Plan rozwoju zawodowego-historia.doc

(175 KB) Pobierz

 

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela mianowanego

Szkoły Podstawowej nr 3 im. Stanisława Wyspiańskiego w Płońsku

ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

 

 

Data rozpoczęcia stażu:  01.09.2010

Data zakończenia stażu: 31.05.2013

 

 

Zgodnie z § 8 ust.1 w planie  rozwoju uwzględniłam następujące treści:

1)  Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

 

2) Realizowanie zadań służących  podniesieniu jakości pracy szkoły.

 

3) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział różnych formach kształcenia ustawicznego.

 

 

 

 

Czynności organizacyjne związane z awansem zawodowym

Zadania- przewidywane efekty

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.    Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

 

 

 

·         Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:

-          Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu

-          fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego

 

·         Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu

 

·         Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego

 

·         Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji.

 

·         Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe).

 

 

 

początek stażu

 

 

 

 

 

cały okres stażu

 

 

wrzesień 2010

 

 

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady

cały staż

 

 

Zbiór dokumentacji

 

 

 

 

 

 

 

 

Wniosek, plan rozwoju

 

 

Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady, zaświadczenia

 

biblioteczka

2. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela

·         Autorefleksja, samoocena.

 

wrzesień 2010

 

 

Plan rozwoju zawodowego

 

3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

 

·         Gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć.

 

 

Cały okres stażu

 

Zgromadzone materiały

4. Poznanie zasad organizacji i funkcjonowania szkoły

 

·         Analiza dokumentacji szkoły: statutu, planu dydaktyczno-wychowawczego, wewnętrznego systemu oceniania, regulaminu itp.

 

Cały okres stażu

Notatki

5. Opracowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

 

·         Analiza, autorefleksja i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

 

maj 2013

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania wynikające z rozporządzenia.

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

 

Zadania- przewidywane efekty

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu.

 

 

 

·         Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: w różnego rodzaju kursach, seminariach, szkoleniach, konferencjach metodycznych, warsztatach.

 

·         Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.

 

·         Aktywny udział w pracy  zespołów przedmiotowych.

 

·         Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli

 

 

cały okres stażu

 

 

 

 

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady

cały staż

 

cały okres stażu

 

 

Dyplomy, zaświadczenia

 

 

 

 

Potwierdzenia, zaświadczenia

 

Protokół

 

 

 

biblioteczka

2. Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia

 

·         Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej

·         Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin