Florysta_347[09]_2008_02_07.pdf
(
1460 KB
)
Pobierz
Ministerstwo Edukacji Narodowej
PROGRAM NAUCZANIA
FLORYSTA
347[09]
7w-r
Zatwierdzam
PODSEK
-Rs?ku
Minister Edukacji Narodowej
Warszawa 2008
Autorzy:
mgr ini. Maria Matuszczak
mistrz florystyki Mariola Miklaszewska
mgr inz. Katarzyna Nowicka
-
Nawrot
dr ini. Piotr Salachna
Recenzenci:
dr ini. Agnieszka Krzyminska
mgr ini. Ewa Taczanowska
Opracowanie redakcyjne:
dr Grzegorz Rycharski
Spis
tresci
I.
Plan nauczania
II.
Programy nauczania przedmiotow zawodowych
1.
Historia dekoracji roslinnych
2.
Podstawy florystyki
3. Material roslinny
4. ~rodki
techniczne i materialy dekoracyjne
5. Kompozycje florystyczne
6.
Jezyk obcy zawodowy
7. Zajqcia praktyczne
8. DziatalnoS6florystyczna
9. Praktyka zawodowa
PLAN NAUCZANIA
Szkola policealna
Zawod: florysta 347[09]
Podbudowa programowa: szkoia dajqca wyksztaicenie srednie
Dla doroslych
Dia mtodzieiy
Liczba
godzin
tygodniowo
w
dwuletnim
okresie
nauczania
Liczba
godzin
tygodniowo
w dwuietnim
okresie
nauczania
Liczba
godzin
w
dwuietnim
okresie
nauczania
Przedmioty nauczania
LP.
Semestry I - iV
/
Klasy I -li
Fona
1
Forma
stacjonarna
1
3
8
zaoczna
27
54
137-
1.
2.
3.
4.
Historia dekoracji rosiinnych
Podstawy fiorystyki
2
6
10
-
,
Material rosiinny
Srodki techniczne i materiaty
dekoracyjne
1
-
2
2
27
10
5.
6.
Kompozycje florystyczne
J~zyk
8
obcy zawodowy
.-
2
1
..
-;i-?aKcia
praktyczne
-.
12
--
10
8.
9.
Specjalizacja
*
2
1
27
1
1
1
DzialainoSC fiorystyczn_a__
4
3
82
1
Razem
/
50
37
682
Praktyka zawodowa:
4
tygodnie
*
Program specjalizacji opracowuje szkola w porozumieniu
z
przedstawicielami
pracodawcow oraz zgodnie z potrzebami iynku pracy.
PROGRAMY
NAUCZANIA
PRZEDMIOTOW
ZAWODOWYCH
Szczegolowe cele ksztatcenia
W
wyniku procesu ksztatcenia uczeii (sluchacz) powinien umiec:
-
okreslic
czynniki
wplywaj3ce
na
ksztattowanie
stylow
w poszczegolnych epokach historycznych,
-
scharakteryzowac formy historycznych i wspotczesnych dekoracji
roslinnych,
-
scharakteryzowac wngtrza, elementy architektoniczne
i
dekoracyjne
typowe dla poszczegolnych epok,
-
scharakteryzowac
formy
dekoracji
roslinnych
typowe
dla
poszczegolnych epok,
-
dobrac dekoracje roslinne do wnqtrz historycznych,
-
dokonac stylizacji kompozycji rosiinnych wedlug zalozen estetycznych
danego okresu historycznego,
-
okreslic symboliczne znaczenie roslin,
-
okreslic znaczenie roslin w tradycjach, obrz$dach
i
zwyczajach,
-
scharakteryzowac kompozycje roslinne typowe dla kultury polskiej
i europejskiej,
-
scharakteryzowad podstawowe szkoly ikebany,
-
okreslic zasady tworzenia ikebany,
-
okreslic rodzaje materialow stosowanych w ikebanie oraz ich
symboiiczne znaczenie,
-
dokonak stylizacji kompozycji roslinnych wediug zasad glownych
szkot ikebany,
-
skorzystac z roznych zrodel informacji.
Material nauczania
1.
Dzieje dekoracji roslinnych
Czynniki stylotworcze w sztuce i dekoracjach roslinnych w Europie.
Sztuka antyczna. Dekoracje roslinne Swiata antycznego: staroiytny
Egipt, Babilon, Grecja, Rzym. Specyfika sztuki romaliskiej i gotyckiej.
Sredniowieczne dekoracje roslinne. Renesans, okres przetomu w sztuce.
Renesansowe kompozycje roslinne. Barok, zwiqzek architektury,
malarstwa
i
rzezby. Barok i rokoko, dekoracyjnosc kompozycji
roslinnych. Sztuka klasycyzmu. Klasycystyczne kompozycje roslinne.
Plik z chomika:
cristopolos
Inne pliki z tego folderu:
Technik_ekonomista_341_02_2008.pdf
(1738 KB)
Dietetyk_322[02]_1998_06_29.pdf
(32628 KB)
Cukiernik741[01]-2000.11.10.pdf
(1673 KB)
Drukarz825[01]-2007.02.08.pdf
(1338 KB)
Blacharz721[01]-2000.11.27.pdf
(1522 KB)
Inne foldery tego chomika:
Arkusze Egzaminacyjne Technikum od 2012
Egzamin
EKSPLOATACJA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
Tajemnice_Mozgu
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin