PYTANIA Z ZAKRESU
KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO /CST/
R zakres zastosowania k.p.a.
1. P1 jaki jest zakres zastosowania k.p.a.
2. P2 czy instytucje postępowania administracyjnego uregulowane w k.p.a. mają zastosowanie w sprawach wynikających z nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami administracji
3. P3 czy instytucje postępowania administracyjnego uregulowane w k.p.a. mają zastosowanie w sprawach wynikających z podległości służbowej pracowników i organów administracji publicznej
R podmioty uczestniczące w postępowaniu administracyjnym
4. P1 jakie organy zaliczamy do organów jednostek samorządu terytorialnego
5. P2jakie organy zaliczamy do organów administracji rządowej
6. P3 co oznacza pojęcie „organ administracji publicznej w znaczeniu funkcjonalnym”
7. P4 co oznacza pojęcie „strona postępowania administracyjnego”
8. P5 jakie podmioty są zaliczane do podmiotów na prawach strony
9. P6 jakie uprawnienia posiadają podmioty na prawach strony
10. P7 w jakich sytuacjach organ może prowadzić jedno postępowanie dotyczące więcej niż jednej strony
11. P8 jakie organy są organami wyższego stopnia w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego
12. P9 jakie organy są organami wyższego stopnia w stosunku do wojewodów
13. P10 Stroną postępowania administracyjnego może być:
R reguły ustalania właściwości organu
14. P1 według jakich przepisów organ administracji publicznej ustala swoją właściwość rzeczową
15. P2 według jakich przepisów organ administracji publicznej ustala swoją właściwość miejscową
16. P3 według jakiej reguły organ administracji publicznej ustala właściwość miejscową w sprawach dotyczących nieruchomości
17. P4 według jakiej reguły organ administracji publicznej ustala właściwość miejscową w sprawach dotyczących zakładu pracy
18. P5 według jakiej reguły organ administracji publicznej ustala właściwość miejscową w sprawach innych niż sprawy dotyczące zakładu pracy i nieruchomości
19. P6 według jakiej reguły organ administracji publicznej ustala właściwość miejscową w sprawach, w których nie można ustalić właściwości miejscowej stosownie do reguł standardowych
20. P7 który organ administracji publicznej jest właściwy miejscowo w sprawach, w których nie można ustalić właściwości miejscowej w żaden sposób
21. P8 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, że nie jest organem właściwym do rozpatrzenia wniosku o wszczęcie postępowania, który do niego trafił.
22. P9 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, że nie jest organem właściwym do rozpatrzenia wniosku o wszczęcie postępowania, który do niego trafił, natomiast organem właściwym do rozpatrzenia sprawy jest sąd
23. P10 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, że nie jest organem właściwym do rozpatrzenia wniosku o wszczęcie postępowania, który do niego trafił, natomiast organu właściwego do rozpatrzenia sprawy nie można ustalić
24. P11 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, że wniosek który do niego trafił zawiera żądanie wszczęcia kilku postępowań, a organ jest organem właściwym do załatwienia tylko jednego żądania.
25. P12 Właściwość rzeczową organu administracji ustala się:
R spory o właściwość
26. P1 kto może wystąpić z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o właściwość
27. P2 jakich czynności może dokonywać organ w czasie gdy trwa spór o właściwość
R reprezentacja strony w postępowaniu
28. P1 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej w sytuacji, gdy musi wszcząć postępowanie z urzędu, natomiast okazuje się, że strona jest niezdolna do czynności prawnych
29. P2 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej w sytuacji, gdy musi wszcząć postępowanie z urzędu, natomiast okazuje się, że strona jest nieobecna
R podmioty na prawach strony
30. P1 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej w momencie, gdy trafi do niego wniosek organizacji społecznej o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie dotyczącej innej osoby
31. P2 jakie czynności powinna podjąć organizacja społeczna, jeżeli chce wziąć udział w postępowaniu, lecz organ wyda postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania lub postanowienie o odmowie dopuszczenia organizacji społecznej do udziału w postępowaniu
32. P3 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej jeżeli uzna, że organizacja społeczna może być zainteresowana udziałem w tym postępowaniu ze względu na swoje cele statutowe, i gdy przemawia za tym interes społeczny
33. P4 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej w momencie, gdy trafi do niego wniosek prokuratora lub rzecznika praw obywatelskich o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie dotyczącej innej osoby
R wszczęcie postępowania administracyjnego
34. P1 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, że wniosek który do niego trafił nie zawiera adresu wnioskodawcy, ani danych, które pozwoliłyby na jego ustalenia
35. P2 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, że wniosek jest dotknięty brakami nie pozwalającymi na prowadzenie postępowania
36. P3 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej w momencie, gdy za stronę działa osoba, która nie może wylegitymować się udzielonym przez stronę dokumentem pełnomocnictwa
37. P4 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, strona nie usunęła braku wniosku w postaci opłaty skarbowej w wyznaczonym terminie
38. P5 co powinien zrobić organ administracji publicznej w przypadku, gdy stwierdzi, strona nie usunęła braku wniosku (innego niż brak opłaty skarbowej) w wyznaczonym terminie
R prowadzenie postępowania administracyjnego
39. P1w jakich sytuacjach organ musi przeprowadzić rozprawę administracyjną
40. P2 w jaki sposób organ będzie ustalać obowiązujący stan prawny
41. P3 jakich czynności powinien dokonać organ przed rozprawą
42. P4 czy nieobecność stron należycie wezwanych stanowi przeszkodę do przeprowadzenia rozprawy
43. P5 jakich czynności powinien dokonać prowadzący rozprawę w sytuacji gdy stwierdzi poważne nieprawidłowości w wezwaniu albo gdy niestawienie się strony zostało spowodowane przeszkodą trudną do przezwyciężenia
44. P5 co powinien zrobić kierujący rozprawą, gdy strony, świadkowie, biegli i inne osoby uczestniczące w rozprawie
45. P1 Czy w razie uchybienia terminu termin można przywrócić z urzędu:
46. P2 w jakim terminie należy wnieść prośbę o przywrócenie terminu
47. P 3 czy przywrócenie terminu do złożenia prośby o przywrócenie terminu jest dopuszczalne.
R postępowanie dowodowe
48. P1 za pomocą jakich środków dowodowych organ administracji publicznej może ustalać okoliczności faktyczne istotne dla sprawy
49. P2 jakie czynności powinien podjąć organ przed odebraniem zeznania od świadków
50. P3 jakie osoby jako świadkowie mają prawo odmowy zeznań
51. P4 w jakich okolicznościach świadek może odmówić udzielenia odpowiedzi na pytanie
52. P5 co powinien zrobić organ administracji publicznej w momencie, gdy rozstrzygnięcie sprawy wymaga wiadomości specjalistycznych których nie posiada
53. P6 z jakiego środka dowodowego organ administracji może skorzystać w sytuacji, gdy dla wyjaśnienia sprawy powinien naocznie zapoznać się z rzeczami, których dotyczy postępowanie
54. P7 jakie dokumenty zaliczamy do dokumentów urzędowych
55. P8 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy osoba zobowiązana do osobistego stawiennictwa mimo prawidłowego wezwania nie stawiła się i nie usprawiedliwiła swej nieobecności
56. P9 jakie czynności może podjąć osoba ukarana grzywną
57. P10 jakie czynności może podjąć organ, gdy świadek, mimo ukarania grzywną nie stawia się na wezwania
58. P11 z jakiego dowodu może skorzystać organ jeżeli po wyczerpaniu środków dowodowych lub w ich braku pozostały niewyjaśnione fakty istotne dla rozstrzygnięcia sprawy
R wyłączenie organu
59. P1 w jakich sytuacjach pracownik organu powinien się wyłączyć od udziału w postępowaniu administracyjnym
60. P2 jakie czynności może podjąć strona w sytuacji gdy pracownik jest powiązany rodzinnie z inną stroną postępowania lub sprawa wiąże się z interesami majątkowymi pracownika
61. P3 jakie czynności powinna podjąć strona, jeżeli może uprawdopodobnić istnienie okoliczności, które mogą wywołać wątpliwości co do bezstronności pracownika, ale nie są wskazane w k.p.a. jako przyczyny bezwzględnego wyłączenia pracownika
62. P4 w jaki sposób dokonuje się wyłączenia pracownika organu administracji publicznej od udziału w postępowaniu administracyjnym jeżeli zachodzą przyczyny bezwzględnego wyłączenia pracownika
63. P5 w jaki sposób dokonuje się wyłączenia pracownika organu administracji publicznej od udziału w postępowaniu administracyjnym jeżeli istnieją okoliczności, które mogą wywołać wątpliwości co do bezstronności pracownika, ale nie są wskazane w k.p.a. jako przyczyny bezwzględnego wyłączenia pracownika
64. P6 w jakich sytuacjach organ administracji publicznej powinien się wyłączyć od udziału w postępowaniu administracyjnym
65. P7 w jaki sposób dokonuje się wyłączenia organu administracji publicznej od udziału w postępowaniu administracyjnym
66. P8 w jakich sytuacjach członek kolegialnego organu powinien się wyłączyć od udziału w postępowaniu administracyjnym
67. P9 w jaki sposób dokonuje się wyłączenia członka organu kolegialnego od udziału w postępowaniu administracyjnym
R przeszkody tamujące postępowanie
68. P1 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy strona umrze w toku postępowania i postępowanie w związku z tym stanie się bezprzedmiotowe
69. P2 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy strona umrze w toku postępowania lecz prawa lub obowiązki będące przedmiotem postępowania są dziedziczne
70. P3 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy zgłoszą się spadkobiercy zmarłej strony
71. P4 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy strona utraci zdolność do czynności prawnych w toku postępowania
72. P5 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy zostanie ustanowiony przedstawiciel ustawowy strony która utraciła zdolność do czynności prawnych w toku postępowania
73. P6 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy strona utraci przedstawiciela ustawowego w toku postępowania
74. P7 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy zostanie ustanowiony nowy przedstawiciel ustawowy strony która utraciła dotychczasowego przedstawiciela ustawowego w toku postępowania
75. P8 co może zrobić strona niezadowolona z zawieszenia postępowania przez organ administracji publicznej
76. P9 czy organ administracji publicznej musi zawiesić postępowanie, jeżeli wystąpi o to strona, na której żądanie postępowanie zostało wszczęte
77. P10 jakie czynności powinien podjąć organ administracji publicznej w sytuacji, gdy w okresie trzech lat od daty zawieszenia postępowania żadna ze stron nie zwróci się o podjęcie postępowania
78. P11 jakie czynności powinien podjąć organ w sytuacji, gdy rozpatrzenie sprawy i wydanie decyzji zależy o...
ToslaV