Mała gastronomia.doc

(962 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biznes plan

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1.      O K R E Ś L E N I E    P R Z E D M I O T U   I   O G Ó L N A 

C H A R A K T E R Y S T Y K A     P R Z E D S I Ę W Z I Ę C I A

 

 

1.1 . Opis działalności przedsięwzięcia i forma prawna

 

 

Spółka będzie prowadziła działalność polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych (prowadzenie restauracji, sklepu garmażeryjnego) i rozrywkowych (klub bilardowy).

Działalność gospodarcza będzie prowadzona w formie spółki cywilnej. Spółka ta zostanie założona zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Handlowym. W tym celu należy dokonać niezbędnych formalności. Przepisy określają, że do  powstania spółki niezbędne jest zawarcie umowy spółki.  Spółka nasza  będzie się  składała z trzech wspólników. Firma spółki będzie brzmiała:  „ 4U s.j.”.

Wkłady wniesione do spółki przez wspólnika X to:  wkład  pieniężnymi   w kwocie 31500 zł,   oraz wkład  niepieniężny  w  postaci drukarki  atramentowej  o  wartości  1200 zł  i  wieży   z  głośnikami  o  wartości 1000zl.

Wkłady  wniesione  do  spółki  przez wspólnika  Y  to:  wkład  pieniężny  w     kwocie 31500 zł,  oraz wkład niepieniężny  w  postaci samochodu dostawczego Mercedes Bus 207 o wartości 50000 zł.

Wkłady wniesione  do  spółki  przez wspólnika  Z  to:  wkład  pieniężny  w      kwocie 31500 oraz wkład niepieniężny w postaci komputera o wartości 6000 zł.

Przewidujemy, że łączne wkłady wyniosą  152700 zł.

Czas trwania spółki będzie  nieograniczony. Sposób rozwiązania spółki reguluje umowa spółki. Siedziba naszej spółki będzie umiejscowiona przy ul. ABC 14. Lokal o pow. 400 m2 będzie wynajmowany na podstawie umowy najmu pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową „4U” reprezentowaną przez kierownika a wspólników X, Y, Z.

Spółka jawna jest to najprostsza ze spółek w związku z czym jej prowadzenie nie sprawia trudności rozpoczynającym działalność gospodarczą. W Polsce jest najpopularniejszą formą dla prowadzenia małego biznesu. Przy niewielkiej ilości wspólników nie ma potrzeby budowania skomplikowanej struktury przedsiębiorstwa. Spółka jawna nie ma osobowości prawnej ani odrębnego majątku w związku z tym wspólnicy odpowiadają solidarnie całym swoim majątkiem, zmusza ich to do wzajemnego zaufania i prowadzenia z należytą starannością spraw spółki. Rejestracja spółki jest prosta i nieskomplikowana, rozpoczęcie działalności nie stwarza większych trudności.

 

1.2. Termin realizacji przedsięwzięcia.

Spółka między Agnieszką P., Dagmarą B. i Justyną D. została zapoczątkowana podpisaniem umowy spółki 29.03.2003 roku. Przewidywany termin realizacji................

 

1.3. Stan docelowy.

W ramach s.j. ”4U” planujemy rozwinąć skalę prowadzonej działalności gospodarczej tzn. oprócz restauracji, sklepu i klubu bilardowego uruchomić zakład przetwórczy. Przewidujemy także w przypadku powodzenia naszego przedsięwzięcia rozwijać sieć podobnych lokali oraz podnosić standard już istniejących.

Dokonana została analiza rynku przedstawiona w punkcie 2.2. Na jej podstawie określony został idealny odbiorca usług s.j. „4U”.

Wzorem idealnego klienta dla restauracji jest osoba samotna, najlepiej pracująca zawodowo (nie mająca czasu na przygotowanie posiłku), o przeciętnych bądź wysokich dochodach.

Za dobrego konsumenta uznajemy także rodzinę 3-4-5 osobową wykupującą miesięczne abonamenty na posiłki.

Za pożądanych odbiorców produktów ze sklepu garmażeryjnego uważa się osoby kupujące chętnie wyroby gotowe do odgrzania w domu, jak również stołówki przyzakładowe, wojskowe, szkolne oraz bufety i sklepy osiedlowe.

Klientami klubu bilardowego będą osoby młode (uczniowie, studenci) bądź osoby w średnim wieku lubiące rozrywkę.

 

Produkowane przez zakład będą:

ü      pierogi – ruskie, z podrobów, z kapusty i pieczarek, z kapusty i mięsa, z soczewicy, z owoców, leniwe, wiejskie, lubelskie

ü      kluski – kopytka, kluski kładzione, śląskie, makaron

ü      pyzy – z nadzieniem mięsnym i ziemniaczane

ü      naleśniki – z serem, krokiety z kapusty i pieczarek, paszteciki

ü      wyroby garmażeryjne zimne – ozorki w galarecie, tombaliki z kurczaka, śledzie po kaszubsku, szwedzku, wiejsku, w oleju, rolmopsy, galareta z nóg wieprzowych, befsztyk tatarski, sałatka włoska, jarzynowa, meksykańska, owocowa, wegetariańska, śledziowa, pieczarkowa

ü      wyroby garmażeryjne gorące – fasolka po bretońsku, flaki wołowe, bigos z kapusty, gołąbki z mięsa i ryżu, forszmak z drobiu, kotlety, placki ziemniaczane.

Ponadto serwowane będą typowe obiady stołówkowe, tzn.

ü      zupy (np. rosół, pomidorowa, krupnik, grochowa itp.)

ü      drugie dania (ziemniaki, różnorodne kotlety, gołąbki ryby, surówki itp.)

2.  U Z A S A D N I E N I E   R Y N K O W E

 

 

2.1.  Analiza rynku w zakresie dotyczącym przedsięwzięcia

 

Pod uwagę brane były następujące zestawienia:

1) ludność Lublina ogółem: 355 tyś., w tym osiedle Sterkowice ok. 16 tyś. (osiedle średniej wielkości)

2) przeciętne miesięczne wydatki gospodarstw domowych na 1 osobę na żywienie w placówkach gastronomicznych:

 

Rok

2000

                2001

Wydatki w zł.

3,98

4,38

Zmiana %

 

10,1

 

3) przeciętne miesięczne wydatki w gospodarstwach domowych wg liczby osób na żywienie w placówkach gastronomicznych:

 

Liczba osób

1

2

3

4

5

6 i więcej

Wydatki na osobę

40,32

7,87

5,64

4,1

2,14

1,49

 

 

4) liczba placówek gastronomicznych (rok  2002):

 

                

 

 

 

5) w przychodach z działalności gastronomicznej- najwięcej, bo 39,8% stanowią przychody z produkcji gastronomicznej.

 

Siedziba naszej spółki będzie się mieściła na osiedlu Sterkowice, średniej co do wielkości. Wydatki gospodarstw domowych na żywienie w placówkach gastronomicznych zwiększyły się w mniejszym stopniu niż inflacja (realny poziom tych wydatków zmniejszył się). Istnieje także wyraźna relacja miedzy ilością osób w rodzinie a wydatkami na żywienie w placówkach gastronomicznych – im mniejsza liczba osób tym większe są wydatki. Dlatego też większą uwagę będziemy przywiązywali do wytworzenia atmosfery zachęcającej ludzi samotnych do stołowania się w naszej restauracji, innych natomiast do zwiększenia wydatków poprzez atrakcyjne zniżki (np. w przypadku wykupienia obiadu dla całej rodziny obniżka uzależniona od sumy zamówienia lub prezent). Punkt 5 pokazuje natomiast, że restauracje stanowią zaledwie 10% ogólnej liczby placówek zatem może istnieć potencjalne zapotrzebowanie na tego typu działalność.

 

2.2. Analiza danych na podstawie przeprowadzonej ankiety wśród 55    mieszkańców osiedla.

 

 

Pytania i wyniki ankiety:

 

 

1. Płeć:

v kobieta                             - 25

v    mężczyzna                             - 30

 

2. Wiek:

v do 15 lat                            - 5

v 15-20                                          - 10

v 20-30                             - 15

v 30-40                                          - 12

v

40-50                                          - 10

v 50 i więcej lat                - 3

 

3. Wykształcenie:

v podstawowe                –9

v zawodowe                        –21

v średnie                      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin