20 plan (dzień mamy i taty).docx

(34 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji:   23.05.2010 – 27.05.2010

 

 

             Oddział IV dzieci 5-,6- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:    Święto naszych rodziców.

 

 

 

 

 

 

                                Opracowała:

                                L. D.S.

                           

 

 

 

 

Cele ogólne według programu

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy

i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

• wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw

• określanie sytuacji wywołujących różne emocje np. radość, smutek

prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania

szukanie kompromisu w spornych sprawach.

dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich

uczestniczenie we wspólnych zabawach

zwrócenie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się

• współdziałanie podczas zabaw

Obszar nr 2.

porządkowanie po sobie miejsca pracy i zabaw

tworzenie okazjonalnych kącików

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

ćwiczenie narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem krótkich tekstów

modulowanie głosu stosownie do sytuacji

wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi

przekazywanie swoich odczuć, intencji

w sposób werbalny i niewerbalny

słuchanie wierszy, opowiadań, baśni

Obszar nr 14.

wyszukiwanie takich samych obrazków

składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru

wyodrębnianie  w słowach głosek

• czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań

• rozwijanie sprawności całego ciała

rozwijanie koordynacji  wzrokowo-ruchowej

wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni

wykonywanie prac plastyczno – konstrukcyjnych różnymi technikami

rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość

wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych przedmiotów

uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych

czynne uczestniczenie rodziców w zajęciach z dziećmi

rozpoznawanie przedmiotów, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, słuchu

rozwijanie myślenia logicznego

rozwijanie myślenia twórczego

uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych

słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych

Obszar nr 13.

klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech wspólnych

porównywanie liczebności zbiorów

łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cech funkcjonalnych

układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

zbiorowe śpiewanie piosenek

uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych przy muzyce

estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy  muzyce

słuchanie nagrań z płyt kompaktowych

improwizowanie piosenek ruchem

Obszar nr 9.

rysowanie, wycinanie, klejenie

odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

Obszar nr 10.

uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, budowanie z różnych rodzajów klocków

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

zacieśnianie kontaktów interpersonalnych

z grupą poprzez organizowanie swobodnych zabaw

uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych wykorzystaniem metody Labana i innych metod twórczych, np. W. Sherborne

•uczestniczenie w zabawach ruchowych

uczestniczenie w zabawach organizowanych

w terenie

wykorzystywanie w zabawach niekonwencjonalnych przyborów

przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem

przebywanie na świeżym powietrzu

Obszar nr 6.

• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

wybieranie bezpiecznego miejsca do zabaw

bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. poniedziałek:  Moja rodzina.

Przygotowujemy przedstawienie utrwalanie programu artystycznego: inscenizacji i piosenek przygotowanego na przybycie rodziców na uroczystość  przedszkolu. Kształtowanie umiejętności recytacji w sposób wyraźny, z odpowiednią intonacją, tempem. Doskonalenie procesów pamięciowych.

Kto to mówi?zabawa słuchowa. Rozpoznawanie głosów koleżanek i kolegów. Rozwijanie koncentracji uwagi. Doskonalenie słuchu fizjologicznego.

Zgubione korale teatrzyk sylwet na podstawie inscenizacji B. Szelągowskiej. Rozmowa na temat postaci występujących w utworze. Podawanie własnych pomysłów dotyczących sposobów sprawienia radości rodzicom. Zachęcanie do przygotowania niespodzianek dla rodziców.

Piosenki dla rodziców – zabawy rytmiczne przy muzyce. Zabawa ruchowa przy piosence Kwiaty dla mamy. Śpiew grupowy i indywidualny piosenki Wesoły tato. Tworzenie akompaniamentu do piosenki na instrumentach perkusyjnych. Rozwijanie poczucia rytmu. Umuzykalnienie dzieci.

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Zachęcanie do zgodnej zabawy. Zachowanie porządku po skończonej zabawie, odkładanie zabawek na ustalone miejsce. Kształtowanie nawyków porządkowych.

Dróżka do domu – ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie drogi

w prostym labiryncie. Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rozwijanie sprawności manualnej.

Dzień w moim domu rozmowy na temat ilustracji. Nazywanie czynności przedstawionych na rysunkach. Doskonalenie umiejętności budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat treści obrazka. Stosowanie poprawnych form gramatycznych odmieniających się części mowy.

Majowy berek – zabawa ruchowa

z wykorzystaniem woreczków. Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł zabawy.

Taniec dla mamy improwizacja ruchowa przy muzyce. Doskonalenie umiejętności wyrażania ruchem charakteru muzyki. Rozwijanie pomysłowości i twórczej inwencji ruchowej.

W ogrodzie - zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Przestrzeganie zasad korzystania ze sprzętu znajdującego się

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin