Ładowarka kołowa WA 380 Komatsu.pdf

(950 KB) Pobierz
MOC SILNIKA
143 kW / 192 KM @ 2.100 obr/min
MASA EKSPLOATACYJNA
17.800 kg
POJEMNOŚĆ ŁYŻKI
3,1 - 4,5 m³
WA380-6
WA
380
WA380-6
830638281.075.png 830638281.086.png 830638281.097.png 830638281.108.png 830638281.001.png
WA380-6 Ł ADOWARKA KOŁOWA
P REZENTACJA
Ładowarka kołowa WA380-6 w doskonały sposób łączy w sobie osiągi, komfort i opłacalność. Mocny, a
jednocześnie cichy i wyjątkowo oszczędny silnik sprawia, że maszyna jest skuteczna we wszystkich zastosow-
aniach i przewyższa wymagania stawiane ładowarkom kołowym tej klasy. Wyjątkowo duża siła napędowa i układ
hydrauliczny z zamkniętym przepływem w położeniu neutralnym i kompensacją ciśnienia zależnie od obciążenia
CLSS (Closed-centre Load Sensing System) gwarantują ładowarce WA380-6 skuteczność w każdym zadaniu.
Ponadto, nowa kabina SpaceCab™ zapewnia operatorowi bezkonkurencyjny komfort oraz doskonałą obserwację
łyżki i kół. Niezawodność, łatwość obsługi, oszczędność i bezpieczeństwo – ładowarka WA380-6 wyznacza nowe
standardy we wszystkich dziedzinach.
Niezrównana wydajność
• Układ hydrauliczny CLSS z pompami o
zmiennej wydajności
• Duża wysokość zrzutu i zasięg
• Duży rozstaw osi
• Blokada przekładni hydrokinetycznej (opcja)
Wyjątkowy komfort operatora
• Dwudrzwiowa kabina SpaceCab™
• Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach
• Automatyczna skrzynia biegów ze zmiennymi punktami
przełączania i możliwością wyboru trybu pracy
• Elektroniczne dźwignie sterujące o krótkim skoku (opcja)
• Duży podłokietnik i regulowany pulpit sterowniczy
• Pełna regulacja kolumny kierownicy
• Klimatyzacja i radio z odtwarzaczem płyt CD
• Sterowanie klimatyzacją (opcja)
• Luksusowy, podgrzewany fotel z zawieszeniem
pneumatycznym
Różnorodność i elastyczność
• Bogata gama osprzętu roboczego do
szerokiego spektrum zastosowań
2
830638281.012.png
 
830638281.029.png
WA380-6
ŁADOWARKA KOŁOWA
MOC SILNIKA
143 kW / 192 KM @ 2.100 obr/min
MASA EKSPLOATACYJNA
17.800 kg
Łatwa obsługa techniczna
• Układ monitorujący EMMS (Equipment Management and Monitoring System)
• Filtry oleju i paliwa zgrupowane w jednym miejscu
• Łatwe w czyszczeniu chłodnice, umieszczone obok siebie
• Składane pokrywy serwisowe zapewniające łatwy dostęp z poziomu podłoża
• Wentylator o zmiennym kierunku obrotów sterowany z kabiny
• Automatyczny centralny układ smarowania
• Układ lokalizacji Komtrax™
POJEMNOŚĆ ŁYŻKI
3,1 - 4,5 m³
Wysoka niezawodność i trwałość
• Wysokiej jakości podzespoły Komatsu
• Solidna rama o dużej sztywności skrętnej
• Bezobsługowe, mokre hamulce tarczowe
sterowane hydraulicznie: hamulec zasadniczy i
postojowy
• Hermetyczne złącza elektryczne DT
Komatsu SAA6D107E-1
z wysokociśnieniowym układem wtryskowym
Common Rail rozwija dużą moc przy małym zużyciu paliwa.
Silnik spełnia normy emisji spalin Euro IIIA i EPA III.
3
830638281.030.png 830638281.031.png 830638281.032.png 830638281.033.png 830638281.034.png 830638281.035.png
 
WA380-6 Ł ADOWARKA KOŁOWA
N OWY SILNIK ECOT3
Nowy silnik Komatsu SAA6D107E-1 napędzający maszynę WA380-6 jest wyposażony w nowoczesny elektron-
iczny układ sterujący i charakteryzuje się wyższym momentem obrotowym, wyższymi osiągami przy niskich
prędkościach obrotowych oraz błyskawiczną reakcją. Zapewnia niezrównaną wydajność i bardzo małe zużycie
paliwa. Silnik rozwija moc 143 kW (192 KM) przy prędkości zaledwie 2.100 obr/min i dostarcza 963 Nm momentu
obrotowego już przy 1.500 obr/min. Został zaprojektowany i jest wytwarzany przez fi rmę Komatsu (włącznie
z podzespołami elektronicznymi) według najbardziej wymagających norm technicznych i jakościowych, które
gwarantują najwyższą niezawodność i trwałość w każdym zastosowaniu.
Wysokociśnieniowy układ wtryskowy HPCR
(High Pressure Common Rail)
Wysokociśnieniowa pompa tłoczy paliwo do komory
zasobnikowej układu Common Rail. Optymalne sterow-
anie procesem wtrysku paliwa zapewnia elektroniczna
jednostka sterująca (ECU). Rezultatem jest wysoka
moc, małe zużycie paliwa oraz mała emisja spalin i
hałasu.
Nm
kW
1
1
1
1
1
9
1
8
1
7
Nowy system spalania
Nasz nowy system spalania charakteryzuje optymal-
nym przebiegiem procesu wtrysku i zapłonem mies-
zanki paliwowo-powietrznej. Specjalny kształt komory
spalania, opracowany w drodze licznych symulacji i
analiz komputerowych, pozwala zredukować emisję
NOx i cząstek stałych oraz obniżyć zużycie paliwa i
emisję hałasu.
6
7
Nm
kW
5
4
5
7
9
1
1
1
1
1
2
RPM
Wtryskiwacz
ECU (elektroniczna
jednostka sterująca)
Elektroniczny układ sterowania
Elektroniczny układ sterowania fi rmy Komatsu moni-
toruje osiągi maszyny oraz optymalizuje emisję spalin,
zużycie paliwa i emisję hałasu, nawet w wyjątkowo
trudnych warunkach pracy.
Magistrala
Common Rail
Pompa zasilająca
Chłodzenie powietrza doładowującego
Chłodzenie powietrza tłoczonego przez turbosprężarkę
do cylindrów poprawia wydajność procesu spalania,
zmniejsza emisja spalin oraz powoduje wzrost osiągów
silnika.
Nowa komora
spalania
Chłodnica
powietrza
4
830638281.036.png 830638281.037.png 830638281.038.png 830638281.039.png 830638281.040.png 830638281.041.png 830638281.042.png 830638281.043.png 830638281.044.png 830638281.045.png 830638281.046.png 830638281.047.png 830638281.048.png 830638281.049.png 830638281.050.png 830638281.051.png 830638281.052.png 830638281.053.png 830638281.054.png 830638281.055.png 830638281.056.png 830638281.057.png 830638281.058.png 830638281.059.png 830638281.060.png 830638281.061.png 830638281.062.png 830638281.063.png 830638281.064.png 830638281.065.png 830638281.066.png 830638281.067.png 830638281.068.png 830638281.069.png 830638281.070.png 830638281.071.png 830638281.072.png 830638281.073.png 830638281.074.png 830638281.076.png 830638281.077.png 830638281.078.png 830638281.079.png 830638281.080.png 830638281.081.png 830638281.082.png 830638281.083.png 830638281.084.png 830638281.085.png 830638281.087.png 830638281.088.png 830638281.089.png 830638281.090.png 830638281.091.png 830638281.092.png 830638281.093.png 830638281.094.png 830638281.095.png 830638281.096.png 830638281.098.png 830638281.099.png 830638281.100.png 830638281.101.png 830638281.102.png 830638281.103.png 830638281.104.png 830638281.105.png 830638281.106.png 830638281.107.png 830638281.109.png 830638281.110.png 830638281.111.png 830638281.112.png 830638281.113.png 830638281.114.png 830638281.115.png 830638281.116.png 830638281.117.png 830638281.118.png 830638281.002.png 830638281.003.png 830638281.004.png 830638281.005.png 830638281.006.png 830638281.007.png 830638281.008.png 830638281.009.png 830638281.010.png 830638281.011.png 830638281.013.png 830638281.014.png 830638281.015.png 830638281.016.png 830638281.017.png 830638281.018.png 830638281.019.png 830638281.020.png 830638281.021.png 830638281.022.png 830638281.023.png 830638281.024.png
 
WA380-6
ŁADOWARKA KOŁOWA
W YJĄTKOWA WYDAJNOŚĆ
Nowoczesna konstrukcja
Ładowarka WA380-6 stanowi idealne połączenie układu napędowego o wysokiej sprawności, wydajnego układu
hydraulicznego i doskonałej stabilności. Wyjątkowo duża siła napędowa ułatwia penetrację nawet najbardziej zbi-
tych materiałów i pozwala uzyskiwać wyższą wydajność pracy podczas załadunku po trójkącie. Dzięki mocnemu
układowi hydraulicznemu, napełnianie łyżki odbywa się bardzo szybko i sprawnie. Jednocześnie wysoka stabilność
maszyny pozwala pracować bezpiecznie, nawet wtedy, gdy ładowany materiał nieoczekiwanie okaże się być
wyjątkowo ciężki. Co więcej, zawieszenie ramienia, które stanowi wyposażenie standardowe, do minimum ogranicza
wysypywanie się materiału z łyżki. Dzięki temu spadają koszty i wydłuża się okres trwałości użytkowej łożysk i tulei.
Precyzja i łatwość sterowania
W obydwu układach ładowarki WA380-6: hydraulicz-
nym i kierowniczym, zastosowano pompy o zmiennej
wydajności. Dzięki temu, że pompy te tłoczą dokładnie
taką ilość oleju jak jest wymagana, zapewniają
wyjątkowo ekonomiczną pracę silnika. Układ hy-
drauliczny CLSS fi rmy Komatsu umożliwia niezwykle
precyzyjne sterowanie maszyną. Wszystkie ruchy łyżki,
ramienia i hydraulicznego osprzętu roboczego obywają
się płynnie.
Szybsze cykle transportowe dzięki możliwości
zablokowania przekładni hydrokinetycznej
Dostępna w opcji blokada przekładni hydrokinetycznej
zapewnia bezkonkurencyjną wydajność i oszczędność
paliwa przy wykonywaniu zadań przeładunkowych i
transportowych na niewielkie odległości. Operator może
włączać blokadę na biegach od 3-go do 4-go. Rezul-
tatem zablokowania przekładni hydrokinetycznej jest
zauważalne zwiększenie prędkości jazdy, zwłaszcza pod
górę, dzięki wzrostowi siły napędowej. Jednocześnie
wyeliminowane zostają opory wewnętrzne w przekładni,
co powoduje znaczne oszczędności paliwa.
5
830638281.025.png 830638281.026.png 830638281.027.png 830638281.028.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin