Plan współpracy opiekuna stażu z nauczycielem stażystą.doc

(45 KB) Pobierz
Plan współpracy opiekuna stażu z nauczycielem stażystą

Plan współpracy opiekuna stażu z nauczycielem stażystą

Zespół Szkół Specjalnych w Sochaczewie

Nauczyciel stażysta – ................  ubiegający się o stopień nauczyciela kontraktowego

Opiekun Stażu – mgr Iwona Stachlewska

Okres trwania stażu 9 m- cy od 1.09.2002

L.p.

Strefa rozwoju zawodowego

Zadanie

Sposób realizacji

Środki

1

 

Przygotowanie do pełnienia funkcji opiekuna stażu.

1.       Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawnymi.

2.       Zapoznanie z obowiązkami opiekuna stażu – instruktaż udzielony przez dyrektora stażu.

3.       Regularne czytanie literatury fachowej, czasopism dotyczących awansu zawodowego.

4.       Regularne śledzenie nowości w Internecie dotyczących awansu zawodowego.

Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z 3. 08. 2000 z późniejszymi zmianami

„Głos Nauczycielski” Internet

Literatura

 

2

Organizacyjna

1.      Nawiązanie współpracy opiekuna stażu z nauczycielem stażystą

2.      Poznanie zasad funkcjonowania, organizacji pracy placówki i jej zadań

1.       Rozmowa w trakcie, której ustalamy:

              wstępny harmonogram współpracy (terminarz   

              spotkań i hospitacji)

              tematykę spotkań

              analizę zasobów

              redagujemy kontrakt ( wzajemne zobowiązania)

2.       Zapoznanie z dokumentami obowiązującymi w szkole

              Statut ZSS

              Program wychowawczy ZSS

              Plan pracy ZSS itd.

3.       Przygotowanie Planu Rozwoju zawodowego Nauczyciela Stażysty.

4.       Opracowanie rozkładu materiału i planu pracy

5.       Gromadzenie dokumentacji realizowanego planu rozwoju

Statut ZSS

Program wychowawczy

„Głos Nauczycielski”

„Poradnik, Robbe”

Publikacje książkowe

Internet

 

3

Osobista

Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w doskonaleniu zawodowym

1.       Udział WDN – przygotowanie i przeprowadzenie Rady Pedagogicznej

2.       Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, przygotowanie semestralnego i rocznego sprawozdania z prowadzonych zajęć.

 

4

Dydaktyczna

1.      Obserwacja i analiza możliwości ucznia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.      Przygotowanie do hospitacji lekcji opiekuna i stażysty.

3.      Obserwacja zajęć w obecności opiekuna.

 

 

 

4.      Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna.

 

 

5.      Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

1.       Nawiązanie współpracy nauczyciela stażysty z wychowawcami – charakterystyka klas i uczniów.

2.       Rola pedagoga szkolnego w rozwiązywaniu problemów. Współpraca z psychologiem.

3.       Przygotowanie zadań i ćwiczeń dobranych do indywidualnych możliwości dzieci.

4.       Ustalenie kryteriów oceny.

 

1.       Ustalenie harmonogramu hospitacji, określenie wzajemnych oczekiwań i wątpliwości

2.       Analiza opracowań dotyczących hospitacji

              wzory, arkusze obserwacji, opinii pohospitacyjnej

              ustalenie wzoru komentarza

3.       Różne konspekty lekcji.

              Omówienie hospitowanych zajęć

              Zapisanie konspektu i opinii o lekcji.

1.       Program WOS i Techniki realizowany przez stażystę – pomoce, metody( czasopisma, Internet, wideoteka,  itp. )

2.       Metody aktywizujące

3.       Omówienie indywidualne, grupy, wdrażanie do samooceny

4.       Opracowanie scenariusza akademii „Dzień Niepodległości”

5.       Przygotowanie pokazowej lekcji dla rodziców połączonej z pokazem i krótką prelekcją.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanisław Wiosło

M. Jaśko

St. Kwiatkowski

Problemy

Zarządzanie w Oświacie

 

 

Kasperczyk „Gimnastyka korekcyjna w szkole”

 

 

Atlas ćwiczeń korekcyjnych

K. Owczarek

Kutzner – Kosiń

Gimnastyka korekcyjna

5

Wychowawczo – opiekuńcza

1.       Poznanie warunków życiowych i środowiskowych uczniów.

 

 

2.       Realizacja zadań wychowawczych przez gimnastykę korekcyjną i rehabilitację.

1.       Kontynuowanie współpracy z nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem, psychologiem, rozmowy indywidualne z rodzicami, udzielanie pomocy, konsultacje.

1.       Wdrażanie dyscypliny i samodyscypliny podczas wykonywanych zadań

2.       Zwracanie uwagi młodzieży na współczesne zagrożenia (AIDS, narkomania, nikotynizm, alkoholizm).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin