4_samarytanka_cwik.doc

(106 KB) Pobierz
Karta próby na stopień



HARCERSKI SZCZEP ŚRODOWISKOWY

Ad Astra

Karta próby na stopień SAMARYTANKA / ĆWIK

Imię i nazwisko:

Stopień:

Adres email:

Telefon :

Data otwarcia próby:

Planowana data zamknięcia próby:

Opiekun próby:

Drużyna:

 

1. Charakterystyka stopnia

Poszukuję wzorów do naśladowania zgodnych z harcerskimi wartościami zawartymi w Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim. Szukam sytuacji, w których mogę pomóc. Pracuję nad swoim charakterem. Wywiązuję się ze swoich obowiązków. Poszukuję swoich zainteresowań i pasji. Rozwijam je zdobywając wiedzę i umiejętności w wybranych dziedzinach. Współtworzę życie drużyny.

 

 

2. Warunki próby:

·          Zdobyła/ył stopień pionierki/odkrywcy; jeśli nie posiada stopnia pionierki/odkrywcy, realizuje próbę samarytanki/ćwika poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzednich stopni;

·          Aktywnie uczestniczę w życiu zastępu i drużyny.

 

 

3. Charakterystyka harcerki/harcerza (wypełnia harcerka/harcerz):

Tu napisz: ile masz lat, jak długo jesteś w harcerstwie, czym się interesujesz, które zadanie z karty będą dla Ciebie najłatwiejsze, a które najtrudniejsze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Zadania  (wypełnia harcerka/harcerz z drużynowym):

Praca nad sobą

Samarytanka/Ćwik

Zadania

Termin

Potw.

Znam swoje dobre strony. Rozwijam je i potrafię je wykorzystać na rzecz innych.

 

 

 

Poszukuję autorytetów. Czerpię z nich motywację do pracy nad sobą.

 

 

 

Czynnie uczestniczę w formach rozwoju duchowego, np. kuźnica, dyskusja, rekolekcje, pielgrzymka.

 

 

 

Racjonalnie organizuję własny czas. Planuje przebieg dnia, tygodnia.

 

 

 

Znam zasady dobrego wychowania, potrafię ubrać się odpowiednio do sytuacji.

 

 

 

Potrafię korzystać z osiągnięć postępu technicznego, przestrzegam przy tym zasad kultury (np. znam zasady netykiety, wiem, jak korzystać z telefonu komórkowego w miejscach publicznych, kontroluję czas spędzany przy komputerze).

 

 

 

Systematycznie oszczędzam pieniądze na określony cel.

 

 

 

Uczę się języka obcego i potrafię wykorzystać jego znajomość (np. przetłumaczyłam/em artykuł, nawiązałam/em korespondencję ze skautem lub skautką).

 

 

 

Potrafię udzielić pierwszej pomocy, w razie potrzeby potrafię zastosować resuscytację (ogól czynności prowadzących do przywrócenia podstawowych czynności życiowych).

 

 

 

Włączyłem się do prowadzenia gospodarstwa domowego. W trakcie próby przejąłem na siebie dodatkowe obowiązki.

 

 

 

Załatwiłam/em sprawy organizacyjne biwaku, wycieczki (np. zakup biletu zbiorowego, ubezpieczenie, przygotowanie wykazu potrzebnego sprzętu).

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie harcerskie

Samarytanka/Ćwik

Zadania

Termin

Potw.

Wyspecjalizowałam/em się w wybranej dziedzinie harcerskiej (techniki harcerskie lub inna dziedzina pomocna w pracy drużyny). Kierowałam/em projektem dotyczącym tej dziedziny.

 

 

 

Przeczytałam/em przynajmniej jedną książkę, która pogłębiła moją wiedzę o dziejach ruchu harcerskiego lub skautowego.

 

 

 

Zaprezentuję innym (w zastępie, drużynie lub w klasie) wybrane zagadnienie lub znaczącą postać z dziejów harcerstwa.

 

 

 

Zorganizowałam/em według własnego pomysłu akcję zarobkową w drużynie lub nawiązałam/am pożyteczne dla drużyny kontakty (z osobą, instytucją).

 

 

 

Znam cele działania Związku Harcerstwa Polskiego.

 

 

 

 

Poszukiwanie pól służby

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin