TEST2 ZP.docx

(24 KB) Pobierz

1.      Koncepcja sytuacyjnego podejścia do organizacji opiera się na trzech przesłankach:

a.       organizacje są systemami otwartymi

b.      nie istnieje jeden najlepszy sposób organizowania

c.       w zarządzaniu należy się troszczyć przede wszystkim o osiąganie dobrego dopasowania

2.      Cechy charakterystyczne organizacji przyszłości:

a.       budowanie struktur opartych na ustalonej hierarchii

b.      upowszechnianie modelu organizacji sieci jako efekt zawieranych aliansów strategicznych

3.      Klient ocenia organizacje tylko z perspektywy:

a.       efektu końcowego czyli wartości jaką otrzyma

b.      ceny

4.      Istotę pojęcia procesu gospodarczego można zdefiniować następująco:

a.       proces jest łańcuchem sekwencji czynności

b.      proces jest zależnością hierarchiczną.

c.       proces ma dostawcę - odbiorcę (klienta)

5.      Głównymi kryteriami ukierunkowania procesów na tworzenie wartości jest stopień koncentracji na:

a.       pracownikach

b.      dostawcach

c.       klientach

6.      powody, które decydują, że firmy reorientują swoją strategię w kierunku rozwiązań procesowych to:

a.       zwiększenie produkcji

b.      zmiany technologiczne

c.       obecnie realizowane zadania nie dotyczą budowania wartości firmy

7.      Organizacja procesowa powinna być budowana na podstawie założeń:

a.       Wszystkie wyodrębnione organizacyjnie obszary są w zasadzie równoważne

b.      każdy obszar organizacji jest klientem

c.       każdy obszar organizacji jest usługodawcą wewnętrznym

d.      procesy w organizacji są konfigurowane w perspektywie klienta

8.      Procesy dzielimy na:

a.       operacje dodające wartość

b.      operacje zlecające zadania

c.       operacje me dające wartości ani nie umożliwiające jej wytworzenia

9.      Identyfikacja procesów wymaga skutecznej procedury postępowania:

a.       tworzenie modelu klientów

b.      miary ocen oraz analiza cyklu wykonania

c.       tworzenie modelu procesu

d.      program integracji i współpracy z dostawcami

10.              Procesy pomocnicze to:

a.       zarządzanie zasobami ludzkimi

b.      zarządzanie finansami

c.       zarządzanie informacją

11.  Procesy podstawowe to:

e.       w efekcie ich działania powstaje produkt - wyrób, usługa i informacja

f.        procesy te tworzą wartość dodaną

g.      zalicza się do nich procesy bezpośrednio wpływające na sytuację rynkową przedsiębiorstwa

12.              Wewnętrzne relacje rynkowe odnoszą się do relacji:

a.       z klientami zewnętrznymi

b.      z klientami wewnętrznymi

13. Zarządzanie procesami polega w istocie na ocenie efektywności ich funkcjonowania

a.       z perspektywy klientów

b.      z perspektywy pracowników

c.       z perspektywy kierownictwa

d.      z perspektywy odbiorców rezultatów

14.   zasady reengineeringu to:

a.       działania są organizowane wokół zadań

b.      korzystający z rezultatu procesu powinni hyc jego organizatorami

c.       rozproszone przestrzennie zasoby należy traktować tak, jakby znajdowały się w jednym miejscu

d.      równolegle przebiegające procesy należy koordynować w czasie ich wykonania

e.       decyzje powinny być podejmowane przez naczelne kierownictwo

15.  Nowa terminologia do wyrażenia istoty działania rodzajów typowych stanowisk organizacyjnych to:

a.       Dyrektor organizacji

b.      Menadżer wydziału

c.       Właściciel procesu

d.      Menadżer procesu

16. W X engineeringu zwraca się uwagę na analizę trzech obszarów:

a.       procesy firmy

b.      zarządzanie finansami

c.       propozycje dla klienta

17. Prerogatywy właściciela procesu to:

a.       wydawanie poleceń i kontrola ich wykonania

b.      nadzór nad podległymi jednostkami

c.       definiowanie procesów referencyjnych i ich granic

d.      projektowanie operacji należących do procesów układzie referencyjnym

18. Cechy niedojrzałości organizacji procesowej to:

a.       wyspecjalizowane procesy nie są przestrzegane

b.      prasce związane z projektowaniem procesów są planowe

c.       improwizacja procesów przez pracowników i menadżerów

d.      nie ma sformalizowanych i obiektywnych kryterów oceny produktów jakością i procesu


19.              Dane wejściowe do procesu to:

a.       specyfikacja produktu oraz dokumentacja

b.      umowa

c.       surowce -              materiały

d.      środki produkcji

20.              Istota działania zespołu polega na:

a.       samodzielnej ocenie atrakcyjności kontraktu

b.      ocenie możliwości wykonania zadań i technologii

c.       reakcji decyzyjnej i realizacyjnej

21.              Oparcie działania przedsiębiorstwa na procesach winno opierać się na zasadach:

a.     wychodzić od potrzeb klienta

b.     analizować procesy w przedsiębiorstwie

c.     uwzględniać istniejące ograniczenia

d.     analizować możliwości zadaniowe wydziałów

22.              Cele procesów opierają się na trzech źródłach:

a....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin