PLAN ROZWOJU i SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU NAUCZYCIELA STAŻYSTY.docx

(10445 KB) Pobierz

PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Imię i nazwisko stażysty.............................................................................

Imię i nazwisko opiekuna stażu..................................................................

Data rozpoczęcia stażu................................................................................

Przewidywana data zakończenia stażu........................................................

 

CEL PODSTAWOWY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

 

l.p

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli.

·         Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela:

- ustawy (ustawa z dn. 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112 z zm.)

- rozporządzenia (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)

 

IX, X 2011 r.

- znajomość aktów prawnych

- stworzenie planu rozwoju

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

Rozmowy i konsultacje dotyczące współpracy i sposobu realizacji stażu

IX
2011 r.

- kontrakt- omówienie wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą i opiekunem stażu

3.

Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której odbywa się staż (Rozp. MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. § 6 ust. 1 pkt 1.).

·         Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulacjami pracę szkoły (§ 6 ust. 1 pkt 1 lit. a).

·         Analiza następujących dokumentów:

- Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania, kalendarium działalności szkoły.

·         Poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole (§ 6 ust. 1 pkt 1 lit. b).

·         Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy (§ 6 ust. 1 pkt 1 lit. c).

IX
2011 r.

- znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły

- znajomość dokumentów

- znajomość i przestrzeganie przepisów BHP

- prowadzenie dziennika lekcyjnego

 

4.

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli (Rozp. MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. § 6 ust. 1 pkt 2.).

·         Obserwacja zajęć dydaktycznych w terminach zgodnych z zapisem w harmonogramie współpracy,

·         Omawianie hospitowanych zajęć z prowadzącym. (§ 6 ust. 1 pkt 4).

Okres stażu

- scenariusze hospitowanych lekcji

- zapis wniosków i uwag sformułowanych przez prowadzącego zajęcia

- analiza porównawcza sposobów przeprowadzania lekcji

5.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły. Omawianie przeprowadzonych zajęć. Formułowanie wniosków. (Rozp. MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. § 6 ust. 1 pkt 3; § 6 ust. 1 pkt 2.).

·         Opracowanie scenariuszy zajęć dydaktycznych, konsultacje z opiekunem stażu.

·         Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zajęć z obserwatorem. (§ 6 ust. 1 pkt 4)

Okres stażu

- scenariusze z zajęć,

- zapis wniosków sformułowanych przez obserwatora zajęć

6.

Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (Rozp. MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. § 6 ust. 1 pkt 4)

·         Udział w WDN,

·         Praca w zespole wychowawczym,

·         Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych,

·         Udział w lekcjach otwartych

Okres stażu

- konsultacje z liderem WDN

- wdrażanie wniosków do planu rozwoju

7.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy dydaktycznej i pedagogicznej

·         Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu

·         Udział w warsztatach doskonalenia zawodowego, wykładach pedagogiki zabawy

·         Obserwacja pracy doświadczonych nauczycieli

·         Studiowanie czasopism i literatury pedagogicznej i psychologicznej.

·         Studiowanie podręczników metodycznych do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym

·         Wyszukiwanie interesujących, aktualnych informacji w mediach i w Internecie

Okres stażu

- zaświadczenia

- scenariusze zajęć, notatki i wnioski z konsultacji, 

- tworzenie własnej biblioteczki z publikacjami metodyczno- pedagogicznymi

- baza stron www o tematyce pedagogicznej

- stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce

8.

Zdobywanie wiedzy dot. środowiska uczniów i ich problemów. Doskonalenie umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów. Poznawanie instytucji wspomagających szkolę w pracy wychowawczej.

·         Pełnienie funkcji wychowawcy w oddziale 0 „a”

·         Kontakty indywidualne z nauczycielami, rodzicami i dziećmi.

·         Aktywne uczestniczenie w zebraniach z rodzicami

·         Udział w wycieczkach i imprezach oddziału 0 „a”

·         Studiowanie literatury

·         Realizowanie zadań opiekuńczo - wychowawczych

·         Rozmowy z psychologiem, logopedą współpracującymi ze szkołą

·         Zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole (opinie i orzeczenia z przedszkoli, poradni psychologiczno- pedagogicznych)

Okres stażu

- efektywna współpraca z innymi wychowawcami, nauczycielami oddziału 0 „a”

- współpraca z rodzicami i uczniami,

- wnioski oraz notatki własne

9.

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem

·         Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas szkoleń

·         Opracowanie scenariuszy zajęć

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin