DZIENNNIK PRAKTYK.doc

(78 KB) Pobierz
DZIENNNIK PRAKTYK

 

 

 

 

DZIENNNIK PRAKTYK



 

 

 

 

Wydział pedagogiczny

Wymiar godzin: 60

Miejsce odbywania praktyk:

Szkoła Podstawowa nr.3 im. J. Korczaka

w Ostrowi Mazowieckiej

Klasa Ic

Opiekun: Mgr. Monika Staniszewska

 

 

Własność: Martyna Kempisty , grupa PS I rok

 

 

 

 

 

Data i godziny

 

 

 

Rodzaj wykonywanych czynności

 

 

Podpis opiekuna

 

 

 

 

 

 

  03.03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

   ( 5h)

 

 

-  Rozpoczęcie praktyk w klasie I c. Moim zadaniem jest opieka nad Kingą oraz pomoc w lekcjach. Dziewczynka ma problemy z przyswajaniem wiedzy odpowiedniej dla I kasy. Jej zachowanie sugeruje, że powinna być w klasie integracyjnej. Wstępne badania psychologiczne wykazały, że posiada siłę 12-letniego chłopca i czasem nie umie jej pohamować, sytuacja w klasie jest napięta, ponieważ rodzice mają zastrzeżenia do jej zachowania, mama Kingi nie widzi problemu. Dziewczynka nie rozumie prostych pojęć, dlatego też będę z nią pracowała oraz będę starała się pokazać jej techniki wyładowania złości. Oprócz tego Kinga nie umie czytać, ma problem z analizą i syntezą, postaram się pomóc jej w nauce;

- dziewczynka jest nauczona „nadmiernego wycierania tekstu gumką, nawet, jeśli coś jest dobrze napisane, postaram się to chociaż w małym stopniu zmienić;

-  obserwacja klasy, dzieci są bardzo skupione na lekcjach, Kinga ma problemy z koncentracją, starałam się wychwycić z czym ma największe problemy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  04.03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

  ( 5h)

 

- Na pierwszej lekcji odbył się sprawdzian widomości dotyczący cyfr. Aby dzieciom było łatwiej, wychowawczyni czytała polecenia na głos. Uważam, że to świetny pomysł na początek, ponieważ np. Kinga ma problem ze zrozumieniem treści poleceń, bo jeszcze nie umie czytać. Zdecydowałam się na wytłumaczeniu dziewczynce liczeniu na liczydle. Gdy dyktowałam jej wyrazy – rozumiała lepiej i skupiała się na pracy;

- pomagałam sprawdzać prace dzieci, zauważyłam, że mają większy problem z odejmowaniem niż z dodawaniem

- na kolejnych lekcjach siedziałam z Kingą i razem rozwiązywałyśmy polecenia.

 

 

 

 

 

 

 

  07.03.2011r.

 

  8.00 – 9.40

 

  ( 2h)

- Wychowawczyni oddała sprawdziany. Kinga zrobiła te polecenia, które nie wymagały wysiłku umysłowego ( czyli typu: dorysuj guziki bałwankowi, aby miał ich 10);

- obserwacja klasy, dzieci omawiały tekst pt. „Maciek i sarny”,

Kinga nie mogła z nimi pracować, ponieważ nie potrafi nic przeczytać, pracowałam więc z nią indywidualnie.

 

 

 

 

 

  08.03.2011r.

 

8.00 – 13.25

 

     ( 6h)

- Dalszy ciąg indywidualnej pracy z Kingą;

- obserwacja dzieci na wychowaniu fizycznym, ćwiczyły 2 klasy na Sali gimnastycznej, dzieci nie są dobrze rozciągnięte ale widać, że te zajęcia wywołują u nich bardzo dużo radości;

- pracowałam indywidualnie z Kingą na zajęciach wyrównawczych, w domu przygotowałam dla niej kilka ćwiczeń z matematyki.

 

 

  09.03.2011r.

 

8.00- 9.40

 

     ( 2h)

- Ćwiczenia dzieci w pisaniu;

- na matematyce Kinga dalej posługuje się liczydłem, ale idzie jej już lepiej, nadal uczymy się odejmowania i dodawania do 10.

 

 

 

  10.03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

      ( 5h)

- Dzieci uczą się liczenia do 20;

- Kinga liczy całkiem dobrze, ma jednak problemy ze zrozumieniem ciągu liczb ( typu, że po 10 jest 11, 12, 13 itd.); ma również problem z liczeniem od 20 do 1, dlatego też całą lekcję poświęciłyśmy na ten problem;

- dziewczynka nadal nie umie czytać, składać wyrazów, ćwiczymy czytanie po cichu;

- na matematyce dzieci uczą się czytać i rozwiązywać krótkich zadań z treścią oraz zapisywać odpowiednią odpowiedź;

- prowadziłam lekcje wf, pomagała mi wychowawczyni.

 

 

  11.03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

      ( 5h)

 

- Dzieci recytują wiersz, który miały do nauczenia na pamięć, wszyscy wypadli doskonale, Kinga również nauczyła się i dostała dobrą ocenę;

- odbył się niezapowiedziany sprawdzian wiadomości z poprzedniej lekcji matematyki;

- Kinga oddała pustą kartkę;

- zajęcia wyrównawcze poświęciłam na naukę czytania Kingi, starałam się pokazać jej, w jaki sposób składamy wyrazy.

 

 

  21.03.2011r.

 

8.00 – 9.40

 

      (2h)

 

 

- Kilkoro dzieci przygotowywało się do występu na dzień wiosny. Następnie odbyła się lekcja języka polskiego, na której Kinga niestety nadal nie mogła dobrze pracować, ponieważ nie umie czytać. Poza tym po mojej tygodniowej nieobecności dziewczynka powróciła do zachowania, które zaobserwowałam w pierwszych dniach praktyk, czyli: rozdrażnienie, brak skupienia, niechęć do pracy.

 

 

 

 

  22.03.2011r.

 

8.00 – 13.25

 

      ( 6h)

- Staram się pracować z Kingą nad pobudzaniem chęci do działania, razem z nią próbuję dojść do rozwiązań z matematyki za co dostała pochwałę od nauczycielki.

- Kinga niestety pod moją nieobecność popycha koleżanki, dziewczynka w momencie zdarzenia nie ma pojęcia o tym, że robi komuś krzywdę, dopiero później dociera to do niej i przeprasza – przy czym po kilku godzinach o tym zapomina;

- dzieci umieją liczyć do 20;

- na języku polskim dalej ćwiczymy czytanie.

 

 

  23.03.2011r.

 

8.00 – 9.40

 

      ( 2h)

- W dalszym ciągu Kinga nie umie czytać, przez to trudno jest wdrożyć ją do lekcji, staramy się czytać po sylabach;

- na kolejnej lekcji uzupełniamy ćwiczenia, Kinga nie umie pisać ze słuchu, rozumie, gdy mówię jej wyraz po literkach.

 

 

24 .03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

      ( 5h)

- W dalszym ciągu ćwiczymy czytanie, Kinga z biegiem czasu i mojej obecności jest bardziej aktywna na lekcjach, bardzo dużo zależy od jej zaangażowania w pracę;

- matematyka idzie jej znacznie lepiej, co prawda nadal ma trudności z pisaniem z pamięci liczb, ale jest chętna do pracy, rozumie moje polecenia.

 

 

 

 

 

 

  25.03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

       (5h)

- Język polski wyglądał tak jak zawsze, czyli brak zainteresowania Kingi czytanym tekstem;

- gdy czytam jej polecenia rozumie je, lecz trudność sprawia jej pisanie z tablicy, ponieważ dziewczynka nie umie skupić uwagi na tekście. Ponad to, nie rozumie co czyta i co pisze;

- na matematyce idzie jej nieźle, czytam jej polecenia, ona je rozumie i stara się liczyć pomagając sobie liczydełem lub koralikami;

- na zajęciach wyrównawczych próbowałam czytać z Kingą, lecz po pewnym czasie, gdy jej nie wychodziło przestała się angażować w swoją pracę. Z panią nauczycielką zauważyłyśmy, że Kinga nie zna na pamięć kolejnych cyfr, np. żeby napisać 5 musi na palcach policzyć sobie do pięciu lub wypisać wszystkie cyfry.

 

 

  31.03.2011r.

 

8.00 – 12.25

 

       ( 5h)

- W tym dniu wszystkie klasy pierwsze poszły do kina obejrzeć bajkę. Po przyjściu do klasy odbyła się lekcja w-f, na którym Kinga bardzo ładnie ćwiczyła.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin