypomnienie znaczenia sportu dla zdrowia.
· Zachęcanie do aktywnych form wypoczynku.
· Propagowanie idei olimpijskiej.
· Wdrażanie uczniów do stosowania zasady „ fair play” nie tylko w sporcie, ale i na co dzień.
· Przypomnienie zasad bezpiecznego wypoczynku.
· Przypomnienie numerów telefonów alarmowych.
· Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy nad wodą.
· Kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania/opinii.
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
2-6.VI..08 KIM BĘDĘ JAK DOROSNĘ?
Ø Czytanie wiersza T. Kubiaka „ Kim będę?
- rozmowa na temat wiersza( jakie imiona miały dzieci z wiersza, dopasowywanie imion do zawodów)
Ø Słowna
„ Zgaduj zgadula”- zagadki związane
z zawodami
Ø Prezentowanie za pomocą ruchu różnych zawodów
Ø Słuchanie utworów muzycznych na skrzypce
Ø Improwizowanie melodii do zabawy ruchowej „Dwaj tancerze”:
Ø Wykonanie farbami pracy pt. „ Jak dorosnę będę...”
Ø Rozwiązywanie krzyżówki dotyczącej różnych zawodów
Ø Przyporządkowywanie różnych przedmiotów na rysunku do
zawodów
9-13.VI.08. SPORT TO ZDROWIE
Ø Recytacja fraszki F. Frangrata:
" Co Ci pomoże"? Chciałbyś mieć dres olimpijczyka? Pomoże Ci
w tym gimnastyka
- rozmowa na temat wymowy fraszki
Ø Dyskusja na temat sportu:
-Jakie najczęściej uprawiacie sporty?
-Które z nich są konkurencjami olimpijskimi?
Ø Zabawa ruchowa –
" Gimnastyka"
Ø Słuchanie piosenek będących hymnami Olimpiad
Ø Zajęcia plastyczne
w grupach
-Projektowanie strojów sportowców : piłkarza, kolarza , narciarza, łyżwiarki
Ø Uzupełnianie brakujących wyrazów w zdaniach dotyczących sportu, dyscyplin sportowych
16-20.VI. 08 MOJE WYMARZONE WAKACJE
Ø Pogadanka
- Jak będą wyglądać moje wakacje
Ø Rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze i nad wodą; przypomnienie numerów telefonów alarmowych
Ø Czytanie z podziałem na role wiersza
„Przyjście lata”. Wielozadaniowe wypowiedzi na temat, czym podróżuje lato. Wyodrębnianie
nazw zwierząt.
Ø Wyjście na dwór i zabawa w podchody
Ø Zabawy zespołowe na podwórku.
Ø Nauka piosenki
” Lato, lato”
Ø Słuchanie dowolnej muzyki z płyt
Ø Wykonanie pastelami pracy
„ Moje wymarzone wakacje”
Ø Wykonywanie z pudelek po butach i kolorowego papieru pudełek na wakacyjne skarby
Ø Wykonanie
z zeszytu albumu na zdjęcia
z wakacji
Ø Rozwiązywanie letniej krzyżówki
croche-lika