Umowa o obsługę medyczną pracowników..doc

(138 KB) Pobierz
Umowa o obsługę medyczną pracowników w

Umowa o obsługę medyczną pracowników w

Zawarta w dniu w pomiędzy:

Spółką w , ul. ,

wpisaną do , REGON , NIP

reprezentowaną przez:

zwanym dalej w treści umowy Zamawiającym

a

firmą: z siedzibą , ul. wpisaną do , REGON , NIP

reprezentowaną przez:

zwaną dalej w treści umowy Wykonawcą.

§ 1

PRZEDMIOT UMOWY

1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług medycznych dla pracowników w w zakresie medycyny pracy (badania profilaktyczne wstępne, okresowe i kontrolne - o których mowa w art. 229 § 1, 2 i 5 kodeksu pracy), i profilaktyki, niezbędnych ze względu na warunki pracy na zasadach określonych w przepisach prawa.

2. Przedmiotem niniejszej umowy jest również kompleksowa obsługa medyczna pracowników zwana dalej „dodatkową obsługą medyczną”, związaną z systemem motywacyjnym obowiązującym w przedsiębiorstwie Zamawiającego.

3. Szczegółowy zakres dodatkowej obsługi medycznej znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszej umowy.

§ 2

TERMIN REALIZACJI

1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy od daty jej podpisania.

2. Umowa może być automatycznie przedłużana o kolejne 12 miesięcy, jeżeli na 2 miesiące przed terminem jej zakończenia Zamawiający lub Wykonawca nie zgłoszą zastrzeżenia dotyczącego jej nie przedłużania.

3. W przypadku przedłużenia umowy o kolejne 12 miesięcy przyjmuje się, że wynagrodzenie przewidziane w § 3 nadal obowiązuje do momentu uzgodnionej przez strony zmiany jego wysokości (w postaci aneksu do umowy).

§ 3

WARUNKI PŁATNOŚCI

1. Wykonawcy przysługuje, za wykonanie usług medycznych określonych w § 1 ust. 1, stałe wynagrodzenie za okres 12 miesięcy w wysokości: zł netto (słownie: ), zł brutto (słownie: ),

2. Oprócz wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1 Wykonawcy przysługuje, za wykonanie usług medycznych określonych w § 1 ust. 2, wynagrodzenie ryczałtowe za okres każdego miesiąca, które wynosi: zł netto (słownie: ), zł brutto (słownie: ),

3. Wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy uzależnione będzie od faktycznego stanu zatrudnienia pracowników Zamawiającego w każdym miesiącu.

4. Wynagrodzenie brutto określone w ust. 1 i ust. 2 obejmuje podatek VAT,

5. Wynagrodzenie określone w ust. 1 i ust. 2 ma charakter ryczałtowy i obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie to obejmuje również koszt materiałów użytych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.

6. Wynagrodzenie płatne będzie jednorazowo w stałej kwocie określonej w § 3 ust. 1. oraz miesięcznie w kwocie określonej w § 3 ust. 2.

7. Ceny zaakceptowane przez strony w dniu podpisania niniejszej umowy są stałe na okres realizacji umowy.

8. Za wykonanie usług określonych w § 3 ust. 2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie na podstawie faktur wystawianych na koniec każdego miesiąca.

9. Wykonawca zobowiązuje się do składania Zamawiającemu, w terminie 14 dni od wystawienia faktury, pisemnego potwierdzenia przez podwykonawcę, którego wierzytelność jest częścią składową wystawionej faktury, o otrzymaniu zapłaty przez tego podwykonawcę. Potwierdzenie musi zawierać zakres prac i zestawienie kwot, które były należne podwykonawcy z tej faktury. W przypadku niedostarczenia przez Wykonawcę powyższego potwierdzenia Zamawiający zatrzyma z faktury częściowej Wykonawcy kwotę w wysokości równej należności podwykonawcy, do czasu otrzymania tego potwierdzenia.

10. Należności będą regulowane przez Zamawiającego przelewem na konto wskazane w fakturze w terminie do 21 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego i zatwierdzeniu jej przez osoby wymienione w § 5 ust. 1.

11. Do faktury, najpóźniej w dniu jej podpisania, muszą zostać dołączone oświadczenia podwykonawców o dokonaniu przez Wykonawcę zapłaty na ich rzecz z tytułu końcowego rozliczenia przedmiotu umowy.

12. Za datę zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

13. Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu Zamawiającego.

14. Na fakturze musi zostać umieszczony symbol i numer niniejszej umowy.

15. Obciążenia będą dokonywane zgodnie ze stanem faktycznym zatrudnienia w każdym miesiącu.

16. Przedstawiciel Zamawiającego w terminie do dnia 1 każdego miesiąca informował będzie na piśmie Wykonawcę o ilości zatrudnionych pracowników. Informacja ta zawierać będzie oprócz ilości zatrudnionych wykaz aktualnie zatrudnionych pracowników z wyszczególnieniem zajmowanego stanowiska pracy i jednocześnie poziomem świadczeń dostępnych w ramach dodatkowej obsługi medycznej.

§ 4

WARUNKI REALIZACJI UMOWY

1.              Wykonawca zobowiązuje się do:

a)              zapewnienia wykonywania badań na najwyższym poziomie zarówno pod względem obsługi ze strony personelu medycznego jak i warunków lokalowych,

b)              świadczenia usług medycznych nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy tzn. bez przerw urlopowych, chorobowych itp.,

c)              profesjonalnego wykonywania wszystkich usług medycznych objętych umową,

d)              wydawania orzeczeń lekarskich do celów przewidzianych w kodeksie pracy i przepisach wydanych na jego podstawie oraz przekazywania ich pracownikowi w formie zaświadczenia w ciągu 1 dnia od daty zakończenia badań,

e)              wyznaczania daty i godziny wizyty lekarskiej lub badania w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od chwili zgłoszenia się pracownika Zamawiającego, w przypadku skierowania na badania wstępne, okresowe pracownika, wyznaczony termin tych badań nie może być dłuższy niż 2 dni robocze od daty skierowania i zgłoszenia się pracownika,

f)              bezzwłocznego – w dniu zgłoszenia – przeprowadzenia badań kontrolnych pracownika Zamawiającego wracającego do pracy po chorobie trwającej dłużej, niż 30 dni, w celu ustalenia zdolności do pracy na dotychczasowym stanowisku,

g)              oceny możliwości wykonywania pracy przy uwzględnieniu stanu zdrowia i zagrożeń występujących na stanowisku pracy,

h)              prowadzenia analiz stanu zdrowia pracowników,

i)              uczestniczenia lekarza sprawującego opiekę zdrowotną nad pracownikami w komisji bezpieczeństwa i higieny pracy w trybie określonym w art. 23712 kodeksu pracy oraz oceny warunków pracy na poszczególnych stanowiskach pracy – w przypadkach uzgodnionych z Zamawiającym,

j)              prowadzenia dokumentacji medycznej związanej ze świadczeniami realizowanymi na podstawie niniejszej umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami w sposób umożliwiający rozliczenie między stronami zgodnie z § 3.

§ 5

NADZÓR NAD REALIZACJĄ UMOWY

1. Nadzór nad realizacją umowy ze strony Zamawiającego będzie sprawował:

Dział .

-              p. tel.: .

Ze strony Wykonawcy osobą upoważnioną jest:

-              p. tel.: .

2. Podstawą do wykonywania badań wstępnych, okresowych i kontrolnych będzie imienne skierowanie pracownika wydane przez Dział .

3. W skierowaniu Zamawiający określi rodzaj badań, stanowisko pracy na jakim pracownik lub osoba przyjmowana do pracy jest lub będzie zatrudniona oraz informację o występowaniu na stanowisku pracy czynników szkodliwych lub uciążliwych dla zdrowia jak również pracach wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej.

4. Wzór skierowania na badania profilaktyczne stanowi załącznik nr .....do umowy.

5. Usługi objęte dodatkową obsługą medyczną są realizowane bez skierowania zgodnie z zakresem określonym w załączniku nr 1 do niniejszej umowy.

6. Zamawiający po każdym miesiącu przesyła osobie określonej w § 5 ust. 1. listę zbiorczą pracowników i usług, którzy korzystali z dodatkowej obsługi medycznej przewidzianej w § 1 ust. 2.

7. Lista zbiorcza pracowników przesyłana jest wyłącznie w celach statystyczno – analitycznych związanych z polityką motywacyjną prowadzoną w przedsiębiorstwie Zamawiającego i nie może pozwolić na identyfikację konkretnego pracownika, ani też nie ma wpływu na zryczałtowaną kwotę określoną w § 3 ust. 2.


§ 6

PODWYKONAWCY

1. Strony uzgadniają, że przedmiot umowy zostanie wykonany przez:

1)              Wykonawcę osobiście w zakresie:

-             

-             

-             

-             

-              .

2)              niżej wymienionych podwykonawców, na zatrudnienie których Zamawiający wyraża zgodę, w zakresie:

-             

-             

-              .

2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu projekt umowy z podwykonawcami na wykonanie ww. części przedmiotu umowy, celem uzyskania jego zgody. Jeżeli w terminie 7 dni od przedstawienia umowy Zamawiający nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na jej zawarcie.

3. Zamawiający nie wyraża zgody na zawarcie z podwykonawcą umowy, której treść jest sprzeczna z treścią umowy zawartej z Wykonawcą.

4. Umowy, o których mowa w ust. 2 muszą mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.

5. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników.

§ 7

KARY UMOWNE

1. Zamawiający może zapłacić Wykonawcy odsetki w ustawowej wysokości za niedotrzymanie terminu płatności faktur.

2. W przypadku nienależytego wykonania zleconych usług medycznych Zamawiający może naliczyć kary umowne w wysokości 10% wartości brutto umowy określonej w § 3 ust. 1 i ust. 2.

3. W razie niewykonania zleconych usług medycznych zgodnie z § 4 ust. 1 Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia realizacji niewykonanych usług innej firmie. W takim przypadku ewentualna różnica w cenie zostanie potrącona z wynagrodzenia brutto Wykonawcy określonego w § 3 niniejszej umowy.

§ 8

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Wykonawcę warunków umowy, a w szczególności, gdy:

a)              Wykonawca ogranicza dostępność do świadczeń, zawęża ich zakres lub pięciokrotnie w okresie półrocznym nie dotrzyma wyznaczonych terminów wizyt lub badań lekarskich ustalonych zgodnie z § 4 ust. 1.

Stwierdzenie powyższych uchybień musi zostać potwierdzone na piśmie przez osobę upoważnianą przez Zamawiającego,

b)              zostanie ogłoszona upadłość Wykonawcy.

§ 9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności – za zgodą obu stron.

2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.

3. Wszelkie spory mogące wyniknąć pomiędzy stronami przy realizowaniu przedmiotu umowy lub z nią związane, w przypadku braku możliwości ich polubownego załatwienia, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

4. Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa egzemplarze dla każdej ze stron.

Załącznik Nr 1 do umowy dotyczącej obsługi medycznej pracowników

1.      System dodatkowych usług medycznych dla pracowników jest elementem systemu motywacji płacowej i pozapłacowej

2.      Pracownicy mają dostęp do pakietu dodatkowych usług medycznych tak jak do innych elementów systemu motywacyjnego w zależności od grupy stanowisk, do której należą.

Tabela określająca warianty dostępu do pakietu dodatkowych usług medycznych:

L.p.

Grupa stanowisk

Wariant

1

Dyrektorzy struktur nadrzędnych (departamentów) - w centrali przedsiębiorstwa

Komfort Plus

2

Zastępcy dyrektorów departamentów w centrali przedsiębiorstwa

Komfort Plus

3

Dyrektorzy wyodrębnionych jednostek przedsiębiorstwa

Komfort Plus

4

Zastępcy dyrektorów jednostek

Komfort/ Standard Plus

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin