projekt z marketingu2.doc

(1238 KB) Pobierz
Spis treści:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ComArch S.A.

 

 

 

Projekt z Marketingu

Krzysztof Pacek

Tomasz Dotka

Paweł Strzelecki

Adam Ciszewski

2

 


Spis treści:

 

Rys historyczny firmy......................................................................3

Informacje ogólne o firmie ComArch S.A.......................................4

Struktura organizacyjna...................................................................5

Misja przedsiębiorstwa....................................................................6

Wizja przedsiębiorstwa....................................................................7

Kim jest nasz klient?........................................................................7

Szczegółowa charakterystyka usług i produktów firmy ComArch...9

Strategia, taktyka, działania operacyjne.........................................10

Strategiczna analiza przedsiębiorstwa............................................11

Metody i narzędzia promocji.........................................................12

Nasz produkt..................................................................................13

Dystrybucja....................................................................................18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Rys historyczny firmy

 

              ComArch zapoczątkował swoje istnienie w 1991 roku, jako typowa firma doradcza założona przez pracowników uniwersyteckich. Z potrzeby realizacji takich rzeczy, które mają mniej wspólnego z czystą nauką, a więcej z inżynierią, powstał ComArch stworzony przez profesora Janusza Filipiaka i grupę jego współpracowników.

              Jest to jedna z najdynamiczniejszych spółek notowanych na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Akcje ComArch wchodzą w skład głównego indeksu giełdowego WIG-20. Odbiorcy spółki działają w najbardziej perspektywicznych sektorach gospodarki. ComArch zaczynał od telekomunikacji i do tej pory jest to jego największy rynek. W następnej kolejności krąg klientów poszerzył się o instytucje finansowe, administrację państwową, firmy usługowe, sieci supermarketów. W 1993 roku uruchomił produkcję oprogramowania i zaczął integrować systemy informatyczne. Jest jedną z nie wielu w Polsce firm, która podejmuje się realizacji dużych, złożonych projektów informatycznych. Działania ComArch zawsze były wspierane pomocą analityków procesów biznesowych, którzy zajmowali się przełożeniem problemów i potrzeb klientów na określone procedury, które stanowiły materiały dla pracy informatyków.

              W 2001 roku firma nadal prowadziła inwestycje w rozwój nowych oraz
w modernizację istniejących produktów, co przyczyniło się do wzrostu przychodów, zysku oraz liczby klientów. Asortyment ComArch cieszy się uznaniem nie tylko na rynku krajowym. Produkty firmy zostały nominowane do prestiżowych międzynarodowych nagród, co świadczy o ich światowej rozpoznawalności.

 

 

 

 

 

 

 

Informacje ogólne o firmie ComArch S.A.

 

1.        Firma i siedziba emitenta:

Firma spółki:              ComArch Spółka Akcyjna

Adres Spółki:              al. Jana Pawła II 39A Kraków

Telefon:              (12) 646-10-00

Fax:              (12) 646-11-00

Regon:              350 527 377

Nr identyfikacyjny NIP:              667-00-65-406

 

 

2.              Osoby działające w imieniu ComArch S.A.

 

Podmiotem dominującym wobec Emitenta jest małżeństwo Elżbieta
i Janusz Filipiak. W skład Zarządu wchodzą:

Prezes Zarządu:              Janusz Filipiak

                     Dyrektor finansowy:                Rafał Chwast

Dyrektor finansowy:              Tomasz Maciantowicz

Dyrektor zarządzający:              Paweł Prokop

Dyrektor ds. sieci:              Robert Chwastek

Dyrektor ds. sprzedaży:              Christiphe Debou

Dyrektor:              Paweł Nowak

 


Struktura organizacyjna

 

Grupa Kapitałowa ComArch działa, jako holding operacyjny, gdzie spółka matka ComArch jest odpowiedzialna za pozyskiwanie kontaktów, ich realizację, marketing, zarządzanie produkcją, pozyskiwanie środków finansowych oraz formułowanie strategii dla całej grupy. Grupa zatrudnia około 1000 wykwalifikowanych pracowników. Spółki córki zajmują się sprzedażą produktów ComArch za granicą (ComArch Global, Inc. i ComArch Software AG).

Siedziba główna ComArch mieści się w Krakowie. Biura oddziałów znajdują się w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Bielsko-Białej. Poprzez spółki
w kraju i zagranicą prowadzona jest działalność w Waszyngtonie (USA) i Frankfurcie nad Menem (Niemcy), jak również we współpracy z partnerami strategicznymi w Brazylii i Dubai.

 

 

 

 

 

 

Misja przedsiębiorstwa 

Zwiększanie satysfakcji Klientów i Partnerów poprzez dostarczanie nowoczesnych i wydajnych rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwem.

 Na coraz bardziej wymagającym rynku systemów do zarządzania przedsiębiorstwem z powodzeniem spełniamy oczekiwania naszych Klientów i Partnerów. Stale poszerzamy swoją wiedzę i kompetencje, aby w profesjonalny sposób sprostać stawianym nam wymaganiom.

               Mając za sobą duże doświadczenie i wiele sukcesów oferujemy najwyższy poziom produktów i usług. Unowocześniamy i powiększamy ofertę dostosowując ją do nowych wymagań rynku, a nasi konsultanci są gotowi rozwiązać wszelkie problemy i pomóc naszym Klientom w realizacji ich potrzeb. Dążymy do tego, aby Klienci, którzy wybiorą nasze rozwiązania byli zadowoleni ze swojego wyboru.

               Satysfakcję budujemy już na etapie pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem – w codziennej pracy kierujemy się zasadą, że każdy Klient jest dla nas najważniejszy. W ComArch dążymy do tego, aby inwestycja w nasze oprogramowanie zwróciła się w postaci lepszego wykorzystania potencjału przedsiębiorstwa Klienta. Nasze rozwiązania zapewniają redukcję kosztów oraz osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku polskim i za granicą. Oferujemy naszym Klientom nie tylko oprogramowanie, ale również wartość dodaną - Klient kupując nasze rozwiązania otrzymuje profesjonalne wsparcie w postaci Asysty ComArch oraz wsparcie lokalnego Partnera. Dzięki naszej kompletnej ofercie, Klient ma gwarancję, ze w miarę swojego rozwoju znajdzie u nas odpowiednie rozwiązanie, które wesprze jego biznes.

Podobnie traktowani są również Partnerzy. Zależy nam, żeby byli zadowoleni ze współpracy z nami, aby inwestowanie w tą współpracę było dla nich opłacalne i bezpieczne, w jak najdłuższym horyzoncie czasu. Dzięki Partnerom Klienci otrzymują wartość dodaną w postaci ich usług. Bardzo dobra współpraca z siecią partnerską jest tym, co wyróżnia nas najmocniej na tle konkurencji. opracowywanie nowych, konkurencyjnych produktów, a nie tylko powielanie czy unowocześnianie istniejących rozwiązań. Efekt takiego działania zapewnia dalszy rozwój firmy oraz zwiększenia jej wartości na rynku teleinformatycznym.

 

Wizja przedsiębiorstwa

 

Wiadomo, iż prym w branży teleinformacyjnej prowadzi Intel. Pozycja jego jest niepodważalna. Jednak firma ComArch nie zamierza stać się jedynie elementem rynku kreowanego przez Intel, lecz również wywierać wpływ na rynek. Celem firmy jest uzyskanie wpływu nie mniejszego niż inne firmy a nawet, jeżeli warunki na to pozwolą stać się partnerem Intelu w tej dziedzinie.

Cel ten ma zostać osiągnięty różnymi działaniami mającymi na celu uzależnienie części uczestników rynku od siebie. Realizacją tej taktyki jest stworzenie portalu internetowego Interia.pl,

 

Kim jest nasz Klient?

 

ComArch jest niezależnym dostawcą światowej klasy oprogramowania oraz usług informatycznych na rynki krajowe i zagraniczne. Zatrudniając wysoko wykwalifikowanych pracowników, oferujemy oprogramowanie, sprzęt komputerowy i sieciowy oraz usługi wdrożeniowe, szkoleniowe i eksploatacyjne. Oferta jest skierowana do średnich i dużych przedsiębiorstw. Spółka korzysta
z produktów własnych (własne oprogramowanie), jak również z rozwiązań firm partnerskich. Wykonujemy oprogramowanie pod konkretne zamówienia Klienta. Posiadamy również szereg gotowych systemów, które mogą być natychmiast wdrożone u Klienta, bądź też dostosowane do jego indywidualnych potrzeb („pod klucz”).

              Nasza firma oferuje usługi i produkty dla szerokiej rzeszy odbiorców
w rozwojowych sektorach takich jak telekomunikacja, finanse i bankowość, handel i usługi oraz administracja publiczna. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom informatycznym, ComArch  umacnia swoją pozycję nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Poprzez spółki zależne od partnerów biznesowych, jesteśmy obecni na kontynencie amerykańskim, europejskim oraz na Bliskim Wschodzie.

              Można zatem przedstawić pięć podstawowych rynków, na których działamy:

 

·          telekomunikacyjny na którym obsługujemy kluczowych operatorów telekomunikacji stacjonarnej, mobilnej, ISP dostawców usług w Internecie w Polsce i zagranicą;

·          finanse, bankowość, ubezpieczenia, leasing – gdzie Klientami są wiodące banki polskie i zagraniczne, firmy ubezpieczeniowe, leasingowe oraz instytucje i przedsiębiorstwa rynku finansowego;

·          przedsiębiorstwa usługowo-przemysłowe oferujemy kompleksowe
i innowacyjne rozwiązania informatyczne dla grupy średnich i dużych przedsiębiorstw;

·          energetyczny, ciepłowniczy, gazowniczy i wodociągowo-kana­lizacyjny (utilities) – obsługujemy całą działalność przedsiębiorstw użyteczności publicznej (m.in. obrót, dystrybucja, wytwarzanie);

·          sektor publiczny – oferujemy systemy „pod klucz” dostosowane do indywidualnych potrzeb Klientów. Istotną korzyścią tych systemów jest szeroka skalowalność i elastyczność. Realizacja systemu "pod klucz" gwarantuje Klientowi, że rozwiązanie, które zamawia dokładnie odpowiada jego indywidualnym potrzebom oraz optymalnie integruje się z modelem biznesowym firmy


Szczegółowa charakterystyka usług i produktów firmy ComArch.

Nasza firma działa obecnie na wielu rynkach, stąd konieczny jest szeroki zakres usług oraz produktów. Jest twórcą zarówno oprogramowania jak i sprzętu informatycznego oraz telekomunikacyjnego dla różnych sektorów. Szeroki asortyment usług i oprogramowania świadczy o zaawansowaniu technologicznym firmy, co  pozwala konkurować jej z zachodnimi potentatami branży IT. Do głównych usług ComArch należą:

·          Systemy dedykowane dla operatorów telekomunikacyjnych (System Obsługi Telekomunikacyjnego – Platforma TYTAN, Zarządzanie infrastrukturą i IT – InsightNet;

·          Systemy dla sektora finansowego (system obsługi papierów wartościowych – Platforma ORLANDO, system zarządzanie aktywami – ORLANDO-Portfel, system do obsługi towarzystw ubezpieczeniowych – SUBREA, systemy dla firm leasingowych – EGERIA-Leasing, EGERIA – Leasing Partner Care Partner Deal, System do zarządzania infrastrukturą IT w instytucjach finansowych – Aurum ABC;

·          Systemy internetowe i e-commerce (Rodzina produktów AURUM, system bankowości elektronicznej – vIBank, EDI, bezpieczeństwo
i ochrona danych – Protector IMS, systemy zarządzania dokumentami, aplikacje internetowe;

·          Usługi „Professional Services” – w tym zarządzanie systemami (IT, outsourcing, usługi sieciowe, usługi programistyczne;

·          Systemy dla przedsiębiorstw sieciowych (utilities) – pełna oferta dla sektora energetycznego, ciepłowniczego, gazowniczego i branży wodno-kanalizacyjnej (obrót, dystrybucja, produkcja);

·          Systemy tworzone pod konkretne zamówienie klienta, tzn. systemy „pod klucz” kierowane do różnego rodzaju odbiorców.

Dostrzegamy strategiczne znaczenie dywersyfikacji produktów
i usług. W celu zapewnienia stabilnego rozwoju i ograniczenia ryzyka, oferujemy usługi dla szerokiej gamy odbiorców w rozwojowych sektorach gospodarki. Przyjęta natomiast strategia pozwala w pełni wykorzystać potencjał firmy i przyczynić się do zadowolenia szerokiej rzeszy klientów.

 

 

Strategia, taktyka, działania operacyjne

 

 

Firma ComArch przyjęła otwartą strategie. Celem jej jest wysoki nacisk na konkurencyjność. Jest to konkurencja ofensywna, celem której jest bycie przynajmniej o krok w stosunku do konkurencji przede wszystkim pod względem strategii i innowacyjności.

Jednocześnie firma śledzi działania innych firm z branży (przede wszystkim firm zachodnich, które zdecydowanie przodują w branży) celem adaptacji u siebie najlepszych rozwiązań (organizacyjnych, marketingowych, technologicznych itp.)

Jako strategię konkurencyjną firma wykorzystuje strategie militarne zaprezentowane w „Sztuce wojny” Sun Tuz. Strategię tę najdobitniej odzwierciedlają poniższe cytaty:

 

„Zwycięża ten, którego żołnierze są zjednoczeni wolą zwycięstwa”

Taktyka ta polega na podniesieniu efektywności zarządzania pracownikami oraz nich satysfakcji z wykonywanej pracy co z kolei przekłada się na wzrost zadowolenia klientów i partnerów a co za tym idzie – na wzrost sprzedaży i zysków. W tym celu podjęto różne środki mające przyczynić się do integracji pracowników (np. organizowane imprezy/wycieczki integracyjne, stworzenie wewnętrznego czasopisma firmy „CND News” pewna swoboda w podejmowaniu decyzji przez pracowników, możliwość ich udziału w polityce przedsiębiorstwa, przekazywanie pracownikom najważniejszych decyzji zarządu)

 

„Poznaj dobrze wroga i poznaj dobrze siebie, a w stu bitwach nie doznasz klęski”.

Hasło to rozwija wcześniej wspomniana strategia śledzenia konkurencji w celu usprawnienia własnego działania i oraz nie pozostawania w tyle. Dobrym narzędziem do tych celów jest zaprezentowana w niniejszym opracowaniu analiza SWOT.

 

„Ci, którzy nie używają miejscowych przewodników, nie będą w stanie uzyskać korzystnej pozycji w nieznanym terenie”

Realizacją tego aspektu jest nie wchodzenie na nieznane rynki. taktyka ta opiera się na wstępnym, możliwie dokładnym poznaniu wymagań, zapotrzebowania danego, miejscowego rynku przed przystąpieniem do zdecydowanych działań. Elementem służącym realizacji tej taktyki są przedstawione w niniejszym opracowaniu badania marketingowe

 

 

Strate...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin