PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
WYMAGANIA
KWALIFIKACYJNE
DOKUMENTACJI
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
(§ 8 ust.2 pkt 1)
v Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem działalności szkoły.
v współtworzenie, wdrożenie i ewaluacja dokumentów wewnętrznych szkoły ( Statut Szkoły, WSO, program wychowawczy, program profilaktyczny). Aktywny udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły, dokonywanie analizy i interpretacji wyników sprawdzianów po klasie VI, testów kompetencji w klasach IV - VI. Opracowywanie wniosków do dalszej pracy.
Cały okres stażu
Opis i analiza.
v Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości własnej pracy, jak również jakości pracy szkoły.
v Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkoleniach, kursach, warsztatach, konferencjach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły.
Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego, opis i analiza przydatności szkolenia w pracy.
v Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu własnego dla ucznia o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
v Praca terapeutyczna z uczniem z dysleksją.
Rok szkolny 2007/2008
2008/2009
Pisemne sprawozdanie z realizacji zadania.
v Organizacja konkursów szkolnych.
v Przeprowadzenie konkursów szkolnych z zakresu edukacji polonistycznej, historycznej oraz czytelniczej.
v Przygotowanie do udziału w konkursach pozaszkolnych.
v Udział uczniów w konkursach z zakresu edukacji polonistycznej i historycznej na szczeblu gminnym i wojewódzkim.
v Stosowanie nowoczesnych metod nauczania pozwalających na kształcenie umiejętności kluczowych zawartych w podstawie programowej.
v Stosowanie różnorodnych metod i technik pracy z uczniami, organizacja zaplecza dydaktycznego w pracowni, gazetki przedmiotowe, organizowanie wystaw tematycznych – wytworów pracy uczniów.
v Wdrażanie Programu Edukacyjno – Terapeutycznego Ortograffiti.
v Organizacja zajęć korekcyjno – kompensacyjnych oraz wyrównawczych dla uczniów z dysleksją i mających trudności w nauce ortografii w oparciu o program Ortograffiti.
v Stworzenie kącika regionalnego.
v Gromadzenie i ekspozycja przedmiotów związanych z życiem codziennym w dawnym śląskim domu.
v Różnorodne formy promocji szkoły w środowisku.
v Organizacja imprez, uroczystości dla lokalnej społeczności, publikacje w lokalnej prasie, itp.
2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. (§8 ust. 2 pkt 2)
v Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.
v Opracowywanie wszelkiej dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów.
Potwierdzenie dyrektora szkoły.
v Wykorzystywanie technologii informacyjnej i zasobów internetowych w pracy pedagogicznej.
v Korzystanie z zasobów internetowych stron edukacyjnych, słowników, encyklopedii multimedialnych, posługiwanie się programami multimedialnymi, wykorzystanie wiedzy zaczerpniętej z prasy fachowej, TV, radia, książek służące podniesieniu jakości prowadzonych lekcji oraz innych zajęć edukacyjnych.
v Wykorzystanie umiejętności informatycznych na zajęciach pozalekcyjnych.
v Redagowanie gazetki szkolnej Echo Olszowej
Potwierdzenie dyrektora szkoły, opis i analiza.
v Udział w formach doskonalenia związanych z podwyższeniem umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnych.
v udział w warsztatach „Tworzenie gazetki szkolnej z wykorzystanie programu Publisher” (bądź w innych o podobnej treści).
Okres stażu
Zaświadczenie o ukończeniu.
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
(§ 8 ust. 2 pkt 3)
v Aktywny udział w radach szkoleniowych WDN, przygotowywanie referatów, materiałów.
v Przygotowanie i przeprowadzenie rady szkoleniowej w szkole, opracowanie materiałów dla innych nauczycieli.
Opis i analiza, potwierdzenie dyrektora szkoły.
v Udostępnianie opracowanych samodzielnie materiałów innym nauczycielom.
v Op...
katja11