1. Koncepcja sytuacyjnego podejścia do organizacji opiera się na trzech przesłankach:
a. organizacje są systemami otwartymi
b. nie istnieje jeden najlepszy sposób organizowania
c. w zarządzaniu należy się troszczyć przede wszystkim o osiąganie dobrego dopasowania
2. Cechy charakterystyczne organizacji przyszłości:
a. budowanie struktur opartych na ustalonej hierarchii
b. upowszechnianie modelu organizacji sieci jako efekt zawieranych aliansów strategicznych
3. Klient ocenia organizacje tylko z perspektywy:
a. efektu końcowego czyli wartości jaką otrzyma
b. ceny
4. Istotę pojęcia procesu gospodarczego można zdefiniować następująco:
a. proces jest łańcuchem sekwencji czynności
b. proces jest zależnością hierarchiczną.
c. proces ma dostawcę - odbiorcę (klienta)
5. Głównymi kryteriami ukierunkowania procesów na tworzenie wartości jest stopień koncentracji na:
a. pracownikach
b. dostawcach
c. klientach
6. powody, które decydują, że firmy reorientują swoją strategię w kierunku rozwiązań procesowych to:
a. zwiększenie produkcji
b. zmiany technologiczne
c. obecnie realizowane zadania nie dotyczą budowania wartości firmy
7. Organizacja procesowa powinna być budowana na podstawie założeń:
a. Wszystkie wyodrębnione organizacyjnie obszary są w zasadzie równoważne
b. każdy obszar organizacji jest klientem
c. każdy obszar organizacji jest usługodawcą wewnętrznym
d. procesy w organizacji są konfigurowane w perspektywie klienta
8. Procesy dzielimy na:
a. operacje dodające wartość
b. operacje zlecające zadania
c. operacje me dające wartości ani nie umożliwiające jej wytworzenia
9. Identyfikacja procesów wymaga skutecznej procedury postępowania:
a. tworzenie modelu klientów
b. miary ocen oraz analiza cyklu wykonania
c. tworzenie modelu procesu
d. program integracji i współpracy z dostawcami
10. Procesy pomocnicze to:
a. zarządzanie zasobami ludzkimi
b. zarządzanie finansami
c. zarządzanie informacją
11. Procesy podstawowe to:
e. w efekcie ich działania powstaje produkt - wyrób, usługa i informacja
f. procesy te tworzą wartość dodaną
g. zalicza się do nich procesy bezpośrednio wpływające na sytuację rynkową przedsiębiorstwa
12. Wewnętrzne relacje rynkowe odnoszą się do relacji:
a. z klientami zewnętrznymi
b. z klientami wewnętrznymi
13. Zarządzanie procesami polega w istocie na ocenie efektywności ich funkcjonowania
a. z perspektywy klientów
b. z perspektywy pracowników
c. z perspektywy kierownictwa
d. z perspektywy odbiorców rezultatów
14. zasady reengineeringu to:
a. działania są organizowane wokół zadań
b. korzystający z rezultatu procesu powinni hyc jego organizatorami
c. rozproszone przestrzennie zasoby należy traktować tak, jakby znajdowały się w jednym miejscu
d. równolegle przebiegające procesy należy koordynować w czasie ich wykonania
e. decyzje powinny być podejmowane przez naczelne kierownictwo
15. Nowa terminologia do wyrażenia istoty działania rodzajów typowych stanowisk organizacyjnych to:
a. Dyrektor organizacji
b. Menadżer wydziału
c. Właściciel procesu
d. Menadżer procesu
16. W X – engineeringu zwraca się uwagę na analizę trzech obszarów:
a. procesy firmy
c. propozycje dla klienta
17. Prerogatywy właściciela procesu to:
a. wydawanie poleceń i kontrola ich wykonania
b. nadzór nad podległymi jednostkami
c. definiowanie procesów referencyjnych i ich granic
d. projektowanie operacji należących do procesów układzie referencyjnym
18. Cechy niedojrzałości organizacji procesowej to:
a. wyspecjalizowane procesy nie są przestrzegane
b. prasce związane z projektowaniem procesów są planowe
c. improwizacja procesów przez pracowników i menadżerów
d. nie ma sformalizowanych i obiektywnych kryterów oceny produktów jakością i procesu
19. Dane wejściowe do procesu to:
a. specyfikacja produktu oraz dokumentacja
b. umowa
c. surowce - materiały
d. środki produkcji
20. Istota działania zespołu polega na:
a. samodzielnej ocenie atrakcyjności kontraktu
b. ocenie możliwości wykonania zadań i technologii
c. reakcji decyzyjnej i realizacyjnej
21. Oparcie działania przedsiębiorstwa na procesach winno opierać się na zasadach:
a. wychodzić od potrzeb klienta
b. analizować procesy w przedsiębiorstwie
c. uwzględniać istniejące ograniczenia
d. analizować możliwości zadaniowe wydziałów
22. Cele procesów opierają się na trzech źródłach:
a....
mariolcia19861