plan pracy-czerwiec.doc

(54 KB) Pobierz

Joanna Wąsik

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej na miesiąc czerwiec

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

·         Zapoznanie z pracą ludzi w różnych zawodach.

·         Budzenie zainteresowań pracą ludzi.

·         Kształcenie przekonania, że każda praca jest godna szacunku.

·          Przypomnienie znaczenia sportu dla zdrowia.

·         Zachęcanie do aktywnych form wypoczynku.

·         Propagowanie idei olimpijskiej.

·         Wdrażanie uczniów do stosowania zasady „ fair play” nie tylko w sporcie, ale i na co dzień.

·         Przypomnienie zasad bezpiecznego wypoczynku.

·         Przypomnienie numerów telefonów alarmowych.

·         Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy nad wodą.

·         Kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania/opinii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

2-6.VI..08  KIM BĘDĘ JAK DOROSNĘ?

Ø      Czytanie wiersza  T. Kubiaka „ Kim będę?

- rozmowa na temat wiersza( jakie imiona miały dzieci z wiersza, dopasowywanie imion do zawodów)

 

Ø      Słowna 

„ Zgaduj zgadula”- zagadki związane

z zawodami

 

Ø      Prezentowanie za pomocą ruchu różnych zawodów

Ø      Słuchanie utworów muzycznych na skrzypce

 

Ø      Improwizowanie melodii do zabawy ruchowej „Dwaj tancerze”:

Ø      Wykonanie farbami pracy pt. „ Jak dorosnę będę...”

Ø      Rozwiązywanie krzyżówki dotyczącej różnych zawodów

 

Ø      Przyporządkowywanie różnych przedmiotów na rysunku do

zawodów

9-13.VI.08. SPORT TO ZDROWIE

Ø      Recytacja fraszki F. Frangrata:

" Co Ci pomoże"?
Chciałbyś mieć dres olimpijczyka?
Pomoże Ci

w tym gimnastyka

- rozmowa na temat wymowy fraszki

 

 

 

Ø      Dyskusja na temat sportu:

-Jakie najczęściej uprawiacie sporty?

-Które z nich są konkurencjami olimpijskimi?

 

Ø      Zabawa ruchowa

" Gimnastyka"

Ø      Słuchanie piosenek będących hymnami Olimpiad

 

Ø      Zajęcia plastyczne

w grupach

-Projektowanie strojów sportowców : piłkarza, kolarza , narciarza, łyżwiarki

Ø      Uzupełnianie brakujących wyrazów w zdaniach dotyczących sportu, dyscyplin sportowych

16-20.VI. 08 MOJE WYMARZONE WAKACJE

Ø      Pogadanka

- Jak będą wyglądać moje wakacje

 

Ø      Rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze i nad wodą; przypomnienie numerów telefonów alarmowych

 

Ø      Czytanie z podziałem na role wiersza

Przyjście lata”. Wielozadaniowe wypowiedzi na temat, czym podróżuje lato. Wyodrębnianie

        nazw zwierząt.

Ø      Wyjście na dwór i zabawa w podchody

 

 

Ø      Zabawy zespołowe na podwórku.

Ø      Nauka piosenki

Lato, lato”

 

Ø      Słuchanie dowolnej muzyki z płyt

Ø      Wykonanie pastelami pracy

„ Moje wymarzone wakacje”

 

Ø      Wykonywanie z pudelek po butach i kolorowego papieru pudełek na wakacyjne skarby

 

Ø      Wykonanie

z zeszytu albumu na zdjęcia

z wakacji

 

Ø      Rozwiązywanie letniej krzyżówki

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin