Sporządzono w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.LpZADANIAFORMA REALIZACJIDOWODY REALIZACJITERMIN§ 8 ust. 2 pkt 1 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY1Zaznajomienie się z obecnie obowiązującymi warunkami awansu zawodowego.-Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego.-Udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego.-Opracowanie planu rozwoju zawodowego.Wniosek o rozpoczęcie stażu.Zaświadczenie z odbytego szkolenia.Plan rozwoju zawodowego.IX/X2005IX/X2005IX20052Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.Zapoznanie z dokumentami szkoły (Statut Szkoły, program wychowawczy, regulamin WSO, kalendarz imprez i uroczystości szkolnych).Dokumentacja własnaVIII/X20053Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.Gromadzenie informacji o realizacji poszczególnych zadań.Zaświadczenia Cały staż4Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.-Analiza realizacji własnego planu rozwoju-Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.Sprawozdanie V 20085Uczestniczenie w pracach organów szkoły.Praca w zespołach zajmujących się mierzeniem jakości pracy szkoły,opracowaniem szkolnego kalendarza imprez i uroczystości szkolnych, opracowaniem planu rozwoju szkołyDokumentacja szkolna oraz własnaCały staż6Udział we wszelkiego rodzaju formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb moich i szkoły.Udział w szkolnych konferencjach samokształceniowych RP, w pracach zespołu przedmiotowego, a także w zewnątrzszkolnych szkoleniach i warsztatach metodycznych dla nauczycieli.Zaświadczenia o odbytych formach doskonalenia.Cały staż 7Realizacja celów wychowawczych określonych programem szkoły.-Współpraca z zespołem wychowawczym i zespołem przedmiotowym nauczycieli kształcenia zintegrowanego.-Podejmowanie działań na rzecz integracji zespołu klasowego.-Kontakty z rodzicami.-Współpraca z Domem Dziecka w Pszczynie.Dokumentacja szkolna oraz własna.Cały staż8Aktywna realizacja zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych podczas zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych.-Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych: kółko informatyczne, „Wiem wszystko”.-Organizacja wycieczek oraz imprez kulturalnych, rozrywkowych oraz integracyjnych.-Praca z dziećmi z trudnościami w nauce-Kontakty z pedagogiem szkolnym.Dokumentacja własna.Cały staż9 Samodzielne pogłębianie wiedzy z różnych dziedzin.Studiowanie literatury pedagogicznej artykułów, opracowań, programów, konspektów lekcji oraz zasobów Internetu.Własne notatkiCały staż10Organizacja warsztatu pracy.-Gromadzenie scenariuszy lekcji oraz wszelkich materiałów pomocniczych-Gromadzenie materiałów związanych z technologią informacyjną niezbędną do prowadzenia zajęć informatycznych-Gromadzenie pomocy dydaktycznych-Systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą.Materiały własneCały staż§ 8 ust. 2 pkt 2 WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ1Pełnienie w szkole dodatkowej funkcji w zakresie „Obsługi informatycznej szkoły”.-Bieżąca pomoc w komputerowym opracowywaniu dokumentacji szkolnej.-Komputerowe opracowywanie dyplomów, wyróżnień, nagród itp.-Wykorzystanie różnych programów komputerowych do pracy własnej.-szkolenie nauczycieli w zakresie pracy z oprogramowaniem służącym do sporządzania oceny opisowej uczniów.Przykładowe dyplomy, wyróżnienia, nagrody itp.Cały staż2 Wykorzystanie technologii komputerowej we własnej pracy pedagogicznejWykorzystanie komputera do:-prowadzenia własnej dokumentacji za okres stażu,-przygotowywania zajęć z dziećmi,-opracowywania sprawdzianów, testów osiągnięć, kart pracy,-wyszukiwania materiałów w Internecie celem wykorzystania ich w pracy.Dokumentacja własna.Cały staż3Organizowanie lekcji multimedialnych w komputerowej pracowni szkolnej-Przygotowanie prezentacji multimedialnej umożliwiającej przeprowadzenie zajęć-Opracowanie scenariusza zajęć-Prezentacja multimedialna na płycie CD.-Scenariusz zajęć.3 x podczas stażu4Wykorzystanie możliwości komunikacyjnych Internetu-Nawiązanie kontaktu z innymi nauczycielami za pomocą komunikatorów internetowych: „Gadu-Gadu” , „Tlen” -Wymiana doświadczeń i wiadomości i materiałów za pomocą poczty internetowej.-Publikacje na stronach internetowych.Dokumentacja własna.Zestaw stron internetowych.Cały staż§ 8 ust. 2 pkt 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI1Uczestniczenie w spotkaniach zespołu przedmiotowego nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz zespołu wychowawczego.-Praca w zespole-Przygotowanie referatów do wygłoszeniaDokumentacja szkolna oraz własna.Cały staż2Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.-Uczestnictwo w posiedzeniach RPDokumentacja szkolna.Cały staż3Opracowanie i wdrożenie do pracy własnych materiałów.Opracowanie scenariuszy imprez szkolnych, konkursów oraz udostępnienie ich innym nauczycielom w bibliotece szkolnej.Scenariusze imprez i uroczystości.Cały staż4Prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych.-Przygotowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć otwartych.-Prowadzenie zajęć otwartych. -Konsultacja i ewaluacja.-Scenariusze.Cały staż5Wymiana doświadczeń z nauczycielami innych szkół.Udział w spotkaniach z innymi nauczycielamiDokumentacja własnaCały staż6Zgromadzenie materiałów własnych w bibliotekach innych szkół oraz w Internecie-Opracowanie i udostępnienie własnych publikacji innym bibliotekom-Opracowanie referatów i ich publikacja w Internecie.Dokumentacja własnaPublikacja oraz zaświadczenieCały staż7Publikacja Planu Rozwoju ZawodowegoPublikacja w Internecie.§ 8 ust. 2 pkt 4a OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH1Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa wśród uczniów.Organizacja spotkań z pedagogiem szkolnym oraz z psychologiem.Cały staż2Opracowanie programów zajęć pozalekcyjnych-Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych „Wiem wszystko”Programy zajęćCały staż§ 8 ust. 2 pkt 4c POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH1Podejmowanie samodzielnie lub z zespołem różnych zadań na rzecz edukacji.-Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych.-Organizacja imprez kulturalno-rozrywkowych oraz środowiskowych.Dokumentacja własna.Cały staż2Przygotowanie dyplomów uznania za szczególne osiągnięcia uczniów, zaproszeń na uroczystości szkolne, itp.Opracowanie szablonów potrzebnych dokumentów.Przykładowe szablony dyplomów, zaproszeń itp.Cały staż§ 8 ust. 2 pkt 4e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI1Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz oświatyDalsza współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz z Domem Dziecka w PszczyniePotwierdzenia współpracy.Cały staż2Współpraca z organizacjami działającymi na terenie szkoły.Współpraca z Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim.Potwierdzenia współpracy.Cały staż3Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie: profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej oraz zwolnień uczniów.-Organizowanie spotkań z pielęgniarką szkolną-Konsultacje wychowawcy z pielęgniarką.Potwierdzenia współpracy.Cały staż4Współpraca z rodzicami.-Podjęcie prób zaangażowania rodziców w prace na rzecz klasy i szkoły.-Aktywna współpraca z klasową trójką rodziców.Dokumentacja własnaCały staż§ 8 ust. 2 pkt 5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH1Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.Zdiagnozowanie problemu, dobór właściwych metod, wyciągnięcie wniosków.Opisy przypadkówCały stażZakładam możliwość modyfikacji planu rozwoju w zależności od potrzeb szkoły.
katja11