TErapia-literatura.doc

(77 KB) Pobierz
TERAPIA PEDAGOGICZNA – OPRACOWANIA ZWARTE

TERAPIA PEDAGOGICZNA – OPRACOWANIA ZWARTE

 

ANTOS D., DEMEL G., STYCZEK I.: Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy, WSiP, Warszawa 1978

BAKKER D. J.: Neuropsychologiczna koncepcja dysleksji, Warszawa, Fundacja „Synapsis” 1991

BALEJKO: Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu., Białystok 2001. Orthdruk.

BALEJKO: Uczymy się ojczystej mowy – poradnik dla nauczycieli i rodziców, Białystok, Wyd. Logopedyczne 1994

BANDURA I.: Trudności w procesie uczenia się, PZWS, Warszawa 1968 r.

BARAN: Terapia zabawą, Warszawa 1996. COMP-P.

BARAN: Zestaw ćwiczeń dla dzieci z trudnościami w nauce czytania. /Podręcznik oraz trzy zeszyty ćwiczeń/. Warszawa 1993. Pracownia Testów Psychologicznych.

BARAŃSKA : Wiem, jak to napisać (ó)”

BARAŃSKA M. , E. Jakacka : Wiem, jak to napisać – h , rz

BIELEŃ, G. TRZECIAK: Przewodnik metodyczny dla nauczyciela do zeszytów "Chcę dobrze czytać" klasy 0-1. "Chcemy dobrze czytać i pisać" klasa 2. "Chcemy dodrze czytać" klasa 3. Łódź 1995.Wydawnictwo JUKA.

BILLEWICZ, ZIOŁO, BATOR: Ćwiczenia dykcyjne dla dzieci przedszkolnych

BŁACHNIO: Vademecum logopedyczne, Poznań 1992

BŁASZCZAK : Sposób na ortografię

BOGDANOWICZ  M. : Leworęczność u dzieci. Warszawa 1992. WSiP.

BOGDANOWICZ M : O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu - odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Lubin 1995.

BOGDANOWICZ M : Trudne litery

BOGDANOWICZ M. , PIETNIUN M. Profilaktyka i terapia w przypadkach specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu

BOGDANOWICZ M. : Integracja percepcyjno-motoryczna: teoria - diagnoza - terapia. Warszawa 1997. CMPP-P MEN.

BOGDANOWICZ M.:  Metoda dobrego startu,  WSiP 1999

BOGDANOWICZ M.: Psychologia kliniczna dziecka w wielu przedszkolnym. WSiP, Warszawa 1985 r.

BOGDANOWICZ M.: Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Wyd. Harmonia Gdańsk 2002

BOGDANOWICZ M.: Specjalne trudności w nauce czytania i pisania. "TOPOS", Gdańsk 1990 r.

BOGDANOWICZ M.: Trudności w pisaniu u dzieci. UG, Gdańsk 1984 r.

BOGDANOWICZ M: . Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania według Hany Tymichovej,,  Fokus, 1997

BOGDANOWICZ M: Integracja percepcyjno – motoryczna, metody diagnozy i terapii, Warszawa 1990

BOGDANOWICZ, BARAŃSKA, JAKACKA: Od piosenki do literki cz. 1, 2 Gdańsk 1997 wyd. Focus

BOGDANOWICZ, D. SZLAGOWSKA: Piosenki do rysowania. Gdańsk 2001. Wydawnictwo FOKUS.

BOGDANOWICZ, KISIEL, PRZASNYSKA Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole

BOGDANOWICZ, KRASOWICZ – KUPIS: Metody badań umiejętności językowych dzieci 6 – 8 letnich, blin 1966, wyd. Graner

BOGDANOWICZ, M. BARAŃSKA , E. JAKACKA: Od piosenki do literki /1,2/. Gdańsk 2000.Wydawnictwo FOKUS.

BOGDANOWICZ, M. ROŻYŃSKA: Lewa ręka rysuje i pisze. Zeszyt 1,2,3. Gdańsk 2001. Wyd. Fokus.

BOLECHOWSKA: Diagnoza i reedukacja trudności w nauce dzieci w młodszym wieku szkolnym. Katowice 1978. Wydawnictwo UŚ.

BORKOWSKA A: Analiza dyskursu narracyjnego u dzieci z dysleksją rozwojową, Lublin, Wyd. UMCS 1998

BREJNAK,  ZABŁOCKI: Dysleksja w teorii i praktyce. Warszawa 1999. Warszawski Oddział Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

BREJNAK: Dysleksja. Warszawa 2003. Wydawnictwo Lekarskie PZWL.

BREJNAK: Kocham i wychowuję: poradnik dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 1993

BRZEZIŃSKA: Gotowość dzieci w wieku przedszkolnym do czytania i pisania, Poznań UAM 1987

CACKOWSKA : Nauka czytania i pisania w klasach początkowych, Warszawa WSiP 1984

CIESZYŃSKA: Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków., Wyd. Nauk.AP 2001

CZABAJ : Ż czy rz

CZAJKOWSKA, K. HERDA: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa 1996. WSiP.

CZĘŚCIKOWIE: Gramatyka co z głowy nie umyka. Gdańsk 2000. Wydawnictwo HARMONIA.

CZĘŚCIKOWIE: Ortografia co do głowy trafia. Gdańsk 1997. Wydawnictwo Harmonia.

CZYTANIE I PISANIE - NOWY JĘZYK DZIECKA. Brzezińska (red) Warszawa 1987. WSiP.

CZYŻEWSKA E., KULA K.: Terapia pedagogiczna : materiały pomocnicze dla nauczycieli, Wyd. 2. – Rzeszów : ODN1984

ĆWICZENIA W CZYTANIU I PISANIU: PORADNIK METODYCZNY DO TERAPII DZIECI DYSLEKTYCZNYCH red. Grabałowska T

DANIELEWICZ, A. KOŹMIŃSKA., J. MAGNUSKA: Terapia uspakajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych. Metoda leczniczo-pedagogiczna. Warszawa 1981. PTHP.

DAVIS R.D., BRAUN E.M.: Dar dysleksji : dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć, Poznań : Zysk i S-ka,  2001

DĄBROWSKA: Moje dziecko jest dyslektykiem. Warszawa 2003. Wydawnictwo "Seventh Sea".

DEMBIŃSKA – WOLA , M. Chrzanowska – Boruszewska : „P – B, Pi – Bi w wymowie i w pisowni „ cz. 1

DEMBIŃSKA: Domowe zabawy logopedyczne. Warszawa 1994. WSiP.

DEMEL G., Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Waszawa 1998

DEMELOWA G., Elementy logopedii, WSiP, Warszawa 1987

DIAGNOZA DYSLEKSJI, red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Akademia Bydgoska, 2003

DMOCHOWSKA M.: Zanim dziecko zacznie pisać. PZWS, Warszawa 1973 r.

DOBROWOLSKA J.: Czy naprawdę trudne dziecko? WSiP, Warszawa 1975 r.

DOBROWOLSKA J.: Twoje dziecko może uczy ć się lepiej. WPN, Warszawa 1952 r.

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA A JAKOŚĆ STARTU EDUKACYJNEGO. Kargulowa (red):  Wrocław 1980. WUW.

DYRDA: Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły. Gdańsk 2003.Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

DYSHARMONIE ROZWOJU red. Włodek - Chronowska

DYSHARMONIE ROZWOJU red. Włodek – Chronowska

DZIECKU MOŻNA POMÓC  red. Czyżowska , Pelczar

DZIECKU MOŻNA POMÓC, RED. CZYŻOWSKA, PELCZAR

EGZAMIN DLA UCZNIÓW ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się : klasa trzecia gimnazjum 2002 rok : aneks do informatora o egzaminie gimnazjalnym / oprac. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku : Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000

EMILUTA-ROZYA D., Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, 

FENCZYN J: „ Prognoza w nauce czytania i pisania u dzieci w wieku szkolnym” Kraków 1996

FILIPCZUK H.: Rodzice i dzieci w młodszym wieku szkolnym. NK, Warszawa 1985 r.

FIUTOWSKA: Po nitce do kłębka. Książka dla sześciolatków. Warszawa 1997. Didasco.

FROSTIG M.: Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową - III poziomy. PTPUW, Warszawa 1986 r.

FURMAGA : Ortofrajda

GALANT J: Dostrzeganie i rozwiązywanie problemów w klasach początkowych, Warszawa 1987

GAŁKOWSKI T. I JASTRZĘBOWSKI Z., ZALESKI T.(RED.), Diagnoza i terapia zaburzeń mowy” Wyd. UMCS, Lublin

GĄSOWSKA T., PIETRZAK-STĘPKOWSKA Z.: Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. WSiP, Warszawa.

GINDRICH: Funkcjonowanie psychospołeczne uczniów dyslektycznych. Lublin 2002. Wydawnictwo UMCS.

GÓRNIEWICZ: Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń 1998.

GÓRNIEWICZ: Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci. Olsztyn 2000. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

GRABAŁOWSKA, J. JASTRZĄB, J. MICKIEWICZ, M. WOJAK: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych. Toruń 1994.Wydawnictwo Dom Organizatora.

GROCHULSKA-STEC J.: Reedukacja dzieci agresywnych. WSiP, Warszawa 1982 r.

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA E.: Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki. IWZZ, Warszawa 1989 r.

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA E.: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. WSiP, Warszawa 1992 r

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA, E. ZIELIŃSKA: Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli. Warszawa 1997. WSiP.

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA, E. ZIELIŃSKA: Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych. Warszawa 2000. WSiP.

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA, E. ZIELIŃSKA: Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli i placówek integracyjnych. Warszawa

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA, E. ZIELIŃSKA: Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola. Warszawa 1999. WSiP.

GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA, K. DOBOSZ, E. ZIELIŃSKA: Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier. Warszawa 1996. WSiP.

GRZELACHOWSKA : Dobieramy pary wyrazów

GRZELACHOWSKA : Dyktanda, ale inaczej...

GRZELACHOWSKA : Orto – gra”

GRZELACHOWSKA : Pisownia z ą i ę”

GRZELACHOWSKA H, G.GRZELACHOWSKA-WITKOWSKA : Ćwiczenia ortograficzne” cz.  1 i 2

GRZELACHOWSKA: Głoska a litera. Ćwiczenia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Warszawa 1996. Stentor

HANNAFORD: Zmyślne ruchy które doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii edukacyjnej. Warszawa 1995. Oficyna Wydawnicza "Medyk".

HEMMERLING W.: Zabawy w nauczaniu początkowym Warszawa WsiP 1991

HERZYK A., LEDWOCH B. Trudności w czytaniu i pisaniu – aspekty neuropsychologiczne. Materiały dla nauczycieli, metodyków terapii ped. psych

JAK POMÓC dziecku z dysortografią, W. Turewicz (red.) Zielona Góra 2000.ODN

JASTRZĄB J.: Gry i zabawy w terapii pedagogicznej. COM PWZ MEN Warszawa 1990 r.

JASTRZĄB J.: Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych. COM PWZ MEN Warszawa 1990 r.

JASTRZĄB: Toruńska szkoła terapeutyczna. Toruń 1997. Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit".

JEDUT A. , PLESKOT A. „Nauczanie ortografi w klasach I-III” Warszawa WsiP 1991

KACZMAREK L.: Nasze dziecko uczy się mowy. WL, Lublin 1977 r.

KAJA: Diagnoza dysleksji. Bydgoszcz - Bydgoszcz 2003. WU AB.

KAJA: Problemy diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci w wieku przedszkolnym. Bydgoszcz 1987. WU WSP.

KAJA: Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 2001. WU AB.

KANIA T.J., Szkice logopedyczne, WSiP, Warszawa 1982

KNOBLOCH-GALA.A:  Asymetria i integracja półkulowa a mowa i niektóre jej zaburzenia : problemy diagnozy psychologicznej dzieci z dysleksją,  Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 1995

KOMPUTER W DIAGNOSTYCE I TERAPII PEDAGOGICZNEJ red. Siemieniecki , Wydaw. Marszałek Toruń 1996

KONOPNICKI J.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne. PZWS, Warszawa 1966 r.

KOPICKA-TRĘBACZ, A. ŁUCZAK: Ortografia dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Część 2 "rz-ż". Gdańsk 2001.

KOŚCIOWA M.: Moje metody w klasie pierwszej. PZWS, Warszawa 1973 r.

KOZŁOWSKA A.: Jak pomóc własnemu dziecku. PZWS, Warszawa 1970 r.

KRASOWICZ : "Podręcznik do Zetotestu."

KRASOWICZ-KUPIS: Język, czytanie i dysleksja. Lublin 2001, 2003. Agencja Wydawniczo-Handlowa A. Dudek.

KRASOWICZ-KUPIS: Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin 1999. Wydawnictwo UMCS.

KSIĄŻKA W TERAPII red. Zybert

KUJAWA, M. KURZYNA: "Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych. Warszawa 1996. WSiP.

KURIANOWICZ : "Samouczek interpunkcyjny”

KURIANOWICZ : "Samouczek ortograficzny wraz z programem komputerowym."

KWIECIEŃ: Uczę się ortografii. Teksty dyktand dla uczniów klas IV-VIII. Wydawnictwo Warszawskie.

LEE: Wzrastanie i rozwój dziecka. Warszawa 1997. WSiP.

LOGOPEDIA. PYTANIA I ODPOWIEDZI. PODRĘCZNIK AKADEMICKI. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red):  Opole 2003.

ŁAŻEWSKA, B. MIKITIUK, B. MORITZ: Co zrobić, aby ułatwić dziecku naukę czytania i pisania". Kraków 2002. Oficyna Wydawnicza 

ŁUCZAK, B. KOPICKA-TRĘBACZ: Ortografia dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Część 1 "ó-u". Gdańsk 2001. GWO

MAAS: Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Warszawa 1998. WSiP.

MAKOWSKA J.: Dzieci trudne do kochania. IWZZ, Warszawa 1986 r.

MALMGUIST E.: Nauka czytania w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa 1982 r.

MARUSZEWSKI M: „ Mowa a mózg” Warszawa 1970

MARUSZEWSKI M: „Afazja . Zagadnienia teorii i terapii” Warszawa 1966

MICKIEWICZ: Jedynka z ortografii? Rozpoznawanie dysleksji, dysortografii i dysgrafii w starszym wieku szkolnym. Wydanie II. Toruń.

MINCZAKIEWICZ E.M., Mowa – Rozwój – Zaburzenia – Terapia, Wyd. Naukowe WSP, Kraków 1997’;

MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ O DYSLEKSJI czyli specyficznych trudnościach w nauce / oprac. Wojciech Brejnak, Teresa Opolska, Romuald Ponczek. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 1999

MOJE DZIECKO - DOBRY UCZEŃ, BALIŃSKA (red): Warszawa 1984. WSiP.

MOLENDOWICZ J.: O trudnej sztuce czytania i pisania. NK, Warszawa 1978 r.

MYSTKOWA H:  Uczymy czytać w przedszkolu, Warszawa 1977

MYSTKOWSKA H.: Metody stosowane w przedszkolu a efekty w kl. I. WSiP, Warszawa 1975 r.

MYSTKOWSKA: Rozwijamy mowę i myślenie dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa1991.

NARTOWSKA H. Dzieci nadpobudliwe psychoruchowa. PZWS, Warszawa 1980 r.

NARTOWSKA H.: Opóźnienia i dysharmonie rozwoju dziecka. WSiP, Warszawa 1986 r.

NARTOWSKA H.: Różnice indywidualne czy zaburzenia rozwoju dziecka przedszkolnego. WSiP, Warszawa 1986 r.

NARTOWSKA H.: Wychowanie dziecka nadpobudliwego. NK, Warszawa 1983 r.

NEWELL C KEPHART: Dziecko opóźnione w nauce. PWN, Warszawa 1970 r.

NIEBRZYDOWSKI L.: Wpływ motywacji na uczenie się. NK, Warszawa 1972 r.

NOWAK J.: Ćwiczenia usprawniające mowę u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Bydgoszcz : Tanan, 1995

NOWAK J.E. : Pedagogiczne problemy słuchu fonematycznego u uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Bydgoszcz 1994

NOWAK: Uczę się ortografii. Zasady pisowni, ćwiczenia, teksty dyktand. Klasy 4-5.Warszawa 1996. Nowe Wydawnictwo Warszawskie.

NOWAK: Uczę się ortografii. Zasady pisowni, ćwiczenia, teksty dyktand. Klasy 6-8.Warszawa 1996. Nowe Wydawnictwo Warszawskie.

NOWAK: Uczę się ortografii. Zasady pisowni, ćwiczenia, teksty dyktand. Szkoła średnia. Warszawa 1996.

OMIECIŃSKA, Z. SADUŚ : Zestaw zeszytów ćwiczeń ortograficznych dla klas I-III

OMIECIŃSKA, Z. SADUŚ : Zestaw zeszytów ćwiczeń ortograficznych dla klas starszych

OPOLSKA: Pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu. Warszawa 1997. CMPP-P MEN.

PAROL U.: Dziecko z niedokształceniem mowy. WSiP, Warszawa 1990 r.

PEDAGOGIKA REWALIDACYJNA red. HULEK, Warszawa 1977

PĘTLEWSKA: Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu. Kraków 1999. Oficyna Wydawnicza "Impuls".

PIELKOWA J.: Jak im pomóc? IWZZ, Warszawa 1985 r.

PIETNIUN M. Praca terapeutyczna z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania,  Gdańsk IKN ODN 1988

PROGRAM KSZTAŁTOWANIA ŚWIADOMOŚCI FONOLOGICZNEJ DLA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH I SZKOLNYCH. Część 1 - Rymy. Część 2 - Głoski rozpoczynające i kończące słowa. Część 3 - Głoska a litera. Maurer (red.) Kraków 1997. Impuls.

RADWIŁOWICZ M. : Początkowa nauka pisania,  Warszawa 1972

RENTFLEJSZ-KUCZYK: Jak pomóc dzieciom dyslektycznym? Poradnik dla nauczycieli i rodziców. Warszawa 1999. Wydawnictwo

ROCŁAWSKI B., Opieka logopedyczna od poczęcia, Uniwersytet Gdański

ROCŁAWSKI B: Słuch fonemowy i fonetyczny. Teoria i praktyka,  Gdańsk 1995

RODAK H., Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. Polskiej Fundacji Zaburzeń Mowy, Warszawa 1992

RODAK, D. NAWRODZKA: Od obrazka do słowa. Poradnik dla pedagogów, logopedów i rodziców dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się. Warszawa 1995. WSiP.

RODAK: "r" uczymy się poprawnie mówić. Poradnik logopedyczny z ćwiczeniami. Warszawa 1998. WSiP.

SACHAJSKA E., Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa 1981

SADUŚ: Jak pomóc uczniowi w nauce ortografii. Opole 2003. Wydawnictwo Oświatowe "Promyk".

SAWA B.: Dzieci z zaburzeniami mowy. WSiP, Warszawa 1990 r.

SAWA B.: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. WSiP, Warszawa 1980 r.

SAZON – BRYKAJŁO Metody terapii niektórych trudności w czytaniu i pisaniu”

SELIKOWITZ: Dysleksja. Warszawa. Prószyński i S-ka.

SĘKOWSKA Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, WSPS, Warszawa 1999   

SHERBORNE: Ruch rozwijający dla dzieci

SKIBIŃSKA: Praca korekcyjno – kompensacyjna dzieci z trudnościami w czytaniu  i  pisaniu   

SKOREK E.M.: Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekcja, „Impuls”, Kraków

SKOREK E.M.: Samogłoski. Profilaktyka, diagnoza, korekcja nieprawidłowej artykulacji, „Impuls”, Kraków 2000

SKOREK E.M:  Oblicza wad wymowy, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2001

SKORNY:  Emocje a korektywna funkcja biblioterapii”

SKÓRZYŃSKA Z.: Przyczyny trudności wychowawczych. PZWS, Warszawa 1970 r.

SKRZYNECKA: Uczymy się poprawnie mówić k, g, h. Poradnik logopedyczny z ćwiczeniami. Warszawa 1998. WSiP.

SKRZYPIEC W.: Ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne w klasach I-III, Warszawa WsiP 1992

SŁOBODZIAN Z.: Zanim dziecko rozpocznie naukę. WSiP, Warszawa 1974 r.

SMOLEŃSKA: Ćwiczenia wyrównawcze w zakresie czytania i pisania. Warszawa 1989. Wydawnictwo Akcydensowe.

SOBOLEWSKA : Czytam i rozumiem

SOBOLEWSKA : Pomyśl, napisz, sprawdź...

SOKOLNIK W.: Psychoterapia dziecka i rodziny. COM PWZ MoiW, Warszawa 1982 r.

SPAŁEK, PIECHOWICZ Jak pomóc dziecku z wadą wymowy?

SPIONEK H.: Dziecko leworęczne. NK, Warszawa 1961 r.

SPIONEK H.: Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych. Warszawa 1970 r.

SPIONEK H.: Zaburzenia psychoruchowe rozwoju dziecka. PWN Warszawa 1965 r.

SPIONEK H.: Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa 1973 r.

SPRAWDZIAN DLA UCZNIÓW ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się : klasa szósta szkoły podstawowej 2002 rok : aneks do informatora o sprawdzianie / oprac. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku. – Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000

STECKO E., Wczesne rozpoznanie i leczenie zaburzeń mowy, Wyd. Polskiej Fundacji Zaburzeń Mowy, Lublin

STĘPKOWSKA, B. KOS: Pomoce do nauki czytania, czytania i mówienia także dla dzieci dyslektycznych. Część 1 - Układanka obrazkowo-literowa. Część 2 - Rozsypanki literowe, loteryjki obrazkowe, sylabowo wyrazowe. Poradnik do części 1 i 2.Warszawa 1995. WSiP.

STYCZEK I., Logopedia, PWN, Warszawa 1983

STYCZEK L.: Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. WSiP, Warszawa 1982 r.

STYCZEK: Logopedia. Warszawa 1981. PWN.

SUCHARIEWA I.: Psychiatria wieku dziecięcego. Klinika Oligofrenii PZWL 1969 r.

SUROWANIEC J: Rola techniki komputerowej w profilaktyce dysleksji i dysgrafii,  Materiały IV Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej 1989

SZURMIAK M.: Podstawy reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu. WSiP, Warszawa 1987 r.

TARKOWSKI Z.: Jąkanie wczesnodziecięce, WSiP, Warszawa 1992

TEML: Relaks w nauczaniu

TERAPIA PEDAGOGICZNA red. Włodek – Chronowska

TOMASIK: Pomoc specjalna w szkole powszechnej

TOMASZEWSKA A: Prawo do nauki dziecka z dysleksja rozwojową w świadomości nauczycieli, Kraków : Impuls, 2002

TRZECIAK G.: Trudności w czytaniu i pisaniu spowodowane zaburzeniami percepcyjnymi oraz ich przezwyciężanie, Warszawa COMP, wyd. RiTV

VADEMECUM DLA RODZICÓW,  POMYKAŁO W. (RED.):. OiW, Warszawa 1987 r.

WARSZEWSKI R: Jak wyleczyłem dziecko z dysleksji, Gdańsk : Tower Press, 2002

WASYLUK-KUŚ: Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Warszawa 1983. WSiP.

WASZKIEWICZ E.: Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych. COM PWZ MEN. Warszawa 1990 r.

WASZKIEWICZ: Pracuję z sześciolatkiem. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa 1996. WSiP.

WASZKIEWICZ: Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci 6-8 letnich. Warszawa 1991. WSiP.

WELCHMAN M. : Dysleksja – odpowiedzi na pytania, Polskie Towarzystwo Dysleksji, Gdańsk 1991

WIERZEJEWSKA A. „ Neuropsychologiczne koncepcje dysleksji D. Bakkera – Leczenie dysleksji kolorami metodą Helen Irlen” Fundacja Synapsis

WIĘCKOWSKI S.: Zapobieganie opóźnieniom w nauczaniu początkowym. WSiP, Warszawa 1976 r.

WILGOCKA-OKOŃ: Dojrzałość szkolna dzieci a środowisko. Warszawa 1972. PZWS.

WIŚNIEWSKA: Uczymy się poprawnie mówić b, bi, d, g, gi. Poradnik logopedyczny z ćwiczeniami. Warszawa 1998. WSiP.

WIŚNIEWSKA: Uczymy się poprawnie mówić dz, dź, dż. Poradnik logopedyczny z ćwiczeniami. Warszawa 1998. WSiP.

WIŚNIEWSKA: Uczymy się poprawnie mówić w, wi, z, ź, ż. Poradnik logopedyczny z ćwiczeniami. Warszawa 1998. WSiP.

WITKOWSKI J.: Trudności w nauce czytania i pisania. WSiP, Warszawa 1975 r.

WŁODEK-CHRONOWSKA: Stymulacja procesu czytania w młodszym wieku szkolnym. Kraków 1985. Wydawnictwo UJ.

WÓJTOWICZOWA J.: Logopedyczny zbiór wyrazów, WSiP, Warszawa 1985 r.

ZABURZENIA MOWY U DZIECI, Szumska  J. (red.), Warszawa 1982

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin