Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego.doc

(91 KB) Pobierz

 

 

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

 

 

ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

 

 

 

 

WYMAGANIA

KWALIFIKACYJNE

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

REALIZACJI

SPOSÓB

DOKUMENTACJI

 

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

(§ 8 ust.2 pkt 1)

v     Aktywne uczestnictwo w pracach związanych  z usprawnianiem działalności szkoły.

v     współtworzenie, wdrożenie i ewaluacja dokumentów wewnętrznych szkoły ( Statut Szkoły, WSO, program wychowawczy, program profilaktyczny).  Aktywny udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły, dokonywanie  analizy i interpretacji wyników sprawdzianów po klasie  VI, testów kompetencji w klasach IV - VI. Opracowywanie wniosków do dalszej pracy.

 

Cały okres stażu

Opis i analiza.

v     Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego                      i wykorzystanie zdobytej wiedzy                 w podnoszeniu jakości własnej pracy, jak również jakości pracy szkoły.

 

v     Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkoleniach, kursach, warsztatach, konferencjach adekwatnych do potrzeb własnych    i szkoły.

Zaświadczenia           o ukończonych formach doskonalenia zawodowego, opis      i analiza przydatności szkolenia w pracy.

v     Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu własnego dla ucznia o szczególnych potrzebach edukacyjnych.

v     Praca terapeutyczna z uczniem z dysleksją.

Rok szkolny 2007/2008

2008/2009

Pisemne sprawozdanie          z realizacji zadania.

 

v     Organizacja konkursów szkolnych.

 

 

v     Przeprowadzenie konkursów szkolnych z zakresu edukacji polonistycznej, historycznej oraz czytelniczej.

 

Cały okres stażu

Opis i analiza.

 

 

 

 

v     Przygotowanie do udziału w konkursach pozaszkolnych.

v     Udział uczniów w konkursach z zakresu edukacji polonistycznej i historycznej  na szczeblu gminnym i wojewódzkim.

 

 

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

Opis i analiza.

v     Stosowanie nowoczesnych metod nauczania pozwalających na kształcenie umiejętności kluczowych zawartych w  podstawie programowej.

v     Stosowanie różnorodnych metod i technik pracy  z uczniami, organizacja zaplecza dydaktycznego w pracowni, gazetki przedmiotowe, organizowanie wystaw tematycznych – wytworów pracy uczniów.

 

Opis i analiza.

v     Wdrażanie Programu Edukacyjno – Terapeutycznego Ortograffiti.

v     Organizacja zajęć korekcyjno – kompensacyjnych oraz wyrównawczych dla uczniów z dysleksją           i mających trudności w nauce ortografii w oparciu o program Ortograffiti.

 

Pisemne sprawozdanie          z realizacji zadania.

v     Stworzenie kącika regionalnego.

v     Gromadzenie i ekspozycja przedmiotów związanych z życiem codziennym w dawnym śląskim domu.

 

 

 

 

 

Opis i analiza.

 

 

 

 

 

 

 

v   Różnorodne formy promocji szkoły              w środowisku.

v     Organizacja imprez, uroczystości dla lokalnej społeczności, publikacje w lokalnej prasie, itp.

2 Wykorzystywanie            w pracy technologii informacyjnej                    i komunikacyjnej.        (§8 ust. 2 pkt 2)

v   Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.

v     Opracowywanie wszelkiej dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

v   Wykorzystywanie technologii informacyjnej i zasobów internetowych w pracy pedagogicznej.

v     Korzystanie z zasobów internetowych stron edukacyjnych, słowników, encyklopedii multimedialnych, posługiwanie się programami multimedialnymi, wykorzystanie wiedzy zaczerpniętej z prasy fachowej, TV, radia, książek służące podniesieniu jakości prowadzonych lekcji oraz innych zajęć edukacyjnych.

 

 

 

Opis i analiza.

v   Wykorzystanie umiejętności informatycznych na zajęciach pozalekcyjnych.

v     Redagowanie gazetki szkolnej Echo Olszowej

Potwierdzenie dyrektora szkoły, opis i analiza.

v   Udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania           w pracy technologii informacyjnych.

v     udział w warsztatach „Tworzenie gazetki szkolnej z wykorzystanie programu Publisher” (bądź w innych o podobnej treści).

Okres stażu

Zaświadczenie              o ukończeniu.

Umiejętność dzielenia się wiedzą                        i doświadczeniem                   z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

(§ 8 ust. 2 pkt 3)

v   Aktywny udział              w radach szkoleniowych WDN, przygotowywanie referatów, materiałów.

 

v     Przygotowanie i przeprowadzenie rady szkoleniowej w szkole, opracowanie materiałów dla innych nauczycieli.

 

 

Okres stażu

 

 

 

Opis i analiza, potwierdzenie dyrektora szkoły.

 

 

 

 

v   Udostępnianie opracowanych samodzielnie materiałów innym nauczycielom.

 

 

           

v     Op...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin