Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej
„Nasze przedszkole” MAC Edukacja
Termin realizacji: 23.05.2010 – 27.05.2010
Oddział IV – dzieci 5-,6- letnie
Temat kompleksowy: Święto naszych rodziców.
Opracowała:
L. D. –S.
Cele ogólne według programu
Rodzaj aktywności
Nr obszaru z podstawy programowej
Planowane sytuacje edukacyjne
Przewidywane osiągnięcia dzieci
Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy
i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki
Ø Aktywność społeczna
Obszar nr 1.
• wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw
• określanie sytuacji wywołujących różne emocje np. radość, smutek
• prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania
• szukanie kompromisu w spornych sprawach.
• dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich
• uczestniczenie we wspólnych zabawach
• zwrócenie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się
• współdziałanie podczas zabaw
Obszar nr 2.
• porządkowanie po sobie miejsca pracy i zabaw
• tworzenie okazjonalnych kącików
Ø Aktywność językowa
Obszar nr 3.
• ćwiczenie narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem krótkich tekstów
• modulowanie głosu stosownie do sytuacji
• wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi
• przekazywanie swoich odczuć, intencji
w sposób werbalny i niewerbalny
• słuchanie wierszy, opowiadań, baśni
Obszar nr 14.
• wyszukiwanie takich samych obrazków
• składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru
• wyodrębnianie w słowach głosek
• czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań
• rozwijanie sprawności całego ciała
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni
• wykonywanie prac plastyczno – konstrukcyjnych różnymi technikami
• rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych
Ø Aktywność poznawcza
Obszar nr 4.
• uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość
• wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych przedmiotów
• uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych
• czynne uczestniczenie rodziców w zajęciach z dziećmi
• rozpoznawanie przedmiotów, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, słuchu
• rozwijanie myślenia logicznego
• rozwijanie myślenia twórczego
• uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych
• słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych
Obszar nr 13.
• klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech wspólnych
• porównywanie liczebności zbiorów
• łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cech funkcjonalnych
• układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych
Ø Aktywność artystyczna
Obszar nr 8.
• zbiorowe śpiewanie piosenek
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych przy muzyce
• estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce
• słuchanie nagrań z płyt kompaktowych
• improwizowanie piosenek ruchem
Obszar nr 9.
• rysowanie, wycinanie, klejenie
• odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego
Obszar nr 10.
• uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, budowanie z różnych rodzajów klocków
Ø Aktywność ruchowa i zdrowotna
Obszar nr 5.
• zacieśnianie kontaktów interpersonalnych
z grupą poprzez organizowanie swobodnych zabaw
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych wykorzystaniem metody Labana i innych metod twórczych, np. W. Sherborne
•uczestniczenie w zabawach ruchowych
• uczestniczenie w zabawach organizowanych
w terenie
• wykorzystywanie w zabawach niekonwencjonalnych przyborów
• przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem
• przebywanie na świeżym powietrzu
Obszar nr 6.
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
• wybieranie bezpiecznego miejsca do zabaw
• bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu
1. poniedziałek: Moja rodzina.
• Przygotowujemy przedstawienie – utrwalanie programu artystycznego: inscenizacji i piosenek przygotowanego na przybycie rodziców na uroczystość przedszkolu. Kształtowanie umiejętności recytacji w sposób wyraźny, z odpowiednią intonacją, tempem. Doskonalenie procesów pamięciowych.
• Kto to mówi? – zabawa słuchowa. Rozpoznawanie głosów koleżanek i kolegów. Rozwijanie koncentracji uwagi. Doskonalenie słuchu fizjologicznego.
• Zgubione korale – teatrzyk sylwet na podstawie inscenizacji B. Szelągowskiej. Rozmowa na temat postaci występujących w utworze. Podawanie własnych pomysłów dotyczących sposobów sprawienia radości rodzicom. Zachęcanie do przygotowania niespodzianek dla rodziców.
• Piosenki dla rodziców – zabawy rytmiczne przy muzyce. Zabawa ruchowa przy piosence Kwiaty dla mamy. Śpiew grupowy i indywidualny piosenki Wesoły tato. Tworzenie akompaniamentu do piosenki na instrumentach perkusyjnych. Rozwijanie poczucia rytmu. Umuzykalnienie dzieci.
• Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Zachęcanie do zgodnej zabawy. Zachowanie porządku po skończonej zabawie, odkładanie zabawek na ustalone miejsce. Kształtowanie nawyków porządkowych.
• Dróżka do domu – ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie drogi
w prostym labiryncie. Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rozwijanie sprawności manualnej.
• Dzień w moim domu – rozmowy na temat ilustracji. Nazywanie czynności przedstawionych na rysunkach. Doskonalenie umiejętności budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat treści obrazka. Stosowanie poprawnych form gramatycznych odmieniających się części mowy.
• Majowy berek – zabawa ruchowa
z wykorzystaniem woreczków. Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł zabawy.
• Taniec dla mamy – improwizacja ruchowa przy muzyce. Doskonalenie umiejętności wyrażania ruchem charakteru muzyki. Rozwijanie pomysłowości i twórczej inwencji ruchowej.
• W ogrodzie - zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Przestrzeganie zasad korzystania ze sprzętu znajdującego się
...
dyrektor-1