WSPOMINAMY WAKACJE 2.doc

(32 KB) Pobierz
TEMAT KOMPLEKSOWY

WSPOMINAMY WAKACJE

Poznawanie kultury, tradycji i osiągnięć własnej miejscowości oraz regionów, które dzieci odwiedziły w czasie wakacji.

 

 

Rozwijanie wyobraźni i fantazji dziecięcej.

Zwracanie uwagi na możliwości wykorzystania materiału przyrodniczego.

 

 

 

 

Poznawanie środków lokomocji i możliwości podróżowania.

 

Organizowanie sytuacji sprzyjających słuchaniu i rozumieniu mowy innych, a także wyrażaniu własnych spostrzeżeń i myśli za pomocą języka.

 

Rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej, uwagi, pamięci i wyobraźni.

 

 

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania, porównywania i liczenia oraz dostrzegania określania zachodzących relacji.

 

Odzwierciedlenie wrażeń i spostrzeżeń w formie plastycznej – wdrażanie do dbania o estetykę pracy.

Usprawnianie drobnych mięśni dłoni.

 

Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej: szybkości, zwinności, szybkiej reakcji na sygnał, a także umiejętności współdziałania w zabawie.

Rozmowa połączona z prezentacją pamiątek z wakacji (albumów, pocztówek, kaset magnetofonowych z muzyką regionalną itp.), klasyfikowanie kartek według regionów Polski, tworzenie własnych albumów o Polsce.

 

Gromadzenie pamiątek, które dzieci przywiozły z wakacji: piórek, kamyków, muszelek, albumów, widokówek. Tworzenie z nich fantazyjnych kompozycji „Wakacyjnych stworków”, łączenie ze sobą elementów przy pomocy plasteliny, lakieru do paznokci itp.

Układanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody.

 

Zagadki dotyczące pojazdów - środków lokomocji. Zabawy ruchowe ze śpiewem „Jedzie Pociąg” „Latające Samoloty”.

 

Słuchanie opowiadań związanych tematycznie z podróżami: Z. Przyrowskiego „I co dalej?”,  J. Korczakowskiej „O dzielnym marynarzu”.. itp. Swobodne wypowiedzi dzieci inspirowane treścią opowiadania.

 

Nazywanie rozpoznawanych na ilustracjach krajobrazów. Udzielanie odpowiedzi na pytanie „Dokąd jadą pasażerowie pociągu?”, „Gdzie spędzą wakacje rowerzystki?”, „Dokąd idą tata z synem?” itp.

 

Liczenie i porównywania liczebności (liczenie elementów ilustracji np. kwiatów, bocianów, porównywanie liczebności bocianów w gnieździe, porównywanie liczebności kwiatów różniących się kolorem).

 

Praca plastyczna „Wakacyjne obrazki”. Dzieci wykonują pracę plastyczną łącząc technikę plamy (rozlewania) ze szkicem.

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia cz.1. s. 13.

H. Kruk” Wybr. lit. do zabaw i zajęć w przedszkolu”

 

Zabawy i ćwiczenia cz. 1

s. 14 i 15

 

 

Zabawy i ćwiczenia. WYCINANKA

s. 9

 

 

 

 

 

 

Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin