Florysta_347[09]_2008_02_07.pdf

(1460 KB) Pobierz
Ministerstwo Edukacji Narodowej
PROGRAM NAUCZANIA
FLORYSTA
347[09]
7w-r
Zatwierdzam
PODSEK -Rs?ku
Minister Edukacji Narodowej
Warszawa 2008
831184167.002.png
Autorzy:
mgr ini. Maria Matuszczak
mistrz florystyki Mariola Miklaszewska
mgr inz. Katarzyna Nowicka - Nawrot
dr ini. Piotr Salachna
Recenzenci:
dr ini. Agnieszka Krzyminska
mgr ini. Ewa Taczanowska
Opracowanie redakcyjne:
dr Grzegorz Rycharski
831184167.003.png
Spis tresci
I.
Plan nauczania
II.
Programy nauczania przedmiotow zawodowych
1. Historia dekoracji roslinnych
2. Podstawy florystyki
3. Material roslinny
4. ~rodki
techniczne i materialy dekoracyjne
5. Kompozycje florystyczne
6. Jezyk obcy zawodowy
7. Zajqcia praktyczne
8. DziatalnoS6florystyczna
9. Praktyka zawodowa
831184167.004.png
PLAN NAUCZANIA
Szkola policealna
Zawod: florysta 347[09]
Podbudowa programowa: szkoia dajqca wyksztaicenie srednie
Dla doroslych
Dia mtodzieiy
Liczba
godzin
tygodniowo
w dwuletnim
okresie
nauczania
Liczba
godzin
tygodniowo
w dwuietnim
okresie
nauczania
Liczba
godzin
w
dwuietnim
okresie
nauczania
Przedmioty nauczania
LP.
Semestry I - iV
/ Klasy I -li
Fona 1
Forma
stacjonarna
1
3
8
zaoczna
27
54
137-
1.
2.
3.
4.
Historia dekoracji rosiinnych
Podstawy fiorystyki
2
6
10
-
,
Material rosiinny
Srodki techniczne i materiaty
dekoracyjne
1
-
2
2
27
10
5.
6.
Kompozycje florystyczne
J~zyk
8
obcy zawodowy
.-
2
1
..
-;i-?aKcia
praktyczne
-. 12
-- 10
8.
9.
Specjalizacja *
2
1
27
1
1
1
DzialainoSC fiorystyczn_a__
4
3
82
1
Razem /
50
37
682
Praktyka zawodowa: 4 tygodnie
* Program specjalizacji opracowuje szkola w porozumieniu z przedstawicielami
pracodawcow oraz zgodnie z potrzebami iynku pracy.
831184167.005.png
PROGRAMY NAUCZANIA PRZEDMIOTOW
ZAWODOWYCH
Szczegolowe cele ksztatcenia
W wyniku procesu ksztatcenia uczeii (sluchacz) powinien umiec:
- okreslic
czynniki
wplywaj3ce
na
ksztattowanie
stylow
w poszczegolnych epokach historycznych,
- scharakteryzowac formy historycznych i wspotczesnych dekoracji
roslinnych,
- scharakteryzowac wngtrza, elementy architektoniczne i dekoracyjne
typowe dla poszczegolnych epok,
- scharakteryzowac
formy
dekoracji
roslinnych
typowe
dla
poszczegolnych epok,
- dobrac dekoracje roslinne do wnqtrz historycznych,
- dokonac stylizacji kompozycji rosiinnych wedlug zalozen estetycznych
danego okresu historycznego,
- okreslic symboliczne znaczenie roslin,
- okreslic znaczenie roslin w tradycjach, obrz$dach i zwyczajach,
- scharakteryzowac kompozycje roslinne typowe dla kultury polskiej
i europejskiej,
- scharakteryzowad podstawowe szkoly ikebany,
- okreslic zasady tworzenia ikebany,
- okreslic rodzaje materialow stosowanych w ikebanie oraz ich
symboiiczne znaczenie,
- dokonak stylizacji kompozycji roslinnych wediug zasad glownych
szkot ikebany,
- skorzystac z roznych zrodel informacji.
Material nauczania
1. Dzieje dekoracji roslinnych
Czynniki stylotworcze w sztuce i dekoracjach roslinnych w Europie.
Sztuka antyczna. Dekoracje roslinne Swiata antycznego: staroiytny
Egipt, Babilon, Grecja, Rzym. Specyfika sztuki romaliskiej i gotyckiej.
Sredniowieczne dekoracje roslinne. Renesans, okres przetomu w sztuce.
Renesansowe kompozycje roslinne. Barok, zwiqzek architektury,
malarstwa i rzezby. Barok i rokoko, dekoracyjnosc kompozycji
roslinnych. Sztuka klasycyzmu. Klasycystyczne kompozycje roslinne.
831184167.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin