Plan rozwoju zawodowego sporządzono w formie tabelarycznej§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkołyL.p.ZadaniaFormy realizacjiTermin realizacjiDowody realizacjiUwagi1.Opracowanie zestawu technik i narzędzi diagnostycznych-badanie kompetencji uczniów klas trzecich-gromadzenie testów do badania dojrzałości szkolnej-badanie dojrzałości szkolnej uczniów-opracowanie wstępnej diagnozy uczniów-diagnozowanie sprawdzająco - porównawcze wybranych obszarów działań uczniówV 2004IX 2004okres stażu-wyniki sprawdzianu-wzór karty wstępnej obserwacji dziecka-wzór arkusza badań-wzór arkusza wyników-zestaw narzędzi diagnoz2.Projekty konkursów dla klas I-III realizowanych na poziomie szkoły-propagowanie konkursów-opracowywanie regulaminów konkursów-opracowywanie zestawów zadań konkursowych-przeprowadzanie konkursów-pozyskiwanie sponsorów-ewaluacja konkursówokres stażu-regulaminy konkursów-zestawy zadań konkursowych-potwierdzenia dyrektora szkoły-zdjęcia3.Cykl wycieczek tematycznych-opracowanie planów wycieczek-opracowanie scenariuszy wycieczek-opracowanie konspektów zajęćokres stażu-plany wycieczek-scenariusze wycieczek-konspekty zajęć-potwierdzenia dyrektora§8 ust.2 pkt 2Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnejLp.ZadaniaFormy realizacjiTermin realizacjiDowody realizacjiUwagi1.2.Stosowanie i wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i w pracyOrganizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych-zbieranie informacji niezbędnych do analizy zmieniających się przepisów prawa oświatowego-śledzenie stron inernetowych o tematyce pedagogicznej-korzystanie z własnego komputera i drukarki do przygotowywania materiałów dydaktyczno-wychowawczychokres stażuokres stażu-strony internetowez których korzystałamwww. literka. plwww. profesor. plwww. interklasa. pl-scenariusze zajęć-testy-karty pracy-ankiety-dokumentacja dotycząca awansu zawodowego-pomoce dydaktyczne wykonane techniką komputerową§ 8 ust. 2 pkt 3Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęćLp.ZadaniaFormy realizacjiTermin realizacjiDowody realizacji1.2.3.4.Prowadzenie szkoleń w ramach zespołu samokształceniowegoWygłaszanie referatów na posiedzeniach zespołu samokształceniowegoProwadzenie zajęć otwartych dla członków zespołu samokształceniowego i rodzicówDzielenie się własnymi opracowaniami z innymi nauczycielami-wystąpienia na zebraniach-diagnozowanie potrzeb-opracowanie i wygłaszanie referatów-opracowywanie scenariuszy zajęć-przygotowanie środków dydaktycznych-ewaluacja zajęć-opracowanie własnych scenariuszy zajęć, kart pracy, testów, scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych-udostępnienie opracowanych materiałów w bibliotece szkolnejokres stażuokres stażuokres stażuokres stażu-potwierdzenia-tematyka wystąpień-potwierdzenia-referaty-listy obecności-scenariusze zajęć-zdjęcia-potwierdzenia-scenariusze zajęć-karty pracy-testy-scenariusze imprez i uroczystości szkolnych5.Pedagogizacja rodziców-diagnozowanie potrzeb-zatwierdzenie planu spotkań-prelekcje zaproszonych gościokres stażu-terminarz spotkań z rodzicami-listy obecności-scenariusze-potwierdzenia6.7.Opieka nad studentem praktykantemImprezy okolicznościowe z udziałem rodziców-obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela-prowadzenie zajęć przez praktykanta-opracowanie i gromadzenie scenariuszy imprez-przygotowanie uczniów-pomoc rodziców-pozyskiwanie sponsorówokres stażuokres stażu-plan praktyki-potwierdzenia dyrektora-scenariusze imprez-zdjęcia-potwierdzenia§8 ust. 2 pkt 4aOpracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnichLp.ZadaniaFormy realizacjiTerminDowody realizacji1.2.3.4.Opracowanie i wdrożenie planów wychowawczychProgram zielonej szkołyProgram pracy z uczniem mającym trudności w czytaniu i pisaniuProgram kółka europejskiego-diagnoza środowiska rodzinnego wychowanków-ułożenie i wdrożenie planu pracy wychowawczej-potrzeba opracowania-opracowanie i wdrożenie programu-ewaluacja programu-potrzeba opracowania-opracowanie i wdrożenie programu-przebieg opracowania-wdrożenie programu-ewaluacja programuokres stażumaj 2004wrzesień 2004czerwiec 2005-ankiety i ich opracowania-plany wychowawcze-program „Zielonej szkoły Władysławowo Chłapowo 2004”-program pracy z uczniem słabym-program kółka europejskiego„ Podróż po zjednoczonej Europie”§ 8 ust. 2 pkt 4cPoszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczychLp.ZadaniaFormy realizacjiTerminDowody realizacji1.2.3.4.Prowadzenie kółka zainteresowań„ Mały Europejczyk”Prowadzenie zajęć wyrównawczychOpracowanie i wdrożenie regulaminów oraz planów wycieczek edukacyjnych dla klas I-IIIOrganizacja zielonej szkoły-prowadzenie zajęć dotyczących UE-realizacja założeń programowych-przygotowanie zestawów ćwiczeń dla dzieci mających trudności w pisaniu i czytaniu-organizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych-ułożenie regulaminów oraz planów wycieczek-wdrożenie regulaminów oraz planów wycieczek-wybór miejsca i ustalenie terminu wyjazdu-opracowanie regulaminu uczestnika „zielonej szkoły”-realizacja programu-prezentacja wypracowanych materiałów-przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród rodzicówokres stażuokres stażuokres stażuczerwiec 2004-przykładowe karty pracy, scenariusze-zdjęcia-prace plastyczne-dokumentacja zajęć -zestawy ćwiczeń-dokumentacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych-regulaminy wycieczek-plany wycieczek-scenariusze-regulamin-zdjęcia-potwierdzenia-ankieta ewaluacyjna§ 8 ust.2 pkt 4eWykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotamiLp.ZadaniaFormy realizacjiTerminDowody realizacji1.2.Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogicznąWspółpraca z policją-obserwacja uczniów-redagowanie opinii-konsultacje z pedagogiem szkolnym-realizacja ćwiczeń-spotkania z funkcjonariuszami policji-pogadanki okres stażuokres stażu-opis działań w ramach współpracy-potwierdzenie dyrektora-potwierdzenia3.4.Współpraca ze szpitalemWspółpraca z nadleśnictwem i kołem łowieckim-przygotowanie okolicznościowych kartek-zebranie zabawek jako upominków mikołajkowych dla oddziału dziecięcego-opracowanie projektu współpracy-organizowanie spotkań z pracownikami nadleśnictwaokres stażuokres stażu-potwierdzenia-podziękowania-karty wycieczek-zdjęcia-potwierdzenia5.Udział w akcjach charytatywnych-współudział w opracowaniu przebiegu akcji-aktywne uczestnictwo w akcjach: „ Góra grosza”, Sprzątanie świata” itp.-zbiórka podręczników dla dzieci z najuboższych rodzinokres stażu-zdjęcia-potwierdzenia-podziękowania6.Organizacja konkursów międzyszkolnych-opracowanie scenariuszy-opracowanie zestawu pytań-przeprowadzenie konkursówrok szkolny 2005/2006-regulaminy-zestawy pytań-zdjęcia-potwierdzenia§8 ust.2 pkt 5Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp.ZadaniaFormy realizacjiTermin realizacjiDowody realizacji Uwagi1.Analiza 2 przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych-identyfikacja problemów-propozycje rozwiązania problemów-wdrażanie oddziaływań-ewaluacja oddziaływańokres stażu-opis i analiza 2 przypadków.......................................... miejscowość, data ...................................................data, podpis dyrektora....................................................podpis nauczyciela
katja11