wymaganie przez MEN
dokumentowania
Efektów w pracy dydaktycznej ,
Wychowawczej lub opiekuńczej
Na skutek wdrożenia działań
Mających na celu doskonalenie
Pracy własnej i podniesienie
Jakości pracy w szkole.
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem
z innymi nauczycielami , w tym przed prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów
i kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć.
Opracowanie , wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych , opiekuńczych
lub innych związanych odpowiednio z oświatą , pomocą społeczną
lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Poszerzenie zakresu działań szkoły , w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych
lub opiekuńczych.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej
lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1. Doskonalenie własnej pracy:
- samokształcenie ( korzystanie z różnych
źródeł informacji ),
- uczestnictwo w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli zgodnie z planem
rozwoju szkoły ,
- udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego ,
- diagnozowanie rozwoju uczniów i opracowanie wskazań edukacyjnych , wspomagających rozwój potencjalnych możliwości uczniów ,
- aktywna praca w zespole samokształceniowym,
- stosowanie w pracy z uczniami metod aktywizujących ,
- organizowanie imprez szkolnych , turystyczno-
rekreacyjnych , środowiskowych i kulturalnych ,
- prowadzenie koła ortograficzno-lierackiego -
doskonalenie kompetencji ortograficznych uczniów ,
- opracowanie pomocy dydaktycznych do wykorzystania w nauczaniu zintegrowanym.
2. Działania mające na celu podniesienie jakości pracy szkoły:
- udział w pracach komisji do spraw mierzenia jakości pracy szkoły ,
- udział w pracach komisji do spraw promocji szkoły ,
- organizowanie szkolnych imprez okolicznościowych ,
- zorganizowanie szkolnego i gminnego konkursu ekologicznego dla klas 1 – 3 ,
- prowadzenie pedagogizacji rodziców ,
- przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych , międzyszkolnych ,
- redagowanie gazetki szkolnej.
1. Udział w szkoleniach i kursach doskonalających umiejętności wykorzystania komputera w pracy dydaktycznej.
2. Komputerowe przygotowanie materiałów dydaktycznych na zajęcia , na spotkania
z rodzicami , przygotowanie dokumentów szkolnych , dyplomów , zaproszeń.
3. Prowadzenie zajęć dydaktycznych
z zastosowaniem komputera.
1. Prowadzenie zajęć otwartych:
- dla nauczycieli kontraktowego ,
- dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego
i innych nauczycieli.
2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia
Nauczycieli:
- opracowanie i udostępnianie własnych materiałów dydaktycznych ,
- przekazywanie członkom Rady Pedagogicznej
uwag i materiałów szkoleniowych z odbytych kursów ,
- utworzenie kącika samokształceniowego – umieszczanie ciekawych artykułów , konspektów
i innych materiałów dydaktycznych.
1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu przyrodniczo – ekologicznego dla uczniów kl. 1-3
,, I ty możesz zostać ekologiem ”
1. Prowadzenie rewalidacji dla uczniów
z upośledzeniem umysłowym w stopniu
lekkim – opracowanie programu pracy z uczniem.
2. Zorganizowanie gromady zuchowej.
1. Współpraca z Miejsko – Gminną Biblioteką Publiczną – prowadzenie lekcji bibliotecznych , rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.
2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną – w zakresie zapewnienia uczniom pomocy.
3. Współpraca z Nadleśnictwem – organizowanie pogadanek , akcji , mających na celu kształtowanie właściwego stosunku do przyrody.
4. Współpraca ze Szkołą Specjalną – doskonalenie własnych umiejętności w pracy
z uczniem upośledzonym.
5. Współpraca z Samorządowym Przedszkolem – organizowanie cyklu zajęć mających na celu łagodzenia stresu , związanego z rozpoczęciem kariery szkolnej dzieci.
6. Poznawanie walorów gospodarczych miasta poprzez organizowanie wycieczek do instytucji i zakładów.
7. Współpraca z Ligą Ochrony Przyrody
i Związkiem Międzygminnym „ Utylizator ”
w celu popularyzowania wiedzy o przyrodzie
i podnoszenie świadomości ekologicznej uczniów.
od potrzeb i propozycji
na bieżąco
cały okres stażu
według harmonogramu
imprez
raz w tygodniu
według potrzeb
dwa-trzy razy w roku
2007/2008 2008/2009
w okresie stażu
raz w każdym semestrze
dwa – trzy razy w każdym roku
2006/2007
listopad 2006 r.
od drugiego semestru
październik 2006 r.
w ciągu stażu
w miarę potrzeb
dwa razy w roku szkolnym
zestawienie
bibliografii
zaświadczenia
testy , sprawdziany
sprawozdania ze spotkań
scenariusze
plan pracy
przykłady pomocy dydaktycznych
narzędzia badań , dokumentacja
szkolna
scenariusze regulamin ,
karty zgłoszeń , zadania referaty
wpisy do dziennika
przykładowe gazetki
scenariusze , testy , dyplomy , pomoce dydaktyczne , świadectwa
poświadczenie
materiały szkoleniowe
artykuły , materiały dydaktyczne
...
kacperekb2005