MEDYTACJE2.TXT

(29 KB) Pobierz
 MEDYTACJE
 
 



Medytacja �wiat�a
 


MEDYTACJA O DW�CH SERCACH

�Bez opuszczania domu cz�owiek mo�e pozna� wszystko, co znajduje si� w niebie i na ziemi. Bez wygl�dania przez okno mo�e zobaczy� jak urz�dzone jest niebo. Ci, kt�rzy szukaj� na zewn�trz, znajduj� tym mniej, im wi�cej podr�uj�. M�drzec wie wszystko, nie ruszaj�c si� z miejsca, widzi wszystko bez patrzenia. Nie robi nic, a jednak osi�ga (najwy�szy cel)!�

LAo Tzu Tao Te Czing

� Celem twojej medytacji powinno by� osi�gni�cie po��czenia z Bogiem. Urzeczywistnieniu Boga po�wi�� ca�� sw� uwag�, pami�taj�c, �e Kr�lestwo Bo�e jest w tobie samym. Ani blisko, ani daleko, lecz wewn�trz ciebie�.

JOEL GOLDSMITH

Celem medytacji o dw�ch sercach jest osi�gni�cie kosmicznej �wiadomo�ci czyli duchowej iluminacji. Jest to r�wnie� forma s�u�enia �wiatu, gdy� podczas tej medytacji w pewnym stopniu przywracamy w nim harmoni�, b�ogos�awi�c ca�� Ziemi� czu�� mi�o�ci�.

Metoda medytacji o dw�ch sercach opiera si� na za�o�eniu, �e niekt�re g��wne czakry s� "drzwiami wej�ciowymi" dla okre�lonych stan�w psychicznych lub poziom�w �wiadomo�ci. W celu osi�gni�cia iluminacji, czyli do�wiadczenia kosmicznej �wiadomo�ci, wystarczy w dostatecznym stopniu zaktywizowa� czakr� ciemieniow�. Dwa bli�niacze serca, o kt�rych mowa w nazwie medytacji, to czakra sercowa, b�d�ca o�rodkiem emocji, oraz czakra ciemieniowa, stanowi�ca o�rodek Bosko�ci w cz�owieku. Po dostatecznym pobudzeniu czakry ciemieniowej (inna nazwa: czakra koronna) otwiera si� i zwraca ku g�rze dwana�cie jej p�atk�w, co przypomina z�oty kielich, koron�, lotos lub z�oty kwiat. W ten spos�b czakra przygotowuje si� do przyj�cia duchowej energii, kt�ra nast�pnie rozprowadzana jest do wszystkich cz�ci cia�a. Czakr� symbolizuje �wi�ty Gral. Korona noszona przez kr�la lub kr�low� jest niedoskona�ym symbolem niemo�liwej do opisania, �wiec�cej o�lepiaj�cym blaskiem u os�b o wysokim rozwoju duchowym, czakry ciemieniowej (koronnej).

Zst�pienie Boskiej energii podczas medytacji o dw�ch sercach

W tradycji chrze�cija�skiej nazywa si� to zst�pieniem Ducha �wi�tego, w jodze taoistycznej - sp�yni�ciem niebia�skiej energii ki, w tradycji kabalistycznej - s�upem �wiat�a, w jodze indyjskiej - mostem zbudowanym z duchowego �wiat�a (antakharana) Kiedy ta z�ota czakra kr�ci si� bardzo szybko, wygl�da jak p�omie� jasnego �wiat�a nad g�ow�. Symbolizuje to mitra noszona przez papie�y, kardyna��w i biskup�w. Otoczka �wietlna wok� g�owy powstaje wskutek silnej aktywizacji czakry ciemieniowej. �wi�ci r�nych religii przedstawiani s� z aureol�, kt�rej wielko�� i jasno�� zale�y od stopnia duchowego rozwoju. Kiedy cz�owiek praktykuje medytacj� o dw�ch sercach, sp�ywa na niego Boska energia, nape�niaj�c go �wiat�em, mi�o�ci� i moc�. �wicz�cy staje si� kana�em przep�ywu tej Boskiej energii, kt�ra w jodze taoistycznej nazywa si� "niebia�sk� ki". W kabale jest to kolumna lub s�up �wiat�a, co pozostaje w idealnej zgodno�ci z obserwacjami jasnowidz�w. Indyjscy jogini m�wi� o duchowym mo�cie �wietlnym (antakharana). Natomiast chrze�cijanie nazywaj� to zst�pieniem Ducha �wi�tego, kt�re symbolizowane jest na obrazach Jezusa lub �wi�tych s�upem bia�ego �wiat�a i go��bic�. Adepci praktykuj�cy od d�ugiego czasu t� medytacj� odczuwaj�, �e zalewa ich o�lepiaj�ce �wiat�o. Jest to do�wiadczenie powszechnie opisywane przez zaawansowanych jogin�w i �wi�tych wszystkich religii. Je�li zadasz sobie trud poznania �wi�tych pism r�nych religii, przekonasz si� o tym podobie�stwie. Czakr� ciemieniow� mo�na w pe�ni zaktywizowa� dopiero po dostatecznym pobudzeniu czakry sercowej. Czakra sercowa jest kopi� ciemieniowej. Kiedy si� jej dok�adnie przyjrze�, wygl�da identycznie jak wewn�trzna cz�� czakry ciemieniowej, kt�ra ma dwana�cie p�atk�w. Czakra sercowa stanowi ni�szy odpowiednik ciemieniowej, kt�ra z kolei jest o�rodkiem iluminacji, Boskiej mi�o�ci lub ostatecznego duchowego zjednoczenia ze wszystkim, co istnieje. Czakra sercowa jest centrum wy�szych emocji, a wi�c wsp�czucia, rado�ci, mi�o�ci, poszanowania dla innych, mi�osierdzia i innych delikatnych uczu�. Jedynie przez rozwini�cie tych czystych uczu� mamy szans� do�wiadczenia mi�o�ci absolutnej. Pr�ba wyja�nienia przeci�tnemu cz�owiekowi czym jest ta Boska mi�o��, przypomina opisywanie kolor�w osobie niewidomej. Istnieje wiele sposob�w obudzenia czakry sercowej i ciemieniowej - fizyczne �wiczenia i techniki oddechowe jogi, mantry, czyli s�owa na�adowane moc� oraz metody wizualizacji. Wszystkie te sposoby s� skuteczne, jednak nie do�� szybkie. Jedn� z najefektywniejszych i najszybszych metod jest medytacja o bli�niaczych sercach, polegaj�ca na b�ogos�awieniu Ziemi czu��, wszechogarniaj�c� mi�o�ci�. W wyniku tej medytacji przez dwie omawiane czakry zaczyna p�yn�� duchowa energia, co szybko doprowadza do ich aktywizacji. Pomagasz �wiatu, kiedy mu b�ogos�awisz. Przekazana delikatna mi�o�� wraca do ciebie ze zwielokrotnion� si��. To w�a�nie b�ogos�awi�c Ziemi�, do�wiadczasz jej b�ogos�awie�stwa. W dawaniu mie�ci si� ju� nagroda. Takie jest niez�omne prawo! Je�eli uda�o ci si� w dostatecznym stopniu obudzi� czakr� ciemieniow�, nie musi to jeszcze oznacza�, �e osi�gniesz iluminacj�. Jest to podobne do sytuacji, gdy posiadasz komputer, lecz nie potrafisz si� nim pos�ugiwa�. Trzeba skupia� si� na widzianym �wietle, na mantrze "aum" lub "amen" oraz na momentach ciszy pomi�dzy kolejnymi powt�rzeniami tej mantry. Powiniene� silnie koncentrowa� si� nie tylko na samej mantrze, ale w szczeg�lno�ci na przerwach, jakie istniej� mi�dzy kolejno nast�puj�cymi po sobie aktami my�lowego jej wypowiadania. Iluminacja, czyli samadhi mo�e by� osi�gni�ta w�a�nie przez to zupe�ne, silne skupienie si� na �wietle oraz momentach ciszy mi�dzy dwoma d�wi�kami "aum" albo "amen". U wi�kszo�ci jednak ludzi powszechne jest zjawisko pobudzenia nie tych dw�ch, ale pozosta�ych czakr. Praktycznie u wszystkich os�b bardzo czynne s� czakry: podstawowa, p�ciowa i splotu s�onecznego. Zwi�zane to jest z dobrze rozwini�tym instynktem samozachowawczym, silnym pop�dem p�ciowym i sk�onno�ci� do reagowania ni�szymi emocjami. W zwi�zku z rozpowszechnieniem nowoczesnego modelu edukacji i pracy zawodowej, w kt�rym silnie wykorzystywane s� zdolno�ci umys�owe, u wielu ludzi dobrze rozwini�te s� czakry: ad�nia i gard�owa. Natomiast czakra sercowa i ciemieniowa prawie w og�le nie s� u�ywane przez wi�kszo�� os�b. Niestety, we wsp�czesnym systemie edukacyjnym zbyt du�y nacisk po�o�ony jest na rozw�j czakry gard�owej i ad�ni, czyli na zwi�zane z tym kszta�cenie praktycznego umys�u i zdolno�ci abstrakcyjnego my�lenia. Zaniedbany zosta� rozw�j serca. I dlatego spotykamy cz�sto bardzo inteligentnych ludzi, kt�rzy nie umiej� wsp�y� z innymi. Nie s� dojrzali emocjonalnie, gdy� nie starali si� obudzi� czakry sercowej. Chocia� taki "inteligentny" cz�owiek mo�e odnosi� znaczne sukcesy zawodowe, to jego stosunki z lud�mi s� cz�sto z�e, ma niewielu przyjaci� i �yje samotnie. Wskutek praktykowania medytacji o dw�ch sercach mo�e on wypracowa� brakuj�c� r�wnowag�, kt�ra polega na wzgl�dnym wyr�wnaniu rozwoju wszystkich g��wnych czakr. To, czy abstrakcyjny lub praktyczny umys� b�dzie wykorzystany tw�rczo czy destrukcyjnie, zale�y od stopnia rozwoju czakry sercowej. Je�li za bardzo otwarta jest czakra splotu s�onecznego, za� czakra sercowa niemal zupe�nie zamkni�ta (czyli kiedy czynne s� ni�sze emocje kosztem wy�szych), w�wczas prawdopodobnie umys� dzia�a� b�dzie w niszcz�cy spos�b. Dop�ki wi�kszo�� ludzi nie otworzy swych serc, pok�j na �wiecie b�dzie tylko nieosi�galnym marzeniem. Dlatego w�a�nie w systemie kszta�cenia g��wny nacisk powinien by� po�o�ony na rozw�j serca. Dzieci i m�odzie� poni�ej osiemnastego roku �ycia nie powinny praktykowa� medytacji o dw�ch sercach, gdy� ich organizmy nie s� na tyle silne, aby wytrzyma� nap�yw znacznej ilo�ci subtelnej energii. Na d�u�sz� met� mog�oby to spowodowa� parali� ca�ego cia�a. R�wnie� osoby z chorobami serca, nadci�nieniem i jaskr� nie powinny stosowa� tej medytacji, gdy� stan ich zdrowia m�g�by ulec pogorszeniu. Wa�ne jest, aby osoby pragn�ce regularnie medytowa�, przeprowadza�y codzienn� refleksj� w celu samooczyszczenia i kszta�towania charakteru. Medytacja o bli�niaczych sercach aktywizuje nie tylko czakr� sercow� i ciemieniow�, ale te� pozosta�e czakry. Prowadzi to do wzmocnienia zar�wno pozytywnych, jak i negatywnych cech charakteru �wicz�cego. Mo�esz si� o tym przekona� na w�asnej sk�rze. Zjawisko to zaobserwowali r�wnie� jasnowidzowie.

PROCEDURA:

1. Przez oko�o pi�� minut wykonuj �wiczenia fizyczne w celu oczyszczenia i zasilenia energi� swego cia�a eterycznego. Wskutek �wicze� usuwana jest z cia�a szara materia, czyli zu�yta prana. Ponadto, �wiczenia fizyczne zapobiegaj� nadmiernemu na�adowaniu siebie pran�, co mog�oby nast�pi�, gdy w czasie medytacji do cia�a eterycznego nap�ywa ogromna ilo�� energii.

2. Pro�ba o b�ogos�awie�stwo Bo�e. Mo�esz u�o�y� w�asn� inwokacj�. Poni�ej przedstawiam wezwanie, kt�re sam najcz�ciej wypowiadam:

"Ojcze, pokornie wzywam Twego Bo�ego b�ogos�awie�stwa! Udziel mi ochrony, rady i pomocy, i o�wie� mnie!

Z g�ry dzi�kuj� Ci za to i ca�kowicie wierz� w Twoj� moc!" Wzywanie b�ogos�awie�stwa ze strony Opatrzno�ci lub swych duchowych opiekun�w ma ogromne znaczenie. Ka�dy prawdziwy adept �cie�ki duchowej posiada zwykle jednego lub wi�cej duchowych przewodnik�w, niezale�nie od tego, czy jest �wiadom owego faktu, czy nie. Inwokacja przywo�uje ich obron�, pomoc i kierownictwo, bez kt�rych jakiekolwiek zaawansowane praktyki medytacyjne s� niebezpieczne.

3. Aktywizowanie czakry sercowej - b�ogos�awienie ca�ej Ziemi ~czu�� mi�o�ci�. Przyci�nij palcem okolic� przedniej czakry sercowej przez kilka sekund. Pomo�e ci to w koncentracji na tej czakrze. A zatem skup si� na niej i pob�ogos�aw ca�� Ziemi� wszechogarniaj�c�, ;,czu�� mi�o�ci�. Jednocze�nie mo�esz wyobrazi� sobie ma�� kul� ziemsk� przed sob�. Ja sam wypowiadam w�wczas nast�puj�ce s�owa:

B�OGOS�AWI...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin