plan- zawody.doc

(52 KB) Pobierz

1. POZNAJEMY ZAWODY ( 1.III.- 5.III.2010 )

 

CELE OGÓLNE:

  • Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej;
  • Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w grach i zabawach sportowych;
  • Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i technicznym.

 

SPOSOBY REALIZACJI

CELE OPERACYJNE

Dziecko:

 

1. Poznawanie zawodów wykonywanych w najbliższym środowisku w oparciu o ilustracje.

- słuchanie wiersza E. Waśniowskiej: „kim będę”, rozmowa na temat treści wiersza;

- układanie kodu obrazkowo- literowego w oparciu o przedstawiony wzór, analiza i synteza słuchowa wyrazów na poziomie głoski;

- rundka słowna w kole: „co robią moi rodzice”, opowiadanie o zawodach wykonywanych przez najbliższych;

- zagadki pantomimiczne: „co to za zawód”;

 

2. Twórcza zabawa plastyczna: „Zawody przyszłości” z wykorzystaniem różnych materiałów plastycznych.

- ćwiczenia klasyfikacyjne: wyszukiwanie atrybutów do poszczególnych zawodów;

- zapoznanie ze sposobem wykonania pracy;

- praca plastyczna z zastosowaniem techniki collage- „kim będę w przyszłości?”;

- wystawa prac w kąciku dla rodziców;

 

1. Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, wyszukiwanie produktów o określonym kształcie.

- słuchanie wiersza D. Gellnerowej: „Sam”, poznanie możliwości samodzielnego wyboru towaru;

- rozmowa na temat rodzajów sklepów, rozpoznawanie przedmiotów na podstawie opisu słownego;

- zabawa dydaktyczna: „figury geometryczne”, wskazywanie produktów spożywczych i wyszukiwanie w nich kształtów figur geometrycznych;

- układanie sylwet według wartości malejącej i wzrastającej, przeliczanie z użyciem liczebników porządkowych;

- zabawa ruchowa: „dziwne zakupy” z elementami rywalizacji, doskonalenie celności i zręczności;

 

2. Zabawa tematyczna: „zakupy”;

- wyznaczenie określonych ról, przydzielenie zadań do wykonania;

- tworzenie makiety sklepu, układanie produktów zgodnie z podaną liczbą;

- zabawa w sklep, zwracanie uwagi na posługiwanie się liczebnikami porządkowymi;

- liczenie na konkretach, przeliczanie monet- krążków, dodawanie i odejmowanie;

 

1. Rozpoznawanie i prawidłowe nazywanie kolorów podstawowych i pochodnych, tworzenie zbiorów.

- rozmowa kierowana na temat zawodu malarza;

- nazywanie przedstawionych kolorów, rundka słowna: „czerwony jak…”, wyszukiwanie skojarzeń;

- zabawa rytmiczna przy muzyce: „malujemy świat”, doskonalenie płynności ruchów i koordynacji wzrokowo- ruchowej;

- ćwiczenia w zakresie liczenia i klasyfikowania przedmiotów w zbiorach, układanie zgodnie z poleceniami z użyciem określeń: „o jeden więcej, mniej …”;

 

2. Praca plastyczna: „ w pracowni malarskiej”.

- przygotowanie materiałów do pracy;

- wykonywanie dowolnego obrazka poprzez dziurkowanie styropianu;

- malowanie kostki styropianowej za pomocą wałka, odbijanie ilustracji na kartce;

- wystawa prac dzieci;

 

1. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, zapoznanie z pracą lekarza.

- przedstawienie scenki improwizacyjnej : „Ola u lekarza”;

- rozmowa z dziećmi na temat wizyty gościa;

- poznanie nazw specjalistów lekarskich z wykorzystaniem ilustracji;

- zabawa ruchowa : „spacer dla zdrowia”;

- analiza i synteza słuchowa wyrazów, losowanie karteczek z ilustracjami części ciała;

- rozwiązanie krzyżówki z hasłem zdrowie;

- karty pracy: „w gabinecie lekarskim”

 

2. 25- minutowy zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

1. Poznanie niebezpieczeństw związanych z samodzielnym korzystaniem ze sprzętów domowych bez opieki dorosłych, poznanie pracy strażaka.

- słuchanie opowiadania: „Jak Wojtuś został strażakiem”;

- układanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń;

- rozmowa na temat niebezpieczeństw wynikających z samodzielnego korzystania z niektórych sprzętów;

- zabawa orientacyjno- porządkowa: „Uwaga”;

 

2. Przypomnienie numerów alarmowych, ćwiczenia zręcznościowe z elementami rywalizacji.

- dopasowywanie ilustracji strażaka, policjanta i lekarza do pojazdów i numerów alarmowych;

- zagadki słowne: „kto to jest?”;

- ćwiczenia zręcznościowe z elementami rywalizacji w drużynach;

 

 

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawach i sytuacjach zadaniowych.

- przestrzega wspólnie ustalonych umów i zasad ( 17 );

- czynnie uczestniczy w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie ( 17 );

- współdziała podczas zabaw, gier i tańców integracyjnych ( 18 );

- odpowiada na zadawane pytania i formułuje własne ( 18 );

2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku.

- pełni dyżury ( 19 );

- porządkuje miejsce pracy ( 19 );

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci

- wypowiada się zdaniami złożonymi ( 26 );

4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

- uczestniczy w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi ( 35 );

- włącza wyobrażenia do działań manipulacyjnych ( 36 );

- rozwija myślenie twórcze ( 36 );

- tworzy ciąg skojarzeń ( 37 );

- układa historyjki obrazkowe ( 37 );

- łączy czynność ze skutkiem ( 37 );

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci

- utrwala orientację w schemacie ciała ( 59 );

- uczestniczy w zabawach ruchowych ( 60 );

- uczestniczy w zabawach z elementami rywalizacji ( 60 );

- dostrzega rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi ( 61 );

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

- bezpiecznie korzysta ze sprzętów sportowych ( 62 );

- poznaje sytuacje zagrażających bezpieczeństwu: zabawy źródłami ognia i samowolnego korzystania z urządzeń elektrycznych ( 63 );

- zdobywa wiedzę na temat instytucji dbających o bezpieczeństwo ludzi ( 62 );

7. Wychowanie przez sztukę- dziecko widzem i aktorem.

- określa zachowanie fikcyjnych bohaterów ( 54 );

8. Wychowanie przez sztukę- muzyka, śpiew, pląsy i taniec.

9. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne.

- nazywa barwy podstawowe i pochodne ( 51 );

- miesza barwy i nazywa powstałe ( 51 );

- maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzla i wałka ( 52 );

- poznaje różne techniki plastyczne ( 52 );

- odczuwa radość z tworzenia ( 52 );

10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.

- samodzielnie organizuje stanowisko pracy ( 54 );

11. Pomaganie dzieciom rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.

12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;

13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną;

- łączy przedmioty w grupy na podstawie cechy percepcyjnej ( 39 );

- porównuje liczebność zbiorów ( 39 );

- rozróżnia błędne liczenie od poprawnego ( 39 );

- posługuje się liczbami w aspekcie kardynalnym i porządkowym ( 40 );

- dodaje i odejmuje w zakresie 10 ( 40 );

14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

- wskazuje różnice na obrazkach ( 27 );

- układa złożone kompozycje z figur geometrycznych ( 27 );

- segreguje dane symbole graficzne według przyjętego kryterium ( 27 );

- wyodrębnia w słowach sylaby i głoski ( 28 );

- wyodrębnia w słowach głoski: w nagłosie, wygłosie i śródgłosie ( 28 );

Umiejętnie odczytuje znaczenia i symbole ( 29 );

- wykonuje ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną ( 29 );

- czyta wyrazy w sposób całościowy ( 29 );

- rozwija sprawność całego ciała ( 30 );

- właściwie gospodaruje przestrzenią kartki ( 31 );

- nabywa płynności ruchów rąk ( 31 );

- rozumie wybrane znaki umowne ( 31 );

- rozwija koordynacje wzrokowo- ruchową ( 31 );

- wykonuje prace plastyczne różnymi technikami ( 30 );

- rozwija wyobraźnię przestrzenną ( 32 );

15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

- podaje informacje na temat zawodów wykonywanych przez rodziców ( 16 );

- poznaje pracę osób zatrudnionych w najbliższym środowisku ( 20 );

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin