Justyna ObczyńskaSprawozdanie z realizacji zadańCzęść C4e
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
§ Organizacja kursu dla przedszkolaków "Mały Ratownik" w ramach dni otwartych szkoły;
Każde dziecko powinno zdać sobie sprawę z potrzeby pomagania osobom potrzebującym. Każdy uczeń powinien wiedzieć jak zawiadomić odpowiednie służby i jak się zachować w sytuacji zagrożenia życia czy zdrowia. Dlatego zorganizowałam kurs dla przedszkolaków którzy odwiedzili naszą szkołę w ramach dnia otwartego. Mały ratownik nauczył się wtedy sposobu powiadamiania odpowiednich służb, zachowania w sytuacji trudnej, układania poszkodowanego w pozycji bezpiecznej. Szczególną uwagę zwracałam na istotę zapewnienia sobie bezpieczeństwa podczas udzielania pomocy. Mieli też okazję poćwiczyć sztuczne oddychanie z wykorzystaniem szkolnych fantomów "Little Anna".
EFEKTY:
Przedszkolaki zostały zapoznane z potrzebą udzielania pierwszej pomocy, umieją zachować się w sytuacji zagrażającej zdrowiu lub życiu człowieka, wiedząc jak zawiadomić odpowiednie służby o zaistniałym zdarzeniu.
§ Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną, Policją, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Regionalną Agencją Promocji Zatrudnienia;
Podczas realizacji swojego planu rozwoju zawodowego podjęłam współpracęz Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną. Moje kontakty były bardzo częste, na bieżąco konsultowałam swoje wątpliwości z panią Bernadziuk. Zorganizowałam spotkanie pani psycholog z uczniami mojej klasy, w której pojawiły się problemy wychowawcze.
W ramach współpracy z Policją zorganizowałam wraz z pedagogiem szkolnym prelekcję dla uczniów klasy szóstej o odpowiedzialności dziecka w świetle przepisów prawa, oraz pogadankę z uczniami klasy piątej o konsekwencjach prawnych zachowań agresywnych poza szkołą.
Na bieżąco współpracuję również z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej pomagając uczniom i ich rodzicom z rodzin potrzebujących w organizacji pomocy finansowej lub rzeczowej.
W związku z organizowanymi przez Regionalną Agencję Promocji Zatrudnienia warsztatami informatycznymi dla uczniów szkół podstawowych pełniłam rolę opiekunaw trakcie trwania zajęć. W kursie uczestniczyło 40 uczniów klas szóstych, zajęcia odbywały się w godzinach popołudniowych a dzieci poznawały język programowania html i tajniki komunikacji przez internet.
EFEKTY: stałe poszerzanie swojej wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki; znajomość przepisów prawnych z zakresu odpowiedzialności prawnej nieletnich; pomoc socjalna dla potrzebujących; udział uczniów w warsztatach organizowanych przez RAPZ.
§ Pozyskanie sponsorów na organizowane konkursy miejskie;
Społeczeństwo jest pełne osób chętnie wspierających oświatę. Organizowane przeze mnie miejskie konkursy Mat-Ang i forM@T nie były by tak bogate gdyby nie pomoc dąbrowskich firm. Dzięki moim staraniom, dziesiątkom listów z prośbą o dofinansowanie konkursów konkursy były opatrzone wspaniałymi nagrodami. Na moje prośby odpowiedziała między innymi Koksownia "Przyjaźń" sponsorując pięć translatorów angielsko - polskich, firma KEM zakupując odtwarzacze MP3 i kilka mniejszych firm przekazując środki finansowe. Dzięki otrzymanym funduszom zakupione zostały pozostałe nagrody (miniwieża, pendrive'y, zestawy geometryczne, książki) oraz poczęstunek dla dzieci.
EFEKTY: Nawiązanie stałej współpracy z Koksownią "Przyjaźń", która co roku sponsoruje konkurs Mat-Ang; zapewnienie bogatej oprawy konkursów; nagroda dla każdego z uczestników konkursu.
§ Działalność w strukturach Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Od roku 2009 rozpoczął się dla mnie nowy etap aktywności ukierunkowanej na służenie pomocą, radą i opieką wszystkim pracownikom naszej szkoły. Zostałam wybrana na Prezesa Ogniska Związku Nauczycielstwa Polskiego w naszej placówce. Rozpoczął się dla mnie okres wytężonej nauki i pracy. Chciałam jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.
Szczególną opieką otoczyłam najmłodszych pracowników szkoły. Własne, trudne kroki w zawodzie zainicjowały określone działania. Postanowiłam przeciwdziałać zagubieniui bezradności młodego człowieka. Przygotowałam specjalną tablicę "Pierwszy krok", gdzie znajdują się na bieżąco aktualizowane wszystkie informacje ważne w pracy nowego nauczyciela. Często zwykła rozmowa, wskazanie źródła informacji, dostarczenie nowych informacji wzmacnia wiarę w siebie. Oprócz konkretnych informacji prezentuję ciekawe artykuły prasy oświatowej, oferty różnorodnych form doskonalenia zawodowego, wskazówki do właściwego prowadzenia lekcji, rozmowy z uczniem, prowadzenia spotkań z rodzicami.
Jako Prezes Ogniska współpracuję z dyrekcją szkoły wspierając we wszystkich poczynaniach służących uczniom i wszystkim pracownikom szkoły. Systematycznie uczestniczę w posiedzeniach Komisji Świadczeń Socjalnych. Byłam też jedną ze współorganizatorek uroczystych obchodów 70-lecia Tajnej Organizacji Nauczycielskiej zorganizowanych w Pałacu Kultury Zagłębia i połączonych z odsłonięciem tablicy pamiątkowej w Miejskim Ośrodku Pracy Twórczej.
EFEKTY: wspieranie wszystkich pracowników szkoły w realizacji ich zamierzeń; poszerzanie swoich horyzontów o nowe, ciekawe doświadczenia; doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności.
§ Organizacja akcji charytatywnej dla schroniska dla bezdomnych zwierząt.
Każdy z nas jest wrażliwy na krzywdę bezbronnych zwierząt., a dzieci szczególnie. Wykorzystując ten fakt zorganizowałam z moimi wychowankami akcję zbiórki żywności, koców, misek i smyczy dla schroniska w Mysłowicach. Moi uczniowie bardzo zaangażowali się w to przedsięwzięcie. Przygotowaliśmy plakaty, które rozwieszono w szkole i jej okolicach oraz ulotki, które dzieci wręczały na korytarzach. Uzbieraliśmy prawie 1000 zł i ogromne ilości karmy. Dzięki uprzejmości rodziców, którzy udostępnili duży samochód, dary zostały przewiezione do schroniska. Pod wpływem akcji dwie z moich uczennic zostały wolontariuszkami w tamtejszym schronisku.
EFEKTY: pomoc schronisku dla zwierząt; uwrażliwienie uczniów na los zwierząt.
§ Organizacja akcji charytatywnej na rzecz osób niepełnosprawnych.
Aby uwrażliwić dzieci na los innych nawiązałam współpracę z Fundacją "Pomoc Oliwce", która inicjowała sprzedaż plastikowych nakrętek, z której dochód przeznaczała na rehabilitację niepełnosprawnych dzieci. Moje działania opierały się na zbiórce tychże nakrętek i przekazywaniu ich fundacji. Wyznaczyłam dwie dziewczynki, które codziennie odwiedzały wszystkie klasy odbierając zakrętki od dzieci. W trakcie trwania akcji uzbieraliśmy ok 200 kg zakrętek. Zakończenie akcji odbyło się w maju 2010 roku. Uczniowie którzy najaktywniej wspierali nasze działania otrzymali dyplomy i nagrody w postaci pamiętników.
EFEKTY: wspieranie fundacji; uwrażliwienie uczniów na los innych.
1
Agi-ja